نکات مهمی که باید قبل از خرید کالسکه کودک بدانید

نکات مهمی که باید قبل از خرید کالسکه کودک بدانید
راهنمای مطالعه

    انواع مختلفی از کالسکه کودک در بازار وجود دارد. قیمت کالسکه هم ارزان نیست. به همین خاطر است که بسیاری از پدر و مادرها برای خرید کمی مضطرب می‌شوند. راهنمای خرید کالسکه می‌تواند کمک بزرگی به رفع نگرانی‌های‌تان باشد.

    خرید کالسکه کودک را از کجا شروع کنید؟

    کالسکه کودک

    یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه تکلیف خود را برای خرید هر چیزی بهتر بدانید، تعیین بودجه دقیقی است که برای آن کنار می‌گذارید. اگر بدانید قرار است در چه محدوده‌ای از قیمت، اقدام به خرید کالسکه کودک کنید، انتخاب‌های‌تان را از یک فیلتر عبور می‌دهید و از میان گزینه‌های مشخص‌تری دست به انتخاب خواهید زد. بعد از اینکه مقوله قیمت برای‌تان روشن شد، بهتر است از خود سؤالاتی بپرسید.

    • چه کسی از کالسکه استفاده خواهد کرد؟ البته بدیهی است که عالیجناب کوچک خانه‌تان در این وسیله تردد می‌نشیند. منظور این است که بیشتر قرار است چه کسی در خانه وظیفه هدایت کالسکه در خیابان و بیرون از منزل را بر عهده بگیرد؟
    • کالسکه کودک بیشتر در چه مکان‌هایی تردد خواهد کرد؟
    • کالسکه را در کدام قسمت منزل نگهداری خواهید کرد؟
    • وزن کالسکه‌ای که می‌خرید، چقدر است؟
    • دسته کالسکه و شیوه هدایت آن چگونه است؟
    • آیا به دنبال فضایی اضافه در کالسکه برای گذاشتن وسایل کودک هستید؟

    وقتی برای خرید سیسمونی به فروشگاه می‌روید، سعی کنید در مواجهه با هر مدل کالسکه، پرسش‌های بالا را در ذهن‌تان مرور کنید. با مرور این پرسش‌ها می‌توانید خریدی خوب داشته باشید که با سبک زندگی‌تان تناسب و هماهنگی دارد.

    انواع کالسکه کودک را می‌شناسید؟

    در هیچ راهنمای خریدی نمی‌توان از بهترین نوع کالسکه صحبت کرد. علت این است که یک کالسکه خوب و مناسب بنا به تعداد فرزندان یک خانواده، سبک زندگی، علایق و سلایق و بودجه‌ای که در نظر دارند کاملا با هم فرق می‌کند. به طور کلی چهار نوع کالسکه در بازار وجود دارد.

    کالسکه کودک استاندارد

    کالسکه کودک - خرید

    به کالسکه‌هایی که دارای چهار چرخ هستند و معمولا اندازه بزرگی دارند، در آنها جایی برای قرار دادن وسایل اضافی کودک وجود دارد و مجهز به سایه‌بان هستند، کالسکه استاندارد یا فول‌سایز(full size) می‌گویند. البته این یک اصطلاح است و قطعا انواع دیگر کالسکه‌ها هم غیراستاندارد نیستند. کالسکه‌های فول‌سایز یا استاندارد کمی حجیم‌تر از انواع دیگر هستند و تردد با آنها در همه مکان‌ها مقدور نیست. مثلا بردن این کالسکه در فروشگاه‌های مختلف، کار سختی است.

    کالسکه کودک چتری

    کالسکه کودک

    کالسکه‌های چتری سبک هستند و وزنی کمتر از شِش کیلوگرم دارند. حمل این کالسکه‌ها آسان است و به راحتی می‌توانید آنها را با خود به این طرف و آن طرف ببرید. البته این کالسکه‌ها بیشتر مناسب کودکان بالای شِش ماه هستند و تشک و بخشی که کودک در آن می‌نشیند معمولا خیلی نرم و گرم نیست. یعنی تشک آن مانند کالسکه استاندارد، پُر و پیمان و مخصوص استراحت طراحی نمی‌شود.

    کالسکه کودک سه‌چرخه

    کالسکه کودک

    کالسکه‌های سه‌چرخه برای پدر و مادرهای فعالی مناسب است که دوست دارند پیاده‌روی و ورزش کنند و کودک دلبندشان را هم همراه خود ببرند. این کالسکه‌ها هم حجم نسبتا زیادی دارند و نمی‌توان در مغازه و فروشگاه یا مکان‌های مختلف، آنها را با خود داخل برد. اگر خیلی اهل پیاده‌روی، دویدن و ورزش نیستید، احتمالا خرید این کالسکه‌ها برای‌تان مناسب نیست. چون لزومی ندارد برای استفاده معمولی (یعنی زمانی که ورزش و پیاده‌روی نمی‌کنید)‌ به سراغ خرید چنین محصولی بروید.

    کالسکه کودک دوقلو

    کالسکه کودک

    اگر صاحب دوقلو هستید، تنها گزینه‌ای که برای خرید کالسکه کودک در اختیار دارید، کالسکه دوقلو است. کالسکه‌های دوقلو هم به دو شکل در بازار عرضه می‌شوند؛ کالسکه‌هایی که در کنار هم و شانه‌به‌شانه هستند و نوع دیگری که به صورت قطاری پشت سر هم قرار می‌گیرند. اگر کالسکه دوقلوی شانه به شانه بخرید، در محیط‌های شلوغ دچار مشکل می‌شوید و اگر نوع قطاری را خریداری کنید، کودکی که در ردیف عقب می‌نشیند، فضا و جای کمتری خواهد داشت.

    کالسکه کودک مناسب شما چیست؟

    کالسکه کودک

    برای خرید کالسکه کودک باید به موارد زیر دقت کنید:

    امنیت

    امنیت کالسکه از هر چیزی مهم‌تر است. کالسکه‌ای انتخاب کنید که مجهز به کمربندهای ایمنی مناسب است. منظور از مناسب بودن، این است که باز و بسته کردن آن برای شما ساده و آسان و برای کودک سخت و دشوار است.

    کمربندهای موجود در اتاقک کالسکه کودک باید او را در نواحی کمر، پشت و پاها محافظت کنند. ضمن اینکه بهتر است قابلیت اندازه کردن کمربند متناسب با ابعاد کودک در کالسکه وجود داشته باشد تا با بزرگ‌تر شدن کودک، مشکلی برای استفاده از کمربند ایمنی به وجود نیاید.

    علاوه بر موضوع کمربند، لازم است، کالسکه  مجهز به ترمزهای مناسب باشد. همیشه در فروشگاه و هنگام خرید، ترمز و قفل کالسکه را امتحان کنید. برای این کار، بهتر است در هنگام ترمز کردن و قفل شدن چرخ کالسکه، سعی کنید آن را به سمت جلو و عقب حرکت بدهید. در این صورت متوجه ایمنی ترمز و قفل خواهید شد.

    اتاقک و بخش‌‌های مختلف کالسکه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دست کودک در تماس با هیچ بخش تیز و خطرناکی قرار نخواهد گرفت. وجود سایه‌بان هم باعث می‌شود که کودک در معرض باد و نور خورشید قرار نگیرد. پس به آن هم به عنوان نکته‌ای امنیتی توجه کنید.

    سهولت استفاده

    سهولت استفاده هم نکته مهمی است که در خرید باید لحاظ شود. همان‌طور که در پرسش‌های ابتدایی متن مطرح شد، باید بدانید که قرار است با کالسکه در چه نقاطی تردد کنید و بیشتر مادر از وسیله استفاده می‌کند یا پدر. با مشخص شدن این موضوعات، وزن و شکل مناسب‌تری را برای کالسکه کودک انتخاب خواهید کرد. کالسکه‌ای خریداری کنید که هدایت آن آسان است و اگر قرار است با آن به محیط‌های شلوغ و تنگ بروید، امکان حمل وجود داشته باشد.

    نظافت کالسکه هم عاملی مهم در سهولت استفاده از آن است. بعضی از کالسکه‌ها را فقط می‌توان پاک کرد و امکان شستن بخش‌های مختلف و پارچه‌ای آنها وجود ندارد. امکان تا و جمع کردن کالسکه را هم بررسی کنید. در منازل کوچک امروزی، فضای چندانی برای نگهداری از کالسکه وجود ندارد. پس بهتر است به دنبال خرید مواردی باشید که تا می‌شوند و فضای چندانی را در منزل یا پارکینگ به خود اختصاص نمی‌دهند. همچنین به‌راحتی می‌توانید آن را تا کرده و در صندوق عقب ماشین بگذارید.

    وزن و فضای اضافی برای وسایل

    کالسکه کودک وقتی قرار است با کالسکه کودک بیرون بروید، باید کیف کودک، وسایل خودتان و احتمالا چیزهایی را که در هنگام خرید در دست دارید، حمل کنید. اگر کالسکه، فضایی اضافی برای قرار دادن این وسایل داشته باشد، آسان‌تر و ساده‌تر تردد خواهید کرد و فشار کمتری را برای حمل وسایل و هُل دادن کالسکه متحمل خواهید شد. هر چقدر وزن کالسکه کمتر باشد، حمل و هُل دادن آن هم ساده‌تر خواهد بود. مثلا قرار دادن آن در خودرو، بالا و پایین بردن آن از پله‌ها و... آسان‌تر می‌شود. اما بعضی از افراد فکر می‌کنند که کالسکه‌ای که وزن اندکی دارد، مقاومت خوبی ندارد و از نظر ایمنی گزینه مناسبی نیست. البته این طور نیست و عناصری که در ایمنی یک کالسکه اثرگذار هستند به وزن آن ارتباطی ندارند. بعضی از افراد هم معتقدند کالسکه‌های چهارچرخه ایمن‌تر از انواع دیگر هستند که باید گفت، این فکر هم لزوما صحیح نیست. کالسکه‌ای که دارای ترمزهای مناسب است و کمربند ایمنی محافظ دارد، گزینه‌ای خوب و قابل‌ تأمل به شمار می‌رود. ممکن است، کیفیت ترمز چرخ‌های یک کالسکه چهارچرخه به اندازه کافی مطلوب نباشد و در سراشیبی‌ها یا هنگام توقف،به درستی متوقف نشود. بنابراین لزوما نمی‌توان بنا به تعداد چرخ وسیله، آن را ایمن یا غیرایمن دانست. سبک بودن هم علت ناامنی نیست. همان‌طور که گفته شد اگر وسیله از ترمزهای خوبی بهره‌مند باشد و با کمربندهای ایمنی از پرتاب شدن کودک جلوگیری کند، دلیلی برای ناامن بودن آن وجود نخواهد داشت. برای خرید باید به مجموعه‌ای از نکاتی که گفته شد، توجه کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید