بررسی ساعت هوشمند K59 Pro - پنج مورد از معایب که قبل از خرید باید بدانید

بررسی ساعت هوشمند K59 Pro - پنج مورد از معایب که قبل از خرید باید بدانید
راهنمای مطالعه

    بررسی ساعت هوشمند K59 Pro نشان می‌دهد که این ساعت ارزش خرید بسیار پایینی نسبت به رقبا دارد. معایب ساعت هوشمند K59 Pro شامل نمایشگر بی‌کیفیت، برند نامعتبر، کیفیت ساخت پایین و قیمت بسیار بالاست.

    بررسی ویدیویی ساعت هوشمند K59 Pro

    ساعت هوشمند K59 Pro در ظاهر نسل بعدی ساعت هوشمند K56 Pro است اما بررسی طراحی ظاهری، نرم افزار و نظرات کاربران نشان می‌دهد که در واقع با همان مدل قبل روبرو هستیم که تنها با اسم جدید عرضه شده است. علاوه بر شبهت ظاهری تمام و کمال این دو مدل به هم زمانی که ساعت را با بلوتوث به گوشی وصل می‌کنید، به جای K59 نام K56 نمایش داده می‌شود.

    برند این ساعت چندان معتبر نیست و نگاهی به سایت‌های چینی علی‌بابا و علی‌اکسپرس نشان می‌دهد که با قیمتی بسیار کمتر از فروشگاه‌های ایرانی عرضه می‌شود. در واقع برخی فروشندگان آن را با سود عجیب و غریب ۴۰۰ درصدی روانه بازار کرده‌اند. در بررسی ساعت هوشمند K59 Pro مزایا و معایب این گجت را محک خواهیم زد. 

    مشخصات ساعت هوشمند K59 Pro

    مشخصات ساعت هوشمند K59 Pro شامل نمایشگر رنگی ۱/۳۹ اینچی از نوع IPS، صفحه لمسی با وضوح ۳۶۰×۳۶۰ پیکسل، باتری ۴۰۰ میلی‌آمپری، موتور ویبره داخلی، قابلیت مکالمه و کنترل موسیقی و نمایش سطح اکسیژن خون اشاره کرد. این ساعت هوشمند با سیستم عامل اندروید ۴.۴ به بالا و IOS ۸ به بالا سازگار است و از بلوتوث نسخه ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

    ساعت هوشمند مدل K59 Pro در سه رنگ مشکی، یشمی (سبز جنگلی) و خاکی تولید شده و موقع خرید این وسیله می‌توانید رنگ دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

    جدول مشخصات

    نام ساعتK59 Pro
    سیستم عاملندارد
    صفحه نمایشنمایشگر رنگی ۱/۳۹ اینچ IPS، وضوح HD
    پردازندهRTL8762DK
    حافظه داخلی۱۲۸ مگابایت
    حافظه RAMنامشخص
    دوربینندارد
    باتری۴۰۰ میلی آمپر ساعت
    سازگار باسیستم عامل اندروید ۴.۴ به بالا و IOS ۸ به بالا 
    دیگر ویژگی‌ها

    شمارشگر ضربان قلب

    سنجش اکسیژن خون

    فشارسنج (Barometer)

    گام شمار

    مطلب مرتبطبهترین ساعت هوشمند سامسونگ

    معایب ساعت هوشمند K59 Pro

    دقت پایین سنسورهای سلامت

    بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد چندان از میزان دقت گام شمار ساعت راضی نیستند و ظاهرا خطاهای زیادی از این نظر دارد.

    اگر می‌خواهید علایم حیاتی‌تان، مانند ضربان قلب و فشار خون را با دقت بیشتری اندازه‌گیری کنید، به این ساعت هوشمند متکی نباشید و از لوازم پزشکی استفاده کنید. زیرا حسگرهای آن به اندازه کافی دقت ندارند که اندازه‌گیری‌ها را دقیق نشان دهند.

    عدم مقاومت در برابر آب

    در معرفی این ساعت، آن را ضدآب معرفی کرده‌اند اما بررسی ساعت هوشمند K59 Pro نشان می‌دهد که نمی‌توان  آن را زیر آب گرفت و فقط در حد شستن دست‌ در برابر رطوبت مقاوم است.

    عدم مقاومت در برابر آب برای ساعت هوشمند می‌تواند تا حد زیادی بر کارایی و طول عمر آن تأثیر بگذارد. اگر ساعت هوشمند شما در برابر آب مقاوم نباشد، نمی‌توانید از آن در شرایطی مانند شنا، دوش گرفتن یا حتی قرار گرفتن در معرض باران استفاده کنید. 

    میزان مقاومت در برابر آب ساعت‌های هوشمند معمولاً بر حسب ATM اندازه‌گیری می‌شود. ساعت‌های هوشمند با مقاومت در برابر آب 1ATM می‌توانند در برابر پاشیدن آب مقاوم باشند، در حالی که ساعت‌های هوشمند با مقاومت در برابر آب 5ATM می‌توانند در برابر شنا و دوش گرفتن مقاوم باشند.

    برند نامعتبر

    در فهرست مشخصات ساعت هوشمند K59 Pro و حتی روی جعبه آن اثری از برند سازنده دیده نمی‌شود که بسیار عجیب است. با بررسی سایت‌های چینی به برند YiQunGo می‌رسیم که شناخته شده نیست. خرید از برندهای گمنام این چنینی بدین معنی است که در صورت خرابی ساعت یا هر مشکل کوچکی برای آن تعمیر دستگاه دشوار خواهد بود. 

    مشخصات ساعت هوشمند K59 Pro

    قیمت بالا

    قیمت ساعت هوشمند K59 Pro از سوی برخی فروشندگان دیجی کالا تا ۵ میلیون تومان اعلام شده که برای ساعتی گمنام سرسام‌آور است. برخی فروشندگان دیگر هم برای این ساعت تا ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته‌اند که نشان می‌دهد قیمت واقعی آن باید بسیار کمتر از ۵ میلیون تومان باشد. در سایت‌های عمده فروشی چین قیمت هر عدد از آن ۱۸ دلار یعنی کمتر از یک میلیون تومان تعیین شده است.

    ساعت‌های هوشمند متنوع و با برندهای معتبر متعددی در بازار وجود دارد که کیفیت ساخت بسیار بهتری دارند. با همین قیمت می‌توانید بهترین ساعت‌ هوشمند را از برندهای معتبر بخرید و برای مثال باید به گلکسی واچ ۴ سامسونگ، امیزفیت تی‌رکس پرو، شیائومی می واچ یا Redmi Watch 2 Lite اشاره کرد.

    نمایشگر با کیفیت پایین

    بررسی ساعت هوشمند K59 Pro نشان می‌دهد که در این ساعت از نمایشگر IPS با وضوح HD استفاده شده است. نمایشگر  ساعت چندان بی کیفیت نیست اما در مدل‌های با قیمت مشابه و حتی ارزان‌تر مثل شیائومی Redmi Watch 2 Lite از صفحه نمایش AMOLED استفاده شده که به مراتب کیفیت و کنتراست بیشتری دارد. سطح روشنایی نمایشگر AMOLED هم بسیار بالاتر است و مشاهده صفحه زیر نور مستقیم را آسان می‌کند.

    مزایا ساعت

    ساعت هوشمند K59 Pro که مناسب آقایان و خانم‌هاست، بدنه‌ای از فلز مقاوم در برابر ضربه، سرما، حرارت و رطوبت دارد و بند آن هم از جنس سیلیکون منعطف و ضدحساسیت است. روی بند این ساعت، سوراخ‌هایی برای عبور هوا تعبیه شده است تا هنگام فعالیت‌های ورزشی از تعریق مچ دست جلوگیری شود. درضمن بند این ساعت به‌راحتی جدا و نصب می‌شود. نوع قفل بند آن هم سگکی ساده است.

    همچنین این ساعت حسگرهایی دارد که اطلاعاتی نظیر ضربان قلب، فشار خون، قدم‌ها، مسافت پیموده‌شده و کالری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ساعت هوشمند از ۵۰ حالت ورزشی حرفه‌ای متنوع پشتیبانی می‌کند.

    بررسی ساعت هوشمند K59 Pro

    نظرات در مورد ساعت هوشمند مدل K59 Pro

    خریداران در مورد این ساعت، نظرات مختلفی داده‌اند. برخی از آنها از خرید خود راضی بودند و برخی دیگر خرید این ساعت را زمانی مناسب می‌دانند که برای آن تخفیف در نظر گرفته شده باشد. از ایرادهایی که به این ساعت گرفته‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    •  ناکارآمدی فیس‌واچ‌ها
    •  ضعیف بودن نرم‌افزار همگام‌سازی آن
    • دقیق نبودن حسگرهای سلامت
    •  کمی بزرگ و نامناسب برای دست خانم‌ها
    • فلزی نبودن تمام بدنه (بخش‌هایی از بدنه این ساعت پلاستیکی است)

    مطلب مرتبطبهترین ساعت هوشمند هواوی

    برخی از خریداران هم به دلایل زیر از خرید خود راضی بودند:

    • سبک و زیبا
    • مناسب ورزش و روزمره
    • لمس خوب
    • نور خوب صفحه نمایش
    • پشتیبانی از پیام‌های فارسی
    • بزرگ و خوش‌دست برای آقایان

     

    ساعت هوشمند K59 Pro

    ساعت هوشمند K59 Pro ساخت کجاست؟

    یکی از سوالات کابران این است که ساعت هوشمند K59 Pro ساخت کجاست ؟ این ساعت توسط برند YiQunGo در چین طراحی و تولید شده است. 

    قیمت ساعت مدل K59 Pro

    ساعت هوشمند مدل K59 Pro در بازار با قیمت ۵‌ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان (۲۳ آبان) فروخته می‌شد که اکنون (۲۵ آبان)با ۴۸درصد تخفیف یعنی ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته مدل امولد (Amoled) این ساعت هوشمند که کیفیت بالاتری دارد در چین با قیمت ۳۰ دلار فروخته می‌شود و معلوم نیست چرا در ایران قیمت ساعت هوشمند مدل K59 Pro تقریبا دو برابر مدل امولد است.

    جمع بندی بررسی ساعت هوشمند K59 Pro

    بررسی ساعت هوشمند K59 Pro نشان می‌دهد که توسط برندی گمنام در چین تولید شده و نسبت به کارایی و کیفیت ساخت قیمت بالایی دارد. به گفته کاربران سنسورهای آن دقیق نیست و نمی‌توان حین دوش گرفتن یا شنا از آن استفاده کرد. این مدل فاقد سیستم عامل است و نمی‌توان روی آن برنامه جدیدی نصب کرد. در مجمموع با پرداخت هزینه مشابه می‌توانید از برندهای معتبر مثل شیائومی یا امیزفیت مدل‌های بسیار بهتری را بخرید. شما در این مورد چه تجربه و نظری دارید؟ خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید. 

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید