ساعت ژاپنی یا سوئیسی؛ کدام بهتر است؟

ساعت ژاپنی یا سوئیسی؛ کدام بهتر است؟
راهنمای مطالعه

    صنعت ساعت‌سازی در جهان مدیون ۲ کشور ژاپن و سوئیس است. ساعت مچی‌های ساخت این ۲ کشور شهرتی جهانی دارند و در لیست بهترین ساعت‌های دنیا قرار گرفته‌اند. هرکدام از این کشورها ساعت‌های منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای تولید می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های متفاوت و شگفت‌انگیزی دارند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با تفاو‌ت‌ ساعت‌های ژاپنی و ساعت مچی سوئیسی صحبت کنیم و به پرسش «ساعت ژاپنی یا سوئیسی» پاسخ دهیم. اگر شما هم از طرفداران غول‌های ساعت‌سازی جهان هستید، مطالعه این مقاله را فراموش نکنید.

    مقایسه کیفیت ساعت‌های سوئیسی با ژاپنی

    ساعت‌های سوئیسی معمولا نمادی از کیفیت و مهارت هستند و سهم قابل‌توجهی از بازار ساعت را به خود اختصاص داده‌اند. تاریخچه ساعت‌سازی در جهان از اوایل قرن ۱۶ و از کشور سوئیس آغاز شده است. معمولا ساعت‌های سوئیسی جزو گران‌ترین ساعت‌های جهان هستند. ساعت‌های سوئیسی با ظرافت طراحی شده‌اند و زیبایی ظاهری فوق‌العاده‌ای دارند. کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی بهترین طراحی را با کیفیت خوب ترکیب کرده‌اند و همین امر باعث شده تا لوکس‌ترین ساعت‌های جهان از کشور سوئیس باشند.

    در مقابل ساعت مچی ژاپنی اصل با قیمت مقرون‌به‌صرفه و کیفیت ساخت عالی فراتر از انتظارات عمل کرده است. مهندسان ژاپنی از موتورهایی با تکنولوژی‌های مختلف رونمایی کرده‌اند. ساعت‌هایی سرسخت و مقاوم که نگاه جهان را به صنعت ساعت‌سازی تغییر داده است. ساعت‌های ژاپنی با استفاده از متریال معدنی شیشه‌ بدنه ساعت‌ها را مجهز کرده‌اند و مقاومت این ساعت‌ها در برابر آب به ۱۰۰ متر رسیده است. اگر قصد خرید اینترنتی ساعت را دارید، باتوجه‌به نوع کارایی و استفاده‌، بهترین ساعت را انتخاب کنید.

    موتور ساعت ژاپنی یا سوئیسی؟

    ساعت‌های ژاپنی اغلب به‌عنوان ساعت‌هایی جان‌سخت و جنگنده شناخته می‌شوند. این موضوع به‌ دلیل طول عمر بسیار بالای ساعت‌های ژاپنی است. از قسمت بند تا موتور ساعت‌های ژاپنی بسیار دقیق و مقاوم طراحی شده و ممکن است با خرید یک ساعت ژاپنی تا سال‌های سال از خرید ساعت جدید بی‌نیاز باشید. کمپانی ژاپنی سیکو برای اولین بار در جهان از موتورهای کوارتز رونمایی کرده است. موتورهای کوارتز نسبت به سایر تکنولوژی‌ها دقیق‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و موتور برخی از ساعت‌های ژاپنی توسط کریستال معدنی کوارتز کار می‌کند.

    ساعت‌های سوئیسی نیز در زمینه موتور از بهترین تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کنند. معمولا ساعت‌های سوئیسی عملکرد بسیار خوبی در قسمت موتور دارند و حتی صدم ثانیه‌ای زمان را به اشتباه نمایش نمی‌دهند. برخی از کمپانی‌های ساعت‌سازی سوئیسی از موتورهای اکو درایو استفاده می‌کنند. در این نوع ساعت‌ها انرژی ساعت از طریق نور محیط تامین خواهد شد. قیمت ساعت مچی زنانه و مردانه در برندهای مختلف، متفاوت است و معمولا ساعت‌های سوئیسی نسبت به ساعت‌های ژاپنی کمی گران‌تر هستند.

    تفاوت‌های ظاهری در ساعت‌های سوئیسی و ژاپنی

    برای پاسخ به سوال «ساعت ژاپنی یا سوئیسی» باید عنوان کنیم این ساعت‌ها از نظر ویژگی‌های ظاهری تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. اغلب ساعت‌های سوئیسی ظاهری لوکس و زیبا دارند و در طراحی آن‌ها از جواهرات نیز استفاده می‌شود. برخی از مدل‌های گران‌ قیمت ساعت‌های سوئیسی کاملا با دست ساخته می‌شوند و ربات‌ها هیچ دخالتی در ساخت آن‌ها ندارند. ساعت‌های سوئیسی معمولا ظریف‌تر هستند و شکل ظاهری ساده‌تری دارند. طراحی مینیمال این ساعت‌ها در کنار کیفیت عالی باعث شده ساعت‌های سوئیسی در بین افراد ثروتمند جایگاه محبوبی داشته باشند.

    در رابطه با ساعت‌های ژاپنی اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. البته در مدل‌های فراوانی از ساعت‌های ژاپنی به طراحی ساده نیز دقت شده است. اما بیشتر ساعت‌های ژاپنی ظاهری بزرگ و متفاوت دارند. خط تولید ساعت‌های ژاپنی به ‌وسیله دستگاه‌های مختلف کنترل می‌شود و برای ساخت این نوع ساعت‌ها از ربات استفاده می‌کنند. این موضوع باعث شده قیمت تولید ساعت‌های ژاپنی کاهش پیدا کند و این ساعت‌ها قیمت بهتری نسبت به ساعت‌های سوئیسی داشته باشند. به‌عنوان مثال شرکت ژاپنی ساعت اورینت کیفیت و ظرافت را با قیمت مناسب همراه کرده است و بسیاری از ساعت‌های این کمپانی از زیبایی خاصی بهره می‌برند.

    تفاوت ساعت سوئیسی و ژاپنی در استایل و تیپ

    معمولا ساعت‌های ژاپنی به‌عنوان ساعت‌های روزمره استفاده می‌شوند. برخی از مدل‌های ساعت‌های ژاپنی مانند ساعت کاسیو جی شاک محبوب ورزشکاران و کسانی است که ماجراجویی‌های فراوانی در طبیعت می‌کنند. این ساعت‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شوک دارند و از فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برند. در مقایسه ساعت ژاپنی و سوئیسی در تیپ و استایل، باید به شکل ظاهری این ساعت‌ها اشاره کنیم. ساعت‌های ژاپنی اغلب بند و قاب فلزی یا استیل دارند و یکی از دلایل به‌صرفه بودن قیمت این ساعت‌ها همین مورد است.

    ساعت‌های سوئیسی نیز استایل کلاسیک و رسمی دارند. معمولا این ساعت‌ها از بند چرم طبیعی با قاب رزگلد یا مشکی ساخته می‌شوند. از ساعت‌های سوئیسی برای شرکت در جلسه‌های اداری یا مهمانی‌های رسمی استفاده می‌کنند. برخی از افراد ساعت‌های سوئیسی را به‌عنوان ساعت دامادی خریداری می‌کنند که بند ساعت چرمی را با کمربند یا کفش ست کنند.

    خرید ساعت مچی اورجینال از بهترین کمپانی‌های ساعت‌سازی جهان از فروشگاه معتبر واچ مارکت

    در این مقاله به سوال « ساعت ژاپنی یا سوئیسی» پاسخ دادیم و به ویژگی‌های مختلف ساعت‌های ساخت ژاپن و سوئیس اشاره‌ کردیم. کیفیت ساخت و ویژگی‌های ظاهری ساعت‌های ساخت کشورهای ژاپن و سوئیس متفاوت است؛ اما کلیه ساعت‌های تولید شده توسط این 2 کشور جزو بهترین ساعت‌های جهان هستند. اگر از طرفداران ساعت‌های ژاپنی هستید، برای خرید، برندهایی مانند سیتیزن یا سیکو را در نظر بگیرید که طول عمر بسیار بالایی دارند. در حال حاضر بازار ساعت در کشورمان بسیار متشنج است و تشخیص ساعت اصل از فیک کار ساده‌ای نیست. اگر نیاز به خرید ساعت اورجینال دارید، محصولات فروشگاه آنلاین واچ مارکت را مشاهده کنید. فروشگاه آنلاین واچ مارکت بهترین ساعت‌های موجود در بازار را عرضه می‌کند. پشتیبانی ویژه در فروش، تضمین قیمت و اصالت کالا به‌همراه تحویل سریع کالا مهم‌ترین ویژگی‌های خرید از فروشگاه آنلاین واچ مارکت هستند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید