صندلی غذاخوری کودک؛ بررسی دقیق و کاربردی چند مدل از این محصول

صندلی غذاخوری کودک؛ بررسی دقیق و کاربردی چند مدل از این محصول
راهنمای مطالعه

    از وقتی کودک دلبندتان یاد می‌گیرد خودش بنشیند و آماده شروع غذاهای جامد می‌شود، صندلی غذاخوری خیلی به‌کار می‌آید. امروز در «درجه» قصد داریم چند مدل صندلی غذاخوری کودک به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

    اگر مطلب دیگرمان را با عنوان «۱۰ نکته درباره خرید صندلی غذاخوری کودک» هنوز نخوانده‌اید، پس فقط با یک کلیک دست‌به‌کار شوید. در این مطلب از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خرید صندلی غذاخوری کودک مدنظر داشته باشید با شما گفتیم. کیفیت ساخت، ایمنی و قابلیت تمیزکاری آسان از جمله نکاتی بودند که رویشان تأکید کردیم. حالا می‌خواهیم گریزی به چند مدل صندلی موجود در بازار بزنیم و نقاط قوت و ضعف‌شان را بررسی کنیم.

    لازم به یادآوری است که قیمت صندلی‌های غذاخوری کودک از حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به بالای یک میلیون تومان هم می‌رسد.  ما در این مطلب ۲ مدل صندلی زیر ۵۰۰ هزار تومان و یک مدل با قیمت‌ بالاتر را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

    صندلی غذاخوری کودک جویی (Joie) مدل میمزی اِسنَکِر (Mimzy Snacker)

    صندلی غذاخوری کودک جویی (Joie) مدل میمزی اِسنَکِر (Mimzy Snacker)

    جویی برند شناخته‌شده‌ای در حوزه تولید لوازم تخصصی کودک است. این برند بریتانیایی ادعا دارد که با محصولاتش تجربه کاربری فوق‌العاده شیرینی را به پدرومادرها هدیه می‌کند. صندلی‌های غذاخوری جویی مدل‌های متفاوتی دارند. مدل میمزی اسنکر جزو مدل‌های قیمت‌مناسب‌تر جویی است. بیایید نگاهی به نقاط قوت و ضعف این محصول بیندازیم.

    نقاط قوت

    • به‌راحتی و یک‌دستی قابل تاشدن است و می‌توانید تا وقتی‌که زمان غذاخوردن کودک‌تان نشده، داخل کمد یا پشت در تکیه‌اش دهید.
    • پشتی صندلی در سه حالت قابل‌تنظیم است و به‌حالت خوابیده هم درمی‌آید.
    • سینی و تکیه‌گاه پا قابل‌تنظیم‌اند.
    • سینی آن از نوع جداشونده و قابل‌شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی است. جای لیوانی هم دارد.
    • از نشیمن تشک‌دار فوق‌العاده راحتی برخوردار است. علاوه‌بر طرحی که در تصویر می‌بینید، این صندلی با تشک طرح باغ‌وحش هم  موجود است.
    • به کمربند ایمنی پنج‌نقطه‌ای مجهز است. یعنی علاوه‌بر نیمه پایینی بدن از بالاتنه کودک هم محافظت می‌کند و برای این منظور دو بند اضافه‌تر دارد که از روی شانه‌ها رد می‌شوند. پایه محافظ بین پا هم دارد. این پایه محافظ بین دو پای کودک قرار می‌گیرد و مانع سُرخوردنش از زیر صندلی می‌شود.
    • سبد پارچه‌ای جاداری در زیر صندلی برای نگهداری لوازم تعبیه شده است.

    نقاط ضعف

    • ارتفاع صندلی قابل‌تنظیم نیست.
    • پایه‌های صندلی فضای زیادی اشغال می‌کنند. البته ناگفته نماند که فاصله زیاد پایه‌ها از هم به افزایش پایداری صندلی کمک می‌کند.
    • شاید بهتر بود که پایه محافظ بین پا به خود صندلی وصل بود و به سینی وصل نبود.  چون اگر سینی را وقتی کودک هنوز روی صندلی است از آن جدا کنید عملا یکی از نقاط امنیتی صندلی برداشته می‌شود.
    • تمیز کردن تشک صندلی به‌دلیل وجود دوخت و درز می‌تواند سخت باشد.

    این صندلی از حدود ۶ ماهگی قابل‌استفاده است و تا وزن حداکثر ۱۵ کیلوگرم را تحمل می‌کند. ضمنا بین پایه‌های عقبی صندلی جای مخصوصی برای جاگذاری سینی وجود دارد تا هروقت نیازی به سینی نداشتید، بتوانید آن را پشت صندلی قرار دهید.

    قیمت این محصول حدود یک میلیون تومان است. اگر می‌توانید تا این مبلغ هزینه کنید، صندلی جویی با آپشن‌های مشتری‌پسندش گزینه خوبی است.

    مشاهده دقیق‌تر این صندلی

    صندلی غذاخوری کودک ایکیا مدل آنتی‌لوپ (Antilop)

    صندلی غذاخوری کودک ایکیا مدل آنتی‌لوپ (Antilop)

    محصولات ایکیا در جهان به عامه‌پسندی و خوش‌قیمتی معروف‌اند. البته به‌لطف نوسانات اخیر قیمت ارز دیگر نمی‌توان ادعا کرد که محصولات ایکیا در ایران هم  به‌اندازه سایر کشورها خوش قیمت‌اند! حالا ببینیم که این صندلی حدودا ۴۵۰ هزار تومانی چه نقاط قوت و ضعفی دارد.

    نقاط قوت

    • صندلی سبک و جمع‌وجوری است و برای جابه‌جاکردنش از کَت‌وکول نمی‌افتید.
    • استحکام و پایداری خوبی دارد و در عین سادگی از دوام و راحتی بالایی برخوردار است.
    • سوراخ‌سُمبه‌های زیادی ندارد که غذا داخل‌شان گیر کند و به‌راحتی با دستمال‌کشیدن پاک می‌شود.
    • بدنه و سینی صندلی از جنس پلی‌پروپیلن و فاقد ماده مضر BPA است. BPA نوعی ماده شیمیایی صنعتی است که در تولید محصولات پلاستیکی کاربرد دارد و می‌تواند روی رشد و سلامت کودک اثر سوء بگذارد.
    • برای جلوگیری از سقوط کودک به کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای (دو بند از دور کمر و یک بند از بین پاها رد می‌شود) و پایه بین پا مجهز است.
    • سینی آن از نوع جداشونده و لبه‌دار است. پس نیازی نیست که نگران شست‌وشوی سینی یا ریختن غذا و مایعات از اطرافش باشید.

    نقاط ضعف

    • تاشو نیست و باید به‌همین حالت در گوشه‌ای جایش دهید.
    • تک‌حالته است. یعنی ارتفاع یا مثلا پشتی صندلی قابل تنظیم نیست.
    • برای جداکردن سینی از صندلی به اندکی زور بازو احتیاج است.
    • تکیه‌گاه پا ندارد. صندلی‌هایی که تکیه‌گاه پا دارند برای نشستن کودک راحت‌ترند.

    این صندلی را به‌ویژه به رستوران‌ها پیشنهاد می‌کنیم. هم طراحی مدرنی دارد و خصوصا به دکوراسیون‌ فست‌وفودها می‌آید و هم از وزن سبک و قابلیت تمیزکاری آسان برخوردار است. برای مصارف خانگی هم گزینه بدی نیست.

    منتها دقت داشته باشید که این صندلی فقط مناسب بچه‌هایی است که می‌توانند خودشان بدون کمک بنشینند. ضمن اینکه تا نهایتا سه سالگی قابل‌استفاده است و برای بچه‌های بالای ۱۵ کیلوگرم توصیه نمی‌شود.

    مشاهده دقیق‌تر این صندلی

    صندلی غذاخوری کودک دلیجان (Delijan) مدل کیوت (Cute)

    صندلی غذاخوری کودک دلیجان (Delijan) مدل کیوت (Cute)

    دلیجان یکی از برندهای وطنی باسابقه درزمینه تولید محصولات کودک است. دلیجانی‌ها هدف‌شان تولید محصولاتی است که بتوانند راحتی، ایمنی و آسایش را برای کودک و والدینش به‌ارمغان بیاورند. صندلی‌های غذاخوری کودک دلیجان به‌نسبت نمونه‌های خارجی قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هم دارند. ازجمله نقاط قوت و ضعف صندلی‌های دلیجان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    نقاط قوت

    • تاشو و دارای قابلیت حمل آسان است.
    • سینی جداشونده دارد که کار شست‌وشو را راحت می‌کند.
    • می‌توانید ارتفاع تکیه‌گاه پا را براساس قد کودک‌تان تغییر دهید.
    • روکش صندلی از جنس پلی‌استر و قابل‌جداسازی و شست‌وشو با دست است.
    • روکش پارچه‌ای صندلی در طرح‌های رنگی شادی قابل‌انتخاب است.
    • به کمربند سه‌نقطه‌ای مجهز است. دو بند از روی شانه‌ها و یک بند از بین پاها رد می‌شود.

    نقاط ضعف

    • چرخ‌دار نیست و بنابراین برای حرکت‌دادن صندلی باید بلندش کنید یا هُل دهید. البته حتما می‌دانید که صندلی را وقتی کودک‌تان در آن نشسته نباید حرکت دهید.
    • ارتفاع نشیمن صندلی قابل‌تنظیم نیست.
    • کیفیت اتصالات صندلی می‌توانست بهتر باشد.

    این صندلی از حدود ۶ ماهگی قابل‌استفاده است و تا وزن حداکثر ۱۸ کیلوگرم را تحمل می‌کند. اگر کودک‌تان هنوز قادر به خوب نشستن نیست باید کمی صبر کنید، چراکه شیب پشتی صندلی به‌گونه‌ای است که می‌تواند کودک‌ را به پایین سُر دهد.

    صندلی‌های دلیجان در بازه قیمتی ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قرار دارند. پس اگر دست‌وبال‌تان در خرج‌کردن باز نیست، می‌توانید برند دلیجان را در گزینه‌های انتخابی‌تان مدنظر داشته باشید. دلیجان شاید ازلحاظ کیفیت ساخت به‌پای برندهای خارجی نرسد، اما در بازه قیمتی خودش صندلی بدی هم نیست.

    مشاهده دقیق‌تر این صندلی

    و اما تجربه خریداران

    بیایید با صندلی جویی شروع کنیم. جویی جزو برندهای مطرح خارجی است که در سایت آمازون هم به‌فروش می‌رسد. با مروری بر نظرات کاربرانی که میمزی اسنکر جویی را برای کودک‌شان خریده بودند، دریافتیم که این محصول در جلب رضایت اکثریت موفق بوده است. اغلب والدین از خوش‌ساختی و مکانیسم تاشدن یک‌دستی این صندلی تعریف کرده بودند و فقط کمی از سختی تمیزکردنش گِله داشتند. درمورد صندلی ایکیا هم به نظرات کاربران آمازون رجوع کردیم. اکثریت کاربران از راحتی تمیزکردن این صندلی گفته بودند که واقعا هم مزیت کمی برای وسیله‌ای که روزی چندبار کثیف می‌شود، نیست. گویا این محصول به‌رغم ظاهر فوق‌العاده ساده‌ای که دارد، از پس انتظارات اغلب والدین برمی‌آید. می‌رسیم به دلیجان خودمان. نظرات کاربران در فروشگاه‌های اینترنتی داخلی نشان می‌دهد که قیمت مناسب این محصول در تصمیم خرید اکثریت نقش داشته اشت. صندلی‌های غذاخوری کودک دلیجان باکیفیت‌ترین مدل موجود در بازار نیستند، اما میانگین نظرات خریداران حاکی از آن است که این صندلی‌ها به‌نسبت قیمت‌شان کارایی کم‌وبیش مطلوبی دارند. شما هم اگر احیانا یکی از این مدل‌ها را برای کودک‌تان انتخاب کردید و خریدید، می‌توانید تجربه خریدتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید و برای‌مان از نقاط قوت و ضعفی که شما در استفاده از این صندلی‌ها دیدید، بگویید. مطمئنا نظرات شما هم می‌تواند به سایر پدرومادرها در انتخاب کمک کند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید