انواع نرم‌ کننده‌ مو و نکاتی که باید درباره آن بدانیم

انواع نرم‌ کننده‌ مو و نکاتی که باید درباره آن بدانیم
راهنمای مطالعه

    داشتن موهای درخشان و سالم، یکی از فاکتورهای مهم زیبایی است. خوشبختانه در سال‌های اخیر، محصولات آر

    داشتن موهای درخشان و سالم، یکی از فاکتورهای مهم زیبایی است. خوشبختانه در سال‌های اخیر، محصولات آرایشی و بهداشتی مناسبی برای کمک به محافظت و حفظ زیبایی مو، وارد بازار شده‌اند. اما آنقدر گستره این محصولات زیاد است که ممکن است گاهی در انتخاب محصول مناسب سردرگم شویم. در این مطلب «درجه» سعی کرده‌ایم با انواع محصولات نرم‌کننده مو آشنا شویم تا انتخاب مناسبی برای مراقبت از موهایمان داشته‌ باشیم. با ما همراه باشید.

    چرا باید از نرم کننده‌ استفاده کنیم؟

    محصولات نرم‌ کننده مو فقط برای نرمی و لطافت مو کارایی ندارند، بلکه شما با استفاده از این محصولات، با یک تیر چند نشان زده‌اید که نرمی، تنها یکی از آن‌هاست. این دسته از محصولات، علاوه بر نرم‌کنندگی و جلوگیری از گره خوردن آن‌ها:

    • از موها در برابر پرتو‌های مضر آفتاب، محافظت می‌کنند.
    • خاصیت ترمیم و بازسازی مو دارند.
    • حالت قلیایی مو را برطرف می‌کنند.
    • به درخشش و لطافت بیشتر مو کمک می‌کنند.
    • و از ایجاد موخوره، جلوگیری می‌کند.

    پرفروش‌ترین دستگاه و سرم ضدموخوره را ببینید

    اگر انتخاب خوب و مناسبی که با نوع و جنس موهای شما سازگار باشد داشته‌ باشید، می‌توانید همه مزیت‌های این محصولات را به موهای خودتان هدیه بدهید. نکته مهم شناخت درست از نوع مو و نوع محصول متناسب با موهای شماست.

    انواع نرم‌ کننده‌ها

    در حال حاضر، نرم‌کننده‌های مو، در فرم‌های متنوعی تولید می‌شوند:

    • شامپو
    • سرم‌های مو
    • ماسک‌های مو
    • روغن‌های مناسب مو
    • و اسپری مو

    البته هرکدام از این محصولات، علاوه بر نرم‌کنندگی، کارایی دیگری هم دارند که در ادامه با هرکدام آشنا می‌شویم:

    نرم کننده‌های مو

    این شکل از نرم‌ کننده‌ها که در فرم شامپو، تولید می‌شوند، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع نرم‌ کننده‌های موجود در بازار هستند. به‌طور معمول، نرم‌ کننده‌هایی که در شکل شامپو خریداری می‌شوند، در حمام و پس از شستن موها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته بعضی از متخصصان اعتقاد دارند که هر یکی دو، هفته یک‌بار، قبل از شستن سر با شامپو، از نرم‌ کننده استفاده کنید تا مواد مغذی نرم‌ کننده‌ها، وارد بافت موهای شما شوند و تاثیر خوبی بر آن‌ها بگذارند.

    همانطور که بدن ما با هم متفاوت است، شکل و نوع موهای ما هم با هم تفاوت دارد و به‌همان دلیل که یک سایز لباس، اندازه همه آدم‌ها نمی‌شود، یک نوع نرم‌ کننده هم مناسب همه موها نیست. حالا می‌رسیم به یک پرسش مهم:

    چه نرم‌ کننده‌ای مناسب موهای من است؟

    شما باید نرم‌ کننده مناسب موهای خود را با توجه به نوع و جنس موهایتان انتخاب کنید. صاف و فر یا وز بودن موها، ارتباط زیادی با انتخاب نوع نرم‌ کننده شما دارد، اما حتما به این نکته دقت کنید که به‌طور معمول، موها، چه لخت و صاف و چه فر و وز، بعد از شست‌وشو با شامپو، به نرم‌ کننده احتیاج پیدا می‌کنند.

    نرم‌کننده مخصوص موهایتان را اینجا ارزان‌تر بخرید

    دقت کنید که تمام محصولات نرم‌ کننده را باید بر ساقه و قسمت‌های انتهایی مو استفاده کنید و ریشه موها را به این محصولات آغشته نکنید. چرا که بعضی از نرم‌ کننده‌ها می‌توانند باعث برهم زدن تعادل تولید سبوم (غدد چربی پوست) در پوست سر شوند و موهای شما را چرب کنند.

    نکته دیگر اینکه نگران ریزش مو پس از استفاده از نرم‌ کننده نباشید. ریزش مو پس از استفاده از نرم‌ کننده و زمان آبکشی، معمولا اتفاقی عادی است و ربطی به نرم‌ کننده ندارد، بلکه نرم‌ کننده شما به‌خاطر باز کردن گره‌های موی شما، تنها باعث شده آن‌دسته از موهایی که قبلا ریخته‌اند و به بقیه موها گره‌ خورده‌اند، رها شوند. البته اگر موقع آبکشی موهایتان ریزش شدید یا غیرعادی مشاهده کردید، با کارشناسان پوست ومو یا پزشکتان، مشورت کنید.

    ماسک مو

    همانطور که پوست صورت و بدن ما به ماسک نیاز دارد، موهای ما هم با استفاده از ماسک‌های مخصوص، نشاط و شادابی خوبی به‌دست می‌آورد. ماسک‌های مو، بیشتر برای حفاظت موهای آسیب‌دیده یا بیش از اندازه خشک و موهای رنگ‌شده به‌کار می‌رود. ماسک‌های مو، علاوه بر نرم‌کنندگی، خاصیت آبرسانی و ترمیم موها و هم‌چنین حفاظت از موها در برابر حرارت هم دارند. البته ماسک‌های مو وظیفه دیگری هم برعهده دارند. آن‌ها می‌توانند با پر کردن منافذ و حفره‌هایی که روی سطح مو ایجاد شده‌اند، ظاهر یک‌دست و با نشاطی به ساقه موها ببخشند و این حالت ترمیم‌کنندگی را تا نوبت بعدی شست‌وشوی مو، حفظ کنند.

    ماسک‌های مو، در دو فرم داخل حمام و پس از حمام تولید می‌شوند. ماسک‌های داخل حمام معمولا بعد از شست‌وشوی کامل موها به ساقه‌مو زده می‌شود و بعد از چند دقیقه، آبکشی می‌شود.

    ماسک‌موهای بعد از استحمام هم نیازی به شست‌وشو ندارند و در حالت نم‌دار موها، استفاده می‌شوند.

    پرفروش‌ترین ماسک‌های مو را ببینید

    چه ماسک مویی برای موهای من مناسب است؟

    اگر موهای فر یا وز دارید، سعی کنید از ماسک‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان یا نارگیل باشند. این دسته از روغن‌ها، علاوه‌بر نرم کردن موهای شما، به موهایتان حالت براق و شفافی می‌بخشند و در حفظ آراستگی آن‌ها تاثیر زیادی دارند.

    پرفروش‌ترین ماسک موها حاوی روغن آرگان + قیمت

    موهای رنگ‌شده، به دلیل حساسیت و آسیب‌پذیری بیشتر نسبت به سایر موها، بیشتر از هرچیزی به حفاظت نیاز دارند. ماسک‌های مخصوص موهای رنگ‌شده، علاوه بر آبرسانی و تقویت موها، به تثبیت رنگ آن‌ها هم کمک می‌کند.

    اگر موی چربی دارید، دقت کنید که حتما ماسک موی متناسب موهای چرب را تهیه کنید تا از بروز چربی اضافه در موهایتان جلوگیری شود. ماسک‌های مخصوص موهای چرب، می‌توانند چربی موها را کنترل کنند و رطوبت مو را هم حفظ کنند.

    مشاهده محبوب‌ترین ماسک‌ها برای انواع مو

    روغن مو

    روغن‌های مو، کاربردهای متفاوتی برای موهای ما دارند. تفاوت روغن با اکثر محصولات نرم‌کننده دیگر مو این است که این دسته از محصولات، نفوذ بیشتری به ساختار و بافت مو دارند و می‌توانند باعث تغذیه عمیق‌تر موها شوند. روغن مو را می‌توان قبل و یا بعد از حمام استفاده کرد.

    چه روغنی برای موی من مناسب است؟

    متداول‌ترین روغن‌های مو که در فرم‌های صنعتی و تصفیه‌شده هم تولید شده‌اند و به راحتی قابل دسترس هستند، روغن نارگیل، زیتون، آووکادو، رزماری و آرگان هستند که علاوه بر نرم‌کنندگی موهای خشک، تغذیه مناسبی برای آن‌ها به حساب می‌آیند. معمولا روغن نارگیل و زیتون برای حفظ رطوبت و آبرسانی مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. روغن آووکادو، خاصیت محافظت‌کنندگی بالایی در برابر اشعه‌های مضر آفتاب و هوای آلوده دارد و بهترین انتخاب برای پوست‌های سر ملتهب به‌حساب می‌آید. روغن رزماری، یکی از بهترین تقویت‌کننده‌های موی سر و محرک رشد مو است و روغن آرگان هم به عنوان یک مغذی فوق‌العاده و آبرسان طبیعی برای موها شناخته‌ می‌شود.

    روغن‌های املا و جوجوبا هم از روغن‌های نسبتا جدید موجود در بازارهای ایران هستند که هردو خاصیت تقویت فوق‌العاده‌ای برای مو دارند و می‌توانند به سلامت پوست سر هم کمک کنند.

    خرید انواع روغن مو با قیمت مناسب

    سرم تقویت‌کننده مو

    سرم مو، مانند یک لایه لیز، تمام ساقه موی شما را دربر می‌گیرد و از آن محافظت می‌کند. سرم مو، مانند روغن، نفوذ چندانی به بافت موهای شما ندارد و در عوض، بهترین گزینه برای ایجاد درخشش و شفافیت در موها، پس از استحمام است.

    لایه سیلیکونی که در اثر استفاده از سرم مو، سطح ساقه موی شما را می‌پوشاند، مهم‌ترین عامل ایجاد زیبایی در موهاست. با استفاده از سرم مو، علاوه بر جلوگیری از ایجاد گره در موها، به حالت‌پذیری و رطوبت‌رسانی به آن‌ها، کمک زیادی می‌کنید.

    پرفروش‌ترین سرم‌های تقویت‌کننده مو را ببینید + لیست قیمت

    اسپری مو

    اسپری‌های مو که در فرم‌های مختلف دوفاز و تک‌فاز تولید می‌شوند، معمولا بعد از حمام و زمانی که مو کمی نم‌دار است، استفاده می‌شوند. اسپری‌ها، با ایجاد لایه‌ای روی سطح مو، عملکردی مشابه سرم‌های مو دارند، با این تفاوت که این دسته از محصولات نرم‌کننده، مو را چرب نمی‌کنند و برای انواع موها، مناسب هستند.

    اسپری‌های دوفاز، که ترکیبی از کراتین و سایر مواد فرمولاسیون اسپری هستند، در کنار نرم‌کنندگی مو، کاربردهای متفاوتی برای موها دارند. اکثر این نوع اسپری‌های مو، لایه محافظی دربرابر حرارت سشوار و اتوی مو، ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند تا آسیب حرارت به موها، به حداقل میزان خودش برسد. علاوه‌برآن، با حالت‌دهی به موها، باعث ایجاد ظاهر بهتری در مو می‌شوند.

    پرفروش‌ترین اسپری‌های مو و قیمت آنها را ببینید

    یکی از مهم‌ترین خصوصیات اسپری‌های مو، تنوع بالای این دسته از محصولات در کاربرد و قیمت است که دست شما را برای انتخاب مناسب‌ترین محصول، باز می‌گذارد. مثلا اگر موهای نازکی دارید، می‌توانید با اسپری‌های مخصوص موهای نازک، حجم قابل قبولی به موهای خودتان بدهید. همچنین اسپری‌های حاوی روغن آرگان، رطوبت مطلوبی به موهای شما می‌بخشند.

    چه محصولی را انتخاب کنم؟

    حالا که با انواع نرم‌ کننده‌ها و محصولات مراقبت موی سر آشنا شدید، نوبت شناسایی بهترین محصولات و انتخاب آن‌ها برای موهایتان است. قدم اول در انتخاب بهترین محصول، شناسایی نوع مو و نیاز آن است. با شناسایی جنس و نوع موهایتان، پنجاه درصد راه را رفته‌اید. مثلا اگر موهای خشک و آسیب‌پذیری دارید که اخیرا رنگ‌ شده است، باید ترکیبی از ماسک‌مو و روغن‌های رطوبت‌رسان و مغذی مو را استفاده کنید تا شادابی و طراوت را به موهایتان برگردانید. یا مثلا موهای صاف و چرب، نیاز چندانی به محصولات نرم‌کننده نخواهند داشت و تنها ترکیبی از شامپوهای نرم‌کننده و اسپری‌های دوفاز، برای حفظ میزان رطوبت مو و حالت‌بخشی به آن، برایشان کافی خواهد بود. حفاظت از موهای آسیب‌دیده فرآیند پیچیده‌تری دارد. اگر موهای آسیب‌دیده‌ای دارید، حتما در ماه، یکی، دوبار با روغن‌های مغذی مو موهایتان را چرب کنید و پس از استحمام، از ماسک مو استفاده کنید. توجه کنید که موهای آسیب‌دیده، بیشتر از هر نوع مدل مو، نیاز به حفاظت در برابر حرارت دارند. پس اگر از سشوار و اتوی مو استفاده می‌کنید، حتما قبل از آن، از اسپری مو استفاده کنید تا از آسیب بیشتر به آن‌ها جلوگیری کرده‌ باشید. خرید شامپو و لوازم مراقبتی مو از ارزان‌ترین فروشنده

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید