۱۰ مدل از بهترین کیک پز برقی ایرانی و خارجی

۱۰ مدل از بهترین کیک پز برقی ایرانی و خارجی
راهنمای مطالعه

    در هنگام خرید کیک پز برقی به چه نکاتی دقت کنیم؟ بهترین کیک پز برقی چیست و قیمت آن چقدر است؟ آیا کیک پز برقی سه کاره برای پخت پیتزا مناسب است؟ این مطلب را بخوانید تا جواب همه پرسش‌هایتان را در این زمینه پیدا کنید.

    تصور کنید در حالی وارد منزل‌تان می‌شوید که بوی وانیل و کیک فضا را پر کرده است. چه حس‌وحالی پیدا می‌کنید؟ این همان عطر و بویی است که از یک کانون گرم و صمیمی به مشام می‌رسد. واقعیت این است که همین دلخوشی‌های ساده هستند که همه اعضای خانواده را برای زودتر رسیدن به فضای دلچسب خانه ترغیب می‌کنند. طبیعتا با داشتن یک کیک پز برقی کارتان آسان‌تر می‌شود و به‌سادگی می‌توانید هر روز هفته یک شیرینی خوشمزه برای بچه‌ها و عزیزانتان درست کنید. در این راهنمای خرید کیک پز برقی مهم‌ترین نکاتی را برایتان می‌گوییم که در رابطه با انتخاب این وسیله کاربردی باید بدانید.

    راهنمای خرید بهترین کیک پز برقی

    راهنمای خرید بهترین کیک پز برقی

    در هنگام خرید کیک پز برقی نکات زیر را در نظر بگیرید:

    جنس بدنه و صفحات کیک پز

    برای انتخاب بهترین کیک پز برقی پیش از هر چیز لازم است به جنس بدنه داخلی و صفحات کیک پز دقت کنید. در واقع، باید محصولی را خریداری کنید که بخش‌های داخلی و قالب‌ها و صفحات آن با استفاده از مواد باکیفیت و نچسب تولید شده باشد. در ضمن، مواد به‌کار رفته در ساخت این محصول باید در برابر رطوبت و ترکیبات شیمیایی مقاومت داشته باشد. به این ترتیب، با گذشت زمان زنگ نمی‌زند و دچار خوردگی نمی‌شود. برای مثال، کیک پزهایی که ساختار داخلی‌شان از جنس تفلون یا گرانیت مرغوب است می‌توانند گزینه مناسبی باشند. علاوه بر همه این‌ها، خوب است کیک پزی را انتخاب کنید که دسته‌های نسوز و مقاوم به حرارت داشته باشد. در غیر این صورت، با داغ شدن دستگاه و در اثر استفاده مداوم ممکن است استحکام‌شان را از دست بدهند و به‌تدریج منهدم شوند.

    ظرفیت و اندازه کیک پز

    اندازه کیک پز هم یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید. یعنی، باید ببینید در حالت عادی برای چند نفر شیرینی می‌پزید؟ آیا در اغلب مواقع فقط برای خانواده و فرزندتان کیک درست می‌کنید؟ یا اهل میهمانی‌ها و گردهم‌آیی‌های بزرگ‌تر هستید؟ طبیعتا اگر خانواده پر جمعیتی دارید باید کیک پز بزرگ‌تری را خریداری کنید. خوشبختانه این روزها می‌توانید انواع و اقسام کیک پزهای برقی را با ابعاد گوناگون در بازار پیدا کنید.

    توان مصرفی و المنت های گرمایی

    ولتاژ کیک پز برقی باید با برق شهری ایران که ۲۲۰ است مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، لازم است برای استفاده از دستگاه یک آداپتور تبدیل خریداری کنید. در عین حال، المنت‌های این وسیله کاربردی باید هم در بالا و هم در پایین آن نصب شده باشند. به این ترتیب، گرمای مورد نیاز برای پخت و طلایی کردن شیرینی‌ها از هر دو طرف و به‌صورت یکسان تامین خواهد شد. این موضوع از مهم‌ترین عواملی است که به پخت کامل و پف کردن کیک کمک می‌کند. توجه داشته باشید، توان مصرفی دستگاه با میزان حرارت ایجاد شده رابطه مستقیم دارد. یعنی، هر چقدر توان کیک پز بالاتر باشد حرارت بیش‌تری تولید می‌کند. این امر می‌تواند در آماده‌سازی طیف متنوع‌تری از خوراکی‌ها و شیرینی‌ها به شما کمک کند.

    تنظیمات دما و زمان

    در هنگام خرید کیک پز برقی بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که تنظیمات دما و زمان داشته باشد. به این ترتیب، بسته به نوع شیرینی، دستور پخت و مقدار مواد می‌توانید حرارت دستگاه و زمان پخت را تنظیم کنید. در نتیجه، با استفاده از این محصول می‌توانید شیرینی‌ها و کیک‌های متنوع‌تری را با بهترین کیفیت درست کنید.

    وجود تایمر و سیستم قطع خودکار

    بهترین کیک پز برقی دستگاهی است که تایمر و سیستم قطع خودکار داشته باشد. به این ترتیب، شما به‌سادگی می‌توانید زمان مورد نیاز برای پخت شیرینی را به دستگاه بدهید و بدون نگرانی از سوختن کیک دنبال باقی کارهایتان بروید. چراکه به‌محض اتمام زمان تنظیم شده، دستگاه به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. این یکی از بزرگ‌ترین مزایایی است که آماده‌سازی یک دسر خوشمزه را برایتان به کاری کم دغدغه و آسان تبدیل می‌کند. البته، پیشنهاد می‌کنیم در طول پخت چند بار به دستگاه سر بزنید تا از تناسب زمان و حرارت با نوع و میزان خمیر اطمینان یابید.

    امکانات جانبی

    وجود برخی امکانات جانبی مانند ظرف پخت جداگانه، پایه ضد لغزش و بسیاری موارد دیگر، کار کردن با کیک پز برقی را برایتان ساده‌تر و دلپذیرتر می‌کند. بنابراین در هنگام خرید، خوب است به این نکات ریز هم توجه کنید. به این ترتیب، با راحتی کامل می‌توانید ظرف پخت و قالب‌های دستگاه را به‌صورت مجزا داخل ماشین ظرفشویی قرار داده یا با دست بشویید. درضمن، می‌توانید از نحوه قرارگیری و فیکس بودن کیک پز اطمینان داشته و نگران لغزیدن آن نباشید.

    قیمت و برند کیک پز

    در هنگام خرید کیک پز برقی حتما برندهای معتبری را انتخاب کنید که محصولات‌شان را با کیفیت بالا و با در نظر گرفتن نکات ایمنی تولید می‌کنند. به این ترتیب، می‌توانید از طول عمر دستگاه و امنیت آن اطمینان داشته باشید. با توجه به تنوع بسیار زیاد کیک پزهای برقی از نظر برند، ابعاد و امکانات، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا بودجه مناسب را تعیین کرده و سپس، محصولی را انتخاب کنید که از نظر قیمت و کارایی تناسب داشته باشد. دقت کنید، انتخاب گران‌ترین گزینه همیشه به معنای خرید بهترین کالا نیست.

    انواع کیک پز برقی

    انواع کیک پز برقی

    کیک پز برقی هم درست مانند هر محصول کاربردی دیگری دارای انواع گوناگونی است که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

    کیک پز برقی ساده

    کیک پز برقی ساده یکی از کاربردی‌ترین لوازمی است که پخت انواع کیک و شیرینی را برایتان ساده و دلپذیر می‌کند. با کمک این دستگاه، بدون نیاز به فر می‌توانید کیک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه‌ای را در منزل تهیه کنید. کیک پز برقی ساده همان‌طور که از اسم‌اش پیداست امکانات پیچیده و لوازم جانبی متنوعی ندارد و معمولا فقط برای تهیه کیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    کیک پز برقی چندکاره

    کیک پزهای برقی چندکاره از ظروف پخت متعدد و امکان تنظیم دما برای تهیه خوراکی‌های متنوع برخوردارند. این دستگاه‌ها معمولا توان مصرفی بالایی دارند و درست مانند یک فر برقی کوچک عمل می‌کنند. یعنی، با استفاده از آن‌ها می‌توان همه نوع شیرینی، جوجه، ماهی، گوشت و انواع سوخاری‌ها را آماده کرد.

    کیک پز برقی با قابلیت پخت پیتزا

    کیک پز برقی با قابلیت پخت پیتزا همان‌طور که از اسم‌اش پیداست یک دستگاه چندکاره است که هم برای درست کردن کیک و هم برای آماده کردن پیتزا به‌کار می‌رود. این دستگاه دارای تابه‌های گوناگونی است که هر یک از آن‌ها برای تهیه یک نوع خوراکی کاربرد دارند. این دستگاه باید از توان مصرفی بالا و امکان تنظیم دما برخوردار باشد. به این ترتیب، علاوه بر کیک‌های پف کرده و خوشمزه می‌تواند پیتزای لذیذی را تحویل‌تان بدهد که همه قسمت‌های آن برشته و طلایی شده باشد.

    کیک پز برقی با قابلیت بخارپز کردن

    این نوع کیک پز برقی هم یک دستگاه چند منظوره است که برنامه‌های پخت متنوعی دارد و علاوه بر پختن کیک و شیرینی برای بخارپز کردن انواع سبزیجات هم به‌کار می‌رود. کافی است سبزیجات دلخواه‌تان را در ظروف پخت مناسبی قرار دهید که برای همین کار طراحی شده‌اند. سپس، برنامه مخصوص بخارپز کردن سبزیجات را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا کار دستگاه تمام شود. واقعیت این است که با خرید کیک پز برقی چندکاره شما دیگر نیازی به داشتن دستگاه‌های گوناگون نخواهید داشت. یعنی، با استفاده از تنها یک دستگاه جمع‌وجور می‌توانید انواع و اقسام خوراکی‌های جذاب را تهیه کنید. این امر علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مدیریت فضای آشپزخانه هم کمک می‌کند.

    کیک پز برقی چه مارکی خوبه؟

    کیک پز برقی چه مارکی خوبه؟

    برای خرید بهترین کیک پز برقی لازم است با برترین تولیدکنندگان این محصول آشنا شوید. به این ترتیب، می‌توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید که از کارایی، کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. برندهای کنوود (Kenwood)، فیلیپس (Philips)، سورنا (Sorena)، سانفورد (Sanford)، کلترونیک (Clatronic)، لاوان، لاوین (Lavin) و انجنرال از بهترین مارک‌های موجود در بازار ایران به حساب می‌آیند.

    بهترین مدل کیک پز برقی

    کیک پز کنوود مدل C3in1

    کیک پز کنوود مدل C3in1

    این کیک پز برقی سه کاره یکی از بهترین دستگاه‌هایی است که برای تهیه کیک، پیتزا و مرغ کاربرد دارد. بدنه داخلی این دستگاه با استفاده از مرغوب‌ترین مواد اولیه نچسب ساخته شده و به‌سادگی قابل شست‌وشوست. دستگیره این کیک پز از نوع عایق حرارتی است و با بالا رفتن دمای داخلی دستگاه به‌هیچ عنوان داغ نمی‌شود. این دستگاه دارای استوانه آلومینیومی مجزایی است که در وسط کیک پز قرار می‌گیرد و حرارت را به این قسمت هم منتقل می‌کند. این امر موجب بهبود روند پخت کیک می‌شود. از دیگر مزایای این کیک پز برقی می‌توان به داشتن درب شیشه‌ای اشاره کرد. این ویژگی، نظارت بر روند پخت را برایتان ساده‌تر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: استوانه آلومینیومی، دستگیره عایق، کابل جداشونده، دریچه شیشه‌ای
    • قابلیت‌ها: امکان پخت کیک، پیتزا و مرغ
    • جنس بدنه داخلی: تفلون نچسب

     

    کیک پز رویال مدل گل سنگی ماربل

    کیک پز رویال مدل گل سنگی ماربل

    این دستگاه را می‌توان به‌عنوان بهترین کیک پز برقی با بدنه داخلی گرانیتی معرفی کرد. طراحی زیبا و ساده، داشتن درب حاوی دریچه شیشه‌ای و برخورداری از دستگیره عایق از مهم‌ترین مزایای این دستگاه به حساب می‌آید. توان مصرفی این کیک پز برقی ۱۰۰۰ وات است و می‌توان از آن برای پخت پیتزا یا دیگر خوراکی‌های خوشمزه هم استفاده کرد. بدنه این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده که حرارت را به‌صورت یکنواخت و پیوسته در خودش حفظ می‌کند. این امر از اصلی‌ترین نکاتی است که موجب پف کردن حداکثری کیک و مغزپخت شدن مواد غذایی می‌شود.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: کابل جداشونده، درب پیرکس، دستگیره عایق
    • قابلیت‌ها: امکان پخت کیک و پیتزا
    • جنس بدنه داخلی: گرانیت نچسب
    • توان مصرفی: ۱۰۰۰ وات

     

    کیک پز مدیون مدل MD 11011

    کیک پز مدیون مدل MD 11011

    این دستگاه بهترین کیک پز برقی چندکاره است که با برخورداری از ۱۹ برنامه پخت متنوع می‌تواند فضای منزل شما را گرم‌تر و صمیمانه‌تر کند. توان مصرفی این دستگاه ۵۵۰ وات است و برای آماده کردن انواع کیک، نان و حتی ماست و مربا طراحی شده است. با استفاده از این ابزار کاربردی شما می‌توانید کیک و نان مورد علاقه خودتان را با سه سطح برشتگی متفاوت آماده کنید. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به برخورداری از سیستم عملکرد با تاخیر ۱۵ ساعته اشاره کرد. به این ترتیب، شما می‌توانید مواد لازم را داخل دستگاه قرار دهید و برنامه را طوری تنظیم کنید که صبح قبل از بیدار شدن‌ از خواب برایتان یک کیک یا یک قطعه نان خانگی تازه و خوش عطر طعم آماده کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: ۱۲ برنامه پخت مجزا، سیستم عملکرد با تاخیر ۱۵ ساعته، تایمر، دریچه شیشه‌ای، قطع‌کن خودکار
    • قابلیت‌ها: امکان پخت کیک و نان با سه سطح برشتگی متفاوت و درست کردن ماست و مربا
    • جنس بدنه داخلی: فولاد ضدزنگ
    • توان مصرفی: ۵۵۰ وات

     

    کیک پز آریته مدل 188

    کیک پز آریته مدل 188

    این دستگاه محصول شرکت ایتالیایی آریته است و  بهترین کیک پز برقی برای افرادی است که به درست کردن مافین و شیرینی‌های خوشمزه علاقه دارند. بدنه داخلی این محصول از جنس تفلون نچسب است و برای پخت ۷ عدد مافین و کیک کوچک طراحی شده است. روی بدنه خارجی یک چراغ نشانگر وجود دارد که برای اطلاع شما از روشن بودن و داغ بودن دستگاه تعبیه شده است. درضمن، بدنه بیرونی با استفاده از پلاستیک ABS ساخته شده و از استحکام و مقاومت قابل توجهی برخوردار است.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: صفحه نچسب دارای ۷ عدد جایگاه برای پخت مافین
    • قابلیت‌ها: امکان پخت کیک و مافین
    • جنس بدنه داخلی: تفلون نچسب
    • توان مصرفی: ۷۰۰ وات

     

    کیک پز مدیون مدل 10241

    کیک پز مدیون مدل 10241

    اگر قصد خرید کیک پز برقی با امکانات پیشرفته را دارید توصیه می‌کنیم حتما این محصول را در نظر داشته باشید. این دستگاه با ۲۵ برنامه پخت متنوع برای درست کردن انواع نان، کیک و شیرینی و حتی خمیر پاستا طراحی شده است. با کمک این محصول می‌توانید نان و شیرینی دلخواه‌تان را در سه سطح گوناگون برشته کنید. تایمر این کیک پز برقی حداکثر تا ۱۵ ساعت می‌تواند روند پخت را به تعویق بیاندازد. به این ترتیب، با خیال راحت می‌توانید خمیر نان و کیک را آماده کنید و داخل دستگاه قرار دهید؛ سپس، زمان را طوری تنظیم کنید که صبح زود نان و شیرینی مورد علاقه‌تان را برایتان آماده کند. چه لذتی بالاتر از این که از خواب بیدار شوید و بدون زحمت نان تازه و گرم نوش جان کنید؟

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: ۲۵ برنامه پخت مجزا، سیستم عملکرد با تاخیر ۱۵ ساعته، تایمر، دریچه شیشه‌ای، قطع‌کن خودکار
    • قابلیت‌ها: امکان پخت کیک و نان با سه سطح برشتگی متفاوت و درست کردن انواع خمیر، دارای سیستم گرم نگهدارنده تا یک ساعت، امکان شست‌وشوی قطعات داخلی در ماشین ظرفشویی
    • جنس بدنه داخلی: فولاد ضدزنگ
    • توان مصرفی: ۶۰۰ وات

     

    کیک پز و پیتزاپز برقی لاوان مدل shelh

    کیک پز و پیتزاپز برقی لاوان مدل shelh

    این محصول برند لاوان، بهترین کیک پز برقی چندکاره با قیمت مقرون به‌صرفه است. با کمک این دستگاه به‌سادگی می‌توانید انواع کیک، شیرینی، مرغ و پیتزاهای متنوع را آماده کنید. بدنه داخلی این دستگاه از جنس تفلون است که به‌صورت لانه زنبوری طراحی شده و احتمال چسبیدن مواد غذایی به آن را به شدت کاهش می‌دهد. برای جلوگیری از تخریب لایه تفلون توصیه می‌کنیم در هنگام شست‌وشو فقط از اسفنج استفاده کرده و هرگز کیک پز را با اسکاچ یا سیم ظرفشویی تمیز نکنید. درضمن، برای برداشتن قطعات کیک، پیتزا یا مرغ حتما از ابزارهای تفلون یا قاشق چوبی استفاده کنید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: دریچه شیشه‌ای، دستگیره عایق، کابل جداشونده، اسکوپ بستنی
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک، پیتزا و مرغ
    • جنس بدنه داخلی: تفلون نچسب

     

    کیک پز لاوین الکتریک مدل Lavana

    کیک پز لاوین الکتریک مدل Lavana

    اگر قصد خرید کیک پز برقی چندکاره با قیمت مقرون به‌صرفه را دارید خوب است این محصول را هم بررسی کنید. این مدل کیک پز لاوین با طراحی ساده و عملکرد رضایت‌بخش برای پختن انواع کیک و پیتزا طراحی شده است. بدنه داخلی این دستگاه از جنس گرانیت نچسب است و قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرفشویی را دارد. این کیک پز با استفاده از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و به‌سادگی می‌تواند حرارت را به‌صورت یکنواخت در تمام قسمت‌های داخلی توزیع کند. درضمن، یک استوانه مخروطی شکل آلومینیومی هم در بسته‌بندی این محصول وجود دارد. این استوانه را باید در وسط کیک پز قرار دهید و خمیر را در اطراف آن بریزید. به این ترتیب، می‌توانید از مغزپخت شدن کیک‌تان اطمینان داشته باشید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: دریچه شیشه‌ای، دستگیره عایق، کابل جداشونده، استوانه آلومینیومی
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک و پیتزا و همچنین، سرخ کردن مرغ، ماهی و سبزیجات
    • جنس بدنه داخلی: گرانیت نچسب
    • توان مصرفی: ۵۰۰ وات

     

    کیک پز لاوین الکتریک مدل شعله

    کیک پز لاوین الکتریک مدل شعله

    خرید کیک پز برقی لاوین الکتریک مدل شعله می‌تواند تجربه خوبی را برایتان به‌همراه داشته باشد. این محصول خوش‌ساخت و مقرون به‌صرفه هم دارای بدنه‌ای ازجنس آلیاژ آلومینیوم است که با روکش گرانیتی پوشیده شده و پخت انواع کیک و پیتزا را آسان می‌کند. در صورت تمایل، حتی می‌توانید این محصول را روی شعله پخش‌کن و روی گاز قرار دهید. با این حال، از قرار دادن تابه این کیک پز روی شعله مستقیم اکیدا خودداری کنید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: دریچه شیشه‌ای، دستگیره عایق، کابل جداشونده
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک و پیتزا و همچنین، سرخ کردن مرغ، ماهی و سبزیجات؛ امکان قرارگیری روی شعله
    • جنس بدنه داخلی: گرانیت نچسب
    • توان مصرفی: ۵۰۰ وات

     

    کیک پز مدل مینی کد j2023

    کیک پز مدل مینی کد j2023

    با خرید کیک پز برقی مدل مینی شما در اصل یک فر برقی کوچک و باکیفیت را تهیه می‌کنید. این محصول چندکاره با برخورداری از ترموستات و امکان تنظیم دما برای پختن انواع کیک و شیرینی، نان، پیتزا و سرخ کردن مرغ و ماهی و سبزیجات طراحی شده است. بدنه داخلی این دستگاه از جنس فلز است. با این حال، یک سینی گرانیتی و یک توری فلزی در بسته‌بندی وجود دارد که کار پخت خوراکی‌ها را برایتان ساده‌تر می‌کند.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: ترموستات، درجه تنظیم دما، سینی گرانیتی، توری فلزی، دستگیره عایق
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک، پیتزا، نان، مرغ و ماهی
    • جنس بدنه داخلی: فلزی
    • توان مصرفی: ۱۴۰۰ وات

     

    کیک پز مدل 3000D

    کیک پز مدل 3000D

    این مدل کیک پز و پیتزا پز برقی یک محصول ایرانی است که از کیفیت بالا و عملکرد مناسبی برخوردار است. با کمک این دستگاه شما به‌سادگی می‌توانید انواع کیک و پیتزا را بدون نیاز به فر آماده کنید. درضمن، سرخ کردن ماهی، جوجه و بخارپز کردن انواع سبزیجات هم در این کیک پز برقی امکان‌پذیر است. در ساخت این محصول از نوعی آلیاژ آلومینیوم استفاده شده توزیع یکنواخت حرارت را در سطح آن ممکن می‌کند. بدنه داخلی این دستگاه هم با روکش تفلون پوشیده شده و احتمال چسبیدن مواد غذایی به تابه را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، بخش‌های بیروی این کیک پز با نوعی رنگ نسوز باکیفیت پوشانده شده که در برابر شوینده‌ها، حرارت و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: دریچه شیشه‌ای، دستگیره عایق، کابل جداشونده
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک و پیتزا
    • جنس بدنه داخلی: تفلون
    • توان مصرفی: ۲۲۰ وات

     

    کیک پز داریک طرح گندم

    کیک پز داریک طرح گندم

    با خرید کیک پز برقی داریک طرح گندم در عین تهیه یک محصول مقرون به‌صرفه‌ از تولیدات داخلی هم حمایت می‌کنید. بدنه داخلی این دستگاه با روکشی از جنس تفلون نچسب پوشیده شده و با کمک آن می‌توانید انواع کیک و شیرینی و پیتزا را آماده کنید. درضمن، بسیاری از افراد از این وسیله برقی برای سرخ کردن مرغ، ماهی، سبزیجات و دیگر خوراکی‌ها استفاده می‌کنند. برای محافظت بیش‌تر از لایه تفلون توصیه می‌کنیم هرگز برای شست‌وشوی تابه از اسکاچ، سیم ظرفشویی یا پودرهای زبر استفاده نکنید.

    ویژگی‌ها

    • امکانات جانبی: دریچه شیشه‌ای، دستگیره عایق، کابل جداشونده
    • قابلیت‌ها: امکان پخت انواع کیک و پیتزا، سرخ کردن مرغ و ماهی و بخارپز کردن سبزیجات
    • جنس بدنه داخلی: تفلون
    • توان مصرفی: ۲۲۰ وات

     

    قیمت کیک پز برقی چقدر است؟

    قیمت کیک پز برقی درست مانند هر محصول دیگری بسته به برند سازنده، امکانات و قابلیت‌های محصول، جنس دستگاه، توان مصرفی و بسیاری عوامل دیگر متغیر است. اما در حال حاضر، قیمت حدودی آن  از ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و در برخی از مدل‌ها به حدود ۱۰ میلیون تومان هم می‌رسد. برای آگاهی از قیمت‌های قطعی، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کنید و پس از مقایسه نرخ‌های مختلف درباره خرید تصمیم‌گیری کنید.

    سخن آخر

    در این مطلب، برایتان از مهم‌ترین نکاتی گفتیم که در هنگام خرید کیک پز برقی باید در نظر بگیرید. درضمن، برخی از مدل‌های بهترین کیک پز برقی را هم به شما معرفی کردیم. نظر شما چیست؟ شما کدام مدل را ترجیح می‌دهید؟ آیا تا به‌حال از این وسیله استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای داشتید؟ لطفا دیدگاه‌ها و تجربیات‌تان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

    سوالات متداول

    تفاوت کیک پز برقی و فر چیست؟

    واقعیت این است که پختن کیک در کیک پز برقی به مراتب ساده‌تر از فر است و نتیجه کار هم معمولا خیلی بهتر از آب در می‌آید. با این حال در مقایسه با یک کیک پز برقی جمع‌وجور، فر دستگاه بزرگ‌تر و کامل‌تری است که برای پخت هر نوع غذایی کاربرد دارد.

    چگونه از کیک پز برقی استفاده کنیم؟

    برای استفاده از کیک پز برقی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

    • اگر برای اولین بار از دستگاه استفاده می‌کنید لازم است برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را به‌صورت خالی روشن کنید. سپس، دستگاه را خاموش کنید و منتظر بمانید تا کاملا خنک شود. در مرحله آخر، بدنه داخلی آن را با استفاده از اسفنج، آب ولرم و مایع ظرفشویی به‌خوبی شست‌وشو دهید.
    • پس از پشت سر گذاشتن مرحله قبل، هرگز کیک پز برقی را خالی روشن نکنید.
    • برای استفاده از این دستگاه، کافی است بدنه داخلی، قالب‌ها و استوانه آلومینیومی را اندکی چرب کنید. استوانه فلزی را (در صورت وجود) در وسط کیک پز قرار دهید. سپس، موادی که قبلا آماده کرده‌اید را دور آن بریزید.
    • حالا می‌توانید کابل را به برق وصل کرده و دستگاه را روشن کنید.
    • در نهایت، بسته به حجم مواد اولیه و تنوع آن‌ها لازم است بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه منتظر بمانید تا کیک‌تان آماده شود.
    • توصیه می‌کنیم در طول ۴۵ دقیقه اول درب کیک پز را باز نکنید تا روند پخت کیک مختل نشود.
    • پس از گذشت ۴۵ دقیقه، می‌توانید درب دستگاه را باز کرده و با استفاده از یک سیخ چوبی یا چنگال از پخت قسمت‌های میانی و پف کرده مطمئن شوید.
    •  پس از اطمینان از پخت کامل کیک، ابتدا دو شاخه را از برق بکشید و سپس سیم را از دسته جدا کنید.
    • حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.
    • حالا می‌توانید کیک را از دستگاه خارج کنید.
    • در هنگام استفاده، حتما کیک پز را روی یک سطح نسوز قرار دهید. دلیل‌اش هم این است که بدنه کیک پز داغ می‌شود و می‌تواند سطوح زیرین‌اش را دچار آسیب کند.
    • هرگز برای خنک کردن دستگاه روی آن آب نریزید.

    چگونه کیک پز برقی را تمیز کنیم؟

    برای تمیز کردن کیک پز برقی مراحل زیر را دنبال کنید:

    • دستگاه را از برق بکشید و در صورت امکان، کابل را از دستگاه جدا کنید.
    • اجازه بدهید دستگاه کاملا خنک شود.
    • در صورت وجود سینی، توری، استوانه فلزی و قالب، آن‌ها را از دستگاه خارج کنید و داخل سینک یا ماشین ظرفشویی قرار دهید.
    • درب کیک پز برقی را کنار بگذارید و تابه را به‌صورت جداگانه بشویید.
    • هرگز درب کیک پز و اتصالات برقی را زیر آب نگیرید و برای تمیز کردن آن از دستمال مرطوب استفاده کنید.
    • برای شست‌وشوی بدنه داخلی و قسمت‌های تفلون یا گرانیتی حتما از اسفنج نرم استفاده کنید.
    منبع:
    نیلوفر مغازه‌ای
    تیتر رو بگیر؛ درباره‌اش حسابی تحقیق کن؛ به کلید واژه‌ها دقت کن؛ ساده و روان بنویس؛ الگوریتم‌ها رو دریاب؛ با مخاطب ارتباط برقرار کن و به مهم‌ترین پرسش‌هاش جواب بده. شغل من همینه. هر روز توی اقیانوسی از کلمات غوطه‌ورم و باید موضوعات جالب و متنوعی رو یاد بگیرم. در نهایت، تلاش می‌کنم حاصل بررسی‌ها و آموزه‌هام رو به ساده‌ترین شکل ممکن با شما به اشتراک بذارم.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید