برترین مدل های مسواک برقی را بشناسید

برترین مدل های مسواک برقی را بشناسید
راهنمای مطالعه

    انتخاب بین مسواک معمولی و مسواک برقی برای بعضی از ما چالش مهمی است. در مطلب قبلی که درباره مقایسه مسواک معمولی و برقی برایتان نوشتیم، در این باره مفصل گفتیم. امروز چند مدل از انواع مسواک برقی های موجود در بازار ایران را باهم مقایسه و بررسی می‌کنیم.

    بیایید اول تکلیف‌مان را با قیمت محصولاتی که درادامه معرفی و بررسی کرده‌ایم روشن کنیم. حتما می‌دانید که به‌دلیل نوسانات شدید بازار ارز قیمت کالاهای خارجی مدام درحال تغییر است و هر فروشنده‌ای هم قیمت متفاوتی پیشنهاد می‌دهد. به‌همین دلیل از ارائه قیمت دقیق محصولات زیر معذوریم. اما به‌هرحال مسواک برقی وسیله گرانی است و اگر در وضعیت حاضر قصد خرید داشته باشید، چند صد هزار تومانی به خرج می‌افتید.

    مسواک‌برقی هوشمند فیلیپس مدل سونی‌کِر دیاموندکلین (Philips Sonicare DiamondClean Smart)

    Philips Sonicare DiamondClean Smart

    نقاط قوت

    • حساسیت فوق‌العاده بالای حسگر فشار: حسگر فشار این مسواک به‌قدری حساس است که فقط با اندکی فشار بیش‌ازحد فعال می‌شود و با ایجاد ارتعاش در قسمت دسته و روشن‌شدن نور رنگی ته مسواک متوجه‌تان می‌کند که ملایم‌تر مسواک بزنید. بسیاری از مدل‌های رقیب هم حسگر فشار دارند، اما حسگرشان تنها درصورت اِعمال فشار خیلی زیاد فعال می‌شود.
    • داشتن اپلیکیشن: این مسواک بلوتوث هم دارد و به اپلیکیشن موبایل متصل می‌شود. وقتی مسواک می‌زنید، با نگاه‌کردن به دندان‌های مجازی اپلیکیشن می‌توانید بفهمید که چقدر درست مسواک زده‌اید. اگر خوب مسواک بزنید، دندان‌های مجازی اپلیکیشن پیوسته سفیدتر می‌شوند و اگر نه، رنگ‌شان هیچ تغییری نمی‌کند. این اپلیکیشن کمک می‌کند که با تمرکز و دقت بیشتری مسواک بزنید.
    • تایمر هوشمند: این مسواک چندحالته است و مسواک در همه حالات پس از مدت‌زمانی معلوم خاموش می‌شود. بهتر است که با یکی از دو حالت کلین (clean) یا سِنسیتیو (sensitive) مسواک بزنید، چراکه بقیه حالات برای نیازهای خاص طراحی شده‌اند و مدت‌زمان‌شان کمتر یا بیشتر از دو دقیقه است.
    • طراحی خوش‌دست: این مسواک طراحی بسیار خوش‌دستی دارد. دسته مسواک علاوه‌بر دکمه پاور به نمایشگر نوری مجهز است که حالت انتخابی برای مسواک‌زدن و مقدار شارژ باتری را نشان می‌دهد. ضمن اینکه برای دسته آن سَری‌های متنوعی وجود دارد و سَری‌هایش هم راحت تعویض می‌شوند (در جعبه خود مسواک سه عدد سَری یدک وجود دارد).

    نقاط ضعف

    • قلقلک دندان‌ها: این مسواک دارای چیزی حدود ۶۲ هزار حرکت برس در دقیقه است. اگر دندان‌های خیلی حساسی دارید، ارتعاشات سریع این مسواک ممکن است دندان‌هایتان را قلقلک دهند. دراین‌صورت شاید بهتر باشد که از مسواک برقی اورال-بی مدل پرو ۸۰۰۰ استفاده کنید که ارتعاشات کُندتری دارد.
    • قیمت بالا: این مسواک به‌نسبت سایر مدل‌های مسواک‌‌ برقی قیمت بالاتری دارد. اما مسواک باکیفیتی است و تا چند سال برایتان دوام خواهد داشت (عمر مسواک برقی میانگین سه تا پنج سال است).

    مسواک برقی اورال-بی مدل جِنیوس پرو ۸۰۰۰ (Oral-B Genius Pro 8000)

    مسواک برقی اورال-بی مدل جِنیوس پرو

    نقاط قوت

    • مناسب برای دندان‌های حساس: این مسواک به‌نسبت فیلیپسی که خدمت‌تان معرفی کردیم حرکات برس کُندتری دارد و در حالت تمیزکنندگی استاندارد دارای حدود ۱۰ هزار دور چرخش و ۴۵ هزار ارتعاش در دقیقه است. سرعت آهسته‌تر این مسواک از احتمال ایجاد حس قلقلک در دندان‌ها می‌کاهد، اما به‌همان اندازه فیلیپس از قدرت تمیزکنندگی برخوردار است.
    • حسگر فشار دقیق: حسگر فشار این مسواک درست مثل مدل دیاموندکلین فیلیپس با کوچک‌ترین فشاری که بیش‌ازحد لازم باشد فعال می‌شود و با روشن‌شدن چراغی که روی دسته قرار دارد هشدار می‌دهد که ملایم‌تر مسواک بزنید.
    • تایمر دو دقیقه‌ای: این مسواک از تایمر دو دقیقه‌ای با قابلیت هشدار ۳۰ ثانیه‌ای برخوردار است. شش حالت مختلف هم برای مسواک‌زدن دارد که از بین‌شان حالت استاندارد و و سِنسیتیو بیشتر توصیه می‌شوند.
    • طراحی کاربرپسند: سَری‌های متنوعی را می‌توانید برحسب نیازتان برای این مسواک انتخاب کنید. ازلحاظ طراحی دسته هم مشکل خاصی ندارد، فقط اینکه به‌اندازه مدل دیاموندکلین فیلیپس خوش‌دست نیست.

    نقاط ضعف

    • اپلیکیشن ضعیف: اپلیکیشن موبایل این مسواک در مقایسه با دیاموندکلین فیلیپس عملکرد ضعیف‌تری دارد و در شناسایی و سنجش کیفیت مسواک‌زدن کاربر به‌اندازه فیلیپس قوی نیست.
    • اذیت لثه‌ها: گفتیم که اگر دندان‌های حساسی دارید، این مسواک انتخاب مناسبی است. اما لازم است بدانید که این مسواک از نوع مسواک‌های برقی نوسانی است و در مقایسه با انواع سونیک (مثل همان مدل فیلیپسی که خدمت‌تان معرفی کردیم) احتمال بیشتری وجود دارد که باعث تحریک لثه‌ها شوند. بنابراین اگر لثه‌های حساس و مستعد خون‌ریزی دارید، شاید بهتر باشد که از بین مدل‌های سونیک انتخاب کنید.
    • قیمت بالا: اگر از مهارت کافی در مسواک‌زدن برخوردارید و می‌توانید قید آپشن‌هایی همچون اپلیکیشن و تایمر و امثال اینها را بزنید، دیگر چه نیازی است که این‌همه بابت مسواک‌ برقی هزینه کنید؟!
      پرفروش‌ترین مدل‌های اورال بی

    مسواک برقی فیلیپس مدل سونی‌کِر سِری ۲ (Philips Sonicare 2 Series)

    مسواک برقی فیلیپس

    نقاط قوت

    • طراحی مینیمال: این مسواک طراحی ساده‌ای دارد و چون تک‌حالته است، قیمتش به‌نسبت دو مدل دیگری که خدمت‌تان معرفی کردیم پایین‌تر است. تنها آپشن‌هایش هم تایمر دو دقیقه‌ای با هشدار ۳۰ ثانیه‌ای است. البته همین‌ها برای خوب مسواک‌زدن کفایت می‌کنند!
    • تنوع سَری: برای این مسواک سَری‌های متنوعی وجود دارد و حتی به سَری‌های مخصوص دندان‌های حساس که برس نرم‌تری دارند هم می‌خورد. ضمنا برای تعویض سَری آن برخلاف بسیاری از مدل‌ها نیازی به زور نیست.

    نقاط ضعف

    • فاقد حسگر فشار: بزرگ‌ترین عیب این مسواک نداشتن حسگر فشار است. البته که با تمرین خوب مسواک‌زدن بی‌نیاز از این آپشن خواهید شد، اما اگر داشتن حسگر فشار برایتان آپشن مهمی است، چاره‌ای ندارید جز اینکه سر کیسه را بیشتر شل کنید و از انواع آپشن‌دارتر بخرید!
    • قلقلک دندان‌ها: این مسواک دارای ۳۱ هزار حرکت برس در دقیقه است و به‌دلیل بالابودن سرعتش می‌تواند دندان‌های حساس را به قلقلک بیندازد. این مشکل را می‌توانید با استفاده از سَری‌هایی که برس نرم‌تری دارند تا حدودی برطرف کنید.

    مسواک برقی اورال-بی مدل پرو ۱۰۰۰ (Oral-B Pro 1000)

    مسواک برقی اورال

    نقاط قوت

    • مناسب برای دندان‌های حساس: این مسواک‌ از نوع نوسانی است (حدود ۸۸۰۰ دور چرخش و ۲۰ هزار ارتعاش در دقیقه) و درنتیجه برای دندان‌های حساس انتخاب خوبی است. ارتعاشات این مسواک قوی است، اما دندان‌های حساس را به‌نسبت انواع سونیک کمتر دچار قلقلک می‌کند.
    • تنوع سَری: این مسواک به سَری‌های متنوعی می‌خورد و سَری‌هایی با برس نرم هم دارد. اما برای تعویض سَری این مسواک باید کمی زور به خرج بدهید!
    • طراحی مینیمال: این مسواک تنها به آپشن تایمر دو دقیقه‌ای با هشدار ۳۰ ثانیه‌ای مجهز است و ازلحاظ شکل ظاهری هم طراحی ساده‌ و خلوتی دارد.

    نقاط ضعف

    • حسگر فشار ناکارآمد: این مسواک به‌نسبت سایر مدل‌هایی که بررسی کردیم قیمت پایین‌تری دارد و برخلاف انتظار به حسگر فشار هم مجهز است. اما حسگر فشار این مسواک فقط درصورت اِعمال فشار خیلی زیاد فعال می‌شود. بنابراین علی‌رغم وجود این آپشن همچنان احتمال زیادی وجود دارد که محکم مسواک بزنید و حسگر متوجه‌تان نکند!
    • اذیت لثه‌ها: این مسواک از نوع نوسانی است و برخلاف انواع سونیک دندان‌ها را کمتر به قلقلک می‌اندازد، اما می‌تواند در برخی افراد موجب اذیت لثه‌ها شود.
    • فاقد خاموشی خودکار: این مسواک تایمر دقیقی دارد، اما در پایان دو دقیقه به‌طور خودکار خاموش نمی‌شود، بلکه فقط چند پالس پشت‌سرهم ایجاد می‌کند که اگر دقت نکنید، شاید متوجهش هم نشوید. البته نداشتن خاموشی خودکار به‌نوعی مزیت هم محسوب می‌شود، چون اگر نتوانسته باشید که همه دندان‌هایتان را در عرض دو دقیقه مسواک بزنید، می‌توانید تا چند ثانیه بیشتر ادامه دهید.

    و اما یک پیشنهاد مقرون‌به‌صرفه‌تر

    مسواک برقی اورال از این پیشنهادهای تقریبا لوکس که بگذریم، بد نیست نگاهی هم به یکی از مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر این کالای پرطرفدار بیندازیم. مسواک برقی اورال-بی مدل سفیدکننده سه‌بعدی (Oral-B Vitality 3D White) به‌رغم قیمت زیر 300 هزار تومانی اش کارایی رضایت‌بخشی در رفع پلاک‌ها و جرم‌ها و افزایش درخشندگی دندان‌ها دارد. این مسواک از حرکات نوسانی-چرخشی برخوردار است و به‌دلیل سَر گِردش می‌توانید روی تمیزشدن تک‌تک دندان‌هایتان حساب کنید. تایمر دو دقیقه‌ای با هشدار ۳۰ ثانیه‌ای هم دارد. مهم‌ترین نکات منفی این مسواک عبارت‌اند از: نداشتن حسگر فشار و چراغ شارژ؛ چون هیچ چراغ شارژی در کار نیست، نمی‌توانید از کامل‌بودن شارژ مسواک مطمئن شوید. البته از کم‌شدن قدرت دور موتور می‌توانید متوجه شوید که شارژ مسواک رو به پایان است. ضمنا این مسواک ظرف مخصوص برای حمل‌ونقل هم ندارد. اما بااین‌حال به‌نسبت پولی که هزینه می‌کنید، احتمالا از کارایی‌اش چندان ناراضی نخواهید بود.

    روش صحیح مسواک زدن

    حالا که این همه از انواع مسواک گفتیم، بیایید این مطلب را با مروری بر آداب و طرز مسواک‌زدن به پایان ببریم. اول از همه اینکه سَری مسواک باید متناسب با اندازه دهان‌تان باشد. ترجیحا از مسواک‌های دارای برس نرم، چندسطحی و زاویه‌دار استفاده کنید. خمیردندان‌ حاوی فلوراید هم فراموش‌تان نشود. مسواک را با زاویه ۴۵ درجه با دندان‌ها و لثه‌هایتان نگه دارید و شروع به مسواک‌زدن کنید. همه سطوح دندان‌هایتان را در جلو و عقب به‌مدت دو دقیقه خوب مسواک بزنید و در آخر دهان‌تان را آب بکشید. مسواک‌تان را هم برای خشک‌شدن در جایی دورتر از توالت قرار دهید تا وقتی سیفون را می‌کشید و جرم‌ها به اطراف پخش می‌شوند، چیزی روی مسواک‌تان ننشیند. اما هنوز تمام نشده است! برای تمیزکردن سطوح بین دندان‌هایتان باید از نخ دندان هم استفاده کنید. اما استفاده از دهان‌شویه انتخابی است و نباید جایگزین مسواک‌زدن و استفاده از نخ‌دندان شود.

    جدیدترین مدل‌های مسواک برقی

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید