۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید هواوی پی ۲۰ پرو

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید هواوی پی ۲۰ پرو
راهنمای مطالعه

    پی ۲۰ پرو یکی از گوشی‌های خوبِ بازار است که خواهان بسیاری دارد؛ اما اگر درباره‌ نقاط ضعف این گوشی بگوییم، همچنان به خرید آن راغب خواهید ماند؟

    دوربین قوی، سخت‌افزار توانمند، باتری قوی و بدنه‌ای زیبا، همگی بیانگر ویژگی‌های مثبت پی ۲۰ پرو هواوی هستند؛ اما امروز قصد نداریم در این مقاله از مزایا و برتری‌های این دستگاه سخن بگویم؛ در عوض امروز اینجا هستیم تا شما را در جریان نکات منفی پی ۲۰ پرو هواوی قرار دهیم؛ دستگاهی که به‌زعم بسیاری از کاربران بهترین عکس‌ها را به‌ثبت می‌رساند.

    مواردی که در ادامه به‌عنوان نکات منفی پی ۲۰ پرو هواوی بیان می‌شوند، همگی از میان نظرات کاربران مختلف این گوشی از سراسر جهان جمع‌آوری شده‌اند.

    1. آسیب‌پذیری بالا

    پی 20 پرو هواوی / Huawei P20 Pro

    آسیب‌پذیری بالا یکی از مواردی بوده است که کاربران بسیاری به‌دفعاتِ بسیار در نظراتشان به آن اشاره کرده‌اند. متأسفانه هواوی در هنگام طراحی این گوشی به مقاومت توجه مناسبی نشان نداده است؛ از‌همین‌رو، شاهد هستیم که حتی در صورت استفاده عادی و عدم واردشدن ضربه به دستگاه، بخش‌های از بدنه دچار آسیب می‌شوند.

    یکی از کاربران درباره‌ تجربه خود چنین می‌گوید:

    حدود یک‌ماه پیش این گوشی را تهیه کردم و از آن زمان تاکنون همه‌چیز عالی بوده است.

    با‌این‌حال، به‌تازگی اتفاقی برای دستگاه رخ داد که موجب شگفت‌زدگی من شد. پس از اینکه گوشی را به‌طور عادی روی میز کار خود قرار دادم، ناگهان صدایی شبیه به شکستن یک جسم شیشه‌ای به گوشم رسید. پس از اینکه دستگاه را از روی میز برداشتم، متوجه شدم که لنز دوربین از سه‌جا ترک برداشته است. خوشبختانه این ترک‌ها در تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین هیچ تأثیری ندارند و عکس‌ها همچنان به‌مانند گذشته عالی به‌نظر می‌رسند؛ اما اینکه چنین اتفاقی به‌این‌سادگی رخ دهد، اندکی جای تعجب دارد. نمی‌دانم، شاید به‌این‌خاطر بوده که از کیس‌های محافظ استفاده نمی‌کرده‌ام.

    متأسفانه این برای تعداد زیادی از کاربران رخ داده است. باتوجه به بیرون‌زدگی غیرمتعارف لنز دوربین، این بخش در معرض آسیب‌پذیری بیشتری قرار می‌گیرد که تنها راه جلوگیری از آن، خرید کیس‌های محافظ مناسب است.

    نبودِ جک هدفون

    پی 20 پرو هواوی / Huawei P20 Pro

    یکی از تغییراتی که هواوی در پی ۲۰ پرو انجام داده، حذف جک ۳.۵‌ میلی‌متری هدفون است. به‌وسیله‌ این درگاه، کاربران می‌‌توانند هدفون‌‌ خود را به گوشی متصل کنند. با‌این‌وجود، حذف این درگاه از این گوشی باعث شده تا کاربران چاره‌ای جز استفاده از هندزفری پیشفرض گوشی نداشته باشند. برای اتصال این هندزفری، باید آن را به درگاه شارژ متصل کرد.

    نکته منفی که در این رابطه وجود دارد، این است که اگر قصد داشته باشید تا در حین شارژ گوشی به موسیقی نیز گوش بدهید، به‌ناچار باید از یک کار صرف‌نظر کنید؛ یعنی یا باید قید موسیقی را بزنید یا اینکه شارژکردن دستگاهتان را به زمانی دیگر موکول سازید.

    برای رهایی از این معظل، تنها راه، صرف‌کردن هزینه‌ای نسبتاً زیاد برای خرید هدفون‌های بلوتوث است.

    گرم‌شدنِ گوشی

    پی 20 پرو هواوی / Huawei P20 Pro

    گرم‌شدن بیش‌از حد گوشی در هنگام انجام بازی‌های سنگین، یکی از موارد رایجی بوده که کاربران زیادی به آن اشاره کرده‌اند. طبق گفته این افراد، در هنگام انجام بازی‌ها، گرمای شدیدی در بدنه دستگاه حس می‌شود که به‌جای اینکه بتوان برای توصیف آن از کلمه گرما استفاده کرد، بهتر است از آن با نام داغی یاد کرد.

    عده‌ای این اتفاق را ناشی از پردازنده دستگاه می‌دانند؛ این در حالی است که برخی دیگر ادعا می‌کنند که گرمای یادشده از سوی حافظه‌ ذخیره‌سازی تولید می‌شود.

    با‌این‌وجود، باید اشاره کنیم که این اتفاق برای همه کاربران اتفاق نیفتاده و تنها تعداد معدودی بروز چنین مشکلی را گزارش کرده‌اند.

    مقاومت اندک در برابر نفوذ آب

    پی 20 پرو هواوی / Huawei P20 Pro

    در حالی که هواوی ادعا می‌کند که پی ۲۰ پرو با دریافت گواهینامه IP67 از خود در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار به‌مدت ۳۰ دقیقه محافظت می‌کند؛ اما برخی از کاربران، گزارشات ضد‌و‌نقیضی درباره‌ این ادعا ارائه می‌کنند.

    براساس گفته عده‌ای از کاربران، پس از سقوط گوشیشان به‌درون آب، دستگاه حرکات غیرعادی از خود نشان می‌دهد. برخی از خاموش‌شدن ناگهانی صفحه‌نمایش می‌گویند و برخی دیگر از تغییر مداوم روشنایی نمایشگر گلایه می‌کنند.

    نکته جالب ماجرا این است که هواوی تنها در شرایطی دستگاه را شامل گارانتی می‌کند که آسیب‌دیدگی براثر پاشش قطره‌ای آب رخ داده باشد؛ از‌این‌رو، اگر دستگاهتان به درون آب سقوط کند و مشکلی در عملکرد آن پیش آید، هواوی به‌هیچ‌عنوان گوشی را شامل گارانتی نخواهد کرد.

    کیفیت نمایشگر

    پی 20 پرو هواوی / Huawei P20 Pro

    اشتباه نکنید! صفحه‌نمایش پی ۲۰ پرو مشکلی ندارد که موجب آزار شما شود. مسئله‌‌ای که در این قسمت مطرح خواهیم کرد، بیشتر انتقادی است که کاربران این گوشی متوجه هواوی کرده‌اند.

    در حالی که گوشی‌های پرچمدار عمدتاً از صفحه‌نمایشی با‌کیفیت 2K و حتی بیشتر بهره می‌برند؛ اما هواوی راه دیگری را پیش گرفته و در پی ۲۰ پرو از نمایشگری با کیفیت فول اچ‌دی استفاده کرده‌ است؛ کیفیتی که امروزه حتی بالاتر از آن را در گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توان مشاهده کرد.

    باتوجه به اینکه این دستگاه در رده‌ محصولات پرچمدار قرار می‌گیرد، کاربران انتظار داشتند که در همه جوانب، شاهد استفاده از حداکثر کیفیتِ ممکن باشند. اگرچه کیفیت فول‌ اچ‌دی به‌طور کامل جوابگوی نیازهای کاربران در طول روز خواهد بود؛ اما بسیاری از کاربران معتقدند که اگر هواوی از کیفیتی بالاتر در این بخش بهره می‌برد، کاربران نیز حس بهتری پیدا می‌کردند.

    جمع‌بندی

    مواردی که بالاتر در قالب نکات منفی Huawei P20 Pro عنوان کردیم، همگی بازخورد کاربران مختلف این دستگاه از سرتاسر جهان هستند که ما پر‌تکرار‌ترین آن‌ها را برای شما در درجه جمع‌آوری کرده‌ایم. در این مقاله سعی کردیم نکاتی را بیان کنیم که احتمالاُ در استفاده روزمره متوجه آن‌ها خواهید شد؛ با‌این‌حال همانطور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم، ممکن است برخی از موارد فوق تنها برای عده کمی از کاربران رخ دهد. پیش‌از اینکه شما نیز برای خرید پی ۲۰ پرو به جمع‌بندی برسید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ دیگر ما در رابطه با این گوشی را تحت عنوان «۴ دلیلی که شما را به خرید پی 20 پرو هواوی ترغیب می‌ کند»، را نیز مطالعه کنید. اگر از این دستگاه استفاده می‌کنید یا قصد خرید آن را در آینده نزدیک دارید، لطفاً دیدگاه خود را درباره آن با ما و دیگر کاربران درجه در میان بگذارید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید