آیا دستگاه لیزر مو زائد خانگی ارزش خرید دارد؟

آیا دستگاه لیزر مو زائد خانگی ارزش خرید دارد؟
راهنمای مطالعه

    موم؟ اپیلاتورهای مختلف؟ لیزردرمانی نزد پزشک؟ شما برای اصلاح نواحی مختلف بدن از کدام گزینه استفاده می‌کنید؟ اخیرا انواع دستگاه لیزر موهای زائد خانگی هم به بازار عرضه می‌شود. اما این دستگاه‌ها واقعا مفید هستند؟ آیا ارزش خرید دارند؟ 

    دستگاه لیزر موهای زائد خانگی؛ بخرید یا نخرید؟

    دستگاه لیزر موهای زائد

    رفع موهای زائد صورت و بدن برای بسیاری از خانم‌ها موضوع و دغدغه‌ای جدی و مهم است. اما کدام روش و کدام ابزارها بهترین گزینه برای انجام این کار هستند؟ بعضی از روش‌ها مانند اصلاح با تیغ، هزینه‌ای در پِی ندارند. اما در عوض، نیاز به اصلاح در طول هفته زیاد است و صافی و لطافت ایده‌آلی هم بعد از اصلاح، روی پوست به وجود نمی‌آید. بعضی روش‌ها هم، مانند مراجعه به مراکز لیزردرمانی، گران هستند و با این وجود اثرگذاری نسبتا خوبی روی طیف وسیعی از خانم‌ها دارند. موم و روش‌های دیگری مانند استفاده از اپیلاتور ها هم در دسترس است. این روش‌ها هم مانند لیزردرمانی دردناک و برای بعضی از افراد بی‌اثر هستند.

    این روزها، دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی هم در بازار عرضه می‌شود. این دستگاه‌ها ارزان نیستند اما اگر مفید باشند، هزینه‌ای که بابت آنها پرداخت می‌شود؛ نهایتا از هزینه‌ای که برای مراجعه ماهانه به مراکز اپیلاسیون یا رفتن به مراکز لیزردرمانی می‌پردازید، بسیار کمتر است.

    حالا سوال اینجاست که آیا این دستگاه‌ها اثرگذاری کافی دارند؟ آیا خرید و پرداخت هزینه بابت چنین محصولی ارزش دارد؟ در ادامه به ابعاد مختلف خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی می‌پردازیم:

    مراقبت و ایمنی پوست چقدر با این دستگاه ممکن است؟

    دستگاه لیزر موهای زائد

    دستگاه لیزر موهای دائمی به پیچیدگی و دقت دستگاه‌های موجود در مراکز درمانی نیست. به همین خاطر برای تمام انواع پوست، فقط یک نوع وسیله ارائه می‌شود. این موضوع می‌تواند برای بعضی از انواع پوست خطرناک باشد یا روی آنها اثرگذاری لازم را نداشته باشد. مثلا، امکان دارد که این دستگاه‌ها برای پوست‌های تیره‌تر مفید نباشند یا به آنها آسیب وارد کنند.

    به طور کلی، دستگاه‌های لیزر با تشخیص تضاد میان رنگ مو و پوست است که می‌توانند مو را بسوزانند. یادتان باشد که دستگاه‌های لیزر چه خانگی و چه آنهایی که در کلینیک هستند، تفاوت میان رنگ پوست و مو را تشخیص می‌دهند و بیشتر اقدام به سوزاندن موهایی می‌کنند که تیره هستند و روی پوست‌های سفید و رنگ‌پریده قرار دارند. پس اگر پوست‌تان تیره باشد یا موهای‌تان سفید و خاکستری باشد، احتمال اینکه لیزر بتواند آنها را از بین ببرد چندان زیاد نخواهد بود.

    یاد آوری می‌کنم؛ اگر پوستی تیره داشته باشید، لیزر به جای مو بیشتر پوست‌تان را می‌سوزاند و حتی می‌تواند باعث ایجاد زخم در آن شود. این موضوع برای موهای روشن، خاکستری و سفید هم صادق است. یعنی دستگاه لیزر نمی‌تواند موهای کم‌رنگ را به خوبی از بین ببرد و در عوض باعث سوختن پوست می‌شود.

    بازه قیمتی دستگاه لیزر خانگی چقدر است؟

    انواع دستگاه لیزر موهای زائد خانگی برای بدن و صورت استفاده می‌شوند. در زمان نوشتن این مقاله،‌ قیمت این دستگاه‌ها از حدود دو میلیون نومان شروع می‌شوند و تا شِش میلیون تومان ادامه پیدا می‌کند. گفته می‌شود  بعد از چند دوره استفاده، این دستگاه پیاز موها را از بین می‌برد و دیگر  کمتر شاهد رشد آنها خواهید بود. اگر چنین چیزی امکان‌پذیر باشد با خرید یک دستگاه می‌توانید از هزینه‌های زیادی که برای هر جلسه لیزردرمانی می‌پردازید به کلی خلاص شوید. حتما شما هم دوست دارید به طور قطعی بدانید که آیا این دستگاه‌ها قطعا و حتما موهای زائد را از بین می‌برند یا خیر.

    اما واقعیت این است که چنین چیزی را نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد. بسته به اینکه جنس و رنگ پوست‌تان چگونه است و رنگ و جنس موهای زائدتان، چه شکل و کیفیتی دارد، اثرگذاری این وسیله خوب، متوسط یا بد خواهد بود. اما اگر این دستگاه برای پوست‌تان مؤثر واقع شود با خرید آن نیازی به مراجعه به مراکز لیزردرمانی نخواهید داشت و در هزینه‌‌ها‌تان صرفه‌جویی می‌شود. از سوی دیگر، هزینه مراجعه به مراکز اپیلاسیون ماهانه هم به طرز قابل‌ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد. تیغ و اپیلاتورها هم که شما را به طور دائمی از دست موهای زائد رها نمی‌کنند.

    پس آیا خرید یک دستگاه لیزر موهای زائد خانگی به صرفه است؟

    در واقع، نمی‌توان به این پرسش، پاسخ مناسبی داد. علت این است که باید در درجه نخست از اثرگذاری این دستگاه برای بدن اطمینان حاصل کنید. اگر وسیله برای‌تان مؤثر نباشد و موهای زائدتان را از بین نبرد، ضرر خواهید کرد. اگر هم تمام موها یا بخش بزرگی از آنها را از بین ببرد، بعد از اینکه موها از بین رفت، دیگر نیازی به وسیله نخواهید داشت. پس قبل از خرید، هزینه‌ روش‌های مختلف رفع موهای زائد را حساب کنید و ببینید که کدام‌یک برای‌تان مؤثرتر و به صرفه‌تر خواهد بود.  شاید بنا به جنس موها و پوست بتوان به صرف هزینه‌ای مشابه و مراجعه به مراکز درمانی در چند جلسه، نتیجه‌ای یکسان گرفت.

    همه اینها به کنار، حتی اگر فرض شود که لیزرهای خانگی بسیار مؤثر هستند باز هم امکان دارد که بودجه لازم برای خرید آنها را نداشته باشید. پس به طور کلی، دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، دستگاهی گران است که قبل از تصمیم گرفتن به خرید باید حتما درباره آن تحقیق کنید.

    آیا استفاده از این دستگاه راحت است؟

    دستگاه لیزر موهای زائد

    کار کردن با دستگاه‌های لیزر خانگی دشوار نیست اما ماجرا از این قرار است که اگر قرار باشد، خودتان از این وسیله برای اصلاح استفاده کنید، دسترسی به همه نقاط بدن برای اصلاح وجود ندارد. مثلا اصلاح بعضی از نقاط بدن مانند پشت، کمر و... به تنهایی و بدون کمک شخصی دیگر دشوار است.

    شاید دقت کرده باشید که وقتی از کرم‌های موبَر یا تیغ استفاده می‌کنید، به دلیل اینکه خودتان به همه نقاط بدن دسترسی ندارید، امکان اصلاح کردن تمیز و یکپارچه همه قسمت‌های بدن مقدور نیست. در استفاده از لیزر خانگی هم با مشکلی مشابه رو به رو خواهید بود. مگر اینکه کسی در این کار به کمک‌تان بیاید.

    اصلاح زمان زیادی از شما می‌گیرد

    فقط موضوع عدم دسترسی به نقاط مختلف بدن برای اصلاح نیست که باعث می‌شود کار با دستگاه لیزر موهای زائد خانگی دشوار و زمان‌بر باشد، میزان دردی که برای اصلاح تحمل می‌کنید هم باعث می‌شود که کار اصلاح بیشتر از روش‌های دیگر طول بکشد.

    علت چیست؟ زمانی که قرار باشد، خودتان در منزل این کار را بر عهده بگیرید، در مقابل هر فشار و دردی که وارد می‌شود قطعا کمی صبر می‌کنید و روند کارتان کند پیش خواهد رفت. اما زمانی که به مرکز اپیلاسیون و اصلاح مراجعه می‌کنید یا نزد پزشک در مرکز درمانی می‌روید، باید تحمل کنید و امکان ایجاد وقفه در حین کار کمتر وجود ندارد.

    باید به استفاده مداوم و بابرنامه پایبند باشید

    دستگاه لیزر موهای زائد

    برای اینکه بتوانید از دستگاه لیزر موهای زائد، پاسخ مناسبی دریافت کنید باید به طور مداوم و با برنامه‌ای دقیق از آن بهره ببرید. پزشکان می‌‌گویند برای اینکه موهای زائد را کم یا ریشه‌کن کنید باید حتما یک‌بار در هفته و به مدت هفت هفته پشت سرهم، استفاده از این وسیله را ادامه بدهید. ضمن اینکه باید به خاطر داشته باشید که قدرت دستگاه‌های خانگی بسیار کمتر از دستگاه‌هایی است که در مراکز درمانی استفاده می‌شود.

    پس دفعات استفاده باید بسیار بیشتر از دفعاتی باشد که به نزد پزشک می‌روید. اگر فردی هستید که امکان تنبلی کردن و پای‌بند نبودن به یک برنامه معین برایتان وجود دارد، بهتر است دور خرید دستگاه لیزر موهای زائد خانگی را خط بکشید. چون پاسخ گرفتن از این وسیله نیاز به استفاده منظم و صحیح دارد. در واقع باید به یک برنامه دقیق پای‌بند باشید تا جواب بگیرید.

    جمع‌بندی نهایی

    هر چند که دستگاه لیزر موهای زائد برای برخی از افراد بسیار مؤثر است اما همه افراد با رنگ پوست و موهای مختلف را پوشش نمی‌دهد. دستگاه‌هایی که در مراکز درمانی وجود دارد، پیچیده‌تر و پیشرفته‌تر هستند و احتمالا روی طیف وسیع‌تری از افراد اثرات مثبت می‌گذارند. اگر پوست روشن و موهای زائد تیره دارید، این وسیله برای‌تان مفیدتر از افراد دیگر خواهد بود. نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید، این است که دستگاه لیزر موهای زائد خانگی برای تمام نواحی بدن کاربرد ندارد و بیشتر برای قسمت‌های کوچک مانند زیربغل و صورت مناسب است. اما برای اصلاح نواحی بزرگ‌تری مانند خط بکینی یا پاها بهتر است به پزشک مراجعه کنید. با در نظر گرفتن آنچه گفته شد با خود حساب کنید که خرید این دستگاه برایتان مفید خواهد بود یا خیر. در غیر این صورت باید دوباره به سراغ موم و تیغ یا پزشکان کیلنیک لیزردرمانی بروید. [see_also]5012[/see_also]

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید