۲۹ نکته از گلکسی اس 10 سامسونگ که احتمالا نمی‌دانید

۲۹ نکته از گلکسی اس 10 سامسونگ که احتمالا نمی‌دانید
راهنمای مطالعه

    سامسونگ در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ از جدیدترین پرچمدار خود به نام گلکسی اس 10 رونمایی کرد. در این مطلب نکاتی را درباره این گوشی به شما می‌گوییم که نمی‌دانید.

    ۱- حذف اسکنر عنبیه چشم

    گلکسی اس 10 - اسکنر عنبیه چشم

    در حالی که روی پرچمداران قبلی سامسونگ چون گلکسی S8 و گلکسی S9 شاهد اسکنر عنبیه چشم بودیم، این اسکنر در گلکسی S10 به صورت کامل حذف شده است.

    ۲- اولین حسگر اثرانگشت اولتراسونیک دنیا

    گلکسی اس 10 - سنسور اثرانگشت اولتراسونیک

    سامسونگ در گلکسی اس 10، برای اولین بار در دنیا از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک در زیر نمایشگر استفاده کرده است. این اسکنر نه‌تنها عملکرد سریع‌تری نسبت به اسکنرهای اثرانگشت نوری زیر نمایشگر در گوشی‌های دیگر دارد، بلکه دقیق‌تر نیز کار می‌کند. تفاوت در نحوه کار این اسکنر است که به جای اسکن کردن اثر انگشت با استفاده از تابیدن نور و تصویر بردازی از آن، یک صدای با فراکنس بالا ارسال می‌کند و بازتاب آن که دقیق‌تر است را دریافت می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود بتوانید زمانی که صفحه نمایش گوشی هم خاموش است، از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید.

    مشاهده قیمت گلکسی S10 در دیجی‌کالا

    ۳- استفاده از سیستم تشخیص چهره هوشمند

    حسگر عنبیه چشم در سامسونگ در گلکسی اس 10 حذف شده اما اگر همچنان بخواهید از سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید، می‌توانید از سیستم ابتدایی تشخیص چهره اندروید استفاده کنید.

    ۴- محل قرارگیری اسکنر اثرانگشت گلکسی S10e

    گلکسی اس 10 ای نسخه ضعیف‌تر پرچمداران جدید سامسونگ است که در آن از اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک خبری نیست. اسکنر اثرانگشت این گوشی در کنار دستگاه و روی دکمه فیزیکی پاور تعبیه شده است.

    ۵- قاب سیلیکونی داخل جعبه دستگاه

    سامسونگ در جعه سامسونگ گلکسی اس 10 یک قاب سیلیکونی رایگان درون دستگاه قرار داده است.

    ۶- محافظ نمایشگر داخل جعبه دستگاه

    داخل بسته‌بندی هر سه گوشی خانواده گلکسی اس 10 یک محافظ نمایشگر معمولی در نظر گرفته شده است.

    ۷- مطابقت رنگ لوازم جانبی با گوشی

    اگر گوشی گلکسی اس 10 شما سیاه‌رنگ باشد، لوازم جانبی داخل بسته‌بندی دستگاه نیز به همین رنگ در نظر گرفته شده است. اما برای دیگر رنگ‌های این گوشی لوازم جانبی سفید رنگ درون جعبه قرار داده شده است.

    مشاهده نمونه هندزفری گلکسی s10

    نکته مهم: قاب‌های سیلیکونی و محافظ نمایشگر بسته به منطقه یا شماره مدلی که دستگاه را خریداری می‌کنید، ممکن است داخل جعبه وجود نداشته باشد.

    ۸- روشن‌ترین نمایشگر در بین گوشی‌های بازار

    گلکسی اس 10 - نمایشگر

    صفحه نمایش گلکسی اس 10 سامسونگ، روشن‌ترین نمایشگر در بین تمام گوشی‌های موجود در بازار شناخته شده است. میزان روشنایی این گوشی در شرایط معمولی و در فضای اتاق روی ۸۵۰ نیت و حداکثر روشنایی در فضای بیرون و زیر نور خورشید روی ۱۲۰۰ نیت تنظیم شده است.

    ۹- حذف دکمه هوم حساس به فشار

    نویگیشن بار وان یو آی سامسونگ

    دکمه هوم حساس به فشار (Haptic Home Button) که با توجه به میزان فشار انگشت دستورات مختلفی را اجرا می‌کرد در گلکسی اس 10 حذف شده است. تمامی کارها و دستورات در این گوشی با ژست‌های حرکتی انجام می‌شود.

    ۱۰- سنسور سنجش ضربان قلب و میزان اکسیژن

    گلکسی اس 10 - سنسور ضربان قلب

    سامسونگ در پشت گلکسی اس 10 و کنار سه لنز دوربین از دو سنسور برای سنجش ضربان قلب و سنجش میزان اکسیژن بهره گرفته است که جالب است بدانید سنسور تشخیص میزان اکسیژن حتی در برخی ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ نیز وجود ندارند. ضمن اینکه باید اشاره کنیم گلکسی S10e از وجود این دو سنسور بی‌بهره است.

    ۱۱- چهار ماژول دوربین

    گوشی گلکسی اس 10 پلاس 5G قرار است با 4 دوربین اصلی عرضه شود که لنز چهارم یک لنز تشخیص عمق لیزری HQVGA است. اپل قبلا در دوربین سلفی آیفون جدید از این دوربین استفاده کرده اما هیچ شرکتی دیگری برای دوربین اصلی از این ماژول استفاده نکرده است.

    ۱۲- تفاوت دوربین گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای

    دوربین های گلکسی اس 10

    در این قسمت از تفاوت دوربین سه گوشی خانواده‌ گلکسی اس 10 می‌گوییم. گلکسی اس 10 پلاس از دو ماژول ۱۰ و ۸ مگاپیکسلی در جلو گوشی به صورت حفره‌ای بهره می‌برد. در طرف دیگر گلکسی اس 10 ای فقط دو دوربین در پشت دستگاه دارد و جالب است بدانید ماژول مربوط به بزرگنمایی اپتیکال حذف شده است، ولی شاهد لنز عریض هستیم.

    ۱۳- حذف فوکوس خودکار و لرزش‌گیر اپتیکال

    لنز عریض گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس به دلیل بزرگ بودن ماژولآن‌ها، فاقد فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال هستند.

    ۱۴- اولین گوشی مجهز به 4K UHD و HDR10+

    گلکسی اس 10 سامسونگ اولین گوشی دنیاست که قابلیت فیلم‌برداری 4K UHD و HDR10+ را دارد.

    ۱۵- محدودیت ضبط ویدیو

    گوشی‌های گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس دارای محدودیت ضبط ویدیو هستند و فقط می‌توانید ۵ دقیقه با کیفیت 4K 60ps و ۱۰ دقیقه با کیفیت 4K 30ps فیلم بگیرید. به نظر می‌رسد این محدودیت همچنان در گلکسی اس 10 نیز وجود داشته باشد.

    ۱۶- سیستم شارژ بی‌سیم معکوس

    Galaxy S10 سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس بهره می‌برد و می‌تواند دستگاه‌های دیگر که از سیستم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند شارژ کند. به عنوان مثال می‌توانید حتی اپل واچ را در قسمت پشت و میانی گلکسی اس 10 قرار دهید و آن را شارژ کنید.

    ۱۷- قابلیت Fast Wireless Charging 2.0

    گوشی‌های گلکسی اس 10، اس 10 پلاس و اس 10 ای به لطف پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع بی‌سیم 2.0 و شارژر بی‌سیم Duo Pad، نسبت به پرچمداران قبلی که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کردند سریع‌تر شارژ می‌شوند.

    ۱۸- ۱.۵ ترابایت فضای ذخیره‌سازی

    قوی‌ترین نسخه گلکسی اس 10 دارای ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی است که تاکنون روی هیچ گوشی دیگری دیده نشده است. ضمن اینکه می‌توانید از کارت حافظه خارجی تا ۵۱۲ گیگابایت نیز استفاده کنید که جمعا ۱.۵ ترابایت فضای ذخیره سازی به شما می‌دهند که بسیار چشم گیر است.

    ۱۹- معایب گلکسی اس 10 پلاس 5G

    گلکسی اس 10 پلاس 5G که از نسل پنجم شبکه دیتا پشتیبانی می‌کند، یکی دیگر از اعضای جدیدترین پرچمداران سامسونگ است. اما در این گوشی خبری از شیار کارت حافظه خارجی نیست. هنوز تاریخ عرضه آن Galaxy S10+ 5G مشخص نشده است و با توجه به صفحه نمایش 6.7 اینچی و باتری عظیم 4500 میلی آمپر ساعتی، احتمالا قیمت بسیار بالایی نیز خواهد داشت.

    گران‌ترین گوشی‌های بازار و قیمت نجومی آنها را ببینید

    ۲۰- دوربین دوگانه جلو بزرگ‌تر در نسخه 5G

    گلکسی اس 10 پلاس - دوربین جلو

    گلکسی اس 10 پلاس 5G از یک ترکیب دوگانه دوربین در جلوی دستگاه بهره می‌برد. گرچه به نظر می‌رسد فضای حفره در نظر گرفته شده برای آن بزرگ‌تر از گلکسی اس 10 گلاس معمولی باشد.

    ۲۱- طول عمر باتری نسخه 5G

    Galaxy S10+ 5G از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که به گفته سامسونگ می‌تواند تا ۲۴ ساعت شارژدهی داشته باشد که عدد واقعا چشم گیریست.

    ۲۲- شارژر ۲۵ واتی

    گلکسی اس 10 - شارژر

    در کنار گلکسی اس 10 پلاس 5G یک شارژر ۲۵ واتی نیز عرضه می‌شود. جالب است بدانید شارژر گوشی‌های آیفون جدید ۵ واتی و شارژر USB C سری جدید مک‌بوک ۳۰ واتی است.

    ۲۳- ۱۲ گیگابایت رم

    قوی‌ترین مدل گلکسی اس 10 به ۱۲ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی مجهز شده است و برای خرید آن نسبت به نسخه عادی باید ۵۰۰ یورو بیشتر بپردازید. میزان حافظه رم بسیاری از لپ‌تاپ‌های بازار از این مقدار کمتر است!

    ۲۴- تنظیمات دکمه بیکسبی (دستیار هوشمند سامسونگ)

    بعد از مشکلی که در گوشی‌های گلکسی اس 8، گلکسی نوت 8، گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 وجود داشت و نمی‌توانستید دکمه بیکسبی (Bixby) را شخصی سازی کنید، این امکان در گلکسی اس 10 ایجاد شده است. قضیه زمانی جالب‌تر می ‌شود که بدانید گوشی‌های قدیمی‌تر مجهز به این دکمه هم آپدیتی دریافت خواهند کرد تا بتوانند این دکمه را شخصی سازی کنند.

    ۲۵- سیستم خنک‌کننده جدید

    گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ از یک سیستم خنک‌کننده جدید به نام محفظه بخار بهره می‌برد که باعث می‌شود در پردازش‌های سنگین یا هنگام بازی کردن نسبت به داغ‌شدن گوشی نگرانی نداشته باشید. این خنک کننده در گلکسی اس 10 یا اس 10 ای وجود ندارد.

    ۲۶- قاب LED سامسونگ

    گلکسی اس 10 - قاب LED

    برای گلکسی اس 10 سامسونگ، قاب و پایه استند‌های جذابی طراحی شده است. البته باید این لوازم جانبی را به صورت جداگانه خریداری کنید، ولی داشتن قاب LED می‌تواند جذابیت‌های گوشی شما را دوچندان کند.

    مشاهده پرفروش‌ترین قاب‌های LED گوشی + قیمت

    ۲۷- تفاوت رزولوشن نمایشگر سری S10

    نمایشگر گلکسی اس 10 و اس پلاس از رزولوشن ۱۴۴۰X۳۰۴۰ پیکسل بهره می‌برد. در حالی صفحه نمایش گلکسی اس 10 ای دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰X۲۲۸۰ پیکسل است. ضمن اینکه کناره‌های نمایشگر این دستگاه خمیده نیست و حاشیه کنار صفحه نمایش نیز نسبت به دو مدل دیگر بیشتر است.

    ۲۸- پشتیبانی از واقعیت مجازی

    با اینکه هر سه گوشی سری گلکسی اس 10 از قابلیت واقعیت مجازی (VR) پشتیبانی می‌کنند اما به دلیل اینکه نسخه‌ استاندارد گلکسی اس 10 دارای تراکم پیکسلی بهتر (۵۵۰ پیکسل بر اینچ) است، می‌تواند گزینه بهتری برای واقعیت مجازی باشد.

    پرفروش‌ترین ابزارهای واقعیت مجازی + لیست قیمت

    ۲۹- ارزش بالای گلکسی S10e

    گلکسی اس 10 ای گلکسی اس 10 ای با قیمت ارزان‌تر همچنان یک گوشی پرچمدار تلقی می‌شود. با 6 گیگابایت رم، پردازنده‌ی یکسان با سایر گلکسی اس 10 ها، و با وجود صفحه نمایش غیر خمیده امولد 5.8 اینچی و دوربین‌های کم‌تر، همچنان یک گلکسی اس 10 پرچمدار است و با قیمت 750 دلار عرضه می‌شود که قیمت مناسبی به نظر می‌رسد. محبوب‌ترین گوشی‌های بازار و قیمت آنها را ببینید

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید