۲۰ نکته‌ درباره سامسونگ گلکسی فولد که نمی‌دانید

۲۰ نکته‌ درباره سامسونگ گلکسی فولد که نمی‌دانید
راهنمای مطالعه

    سامسونگ با معرفی گلکسی فولد، به انتظارات پایان داد و از اولین گوشی‌هوشمند تاشونده خود رونمایی کرد؛ اما آیا همه‌چیز را درباره‌ این دستگاه می‌دانید؟

    ۱- روند توسعه طولانی (۱۰ سال)

    سامسونگ از سال ۲۰۰۹ تاکنون روی ایده نمایشگرهای تاشونده کار می‌کرده؛ بنابراین گلکسی فولدِ این شرکت دستگاهی نیست که در عرض یک سال ساخته شده باشد و روند توسعه‌ ۱۰ ساله را گذرانده است.

    ۲- آغاز توسعه از سال ۲۰۱۴

    طرح مفهومی گلکسی فولد در سال 2014

    در سال ۲۰۱۴ سامسونگ با انتشار یک طرح مفهومی ویدیویی از گوشی‌های تاشونده، رسماً برنامه‌ خود برای عرضه چنین دستگاهی را در آینده نزدیک خبر داد. اگرچه این طرح مفهومی تفاوت‌های بسیاری از جنبه ظاهری با گلکسی فولد دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد که روند رسمی ساخت گلکسی فولد از همان زمان آغاز شده است.

    ۳- گوشی بزرگتر نه تبلت کوچیکتر

    گلکسی فولد به‌جای اینکه تبلت کوچکتر باشد، صرفاً یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگتر است. در حالت گوشی گلکسی فولد یک صفحه نمایش کوچک 4.6 اینچی کشیده دارد که همین کشیده بودن نیز باعث می‌شود که صفحه نمایش کوچک‌تر به نظر برسد. بنابراین باید گوشی را باز کنید تا با صفحه نمایش 7.3 اینچی حالت تبلت روبرو شوید.

    ۴- حاشیه‌های بسیار زیاد در حالت گوشی

    گلکسی فولد دارای حاشیه‌های بالا و پایینی بسیار  زیادی در حالت گوشی است، گویی که صفحه نمایش در حاشیه‌های زیاد گم شده باشد. حاشیه‌های بالایی و پایینی گلکسی فولد در این حالت به‌اندازه‌ای زیاد است که بعید به‌نظر می‌رسد چنین چیزی را پیش‌تر جایی مشاهده کرده باشید.

    ۵- بریدگی نمایشگر بدحالت

    در حالت تبلت در قسمت بالا و سمت راست صفحه‌نمایش بریدگی قرار گرفته که دو دوربین سلفی را در خود جای داده است. باتوجه به موقعیت نامناسب این بریدگی، ظاهر دستگاه به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؛ همچنین برای افرادی که به این بریدگی‌ها عادت ندارند، احتمالاً این بخش در هنگام کار با دستگاه آزاردهنده باشد.

    ۶- ۶ دوربین در یک دستگاه

    باتوجه به حالت‌های مختلف گلکسی فولد، سامسونگ از ۶ دوربین در نواحی مختلف استفاده کرده است. ۲ دوربین سلفی در حالت تبلت، ۱ دوربین سلفی در حالت موبایل و ۳ دوربین نیز در قسمت پشتی بدنه به‌عنوان دوربین‌های اصلی تعبیه‌ شده‌اند.

    ۷- استفاده از دوربین گلکسی اس ۱۰

    دوربین سه‌گانه گلکسی فولد از همان لنزهایی استفاده می‌کند که در گلکسی اس ۱۰ شاهد آن‌ها هستیم. در کنار سنسور اصلی دوربین، دو لنز برای ثبت عکس‌های عرض و بزرگنمایی دوبرابری در نظر گرفته شده است.

    ۸- نبود جک هدفون

    برخلاف گلکسی اس ۱۰ که سامسونگ همچنان به استفاده از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پایبند مانده، در گلکسی فولد شاهد حذف این بخش دوست‌داشتنی هستیم؛ بنابراین برای اتصال هدفون‌های خود به این دستگاه یا باید از هدفون‌هایی استفاده کنید که از درگاه USB Type-C استفاده می‌کنند، یا اینکه به‌ناچار باید به هدفون‌های بی‌سیم روی بیاورید.

    ۹- عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

    حذف درگاه کارت حافظه جانبی (Micro SD) نیز از دیگر مواردی است که تفاوت میان گلکسی اس ۱۰ و گلکسی فولد را تشکیل می‌دهند؛ البته باتوجه به حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی این دستگاه، بعید به‌نظر می‌رسد که شخصی به کارت حافظه جانبی نیاز پیدا کند.

    ۱۰- خط انحنای لولا‌ها روی صفحه‌نمایش

    انحنای روی صفحه گلکسی فولد

    در حالت تبلت، خط انحنا لولاها روی صفحه‌نمایش کاملا قابل تشخیص است. اگرچه در تصاویر تبلیغاتی عکس‌برداری به‌گونه‌ای بوده که این انحنا دیده نشود؛ اما اگر ویدیو‌های نگاه نزدیک را تماشا کنید، بی‌شک این انحنا و برجستگی ناشی از خم شدن را خواهید دید.

    ۱۱- عمر ۵ ساله لولا‌ها

    طبق گفته‌ سامسونگ، لولای گلکسی فولد تا ۲۰۰ هزاربار باز و بسته می‌شود؛ به‌این‌معنی که در صورت استفاده عادی روزمره، به‌مدت ۵ سال می‌توان بدون نگرانی از خرابی لولا‌ها از این گوشی استفاده کرد.

    ۱۲- استفاده از ۳ اپلیکیشن همزمان در کنار هم

    به‌سبب نمایشگر بزرگتر گلکسی فولد در حالت تبلت، کاربران می‌توانند در صورت نیاز، سه اپلیکیشن را به‌صورت همزمان در کنار یکدیگر اجرا کنند.

    ۱۳- بهینه‌سازی خودکار اپلیکیشن ها برای حالت‌ها مختلف

    با تغییر حالتِ دستگاه از موبایل به تبلت، تمامی اپلیکیشن‌های در حال اجرا به‌صورت خودکار خود را مقیاس جدید صفحه‌نمایش تطبیق می‌دهند؛ از‌این‌حیث، خللی در کار کاربران پیش نمی‌آید.

    ۱۴- دو باتری مجزا؛ جمعاً ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعت

    در گلکسی فولد، سامسونگ از دو باتری مجزا در دو بخش بدنه استفاده کرده که جمعاً ظرفیتی ۴۳۸۰ میلی‌آمپر ساعتی دارند. باتوجه به بزرگی نمایشگرِ گلکسی فولد، انتظار می‌رفت که سامسونگ از باتری بزرگتری برای این دستگاه استفاده کند.

    ۱۵- حافظه رم ۱۲ گیگابایتی

    برای نخستین‌بار در دنیای گوشی‌های هوشمند، سامسونگ از ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم برای گلکسی فولد استفاده کرده است. این مقدار پیش‌تر تنها در دنیای کامپیوترها دیده شده بود؛ اما باتوجه به فرمِ جدید دستگاه و تأکید بسیار بر چندوظیفگی، سامسونگ استفاده از این مقدار را ضروری دانسته است.

    ۱۶- استفاده از پردازنده اسنپدراگون

    برخلاف سنتِ اخیرِ سامسونگ به استفاده از پردازنده‌های ساختِ خود که با نام اگزینوس شناخته می‌شوند، این شرکت در گلکسی فولد از پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۵۵ استفاده کرده است.

    ۱۷- پشتیبانی از استاندارد حافظه UFS 3.0

    سامسونگ سنت‌شکنی در عرصه موبایل را تنها به ظاهر دستگاه خلاصه نکرده و از حیث تکنولوژیک نیز سعی کرد از فناوری‌های پیشگام استفاده کند. استاندارد UFS 3.0 یکی از این استانداردهای جدید است که به‌طور مشهودی، سرعت خوانش حافظه را بالا می‌برد. به‌واسطه‌ این استاندارد، سرعت خواندن اطلاعات از حافظه به ۱.۸ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

    ۱۸- درگاه USB 3.1

    در گلکسی فولد از درگاه USB 3.1 استفاده شده که سرعت انتقال بالایی دارد. این درگاه افزون‌بر‌ اینکه امکان شارژ سریع را برای دستگاه فراهم می‌سازد، اطلاعات را نیز با سرعت بسیار بالاتری انتقال می‌دهد؛ در مقام مقایسه، انتقال اطلاعات از این طریق ۲۰ برابر سریع‌تر از آیفون XS و آیفون XS مکس صورت می‌گیرد.

    ۱۹- پشتیبانی از سامسونگ دکس

    سامسونگ دکس

    پشتیبانی از سامسونگ دکس یکی از ویژگی‌های خوبی است که قطعاً برای بسیاری از کاربران کارآمد خواهد بود. به‌واسطه‌ این قابلیت، تنها با اتصال دستگاه به یک صفحه‌نمایش بزرگتر، رابط کاربری به‌طور‌کلی متحول می‌شود و شمایل یک سیستم کامپیوتری را به‌خود می‌گیرد. بنابراین در مواقع نیاز، می‌توانید با اتصال دستگاه به نمایشگر بزرگتر، از دستگاهتان مانند یک کامپیوتر استفاده کنید.

    ۲۰- قیمت ۲۰۰۰ دلاری

    سامسونگ برچسب ۲۰۰۰ دلار را برای گلکسی فولد در نظر گرفته است که قیمت بسیار بالاییست. اگرچه فرمِ کلی این دستگاه فرسنگ‌ها با گوشی‌های فعلی تفاوت دارد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که این قیمت برای عمده کاربران معقول و به‌صرفه باشد. با این حال با توجه میزان بودجه تحقیقاتی که سامسونگ برای ساخت این دستگاه صرف کرده و قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت افزاری جدید درون آن، قیمت 2000 دلاری گلکسی فولد کمی منطقی‌تر جلوه می‌کند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید