لیستی از ۵ سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی

لیستی از ۵ سوپ خوشمزه و مقوی برای مهمانی خانوادگی
راهنمای مطالعه

    در بسیاری از کشورهای دنیا، وجود سوپ به عنوان پیش‌غذا در میز شام و نهار، لازم و ضروری است. همچنین از این غذا به عنوان روشی کمک‌کننده برای درمان بیماران نیز استفاده می‌شود. درواقع وجود سبزیجات و مواد اولیه دیگر در طرز تهیه سوپ‌ها باعث شده است تا سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها باشند و بتوانند با تقویت سیستم ایمنی بدن، از بروز بیماری‌های مختلف به خصوص در فصل سرما جلوگیری کنند و حتی این بیماری‌ها را بهبود بخشند. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی ۵ سوپ خوشمزه و مقوی بپردازیم که می‌توانید در مهمانی‌های خانوادگی آنها را به عنوان پیش غذا در نظر بگیرید. همچنین اطلاعات کاملی در مورد ترکیبات استفاده شده برای درست کردن این سوپ‌ها به شما خواهیم داد.

    سوپ‌های خوشمزه و بی‌نظیر برای میز مهمانی

    با یک جستجوی ساده در اینترنت لیستی از انواع سوپ‌ها و پتلفرم‌هایی که تحت عنوان سفارش غذا انلاین مشغول به فعالیت هستند را خواهید دید. بنابراین می‌توانید به راحتی از میان گزینه‌های پیش رویتان یک دستورالعمل را برای درست کردن سوپی بی‌نظیر با طعمی متفاوت پیدا کرده و مهمانان خود را شگفت‌زده کنید. ما هم پیشنهاد می‌کنیم «سوپ خامه‌ای»، «سوپ برش روسی»، «سوپ تریخینه»، «سوپ بیکن و سیب‌زمینی» و «سوپ جو پرک سفید» را هم در لیست انتخاب‌های خود قرار داده و آن‌ها را امتحان کنید.

    ۱. سوپ خامه‌ای

    سوپ خامه‌ای یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین سوپ‌هاست. برای طرز تهیه سوپ خامه ای، آب مرغ را با جو پوست‌کنده و هویج می‌پزند. سپس خامه کم‌چرب و شیر را با هم مخلوط و به آن اضافه می‌کنند. قارچ و فلفل سفید خردشده هم باید به این موارد اضافه شود و درنهایت لازم است تا زمانی که این ترکیبات به غلظت برسند، روی حرارت باقی بمانند.

    این سوپ بسیار خوشمزه و خوش عطر است و می‌توانید آن را در روزهای سرد سال در میان غذاهایی که برای مهمانانتان در نظر گرفته‌اید، قرار دهید. همچنین از آنجایی که مواد اولیه آن کاملا سالم هستند، تاثیر بسیار زیادی روی سیستم ایمنی و تقویت بدن خواهند داشت.

    ۲. سوپ برش روسی

    سوپ برش روسی همان‌طور که از نامش پیداست، غذای روسی بوده و می‌تواند گزینه مناسبی برای مهمانان شما باشد. البته اغلب افراد آن را در فصول سرد سال به عنوان خوراکی مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی و بیماری‌های دستگاه تنفسی مثل کرونا و آنفولانزا نیز تهیه و میل می‌کنند. ماده اصلی این سوپ لبو یا چغندر است که استفاده از آن باعث می‌شود رنگ نهایی سوپ قرمز شود. همچنین با اضافه کردن چند قطره آب لیموی تازه و شوید، این رنگ جذاب‌تر خواهد شد.

    نکته مهم در مورد سوپ برش روسی اثری است که در افزایش انرژی و تنظیم فشار خون دارد. همچنین گزینه‌ای مناسب برای سلامت قلب، معده و کاهش وزن به حساب می‌آید. درواقع وجود لبو و دیگر سبزیجات در آن باعث شده است تا این سوپ ویتامین و مواد معدنی زیادی داشته باشد و به همین دلیل اثرات فوق‌العاده‌ای روی بدن خواهد داشت.

    ۳. سوپ ترخینه

    سوپ ترخینه نیز یکی از سوپ‌های اصیل ایرانی است که معمولا همه ایرانیان به آن علاقه دارند. ترکیب اصلی ترخینه از گندم، بلغور و جو است. تمام غلات در نظر گرفته شده، از قبل در دوغ پخته و خشک می‌شوند و درنهایت برای تهیه سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید سوپ ترخینه را در مهمانی‌ها، به عنوان انتخابی لذیذ و مفید، سر میز غذای خود قرار دهید.

    این سوپ دارای مزایا و خواص زیادی از جمله تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی، بهبود عملکرد قلب و عروق، مبارزه با افسردگی، بهبود گوارش، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر است و مصرف آن در فصل پاییز و زمستان توصیه می‌شود.

     

    ۴. سوپ جو پرک سفید با مرغ

    سوپ جو پرک دستورالعمل‌های متفاوتی دارد، ولی مدل سفید آن به همراه مرغ، انتخاب بهتری برای مهمانی‌هاست. همچنین از این سوپ می‌توانید برای درمان سرماخوردگی در فصول سرد سال نیز استفاده کنید.

    طرز تهیه سوپ جو پرک سفید با مرغ، بسیار ساده است و با استفاده از شیر، آب مرغ، سبزیجات خردشده، کره، سیر و جو پرک تهیه می‌شود. همچنین می‌توانید انواع سبزیجات مانند ذرت، لوبیا سبز، شیر، آویشن، نمک و فلفل سیاه را هم به آن اضافه کنید. برخی افراد این سوپ را با استفاده از رب گوجه و به رنگ قرمز تهیه می‌کنند که البته نمی‌توانیم آن را در میان انواع غذاهای مجلسی قرار دهیم.

    ۵. سوپ بیکن و سیب زمینی

    سوپ سیب زمینی و بیکن نیز همانند مدل قبلی، روش‌های پخت مختلفی دارد، ولی مواد اولیه اصلی در همه آنها، سیب‌زمینی و بیکن است. یکی از روش‌های پخت این سوپ، استفاده از بیکن پخته یا عصاره مرغ است که طعم بهتری به آن می‌دهد. کافی است نشاسته ذرت، مرغ پخته‌شده، تره، پنیر چدار، سوسیس و دیگر مواد دلخواهی را  که باعث ایجاد طعم مورد علاقه‌تان می‌شود، به مواد اولیه غذای خود اضافه کنید. در صورتی که بخواهید، می‌توانید در سوپ خود از فلفل هالوپینو، فلفل سبز، گوجه فرنگی خشک‌شده، ریحان خردشده یا زیتون سیاه خردشده نیز استفاده کنید.

    این سوپ مخصوص امریکا بوده و بسیار سیرکننده و مقوی است به همین دلیل می‌توانید آن را به عنوان شام یا ناهار تهیه کرده و میل کنید. برخی افرادی برای تنوع از تره، سوسیس و مرغ هم در پخت سوپ بیکن و سیب زمینی استفاده می‌کنند.

    سفارش آنلاین انواع سوپ از اسنپ فود

    قطعا تعداد سوپ‌ها در ایران بسیار بیشتر از مواردی است که در اینجا ذکر کردیم، اما برخی از آنها سر میز مهمان جلوه خوبی ندارند. سعی کنید برای انتخاب بهترین پیش غذای مهمانان خود به دنبال سوپ‌هایی بگردید که علاوه بر طعم خوب، از نظر ظاهری نیز جذاب باشند. مواردی که در اینجا به معرفی آنها پرداختیم، هم از نظر جلوه و هم ترکیبات، بسیار مناسب هستند و جزو بهترین انتخاب‌های شما در مهمانی‌ها خواهند بود. دستور پخت این غذاها را می‌توانید در اینترنت پیدا کنید، اما اگر فرصتی برای درست کردنشان ندارید، اسنپ فود در بهترین گزینه است. در این سامانه امکان سفارش آنلاین غذا وجود داشته و در نهایت سوپی که انتخاب کرده‌اید، در سریع‌ترین زمان ممکن و کاملا گرم به دستتان می‌رسد.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید