کدام سشوار مناسب مدل موهای من است؟

کدام سشوار مناسب مدل موهای من است؟
راهنمای مطالعه

    مهم است در انتخاب سشوار مناسب با اطلاعات و آگاهی تصمیم بگیریم. اینجا برایتان صفر تا صد اطلاعات پیش از خرید سشوار را گفته‌ایم.

    آشنایی با اصطلاحات و ادبیات خرید سشوار

    سشوار مناسب مو

    دنیای بازاریابی، دنیای عجیبی است. دنیایی پر از واژه‌ها و عبارت‌های رنگارنگ که اگر دقت نکنید و به اندازه کافی، اطلاعات نداشته باشید به راحتی شما را اسیر خود می‌کنند. مثلا در زمینه خرید سشوار هم ادبیاتی در تبلیغات به کار می‌رود که برای خریدی مناسب باید با معنای دقیق آنها آشنا باشید. واقعیت این است که بعضی از این عبارات و کلمات تبلیغاتی اصلا معنای خاصی ندارند و صرفا عبارات پرطمطراقی هستند که مخاطب را فریب می‌دهند.

    مثلا به این نمونه دقت کنید:«پروتئینه‌سازی ابریشمی موها». بدیهی است که یک عدد سشوار به عنوان ابزار آرایش مو نمی‌تواند باعث پروتئینه کردن موها یا نرم‌کنندگی آنها شود. شاید در سال‌های آینده، چنین فناوری‌هایی هم به دستگاه‌های سشوار اضافه شود ولی فعلا مطمئن باشید که این عبارات پرطمطراق و دهان‌پُرکن چیزی جز تبلیغات نیستند. پس حواس‌تان را جمع کنید. نکاتی کلی و مهمی درباره خرید سشوار وجود دارد اما از آن مهم‌تر، هماهنگی وسیله با جنس موهای شماست.

    گام نخست: شناخت انواع سشوار

    به طور کلی دو نوع فناوری جدید برای سشوار وجود دارد: سشوار مجهز به فناوری تولید یون که از اینجا به بعد به آن «سشوار یونی» می‌گوییم و نوع دیگر که «سشوار سرامیکی» است. البته انواع مدل‌های سشوار ساده از جنس کروم، آلومینیوم و... هم در بازار به فروش می‌رسند که از میان آنها هم می‌توان دست به انتخاب گزینه مناسب زد اما این دو نوع سشوار، مجهز به فناوری‌های جدیدی هستند که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

    سشوارهای یونی

    سشوار مناسب مو - یونی

    سشوارهای یونی، یون‌هایی با بار منفی دارند. این یون‌ها می‌توانند مولکول‌های آب با بار مثبت را تجزیه کرده و به سریع‌تر خشک‌ شدن موها کمک کنند. از آنجا که یون‌های منفی کاری به پوشش شاخی موها ندارند یا به عبارت واضح‌تر به پوشش سطحی موها آسیبی وارد نمی‌کنند، موها بعد از استفاده از سشوار براق و درخشان می‌شود.   قیمت سشوارهای یونی معمولا بیشتر از سشوارهای سرامیکی است.

    سشوارهای سرامیکی

    سشوار مناسب - سرامیکی

    یکی از اصلی‌ترین مزایای سشوارهای سرامیکی، پوشش سرامیکی داخلی آنهاست زیرا باعث می‌شود، حرارت به طور یکدست به سمت موها پخش شود. پخش شدن گرما و حرارت به طور یکدست باعث می‌شود که موها در مقابل حرارت و گرمای وسیله، دچار آسیب نشوند. قیمت این سشوارها کمتر از سشوارهای یونی اما گران‌تر از سشوارهای معمولی است. در مقایسه با سشوارهای یونی، میزان آسیبی که احتمال دارد به موها وارد شود، بیشتر است. زیرا در این سشوارها خبری از یون‌های منفی و کارکردی که پیش‌تر عنوان شد، نیست.

    نکات دیگر

    سشوارها لزوما یونی یا سرامیکی نیستند. مجهز نبودن یک سشوار به فناوری تولید یون یا سرامیکی نبودن آن به معنای این نیست که این سشوار گزینه مناسبی برای خرید نیست. برای انتخاب سشوار مناسب مو باید به بعضی تجهیزات همراه دستگاه مانند دیسپانسر، درجه باد و حرارت و... هم توجه کنید. در ادامه به نکات لازم برای خرید سشوار مناسب مو پرداخته شده است.

    شیوه انتخاب بهترین سشوار مناسب مو

    حالا که با فناوری‌های مختلف موجود در بازار سشوارها آشنا شدید، بهتر است به سراغ انتخاب سشوار مناسب برای مو برویم. شما صاحب چه نوع و جنسی از مو هستید؟ موهایی پر و ضخیم دارید؟ از آن موهای فرفریِ پرپشت دارید یا موهای‌تان نازک و ظریف است؟

    انتخاب بر اساس جنس و مدل مو

    موهای ضخیم یا وِزوِزی 

    شما که صاحب موهایی ضخیم هستید به خوبی می‌دانید که خشک کردن این نوع مو، صبر و حوصله زیادی می‌خواهد و برای خشک کردن آن زمان زیادی لازم است. برای اینکه زود و سریع و البته به راحتی بتوانید، موهای‌تان را خشک کنید به شما خرید سشوارهای یونی را توصیه می‌کنیم. این سشوارها به پوشش سطحی مو آسیبی وارد نمی‌کنند و به همین خاطر مانند حرارت سشوارهای عادی باعث وِز شدن موها نمی‌شوند. پس اگر موهای‌تان ضخیم یا وزوزی است باید به فکر تهیه یک سشوار مجهز به فناوری تولید یون باشید چون ضمن قدرتی که در خشک کردن موهای ضخیم و پرپشت دارند، به سطح بیرونی مو آسیبی وارد نمی‌کنند و اگر موهای‌تان وزوزی باشد، این مشکل با استفاده کردن از سشوار تشدید نخواهد شد.

    نکته دیگری که افراد با موهای وزوزی باید در نظر داشته باشند، انتخاب سشواری است که درجات مختلفی از حرارت را عرضه می‌کند. برای جلوگیری از وزوزی شدن بیشتر موها باید از درجات حرارتی پایین استفاده کنید. البته کار خشک کردن مویی که هم وزوزی است و هم پرپشت با درجه حرارت اندک، کمی طولانی می‌شود که در صورت استفاده از سشوارهای یونی قوی، این مشکل هم حل خواهد شد. چون، سرعت خشک کردن مو با سشوارهای یونی در درجات بالا و پایین حرارتی زیادتر از انواع دیگر است. پس اتلاف وقتی در میان نخواهد بود.

    موهای ظریف و نازک

    کسانی که موهای ظریف و نازک دارند. همواره به دنبال روش‌هایی هستند تا موهای‌شان را پرپشت‌تر و ضخیم‌تر جلوه بدهند. موهای این افراد به اندازه کافی نازک است. پس لازم نیست از سشوارهای یونی استفاده کنند. سشوارهای یونی باعث می‌شوند تا موها صاف و یکدست شود و آنها را لَخت‌تر و یکدست می‌کند. پس اگر موهایی ظریف، نازک و صاف داشته باشید، احتمالا دوست ندارید که با استفاده از یک سشوار یونی، موهای‌تان صاف‌تر شود. فقط بحث موهای صاف نیست، وقتی موهای سرتان نازک است؛ چه حالت آن فِر باشد یا صاف، استفاده از سشواری قوی که می‌تواند مو را لخت و یکدست کند، گزینه خوبی نخواهد بود. چون موهای نازک بی‌نوا شبیه لشکری شکست‌خورده می‌شود که تاب مقابله با قدرت سشوارهای یونی را ندارد.

    نکته‌ تکمیلی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که یون‌های منفی در سشوارهای یونی باعث حفظ رطوبت درون موها می‌شوند و آنها را نرم و لطیف می‌کنند. اگر چه لطافت و نرمی بسیار مطلوب است اما کسانی که موهای نازک صاف یا نازک فرفری دارند، معمولا به دنبال ایجاد کمی زبری در موها هستند تا ظاهرا به حجم موهای‌شان اضافه شود. 

    نکته مهم

    اگر موهای‌تان نازک و شکننده است باید حتما به فکر خرید سشواری باشید که قابلیت تنظیم درجه حرارت دارد. سشواری که می‌خرید نباید فقط درجه‌های خیلی پرحرارت یا خیلی کم‌حرارت داشته باشد. در واقع باید به دنبال گزینه‌ای باشید که ضمن ایجاد حجم مناسبی از باد، حرارت تند و آسیب‌رسانی به مو نداشته باشد و ضمنا قابلیت تنظیم درجه حرارت و گرما داشته باشد. اگر شما هم موهایی ظریف و نازک دارید، بهتر است برای انتخاب سشوار مناسب مو به دنبال گزینه‌های سرامیکی بروید. این نوع از سشوار، حرارت را به طور یکدست پخش می‌کند و مانع از آسیب دیدن موهای نازک می‌شود.

    موهای فرفری و مجعد

    سشوار مناسب مو - دیسپانسر

    برای خرید سشوار مناسب مو باید به مدل و حالت موهای خود هم دقت کنید. اگر موهای‌تان مجعد و فرفری است، خرید سشوارهای مجهز به دفیوزر  یا دیسپانسر هم گزینه خوبی است. دیسپانسر یا دیفیوزر همان قطعه‌ای است که به دوش حمام شباهت دارد و به کمک آن می‌توانید، موهای صاف را مجعد و تاب‌دار کنید. حال اگر موهای خودتان به طور طبیعی، فِر و مجعهد باشد، استفاده از سشواری مجهز به این قطعه باعث می‌شود که الگو و حالتش حفظ شود و برای خشک کردن آن دچار مشکل نشوید.

    دندانه‌هایی روی این قسمت از سشوار وجود دارد که هر چقدر بزرگ‌تر و ضخیم‌تر باشد، بهتر حالت طبیعی موی فِر را حفظ خواهند کرد. وجود باد سرد در سشوار هم باعث حفظ حالت موی فرفری می‌شود. پس اگر موهای‌تان فِر و مجعد است یا احیانا دوست دارید که موهای صاف خود را با دیسپانسر سشوار به حالت فر دربیاورید، بعد از استفاده از دستگاه و فرفری شدن موها، با باد سرد سشوار، حالت جدید آن را تثبیت کنید.

    موهای عادی

    اگر موهایی عادی دارید و حجم آنها هم خوب و مناسب است، در انتخاب سشوار مناسب مو دچار مشکل نخواهید شد. استفاده از سشوارهای یونی باعث می‌شود که موهای‌تان براق و لخت‌تر شود و سرعت خشک کردن موها هم بالا می‌رود. خرید سشوارهای سرامیکی هم این مزیت را دارد که حرارتی یکدست به سمت موها پخش می‌کند. اگر معمولا برای خشک کردن موها عجله ندارید و می‌خواهید سشوار را روی درجه ملایم گذاشته و حرارتی یکدست را به نواحی مختلف سر بتابانید، استفاده از سشوارهای سرامیکی هم گزینه خوبی است. شما به عنوان شخصی با موهای طبیعی و عادی درگیر هیچ محدودیتی نخواهید بود. چه چیزی از این بهتر؟ ضمن اینکه کافی است، دل‌تان بخواهد که به موهای خود مدل بدهید؛‌ در این صورت استفاده از دیسپانسر، انواع برس‌های حالت‌دهنده مو و... هم برای‌تان مقدور خواهد بود.

    در آخر

    برای خرید سشوار مناسب، دقت کنید. قرار نیست، هر روز به بازار بروید و برای خود یک عدد سشوار تازه خریداری کنید. پس به نکات مهم توجه داشته باشید. اگر گزینه‌ای درست و مناسب خریداری کنید، سال‌ها از آن استفاده خواهید کرد و نیاز به خرید مجدد وجود نخواهد داشت. توجه و رسیدگی به موها بسیار مهم است. از زیبایی مو که بگذریم، بحث سلامت پیش می‌آید. پوست سر و موها باید در هنگام استفاده از سشوار کمترین آسیب را متحمل شوند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید