خرید عطر مردانه؛ ۷ مدل مناسب برای محل کار کدامند؟

خرید عطر مردانه؛ ۷ مدل مناسب برای محل کار کدامند؟
راهنمای مطالعه

    روی صحبت‌مان در این مقاله با آقایان خوش‌سلیقه‌ای است که می‌خواهند با خرید عطر مردانه میزان اثرگذاری خود در محیط کار و قرارهای رسمی را افزایش دهند.

    قبول کنیم که هر عطر و ادکلنی هم، مکان و مورد استفاده مخصوص به خودش را دارد. بوها و رایحه‌ها، قدرت شگفت‌انگیزی در اثرگذاری روی دیگران دارند و بخش قابل‌ملاحظه‌ای از انباری خاطرات و احساسات ما را به خود اختصاص می‌دهند.

    شاید باور نکنید اما گاهی‌اوقات، بو و رایحه‌ای ساده  از یک عطر مردانه یا زنانه می‌تواند ما را به حال و هوای خاصی پرتاب کند؛ یاد دوران قدیم، یاد خاطرات خوب یا بد، رفتن به فضاهایی که قبلا حضور در آنها را تجربه کرده‌ایم و... .

    فقط ابعاد اثرگذاری عاطفی و حسیِ عطر و ادکلن‌ها نیست که می‌تواند روی ما اثر بگذارد، گاهی‌اوقات، بعضی عطر و ادکلن‌ها از نظر جسمی و تنفسی با ما سر سازگاری ندارند. به همین خاطر باید یادمان باشد که در جمع به ویژه، مکان‌هایی مانند اداره و محیط کار که افراد گوناگونی وجود دارند، از عطر و ادکلن‌هایی استفاده کنیم که عموما مورد قبول اغلب آدم‌ها قرار می‌گیرند و کسی را آزار نمی‌دهند.

    ۱. کرید گرین آیریش توئید (Creed Green Irish): شکوه علفزار

    Creed Green Irish

    کرید گرین آیریش از آن دسته عطرهایی است که تقریبا همیشه معروف و پرطرفدارهستند. کرید گرین آیریش با رایحه‌ای مرکب از عطر گل شاه‌پسند، لیمو، برگ گل بنفشه، چوب صندل و عنبر، یادآور بوهای خوش طبیعی است. مثلا قدم زدن در علفزاری زیبا در یکی از دشت‌های سبز اروپایی. شاید علت اینکه بیشتر افراد از بوی این عطر مردانه لذت می‌برند، شباهت آن به رایحه‌های آشنای طبیعی است.

    اگر دوست دارید که در محل کار یا قرارهای مهم رسمی خود، در خرید عطر مردانه خطر نکنید و بوی خوشی بدهید که دیگران را اذیت نکند، به خرید کرید گرین آیریش فکر کنید. اگر بخواهیم به زبانی ساده، ویژگی مهم این عطر را معرفی کنیم، باید بگوییم که به شما قدرت و وقاری مردانه تقدیم می‌کند. کرید گرین آیریش در کارنامه موفق خود، سابقه مصرف از سوی مدیران معروف و افراد مشهور مختلفی را دارد.

    البته از خوبی‌های این عطر گفتیم باید به یک نکته مهم هم اشاره کنیم. افرادی که به دنبال عطرهای خاص و منحصربفرد هستند معمولا دور و بر کرید گرین آیریش، آفتابی نمی‌شوند. چون این عطر دارای رایحه‌ای محافظه‌کارانه است یعنی بویی آشنا و خوشایند دارد، اما به عنوان رایحه‌ای ویژه و خاص، مشام‌تان را پُر نخواهد کرد.

    دقیقا به همین خاطر است که استفاده از آن برای محیط‌های عمومی توصیه می‌شود زیرا کسی به شدت شیفته آن نمی‌شود اما آزاردهنده و تُند هم نیست. پس می‌توانید خرید عطر مردانه کرید گرین آیریش حساب ویژه‌ای باز کنید.

    ۲. تِر دِ هِرمِس (Terre D'Hermes): قدرت مطلق

    خرید عطر مردانه هرمس

    دوستان فرانسوی به این عطر می‌گویند: تِق دِقمِ! تق‌دقمس یا همان تردهرمس خودمان، ترکیبی است از جذابیت و قدرت توأم. کمی پیچیده شد، نه؟ تا به حال دقت کرده‌اید که برخی از افراد هم ابهت و جذبه دارند و هم به راحتی می‌توان به آنها اعتماد کرد و وارد گفت‌وگو شد؟ منظور از جذابیت و قدرت توأم درباره این عطر هم چیزی در همین سطح است. بوی تِرِ دِ هرمس به شما ابهت و جذابیت را با هم تقدیم می‌کند. ویژگی اصلی تردهرمس برای استفاده در محل کار، ماندگاری آن است.

    در ساختار این عطر از فلفل، گریپ فروت، چوب سِدار و  کشمش شیرین استفاده شده است. علت ماندگاری آن هم وجود مرکباتی است که در طول روز و با گذر زمان، عطرشان بیشتر در محیط پخش می‌شود. البته اگر طرف‌دار بوی مرکبات نیستید، دقت کنید که بوی گریپ‌فروت در این عطر قالب است و بسیاری از منتقدان تردهمس هم از بابت استیلا و فرماندهی بوی گریپ‌فروت در این عطر شاکی هستند. پس حواس‌تان را جمع کنید تا شما هم با خرید عطر مردانه هرمس به جمع مشتریان ناراضی تق‌‌دقم نپیوندید.

    ۳. دیور اُم (Dior Homme EDT By Christian Dior): عطری برای تمام فصول

    خرید عطر مردانه دیور

    به این تیم در کنار هم نگاه کنید: اسطوخدوس، مریم‌گلی، ترنج، نعنای هندی، چرم، علف وِتیوِر، عنبر، کاکائو، گل زنبق. حتما فکر می‌کنید که با این‌ها طلسم و یا معجون‌های جادویی درست می‌کنند. اگر چنین فکری کرده‌اید تا حدی حق با شماست. زیرا ترکیب این تیم رویایی منجر به تولید عطری می‌شود که رایحه آن را تقریبا همه دوست دارند.

    دیوراُم از آن دسته عطرهایی است که هم برای محیط رسمی و سر کار مناسب است و هم در مواقع دیگر. این عطر در تمام فصول و موقعیت‌ها با رایحه خوبش برایتان خاطرات به یادماندنی به وجود خواهد آورد.

    اما هر عطر و ادکلن خوب و معروفی هم مخالفانی دارد، موافقید؟ مخالفان دیور می‌گویند  این عطر کمی تِم و رایحه زنانه دارد و شاید آن‌قدرها که با سوپراستارهایی مانند رابرت پتینسون و جود لاو برایش تبلیغ شده، ارزش خریدن ندارد. شما چطور فکر می‌کنید؟

    ۴. اِتِرنیتی (Eternity By Calvin Klien)؛ درخشش ابدی یک عطر پاک

    خرید عطر مردانه اترنینتی

    اگر اهل دنیای مُد باشید یا دست‌کم، کمی اهل دنیای مُد باشید حتما با برند معروف کلوین‌کلاین آشنایی دارید. محصولات این برند به راحتی در دسته شاگردان ممتاز کلاس عطر و ادکلن‌ها و مُد قرار می‌گیرند. اترنیتی هم از آن دسته عطرهای درجه‌ یکی است که برای محیط کار استفاده می‌شود.

    توصیف ویژگی‌های یک عطر در قالب کلمات کمی سخت است اما اگر بخواهیم شرح و وصف مختصری درباره اترنیتی داشته باشیم باید بگوییم رایحه آن یادآور مردان خانواده‌دوستی است که خوش اخلاق و قابل‌اعتماد هستند.

    در ترکیب بوی این عطر مردانه از مریم‌گلی، چوب اقاقیا و پرتقال ماندارین استفاده می‌شود. اگر قرار کاری و مهمی دارید و می‌خواهید مثل یک جنتلمن سر قرار ظاهر شوید، اترنیتی را فراموش نکنید که از قدیم ( شاید هم نه از خیلی قدیم!) گفته‌اند، آدم بدون عطر مانند آدم بدون لباس است.

    البته منتقدان، پشت سر کلوین‌کلاین هم حرف‌هایی می‌زنند مثلا؛ گفته می‌شود که اترنیتی، ویژه و خاص نیست و بیشتر بوی تمیزی و رخت‌های تازه‌ شسته‌شده را می‌دهد. اینکه از نظر شما بو و رایحه اترنیتی چطور تفسیر شود، مشخص نیست ولی واضح است که با خرید عطر مردانه اترنیتی، کسی از نشستن در کنارتان آزرده نمی‌شود ولی در پایان جلسه یا ملاقات هم نام عطرتان را نمی‌پرسد تا برای خودش یکی بخرد و مثل شما خاص باشد. چون بوی اترنیتی مطلوب ولی عادی است.

    ۵. لاکوست (Lacoste Pour Homme ): بوی خوش تَن

    Lacoste Pour Homme

    بعضی از افراد، زیاد عرق می‌کنند. فرقی نمی‌کند که دلیل عرق کردنِ زیاد از حدتان چیست. در هر حال با وجود لاکوست می‌توانید، بخشی از نگرانی‌های خود را در این‌باره رفع کنید. چرا؟ به خاطر اینکه ماندگاری لاکوست بسیار زیاد است و علاوه بر اینکه بوی خوش آن روی بدن و لباس‌تان ماندگار می‌شود، در محیط‌های غیربسته هم دوام دارد و اصطلاحا سریع نمی‌پَرد.

    در تولید لاکوست از ترنج ایتالیایی، هِل، چوب صندل و سرو کوهی استفاده می‌شود. البته گریپ‌فروت هم که نقش معرکه‌ای در تولید رایحه‌های ماندگار در صنعت عطرسازی دارد هم در ترکیبات لاکوست موجود است. باز هم به شما یادآوری می‌کنیم که عطرهای حاوی مرکبات معمولات بوی غالب خود را از رایحه این میوه‌ها دریافت می‌کنند. پس اگر با مرکباتی مانند گریپ‌فروت رابطه خوبی ندارید، یادتان باشد که به مرور زمان و با گذشتن از اسپری کردن عطر روی بدن و لباس‌تان، بوی مرکبات به رایحه‌های دیگر می‌چربد.

    ۶.  کارون پاریس پورانوم (Caron Paris): اشک‌ها و لبخندها

    خرید عطر مردانه پورانوم

    اسانس‌ها و ترکیبات طبیعی موجود در این عطر که یادآور بوی خوش گل و میوه است، کارون پاریس را سالیانِ سال در صدر جدول بهترین و محبوب‌ترین عطرهای دنیا قرار داده است. این عطر که بیشتر با نام پورانوم هم در میان نسل قدیمی‌تر (حوالی دهه ۳۰ و ۴۰) طرفدار دارد، رایحه‌ای تازه و شیک در فضا پخش می‌کند. اگر از کسانی که بالای ۶۰ سال دارند، بخواهید یکی از بهترین عطرهایی که می‌شناسند، نام ببرند احتمالا در فهرستشان نام پورانوم یا کارون پاریس هم به چشم خواهد خورد.

    این عطر برای نسل گذشته یادآور خاطرات زیادی است. خاطراتی از اشک‌ها و لبخندهای مختلف در مسیر پرپیچ و خم زندگی. اما نکته قابل توجه، علاقه زیاد نسل‌های جدیدتر هم به آن است. رایحه کارون پاریس، اصیل و ماندنی است. در ترکیب کارون پاریس یا همان پورانوم خودمان، از علف وتیوِر، ترنج و لیموی ایتالیایی استفاده می‌شود.

    فقط یادتان باشد که این رایحه کلاسیک برای اینکه به عنوان یک جوان شاداب معرفی شوید، کاربرد ندارد. چون برای بیشتر افراد به ویژه عطربازان قهار، یادآور پدر و پدربزرگ‌شان است. پس اگر می‌خواهید خود را در جمعی کاری مثلا به عنوان نماینده یک استارتاپ چابک و جوان معرفی کنید، بهتر است به دنبال گزینه‌های جوانانه‌تر باشید.

    ۷. مونت بلانک (Mont Blanc): کوهستان سرد

    مونت بلانک

    تلفظ صحیح عطرهای مختلف هم داستان‌هایی دارد. دقت کرده‌اید گاهی‌اوقات، میان فروشندگان اتفاق نظری در صدا زدن عطرهای مختلف وجود ندارد؟ مثلا همین عطر معروف مونت بلانک؛ بعضی‌ها می‌گویند: «مون بلان» و برخی آن را «مونت‌بلانک» می‌گویند. خب، فرقی هم نمی‌کند چون تلفظ آمریکایی و فرانسوی این عطرها عموما با هم کمی تفاوت دارد.

    اگر از ترکیب بوی بلوط، گل شاه‌پسند و هِل خوش‌تان می‌آید حتما مونت بلانک را در فهرست انواع عطر مردانه شیک و مناسب محل کار قرار بدهید. خرید عطر مردانه مونت بلانک به شما جذبه، قدرت و اثرگذاری خاصی اهدا می‌کند که در بستن قراردادهای تجاری مهم یا مذاکرات کاری مفید خواهد بود. عطر مردانه مونت بلانک دقیقا مانند بلندترین کوهِ هم‌نامش در رشته کوه آلپ، شما را برای قرار گرفتن در بالاترین جایگاه‌های شغلی شایسته و آماده می‌کند.

    نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید، این است که در ترکیب مونت‌بلانک بوی غالبی وجود ندارد و همه مواد به کار رفته در کنار هم به ایجاد رایحه‌ای یک‌دست کمک می‌کنند. این موضوع هم می‌تواند خوب باشد و هم بد. خوب از آن لحاظ که مانند بعضی از عطرها با گذشت زمان، بوی ماده‌ای غالب باعث تغییر رایحه عطر نخواهد شد و از سوی دیگر بد است زیرا با پوست و لباس‌تان در هم می‌آمیزد و حالت یکنواختی پیدا می‌کند که از ماندگاری اولیه‌ خود می‌کاهد.

    کلام آخر برای خرید عطر مردانه مناسب محل کار

    محل کار مانند خانه، مهمانی یا مکان‌های دیگر نیست که بتوانید کاملا با سلیقه‌ خود عطر شخصی‌تان را انتخاب کرده و آن را روی خود اسپری کنید. باید حواستان باشد هنگام خرید عطر مردانه گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم سلیقه شما در آن وجود داشته باشد و هم ترجیحا مناسب محل کار باشد تا همکارانتان اذیت نشوند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید