راهنمای خرید اپیلاتور و تمام چیزهایی که باید بدانید

راهنمای خرید اپیلاتور و تمام چیزهایی که باید بدانید
راهنمای مطالعه

    انتخاب اپیلاتور مناسب و خرید آن یک قانون عمومی و کلی ندارد. برای خرید این وسیله باید نیازهای خود را بررسی کنید و ببینید که کدام اپیلاتور برای شخصِ شما مناسب‌تر است.

    اپیلاتور دقیقا چیست و چه کاربردی دارد؟

    اپیلاتور - خرید

    خرید اپیلاتور هم مانند هر وسیله دیگری نیاز به بررسی و کمی تأمل دارد. اما اجازه بدهید قبل از اینکه یک‌راست وارد هسته اصلی بحث‌مان شویم برای دوستانی که دقیقا با کاربرد اپیلاتور آشنا نیستند، کمی توضیح بدهیم. اپیلاتورها وسایلی مجهز به یک تیغه چرخان برای اصلاح کردن موهای زائد بدن هستند.

    اپیلاتورها یکی از کاربردی‌ترین وسایلی هستند که می‌توانید برای اصلاح و پیرایش خود خریداری کنید. اما قبل از اینکه به سراغ خرید اپیلاتور بروید باید با نیازهای خود آشنا باشید؛ چون هر یک از اپیلاتورها دارای ویژگی‌ها و وسایل جانبی مختلفی هستند که اگر به آنها نیاز نداشته باشید باید هزینه‌ای اضافی پرداخت کنید.

    بعضی از اپبلاتورها را زیر آب هم می‌توان استفاده کرد، برخی بدون سیم کار می‌کنند و ...؛‌ پس بهتر است، ابتدا ببینید هدف‌تان از خرید اپبلاتور چیست. مثلا آیا در مسافرت‌ها از این وسیله استفاده می‌کنید؟ میزان نیاز به اصلاح‌تان زیاد است؟ به خرید انواعی که زیر آب هم قابل‌استفاده هستند، علاقه دارید؟ و... .  در ادامه درباره نکاتی برای خرید گفته‌ایم که به تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک می‌کنند:

    اپیلاتور خشک یا تَر؟

    اپیلاتور - راهنما

    هر چند که گفته می‌شود، اپیلاتورها روی بدن خشک بهتر عمل می‌کنند اما نمونه‌های جدید اپیلاتوری که به بازار عرضه می‌شود، قابلیت استفاده زیر دوش آب را هم دارند. قیمت اپیلاتورهای تَر بیشتر از هم‌تایان خشک آنهاست. ضمن اینکه درد اصلاح با آنها بسیار کمتر از حالتی است که پوست بدن کاملا خشک است. آب گرم به آرامش بیشتر پوست کمک می‌کند. اصلاح کردن بدن زیر آب به کمک اپیلاتورهای تر مانع از قرمزی، حساس شدن پوست و ایجاد برآمدگی‌های پوستی بعد از خروج از حمام می‌شود.

    البته لازم به ذکر است که وقتی زیر آب هستید، موها تمایل دارند به بدن بچسبند و به همین خاطر، کمی کار اصلاح طولانی‌تر می‌شود. در این صورت، حدودا ۴۰ درصد از موهای بدن اصلاح می‌شوند. علت این است که موها در آب از خود مقاومت به خرج می‌دهند به راحتی نمی‌توان همه موها را از بین برد. برای رفع این مشکل هم راهکاری وجود دارد. اگر پا، دست یا هر قسمتی که نیاز به اصلاح دارد، کاملا در آب قرار بگیرد، حالت ایست موها روی بدن، یکدست خواهد شد و دیگر به سادگی می‌توان موها را با اپیلاتور اصلاح کرد.

    پس اپبلاتورهای تَر به درد کمتر و حساس نشدن پوست بعد از اصلاح کمک می‌کنند اما اگر قِلق کار با آن زیر آب را ندانید باید وقت زیادی را برای اصلاح در حمام صرف کنید. اپیلاتورهای تر زیر آب با باتری کار می‌کنند. یعنی نمی‌توان، آنها را به پریز برق متصل کرد و زیر دوش آب به اصلاح پرداخت. طبیعتا چنین کاری بسیار خطرناک است. اگر اپیلاتور را به برق بزنید و آن را زیر آب بگیرید، به طور اتوماتیک قفل می‌شود و برای جلوگیری از حوادث ناگوار کار نخواهد کرد. برای استفاده از اپیلاتور زیر آب باید آن را شارژ کنید که این کار عمر باتری دستگاه را کم می‌کند.

    باتری یا سیم اتصال؟

    اپیلاتور - خرید

    اپبلاتورهایی که با باتری شارژ می‌شوند و کار می‌کنند معمولا ارزان‌تر از انواع مجهز به سیم هستند. این اپیلاتورها با باتری کار می‌کنند و بعد از اتمام باتری می‌توانید، باتری‌های استاندارد دیگری جایگزین کنید. این وسیله‌ها برای کسانی که علاقه به صرف هزینه زیاد ندارند، مناسب‌تر است. اما اگر هزینه برای‌تان مهم نیست و زیاد از اپیلاتور استفاده می‌کنید باید به سراغ گزینه‌های سیم‌دار بروید. اپیلاتورهای سیم‌دار، قوی‌تر از نمونه‌های مجهز به باتری هستند.

    نکته مهم دیگری که در انتخاب اپیلاتور باید در نظر بگیرید، یکپارچگی و انسجام عملکرد این وسیله در طول اصلاح است. اپیلاتوری که با باتری کار می‌کند با ضعیف‌تر شدن باتری در حین اصلاح، از انسجام و یکدستی عملکرد بهره‌مند نخواهد بود. اما اگر اپیلاتوری سیمی انتخاب کنید، قدرت دستگاه در تمام طول اصلاح به صورت یکدست و منسجم حفظ خواهد شد. اپیلاتورها معمولا به طور متوسط پنج سال مهمان شما هستند ولی عمر اپیلاتورهای سیم‌دار کمی بیشتر است.

    اپیلاتور یک تیغه یا چندتیغه؟

    اپیلاتور - خرید

    تعداد تیغه‌های اصلاح مو در اپیلاتورهای مختلف با هم فرق می‌کند. بعضی از اپیلاتورها چند تیغه و بعضی فقط یک تیغه دارند. هر چقدر تعداد تیغه‌ها بیشتر باشد، سرعت دستگاه هم افزایش پیدا می‌کند اما ناگفته نماند که درد بیشتری هم در هنگام اصلاح به شما تحمیل خواهد شد. البته این درد زیاد طول نمی‌کشد و بعد از چند ثانیه تحمل به آن عادت خواهید کرد. جنس تیغه اصلاح اپیلاتورها معمولا فلزی و در بعضی موارد از جنس سرامیک است.

    درباره درد ناشی از اصلاح با اپیلاتورها هم باید واقع‌بین باشید. هیچ دستگاهی وجود ندارد که بدون درد و کمی ناراحتی، موهای بدن‌تان را پاک و تمیز کند. بالأخره پای خارج کردن مو از ریشه و بستر آن در پوست در میان است. قرار نیست، اپیلاتور شما را ناز و نوازش کند. پس فریب هیچ تبلیغی مبنی بر فاقد درد بودنِ اپیلاتورها را نخورید. درد، طبیعی است. بعضی برندها مدعی هستند که به خاطر وجود کلاهک ماساژور (ماساژدهنده) در قسمت تیغه، درد کمتری برای کاربر ایجاد می‌کنند.

    این ادعا چندان درست نیست. به خاطر اینکه کلاهک ماساژ، نقشی در کم کردن درد ندارد و فقط باعث کُند شدن فرایند اصلاح می‌شود که آن هم روند کار را کُندتر می‌کند. کُندتر شدن روند اصلاح باعث می‌شود تا موهای کمتری از پوست جدا شوند و شاید همین موضوع است که توهم تحمیل درد کمتر را به وجود می‌آورد. در زمینه کاهش درد فقط می‌توان روی اپیلاتورهای تَر حساب کرد که آنها هم در صورتی مؤثر عمل می‌کنند و تمام موها را از بین می‌برند که قلق و ترفندهای اصلاح زیر آب را بدانید.

    اصلاح پا یا قسمت‌های دیگر بدن؟

    اپیلاتور - درد

    بیشتر افراد از اپیلاتورها برای پاها استفاده می‌کنند. پس اگر به دنبال خرید اپیلاتوری برای نواحی دیگر بدن مانند صورت، زیر بغل، خط بیکینی و... هستید باید به گزینه‌هایی فکر کنید که دارای تیغه‌های مخصوص هر ناحیه هستند. برای اصلاح موی برخی نواحی نیاز به تیغه‌ها و سر باریک‌تر وجود دارد. مثلا برای اصلاح صورت، استفاده از اپیلاتور بدن اصلا توصیه نمی‌شود؛ زیرا فشار و قدرت اپیلاتورهای عادی بدن برای پوست نازک صورت مناسب نیستند و ایجاد خون‌ریزی و زخم در این ناحیه خواهند کرد. پس برای اصلاح صورت از میان گزینه‌هایی خرید خود را انجام دهید که منحصرا برای این ناحیه طراحی شده‌اند. ایراد اپیلاتورهای صورت در کار کردن آنها با باتری است. این دستگاه‌ها معمولا با باتری کار می‌کنند و قابلیت شارژ شدن ندارند.

    اپیلاتور بی‌صدا و ساکت؟

    اپیلاتور - نکات خرید

    اپیلاتورها معمولا سر و صدا دارند و به اندازه یک ریش‌تراش صدا تولید می‌کنند. به هر حال، بعضی از انواع اپیلاتور از بعضی دیگر پر سروصداتر هستند. اما در هر حال، بعد از چند ثانیه به صدای اپیلاتور عادت خواهید کرد و می‌توان گفت که این صدا آن‌قدر آزاردهنده نیست که به دغدغه‌ای در خرید بدل شود. اپیلاتورها معمولا داری سطوح سرعت متفاوت هستند که هر چقدر درجه سرعت دستگاه را روی شماره بیشتر بگذارید، میزان سر و صدای تولیدی هم بیشتر خواهد شد.

    اپیلاتور گران یا ارزان؟

    در خلال متن بالا به تفاوت‌های قیمت انواع اپیلاتورها تا حدی پرداخته شد. به طور کلی، اپیلاتورهای مجهز به سیم برق، کمی گران‌تر از نمونه‌های باتری‌خور هستند. اپیلاتورها با قابلیت استفاده تَر و خشک هم قیمت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند.  اما طیف قیمت فروش اپیلاتورها در بازار از حدود صدهزار تومان شروع می‌شود و تا  ۲ میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند. اپیلاتورها وسایل کاربردی و مناسبی برای اصلاح بدن و صورت هستند. اگر دوست ندارید که سرو کله ارتش موهای زائد زود به زود روی بدن‌تان پیدا شود، حتما یک اپیلاتور بخرید و به جنگ آنها بروید البته به این نکته هم دقت کنید که المان‌های زیبایی در حال تغییر است. شاید که تا چند سال دیگر کسی حتی از اپیلاتورها استفاده‌ای هم نکرد! انتخاب همیشه با خودتان است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید