راهنمای خرید قابلمه استیل اصل و نچسب

راهنمای خرید قابلمه استیل اصل و نچسب
راهنمای مطالعه

    خرید قابلمه استیل باید بر اساس نکات مهمی صورت بگیرد. در این راهنمای خرید روش تشخیص قابلمه استیل اصل و مزایا و معایب آن را معرفی می‌کنیم.

    خرید قابلمه استیل یکی از بهترین و سالم‌ترین گزینه‌ها برای پخت‌وپز است. امروزه، انواع قابلمه‌های ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند. بنابراین، هر فردی بسته به نیاز، سلیقه و بودجه‌اش می‌تواند محصولات برند مورد نظرش را انتخاب کند. در راهنمای خرید قابلمه استیل مواردی را معرفی می‌کنیم که کار شما را برای انتخاب مدل مناسب راحت می‌کند.

     راهنمای خرید قابلمه استیل اصل

     

    قابلمه استیل اصل

    راهنمای خرید قابلمه استیل فوت‌وفن خاصی دارد. اگر روش انتخاب بهترین قابلمه استیل را بدانید به‌سادگی می‌توانید گزینه‌ای را تهیه کنید که با قیمتش تناسب داشته باشد.

     گرید قابلمه استیل را بررسی کنید

     در هنگام خرید قابلمه استیل لازم است گرید (Grade) آن را بررسی کنید. انواع گرید قابلمه استیل اصل:

    1.  18/10 استیل ضد زنگ: این گرید قابلمه استیل محبوبترین است زیرا ترکیبی عالی از مقاومت در برابر زنگ زدگی، دوام و هدایت گرما را ارائه می‌دهد. این گرید قابلمه استیل نسبتاً مقرون به صرفه است.
    2. 18/8 استیل ضد زنگ: این گرید قابلمه استیل کمی ارزان تر از 18/10 استیل ضد زنگ است، اما مقاومت کمتری در برابر زنگ زدگی نیز دارد. این گرید قابلمه استیل نیز هدایت گرمای کمی پایین‌تری دارد.
    3. 304 استیل ضد زنگ: این گرید قابلمه استیل برای کاربردهای صنعتی و تجاری طراحی شده و دوام و مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد. با این حال، گران‌تر از دیگر گریدهای قابلمه استیل است.
    4. 316 استیل ضد زنگ: این گرید شبیه به استیل ضد زنگ 304 است، اما گران‌تر است، مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارد و برای استفاده در محیط های دریایی یا صنعتی مناسب است.

     اگر دنبال قابلمه استیلی هستید که مقرون به صرفه، بادوام و قابل استفاده در طیف وسیعی از کاربردها باشد، 18/10 استیل ضد زنگ انتخاب خوبی است.

     وزن قابلمه را در نظر بگیرید

     یک قابلمه استیل باکیفیت از وزن قابل توجهی برخوردار است. دلیل‌اش هم این است که در ساخت آن از مواد و لایه‌های بیش‌تری استفاده شده است. بنابراین، هزینه تولید آن بالاتر و قیمت تمام‌شده‌اش هم بیش‌تر است. خرید قابلمه استیل با پوشش چند لایه در مقایسه با انواع سبک‌تر دارای دوام و استحکام بیش‌تری است و حرارت را به شکل یکنواخت‌تری به مواد غذایی می‌رساند. بنابراین، غذا در همه قسمت‌های آن به‌طور یکسان می‌پزد. از سوی دیگر، تابه‌های استیل سنگین در برابر ضربه مقاومت بیش‌تری نشان می‌دهند و به آسانی دچار فرورفتگی نمی‌شوند.

     جنس پوشش داخلی قابلمه

    این روزها، انواع و اقسام قابلمه‌های استیل را در بازار می‌بینید که داخل آن‌ها با لایه‌های مختلف پوشانده شده؛ از جمله\

    •  پوشش تک لایه
    • پوشش چند لایه
    • پوشش آلومینیوم
    • پوشش مس

     استیل ضد زنگ رسانای حرارتی ضعیفی است. به‌همین دلیل، تولیدکنندگان برتر لوازم پخت‌وپز برای افزایش کارایی محصولات‌شان پوشش داخلی دیگری را برای آن در نظر می‌گیرند. قابلمه‌هایی که با سطح آلومینیومی یا مسی پوشانده شده‌اند در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردارند. وجود این لایه‌ها به توزیع یکنواخت حرارت کمک کرده، از ته گرفتن غذا جلوگیری و نظافت و شست‌وشوی قابلمه‌ها را هم آسان می‌کند. به‌خاطر داشته باشید، ظروف آشپزخانه روکش‌شده همیشه گران‌تر از آن‌هایی هستند که پوشش افزوده داخلی ندارند و تنها از یک لایه استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند.

    بهترین مارک قابلمه استیل

     در خرید قابلمه استیل لازم است به برند تولیدکننده توجه کرده و مارک شناخته‌شده‌ای را انتخاب کنید که امتحانش را به‌خوبی پس داده است. کرکماز، پارس استیل، دلیو ام اف، شفر، زولینگ و تفال از بهترین مارک قابلمه استیل به حساب می‌آیند.

    [affbutton url="https://migmig.affilio.ir/api/v1/Click/bT7Ig" text="پرفروش ترین ‌مدل‌های قابلمه استیل را ببینید" type="affiliate" target="blank"]

     مزایای خرید قابلمه استیل اصل 

    قابلمه استیل اصل

    از دوام بالایی برخوردار است

    قابلمه استیل در مقابل خوردگی، خراش و ضربه مقاومت بالایی دارد. بنابراین، بدون نگرانی از خط افتادن و آسیب دیدن به‌راحتی می‌توانید آن را بشویید و از آن استفاده کنید. همچنین، استیل به‌مراتب سخت‌تر از آلومینیوم یا مس است و در مقایسه با آن‌ها نقطه ذوب بسیار بالاتری دارد. این ویژگی، قابلمه‌های استیل را به بادوام‌ترین ظروف پخت‌وپز تبدیل می‌کند.

     ظاهر شیک و زیبایی دارد

    درخشش ظروف استیل و صیقلی بودن سطح آن از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که زیبایی ظاهری آن‌ها را چشمگیرتر کرده و جلوه آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند. این مورد هم از مزایای خرید قابلمه استیل اصل است. 

    نگهداری آسانی دارد

     خرید قابلمه استیل به مراقبت خاصی نیاز ندارند و به‌سادگی تمیز و درخشان می‌شوند. اگر احساس کردید ظروف استیل‌تان کمی کدر شده‌اند، کافی است برای پاکیزه کردن‌شان از ترکیب یک فنجان آب و سرکه سفید استفاده کنید. با انجام این کار، درخشندگی اولیه را به آن‌ها برمی‌گردانید.  توجه داشته باشید، دمای آب برای شستن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی هرگز نباید بیش‌تر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد باشد. در غیر این صورت، ممکن است ظروف‌تان لکه‌دار شوند یا تغییر رنگ دهند.

    طعم غذا را تغییر نمی‌دهد

     برخلاف مس و آلومینیوم خالص که با قرار گرفتن در مجاورت مواد غذایی اسیدی واکنش نشان می‌دهند، استیل ضد زنگ یک فلز بی‌اثر است. یعنی، قابلمه استیل با مواد غذایی ترکیب نمی‌شود و طعم آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. این ویژگی، ظروف استیل را به یکی از مناسب‌ترین و سالم‌ترین گزینه‌ها برای آشپزی تبدیل کرده است.

     دمای بالا را به‌خوبی تحمل می‌کند

     استیل ضد زنگ در برابر حرارت بالا مقاومت بسیار خوبی دارد و دمای بالا را به‌راحتی تحمل می‌کند. بنابراین، خرید قابلمه استیل اصل گزینه بسیار مطمئنی برای انواع روش‌های آشپزی از قبیل، سرخ کردن، تفت دادن، بخارپز کردن و آب‌پز کردن به حساب می‌آید.

     [affbutton url="https://migmig.affilio.ir/api/v1/Click/CFDft" text="بهترین برندهای سرویس قابلمه را ببینید" type="affiliate" target="blank"]

     خرید قابلمه استیل اصل ارزان است

     با وجود قیمت نسبتا بالایی که برای خرید قابلمه استیل اصل می‌پردازید، کالای بادوامی را دریافت می‌کنید که سال‌ها زینت‌بخش آشپزخانه شما خواهد بود. بنابراین، به جرات می‌توان این محصول را مقرون به‌صرفه دانست.

     کاملا بهداشتی است

     خرید قابلمه استیل چند لایه یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که ممکن است انجام دهید. چراکه استیل ضد زنگ به‌راحتی و به‌طور کامل تمیز می‌شود و هیچ نوع باکتری و میکروبی را در سطح‌اش نگه نمی‌دارد. این قابلمه‌ها بو نمی‌گیرند و لکه‌های ماندگاری در سطح داخلی و خارجی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

     معایب قابلمه استیل 

    معایب قابلمه استیل

    استیل ضد زنگ رسانای حرارتی ضعیفی است

     با توجه به این مورد از معایب قابلمه استیل توصیه می‌کنیم خرید قابلمه استیل نچسب و چند لایه را در برنامه خود قرار دهید. این محصولات دارای ترکیبات مس یا آلومینیوم بوده و حرارت را به بهترین شکل ممکن و به‌صورت یکنواخت به مواد غذایی منتقل می‌کنند.

     دچار خوردگی می‌شود

     اگر از قابلمه‌های استیل تک لایه به‌خوبی مراقبت نشود ممکن است دچار خوردگی شوند و آسیب ببینند. به این ترتیب، ممکن است نیکل به‌کار رفته در اتصالات آن‌ها با مواد غذایی ترکیب شود. این امر به‌ویژه افرادی را دچار مشکل می‌کند که به نیکل و برخی دیگر از ترکیبات فلزی حساسیت دارند.

     غذا به آن می‌چسبد

    قابلمه استیل تک لایه همان‌طور که از اسم‌اش پیداست تنها از یک لایه استیل ضد زنگ ساخته شده است. خوب است بدانید، گروهی از مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، گوشت قرمز، گوشت مرغ و حبوبات که حاوی درصد بالایی پروتئین هستند با فلزاتی نظیر استیل ترکیب شده و به آن می‌چسبند. برای جلوگیری از این موضوع، پیشنهاد می‌کنیم خرید قابلمه استیل نچسب را در اولویت قرار دهید.

    بهترین مارک قابلمه استیل چیست؟

     با توجه به محبوبیت خرید قابلمه استیل اصل برندهای ایرانی و خارجی متنوعی در این زمینه فعالیت دارند. با این حال، برندهای کرکماز، پارس استیل، کیسا ویلا، ام جی اس، آکیلیس، کویین رویال، دبلیو ام اف، زولینگ، تفال، شفر، زیجان، لاینز، لاویلوکس، ایکیا و پرارین را می‌توان بهترین مارک قابلمه استیل موجود در بازار به حساب آورد.

     نکات مهم در استفاده از قابلمه استیل 

    نکات مهم

    • شعله را کم کرده و از حرارت متوسط استفاده کنید. به این ترتیب، احتمال چسبیدن غذا به قابلمه کم‌تر می‌شود.
    • هرگز آب سرد را در قابلمه داغ نریزید. یعنی، پس اتمام پخت و کشیدن غذا مدتی تابه را به حال خودش رها کنید تا خنک شود. سپس، می‌توانید آب و مایع ظرفشویی را درون آن بریزید. در غیر این صورت، ممکن است به‌تدریج قابلمه استیل درجه یک شما تاب بردارد و خراب شود.
    • در صورت ایجاد لکه یا رسوب، قابلمه استیل اصل را با استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب بشویید.
    • پس از خرید قابلمه استیل اصل اجازه ندهید قابلمه برای مدتی طولانی خیس بخورد. این امر در طولانی مدت می‌تواند موجب خوردگی آن شود.
    • هرگز باقیمانده غذا را در قابلمه استیل نگهداری نکنید. در غیر این صورت مواد غذایی اسیدی مانند گوجه‌فرنگی در طولانی مدت موجب تخریب سطح داخلی ظروف استیل می‌شوند.

     [affbutton url="https://migmig.affilio.ir/api/v1/Click/138ka" text="جدیدترین مدل‌های قابلمه استیل را ببینید" type="affiliate" target="blank"]

     سخن آخر

     در راهنمای خرید قابلمه استیل اصل مهم‌ترین مزایا و معایب آن را با شما به اشتراک گذاشتیم. در ضمن، تلاش کردیم برخی نکات کاربردی درباره روش نگهداری از این محصول را برایتان بگوییم. نظر شما در مورد قابلمه استیل چیست؟ کدام برند را ترجیح می‌دهید؟ لطفا دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را در «بخش نظرات کاربران» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

     سوالات متداول

    قیمت قابلمه استیل تکی چقدر است؟ 

    قیمت قابلمه استیل تکی به ابعاد، برند سازنده، نوع پوشش داخلی و چند لایه بودن آن بستگی دارد.

    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید