فواید و مزایای مهم تدریس خصوصی زبان انگلیسی چیست؟

فواید و مزایای مهم تدریس خصوصی زبان انگلیسی چیست؟
راهنمای مطالعه

    یکی از بهترین راهکارها برای آموزش مکالمه و گرامر زبان در زمان کم استفاده از کلاس های تدریس خصوصی است. در این مقاله در رابطه با مزایا و فواید تدریس خصوصی زبان انگلیسی توضیح داده شده است.

    تدریس خصوصی زبان انگلیسی، در واقع آموزش زبان به متقاضی خارج از فعالیت‌های مدرسه یا دانشگاه است که توسط یک استاد به انتخاب زبان‌ آموز صورت می‌ گیرد. این تدریس کاملاً با برنامه‌ ای هدفمند و از پیش تعیین‌ شده پیش می‌رود. بسیاری از افراد برای رسیدن به اهداف خود و دستیابی به توانایی‌های بیشتر اقدام به انتخاب معلم خصوصی زبان انگلیسی و بهره‌گیری از تدریس خصوصی زبان آن می‌کنند. آن‌ ها اعتقاد دارند که آموزش به این شیوه به‌ مراتب تأثیر بیشتری در یادگیری و عملکرد آن‌ ها دارد؛ به‌طوری‌که تنها باگذشت چند جلسه اثرات مطلوب آن ظاهر می‌شود و در صورت ادامه‌ دار بودن، نتیجه عالی در بر دارد. برای پیشرفت سریع در یادگیری مکالمه و گرامر زبان، موفقیت در آزمون های تافل و آیلتس، آموزش زبان انگلیسی برای مهاجرت و ... می توان از کلاس های خصوصی استفاده نمود. در ادامه جهت بررسی فواید و مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی با ما همراه باشید.

    فواید تدریس خصوصی زبان

    تدریس خصوصی به بیان ساده، کلاسی است که معلم زبان و یک دانش‌آموز در آن حضور دارند و در بیشتر مواقع در منزل، در آموزشگاه یا حتی به‌ صورت آنلاین برگزار می‌ شود. لازم به ذکر است که این روش، بازدهی بسیار بالایی دارد و افراد در این روش اطمینان دارند که به‌ هیچ‌ وجه هزینه و زمان خود را به بطالت از دست نداده‌ اند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین فواید تدریس خصوصی زبان انگلیسی خواهیم پرداخت:

    رسیدن به اهداف

    هدف از تدریس خصوصی زبان، کمک به افراد برای رسیدن به اهداف و یادگیری بیشتر است. در بیشتر مواقع افراد در مدرسه یا دانشگاه، در درس زبان به سطح علمی مطلوب دست پیدا نمی‌کنند. در این حالت باید با استفاده از تدریس خصوصی معلم زبان، سطح او به سطحی که باید برسد. میزان شرکت در کلاس و استفاده از تدریس خصوصی زبان، بسته به تعیین سطح شما در جلسه ابتدایی متفاوت است. هرچه میزان دانش شما در این زمینه کمتر باشد، تعداد جلسات تعیین‌ شده توسط دبیر خصوصی زبان انگلیسی بیشتر خواهد بود و بالعکس.

    انتخاب مناسب‌ترین استاد

    یکی از مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی، انتخاب استادی است که با او رابطه بهتری دارید و به عبارتی با او جفت و جورید. نحوه آموزش و ویژگی‌های شخصیتی هر دو به یک اندازه اهمیت دارند. افراد هنگامی‌ که در کلاس خصوصی زبان شرکت می‌کنند، می‌توانند خودشان استاد مورد نظر را انتخاب کنند.

    افزایش اعتماد به نفس

    در کلاس‌های تدریس خصوصی معمولاً یک نفر شرکت می‌کند. در این حالت مربی و زبان‌ آموز فرصت کافی دارند تا با هم ارتباط برقرار کنند و نسبت به یکدیگر شناخت کافی پیدا کنند. در این روش چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، با کمک معلم زبان برطرف می‌شود.

    کمک کردن در تکالیف و تست‌ها

    در بیشتر مواقع زبان‌آموز به دلیل اینکه همراهی ندارد، از عهده حل تمرین و تکالیف خود به خوبی بر نمی‌آید. در مقابل با وجود تدریس خصوصی زبان انگلیسی و شرکت در این کلاس‌ ها به‌راحتی از همراهی مربی و اساتید در هر مرحله استفاده خواهید کرد و به‌ مراتب یادگیری بهتری را تجربه خواهید کرد.

    روش‌ها و ابزارهای آموزش جالب

    کلاس‌های تدریس خصوصی، معمولاً کمتر فرم رسمی دارند و در نتیجه انعطاف بیشتری در آن‌ها دیده می‌شود. در نتیجه استاد از هر وسیله و یا روشی که برای یادگیری بیشتر مناسب‌ تر است، استفاده می‌کند. به‌ این‌ ترتیب فرد متقاضی کمتر خسته می‌شود و در هر جلسه مطالب بیشتری را فرا می‌گیرد.

    شرایطی راضی‌ کننده و مطابق میل زبان‌ آموز

    با گذشت زمان کلاس خصوصی زبان، بیشتر مورد توجه و علاقه متقاضیان واقع می‌شود. دلیل این علاقه وجود برخی شرایط مطلوب مانند صرفه‌ جویی در هزینه و رفت‌ و آمد، جدول زمان‌ بندی یا عدم تداخل با سایر کارها و امور زندگی فرد است.

    کشف توانایی‌ها و استعدادهای شما

    تا قبل از یادگیری با استفاده از معلم خصوصی زبان انگلیسی، شاید هرگز متوجه استعدادهای خود نشوید. لازم به ذکر است که شرکت در این کلاس‌ ها باعث می‌شود پی ببرید که علاوه بر زبان مادری، توانایی یادگیری برخی رشته‌ها مثل زبان‌های خارجی که می‌تواند استعداد و توانایی شما را بیرون بکشد را دارید.

    تعهد به یادگیری

    در کلاس‌های تدریس خصوصی، فرد تکالیف و وظایفی که بر عهده دارد، با شوق و اشتیاق بیشتری انجام می‌دهد؛ زیرا تعهد بیشتری برای یادگیری وجود دارد و زبان‌آموز به انتخاب و خواست خود، وقت و هزینه جداگانه‌ای را برای آموزش در نظر گرفته است. به بیان ساده‌تر در کلاس درس معمولی، فرد خیلی خود را متعهد به انجام وظایف درسی نمی‌کند؛ چرا که معلم آن‌چنان فرصت برای رفع اشکال یا ابهام شاگرد نمی‌گذارد؛ ولی در تدریس خصوصی زبان انگلیسی، زبان‌ آموز قطعاً بیشتر مایل است خود را به چالش کشد و خود او است که تمایل به انجام وظایف دو طرفه را دارد.

    فشرده سازی

    تدریس خصوصی برای برخی افراد که فرصت بسیار کمی برای رسیدن به سطح مطلوب را دارند، بسیار مناسب است. تدریس چه به‌صورت آنلاین چه به‌صورت حضوری می‌تواند برای آن‌ها یک راهکار محسوب شود و در کوتاه‌ ترین زمان، خود را به آمادگی لازم برسانند.

    تدریس خصوصی مناسب شرایط زبان‌آموز انتخاب می‌شود

    یکی از مهم‌ ترین مزایای تدریس خصوصی زبان انگلیسی این است که موضوعات آموزش داده شده با توجه به سطح علمی فرد، از مباحثی انتخاب می‌شود که در آن‌ها مشکل دارد. برخی کلاس‌های گروهی کاملاً بی‌ فایده هستند؛ چون برای بعضی افراد، بسیار ساده است و در مقابل برخی دیگر باید برای رسیدن به سطح کلاس تلاش کنند. تدریس خصوصی زبان، این مشکل را بر طرف ساخته است؛ زیرا در این کلاس‌ها استاد روی نیازها و توانایی‌های فردی شخص تمرکز می‌کند و یادگیری در بالاترین سطح خود پیش می‌رود.

    یادگیری یک به یک، استفاده بهینه از زمان و حداکثر توجه دو طرفه

    یکی دیگر از مزایای تدریس خصوصی، زمانی است که استاد کاملاً در اختیار زبان‌ آموز قرار می‌دهد. از آنجایی‌ که کلاس‌های تدریس خصوصی معمولاً شامل یک نفر زبان‌ آموز است، تمام توجه استاد معطوف به زبان‌ آموز است. در مقایسه با این شرایط در کلاس‌ های ۲۰ یا ۳۰ نفری توجه مربی بین افراد تقسیم می‌ شود و ممکن است به برخی از افراد حاضر در کلاس توجه آن‌ چنانی نشود. هرچقدر تعداد افراد کمتر و همچنین میزان حواس پرتی‌ های محیط کمتر باشد، مربی راحت‌ تر قادر است روی نقاط ضعف کار کند و روند آموزش زبان بهتر پیش می‌رود. همانطور که در مقاله تدریس خصوصی زبان و آموزش بهتر زبان انگلیسی از سایت ایران مدرس توضیح داده شده است:

    "در کلاس تدریس خصوصی زبان می توانید اگر کل زمان کلاس ۱ ساعت است، کل یک ساعت را با مدرس زبان خودتان تمرین مکالمه داشته باشید. در کلاسهای گروهی و آموزشگاه اگر بخواهید مکالمه یاد بگیرید و در کلاس ۱۰ نفر حضور داشته باشند در همان یک ساعت 6 دقیقه سهم شما خواهد بود. تفاوت خیلی زیاد است. مسلما هر چه بیشتر حرف بزنید اشکالات شما مشخص تر خواهد بود و سریعتر هم مکالمه را یاد خواهید گرفت."

    منعطف با روحیه هر فرد

    در حوزه آموزش، هر فردی با توجه به شخصیت و توانایی خود، به یادگیری توجه نشان می‌دهد. خیلی از اوقات، افراد درون‌ گرا به‌راحتی افراد برون‌ گرا توجه مدرس را به خود جلب نمی‌کنند و نمی‌توانند سؤالات و اشکالات خود را بپرسند؛ اما با تدریس خصوصی این مشکل برطرف شده و حق این افراد ضایع نمی‌شود. دیگر مزایای مهم استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی عبارت‌اند از:

    • آموزش و یادگیری بدون دخالت هیچ فرد دیگر
    • سنجش پیشرفت زبان‌ آموز به‌صورت رو در رو
    • برقراری رابطه عاطفی و مسئولیت پذیری
    • کوتاه‌تر شدن مسیر یادگیری

     تدریس خصوصی زبان

    برنامه‌ ریزی کلاس‌ های خصوصی بسیاری از مشکلات افراد را برطرف ساخته و علاوه بر افزایش یادگیری افراد، مشکلاتی مانند کاهش انگیزه و اعتماد به نفس در نتیجه عدم یادگیری را برطرف ساخته است. در این کلاس‌ها ابتدا فرد را تعیین سطح می‌کنند و سپس با توجه به میزان دانش او تعداد جلسات را تعیین می‌ نمایند. در تدریس خصوصی رابطه دوطرفه بسیار مشهود است و دو طرف با شناخت دقیق یکدیگر اقدام به پیشبرد روند کلاس خواهند کرد. در این مقاله سعی بر آن بود که به ارائه کامل فواید و مزیت‌های تدریس خصوصی زبان انگلیسی بپردازیم تا افراد در صورت نیاز از این مطالب بهره بگیرند.

    مقایسه تدریس خصوصی زبان با کتاب کمک آموزشی

    برای یادگیری مکالمه، لغت، گرامر و درک مطلب زبان می توانید از کتاب های کمک آموزشی مانند Four corners، Top notch، American English File، English Grammar in use و .... استفاده کنید. میزان مفید بودن و موثر بودن کلاسهای تدریس خصوصی واقعا قابل مقایسه با استفاده از کتابهای کمک آموزشی برای یادگیری مکالمه و گرامر زبان و .... نیست. در کلاسهای تدریس خصوصی مدرس با شما حرف می زند و درس را برای شما تشریح می کند. می توانید هر سوالی که داشته باشید از ایشان بپرسید. اشکالات شما در کلاسهای تدریس خصوصی زبان آنلاین یا در منزل در کمترین زمان ممکن قابل رفع است.

    ۱- در کلاسهای تدریس خصوصی زمان و وقت بیشتری برای ارائه درس، حل تمرین گرامر و رفع اشکال وجود دارد. در کلاس های گروهی زمان کلاس بر تعداد زبان آموزان تقسیم می شود و هر شخصی زمان محدودی برای اظهار نظر و سوال پرسیدن دارد.

    ۲- کلاسهای تدریس خصوصی را می توان در هر زمانی برگزار کرد و بنابراین بازدهی بیشتری دارد. کلاس های گروهی معمولا زمان مشخصی دارد که ممکن است در آن زمان زبان آموز شرایط مناسبی برای یادگیری نداشته باشد.

    مدرس زبان خودتان را از بهترین سایت های تدریس خصوصی مانند ایران مدرس IranModares.com، Tutor.com و Cambly انتخاب کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید