کرم موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟

کرم موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟
راهنمای مطالعه

    در این مطلب از کرم موس صورت ، کاربردهای آن و نکاتی برای خرید این محصول برایتان خواهیم گفت. با «درجه» همراه باشید.

    کرم موس صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

    موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟

    کرم موس صورت نوعی کرم آرایشی است که معمولا با عنوان کرم‌پودر زده‌شده (یک‌دست‌شده) نیز شناخته می‌شود. این محصول ساختاری یک‌دست و سبک دارد، به راحتی روی پوست می‌نشیند و ظاهری جذاب به پوست می‌دهد. برخلاف کرم‌پودر، موس اصلا چرب نیست و روی صورت نمی‌ماسد. از سوی دیگر مانند پنکک خشک نیست و منافذ پوست را مسدود نمی‌کند. همچنین بافت پودری و مات آن از نمایان‌شدن خطوط و چروک پوست جلوگیری می‌کند؛ البته همه مواردی که گفتیم در صورتی است که یک موس مرغوب و متناسب با نوع پوست صورتتان اننتخاب کنید.

    ازآنجاکه موس صورت حاوی حباب‌های ریز هوا است، به آسانی روی پوست پخش می‌شود و حالت طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند. به‌همین‌دلیل برای همه پوست‌ها از پوست مختلط تا چرب و برخی از انواع آن حتی برای پوست خشک هم قابل‌استفاده است. نکته دیگر لطافت و سبکی موس صورت است که سبب شده، طرفداران زیادی داشته باشد.

    مشاهده انواع کرم موس صورت + لیست قیمت

    برای خریدن موس صورت به چه مواردی باید توجه کنیم؟

    در انتخاب موس صورت یا به‌طورکلی هر کرم آرایشی دیگری، عوامل زیادی تأثیرگذار هستند. یک موس صورت نمی‌تواند در همه شرایط و برای هر پوستی مناسب باشد. به‌عنوان‌مثال نوع پوست، آب‌وهوای گرم یا سرد در محل زندگی شما و حتی تغییرات فصل می‌تواند در انتخاب موس مناسب صورت شما تأثیر داشته باشد. اما به‌طورکلی در هنگام خرید یک کرم موس صورت باید سه گام اساسی زیر را در نظر بگیرید:

    ۱. انتخاب فرم مناسب

    موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟

    موس صورت باید به خوبی با پوست شما سازگار باشد. به‌طورکلی اگر  پوست‌تان خشک یا معمولی متمایل به خشک است، فرم مایع موس برای شما بهتر است. اما اگر پوست چرب دارید بهتر است نوع مات و فشرده یا پودری آن را بخرید که به پوست چرب بچسبند. تقریبا همیشه موس یا کرم‌های آرایشی در فصول مختلف باید با توجه به نیاز پوست تغییر کنند. کرم‌‌های موس مناسب برای فصل تابستان باید سبک، ماندگار روی پوست، رنگی و آب‌رسان باشند. حال آنکه در زمستان بهتر است از محصولی با خاصیت آب‌رسانی بالاتری استفاده کنید، زیرا ممکن است به دلیل سردی هوا بخش‌هایی از پوست دچار خشکی شده باشند.

    ۲. انتخاب رنگ

    رنگ موس را نزدیک به رنگ پوست خودتان انتخاب کنید. اگر رنگ موس به رنگ پوست‌تان نزدیک باشد، چین‌وچروک‌ها، کک و مک و لک‌ها را بهتر می‌پوشاند. رنگ موس باید کاملا در رنگ پوست‌تان محو شود.

    اگر می‌خواهید از موس به‌شکل روزانه (به‌عنوان‌مثال برای رفتن به محل کار) استفاده کنید، بهتر است نوع ضدآفتاب‌دار آن را بخرید. بعضی از انواع موس حاوی ضدآفتاب هستند و می‌توانند پاسخگوی نیاز روزانه پوست شما برای حفاظت در برابر نور خورشید باشند. (البته موس‌ها قطعا به اندازه ضدآفتابی که پزشکتان به شما معرفی می‌کند، در حفاظت از پوستتان موفق نخواهند بود).

    پرفروش‌ترین موس‌های ضدآفتاب‌دار را ببینید

    ۳. انتخاب برند معتبر

    موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟

    انتخاب یک برند معتبر برای موس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بسیاری از برندهای صنعت آرایشی بهداشتی که روزانه از محصولات آنها استفاده می‌کنید و از آنها راضی هستید، احتمالا موس هم تولید می‌کنند. اگر از برندی استفاده می‌کنید که محصولاتش با پوست‌تان سازگار است، از موس همان برند استفاده کنید. اگر نه، می‌توانید با تحقیق بیشتر درباره برندهای مختلف موس، به محصول دلخواه‌تان دست یابید. البته حتی در این مورد هم نکات مهمی را که در ادامه مطلب آورده‌ایم، رعایت کنید.

    [related]6050[/related]

    از محبوب‌ترین برندهای کرم موس صورت می‌توان به برند می‌بلین دریم (Maybelline Dream)، آون (Avon) و اورآل اشاره کرد.

    مشاهده رنگ‌ها + لیست قیمت موس‌های برند میبلین

    نکات مهم برای خرید کرم موس صورت

    موس صورت چیست و چگونه مناسب‌ترین موس را انتخاب کنیم؟

    قبل از خریدن کرم موس صورت آن را روی پوست‌تان امتحان کنید

    شاید به‌نظر عجیب برسد ولی خیلی از خانم‌ها هستند که محصولات آرایشی را بدون امتحان‌کردن می‌خرند. حتما موس را روی صورت‌تان امتحان کنید. حتی اگر از برندی استفاده می‌کنید که همه محصولاتش با پوست‌تان سازگار است باز هم موس آن را بدون امتحان‌کردن خریداری نکنید. پیشنهاد می‌کنیم موس را روی چانه یا فک‌تان امتحان کنید نه روی دست یا گردن. زیرا پوست گردن یا دست معمولا روشن‌تر یا تیره‌تر از صورت هستند.

    موس را در نور طبیعی امتحان کنید

    بدون شک نورهای مصنوعی فروشگاه‌ها می‌توانند شما را در تشخیص رنگ و سایه مناسب موس به اشتباه بیندازند. برای امتحان‌کردن موس زیر نور طبیعی قرار بگیرید. مثلا پس از استفاده از تست موس بیرون بروید و در نور طبیعی در آینه نگاه کنید یا از همراه‌تان بخواهید در این باره نظر دهد. بهتر است برای خرید موس در ساعاتی که هوا روشن است اقدام کنید.

    مراقب سلامت پوست‌تان باشید

    موس هم مانند هر وسیله آرایشی دیگری در صورتی که زیاد استفاده شود و بیش‌ازحد روی پوست باقی بماند می‌تواند برای پوست‌تان ضررآفرین باشد. اگر مجبور نیستید، هر روز از آن استفاده نکنید. اما اگر هر روز استفاده می‌کنید، به‌محض رسیدن به منزل صورت‌تان را با آب و پاک‌کننده‌های مناسب بشویید. هرگز با موس و هر گونه مواد آرایشی دیگری به خواب نروید. کرم‌های آرایشی که برای زیرسازی استفاده می‌شوند از اهمیت خاصی برخوردارند. اگر آنها را به درستی انتخاب نکنید، نه تنها به زیبایی صورت شما کمکی نمی‌کند بلکه چین و چروک‌ها و لک‌های آن را بیشتر نشان می‌دهد. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مطلب گفتیم، می‌توانید پوست‌تان را زیبا جلوه دهید. خرید موس صورت با قیمت مناسب از فروشنده معتبر اگر این مطلب برایتان مفید بود ممنون می‌شویم آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. [see_also]4322[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید