با ۱۵ وسیله ضروری خودرو برای والدین آشنا شوید

با ۱۵ وسیله ضروری خودرو برای والدین آشنا شوید
راهنمای مطالعه

    فرقی نمی‌کند که قرار است، مسافتی طولانی را با خودرو و فرزند کوچک‌تان از شهری به شهر دیگر بروید یا، سفری کوتاه را با خانواده تجربه کنید، در هر حال باید با چند وسیله خودرو برای والدین آشنا شده و سفری ایمن‌تر و راحت‌تر داشته باشید.

    ۱. روکش صندلی عقب خودرو

    وسیله خودرو - روکش صندلی عقب

    روکش صندلی عقب برای خودرو لازم است. چرا؟ نخست اینکه مانع از کثیف شدن صندلی اصلی می‌شود. دقت کرده‌اید که هر چقدر هم به بچه‌ها درباره پا نزدن به صندلی جلویی، هشدار می‌دهید باز هم فراموش می‌کنند و صندلی را در طول مسیر لگد می‌کنند؟

    با وجود روکش صندلی عقب خودرو، هم این مشکل رفع می‌شود و هم با قرار دادن وسایل کودک در بخش‌های مختلف آن می‌توان از شلوغ و درهم شدن فضای ماشین جلوگیری کرد. با وجود روکش صندلی عقب خودرو، به راحتی فضایی منظم و مرتب در خودرو ایجاد می‌کنید و لازم نیست مدام زیر صندلی‌ها را برای پیدا کردن کتاب، اسباب‌بازی و... جست‌وجو کنید.

    ۲. کفی یا فرش خودرو

    وسیله خودرو - کفی خودرو

    کفی خودرو یا همان روکش پلاستیکی‌مانندی که کف خودرو می‌گذارید هم یک وسیله ضروری والدین در خودرو به حساب می‌آید. با وجود این کفی‌ها در خودرو و شیارهایی که روی‌شان تعبیه شده است، خاک و کثیفی کف کفش‌ها در هنگام نشستن در ماشین به کف منتقل نمی‌شود. این وسیله هم در ابعاد مختلفی به فروش می‌رسد و به کمک آن می‌توانید، کف خودروی خود را تمیز نگه‌دارید.

    ۳. آینه کودک

    وسیله خودرو - آینه کودک

    آینه کودک هم یکی از لوازم خودرو است. این آینه به آنها کمک می‌کند تا از وضعیت کودک در صندلی عقب مطلع بمانند. مثلا زمانی که دیگر صدایی از کودک نمی‌شنوند، با نگاه کردن از آینه کودک به عقب خودرو، متوجه می‌شوند که اوضاع از چه قرار است؛ کودک خوابیده؟ در حال بازیِ بی‌سر و صداست؟ یا چیزی در دهانش گیر کرده و... . بعضی از آینه‌های کودک به لامپ‌های ال.ای.دی هم مجهز هستند و به طور واضح‌تر، گزارش‌های صندلی عقب را به شما تقدیم می‌کنند.

    ۴. دستمال مرطوب

    وسیله خودرو - دستمال مرطوب

    وجود یک دستمال مرطوب هم یک وسیله ضروری والدین در خودرو است. اگر فرزند کوچک داشته باشید یا با کودکان به مسافرت رفته باشید حتما می‌دانید که فضای داخلی خودرو همیشه تمیز و مرتب نمی‌ماند و صندلی‌های بی‌نوا و کف همیشه در معرض کثیف شدن هستند. علاوه بر این، دستمال مرطوب برای تمیز کردن چرم روکش صندلی‌ها یا  پاک کردن داشبورد هم مناسب هستند و برای حفظ آن در برابر اشعه فرابنفش هم می‌توان از دستمال‌های مرطوب استفاده کرد.

    ۵. جاروبرقی کوچک خودرو

    وسیله خودرو - جارو شارژی

    جاروبرقی‌های کوچک مخصوص تمیز کردن خودرو از آن دسته وسایل واقعا کاربردی و مهمی هستند که به راحتی خودروی شما را از شرِ آشغال‌های ریز و گرد‌و‌غبار خلاص می‌کنند. مزیت اصلی آنها در این است که با باتری کار می‌کنند و از آنها می‌توان در هر جا و مکانی استفاده کرد. مثلا در پارکینگ منزل، خیابان، مسافرت و... . بیشتر مدل‌های جاروبرقی خودرو تا حدود ۳۰ دقیقه شارژ را در خود نگه می‌دارند. یعنی زمان زیادی برای نظافت فضای داخل خودرو در اختیار خواهید داشت.

    ۶. زیرانداز عوض کردن کودک

    وسیله خودرو - زیرانداز تمیزکردن کودک

    اگر کودک کوچک‌تان هنوز با دنیای پوشک خداحافظی نکرده است، احتمالا یکی از مشکلاتی که در تردد و سفر با خودرو دارید، عوض کردن پوشکِ این عزیزِ کوچک‌ خواهد بود. پس زیرانداز عوض کردن کودک می‌تواند یک وسیله ضروری والدین در فهرست موارد مهم برای خودرو باشد. این‌طور نیست؟ وجود زیراندازی که قابل شست‌وشو و پاک کردن است و به راحتی می‌توان آن را جمع کرد به طوری‌که فضای زیادی از خودرو را به خود اختصاص ندهد، بسیار ایده خوبی خواهد بود.

    ۷. بوگیر زُداینده بوهای ناخوشایند

    وسیله خودرو - بوگیر

    کودکان و حرکات معده و روده‌شان را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. اما نمی‌توان بوهای ناخوشایندی را که گاهی در فضای خودرو می‌پیچد فقط به گردن کودکان بی‌نوا گذاشت. مثلا وقتی از باشگاه برمی‌گردید و بوی عرق در اتاقک خودرو می‌پیچد یا زمانی که شیر کودک ناخواسته روی صندلی می‌ریزد و موارد بسیار دیگری که حتما تجربه کرده‌اید، باعث می‌شوند تا خودرو بوی بدی بگیرد. وجود بوگیرهایی از جنس زغال برای جذب بو و رطوبت، یک وسیله ضروری برای والدین در خودرو هستند.

    ۸. صندلی ایمنی کودک

    وسیله خودرو - صندلی ایمنی کودک

    وجود صندلی ایمنی کودک در خودرو از ضرورت کمی فراتر می‌رود و در واقع نوعی اجبار است. ایمنی و راحتی کودک در خودرو با وجود صندلی‌های مخصوصی که به خوبی روی صندلی اصلی قرار می‌گیرند، کاملا حفظ می‌شود. پس بهتر است به فکر خرید یک صندلی کودک مناسب باشید.

    ۹. قمقمه کودک

    وسیله خودرو - قمقمه کودک

    قمقمه‌های مخصوص کودک، مصداق واقعی علاج واقعه قبل از وقوع هستند. یعنی به جای اینکه با جارو و انواع وسایل تمیزکننده به جان در و دیوار خودرو بیفتید و سعی کنید که شیر ریخته شده و... را پاک کنید، یک عدد قمقمه مجهز به قفل برای کودک بخرید و مانع از ریختن محتویات آن به خودرو شوید.

    ۱۰. کیسه زباله ضدآب

    وسیله خودرو - کیسه زباله

    کیسه زباله ضدآب، ناجی شما در سفرهای طولانی است. به جای اینکه یک کیسه معمولی در خودرو بگذارید و با صحنه دلخراش خروج آب زباله‌ها از آن مواجه شوید، کیسه زباله ضدآب بخرید و بدون نیاز به پیاده شدنِ مدام برای خروج زباله‌ها از خودرو، سفر را ادامه دهید.

    ۱۱. شارژر خودرو

    وسیله خودرو - شارژر

    در مسافرت یا رفت و آمد در مسیرهای طولانی، نیاز به وسایل الکترونیکی مختلفی وجود دارد. شاید با موبایل، نشانی و مسیر را پیدا می‌کنید یا شاید در طول راه باید برای انجام کارهای خود از تبلت استفاده کنید. به احتمال زیاد، کودکان‌تان هم دوست دارند که با تبلت خود، کارتون ببینند یا بازی کنند. پس نیاز به یک عدد شارژر ضروری به نظر می‌رسد. شارژر خودرو یک وسیله ضروری والدین است. قبول کنید.

    ۱۲. ابزار خروج اضطراری

    وسیله خودرو

    امیدواریم به هر جا که می‌روید، مسیر را بدون خطر و کاملا سلامت بروید و بازگردید. اما از قدیم گفته‌اند، احتیاط شرط عقل است. پس وجود وسایلی که به کمک آنها در شرایط اضطراری می‌توان، شیشه را شکست یا کمربند ایمنی را پاره کرد و...، ضروری است. ابزار خروج اضطراری باعث می‌شود تا در طول مسافرت دل‌تان قرص و خاطرجمع باشید.

    ۱۳. کمپرسور باد خودرو

    وسیله خودرو - کمپرسور باد

    سفر در زمستان یا جاده‌های پرپیچ و خم باعث می‌شود که تنظیم باد خودرو مخدوش شود. وجود کمپرسور باد خودرو برای رفع پنچری فوری، خیال‌تان را در طول سفر راحت می‌کند. خرید چنین چیزی می‌تواند در فهرست انواع وسیله ضروری والدین در خودرو قرار بگیرد.

    ۱۴. کیف لوازم کمک‌های اولیه

    کیف لوازم کمک‌های اولیه برای همه خانواده‌ها و افراد ضروری است. باید علاوه بر جعبه کمک‌های اولیه، کیفی را به وسایلی مانند: پیچ‌گوشتی، آچار، پانچوی ضدآب برای مواقعی که باید در باران توقف کنید و پنچری و... بگیرید، چراغ چشمک‌زن و... اختصاص بدهید.

    ۱۵. جعبه نظم‌دهنده

    وسیله خودرو - نظم دهنده وجود یک جعبه نظم‌دهنده در پشت صندوق عقب به شما کمک می‌کند که با باز کردن درب این قسمت از خودرو به یاد بازار شام نیفتید و خیلی راحت، کیف وسایل اضطراری، مواد و لوازم بهداشتی و... تفکیک کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید