در خرم‌آباد کجا زندگی کنیم؟

در خرم‌آباد کجا زندگی کنیم؟
راهنمای مطالعه

    خرم‌آباد، مرکز استان لرستان و  منطقه لرنشین کشور، شهری بسیار زیبا و سرسبز در حاشیه رشته‌کوه‌های زاگرس است که به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود جاذبه‌های تماشایی و گردشگری بسیاری دارد. اگر شما هم قصد خرید بلیط قطار و سفر به این شهر دیدنی را دارید، رزرو آنلاین هتل خرم‌آباد را در اولویت برنامه سفر خود قرار دهید. در ادامه مقاله، ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری و هتل ‌های این شهر، مناطق مناسب آن را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

    معرفی محله‌های خرم‌آباد

    اگر قصد سفر و اقامت در شهر زیبای خرم‌آباد را دارید، بد نیست بدانید که این شهر ۳۷ محله، ۹ کوی و ۵ شهرک دارد. دره‌گرم محله شمالی این شهر و ماسوره محله جنوبی خرم‌آباد است؛ همچنین محله گلدشت، منطقه ی بزرگ این شهر، در قسمت جنوبی خرم‌آباد واقع شده است.

    پل انقلاب، بازارچه طیب، ستارخان، ناصرخسرو، جلال آل‌احمد، پاسداران، آراسته، زیباکنار، میدان مادر، پارک کیو، کوی جهادگران، ۶۰متری، ۳۰متری، ولیعصر (جهانگیر‌آباد)، پاچنار، فاز یک، دره‌گرم، کوی بسیجیان و شهرک پارسیلون، ازجمله محله‌های شمال شهر خرم‌آباد هستند.

    مناطق پل‌حاجی، چالمیر‌حسین، باغ دختران، سراب شفا، خیابان آزادی، پل بهداری، کوی ارتش، بیست‌وچهار‌متری حکیم، پشت بازار، درب دلاکان، درب بابا‌طاهر، پاسنگر، گل سفید، بلال حبشی، بازار، سبزه‌میدان، کمربندی، چهارراه بانک، خیابان 13 آبان، پل شهدا، پل دارایی‌زاده، سه‌راهی شهید مطهری، سرچشمه، مصلا، چهارراه فرهنگ، محله فرهنگ، تختی، شهرداری، فلک‌الدین، میدان تیر، ملک شیرآباد، ژاندارمری، شهربانی، منوچهرآباد، پارک صخره‌ای و پارک معلم نیز از محله‌های مرکز شهر خرم‌آباد هستند.

    مناطق تماشایی خرم‌آباد

    خرم‌آباد شهری بسیار زیبا و تماشایی در قسمت غربی کشور است که جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن در داخل و خارج از شهر واقع شده‌اند. در این قسمت مقاله، قصد داریم که مکان‌های گردشگری درون شهر خرم‌آباد را خدمت شما همراهان گرامی معرفی کنیم. از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    قلعه فلک‌الافلاک

    قلعه تاریخی فلک‌الافلاک یکی از بناهای قدیمی خرم‌آباد است که قدمت آن به دوران ساسانیان می‌رسد. برای بازدید از این اثر تاریخی باید به خیابان امام، خیابان دوازده‌برجی مراجعه فرمایید.

    پل شاپوری

    پل شکسته یا شاپوری بنای تاریخی دیگر و متعلق به دوران ساسانیان است که در ضلع جنوبی قلعه فلک‌الافلاک قرار دارد. متأسفانه قسمت زیادی از این اثر تاریخی در طول زمان تخریب شده است؛ بااین‌حال، آشنایی با تاریخ و شکوه ایران عزیز در طی سالیان، خالی از لطف نیست.

    دریاچه کیو

    اگر قصد خرید و استعلام قیمت بلیط قطار خرم‌آباد و سفر به این شهر را دارید، بازدید از دریاچه کیو را از دست ندهید. این دریاچه که در بلوار جام‌جم واقع شده، یکی از مکان‌های گردشگری خرم‌آباد است.

    بام لرستان

    تماشای طلوع و غروب خورشید از بلندای بام شهر، یکی از خاطره‌هایی است که از سفر به خرم‌آباد در ذهن شما حک خواهد شد. اگر بازدید از این جاذبه تفریحی برای شما جذاب است، باید به خیابان شریعتی، میدان دانشجو، کوه مدبه مراجعه کنید.

    مناره آجری

    مناره ۳۰متری خرم‌آباد دیگر اثر تاریخی و قدیمی این شهر بوده که قدمت آن به قرن چهارم هجری می‌رسد. این مناره که روی سنگی مکعبی قرار دارد، درگذشته به‌عنوان محلی برای نگهبانی کاربرد داشته است. اگر از سمت محله قاضی‌آباد به‌طرف پارک شقایق حرکت کنید، این اثر تاریخی را مشاهده خواهید کرد.

    گرداب سنگی

    در خیابان ۱۷ شهریور، پایین‌تر از میدان تختی، گردابی سنگی و قدیمی متعلق به دوران ساسانیان قرار دارد که روزگاری محل تأمین آب شهری بوده؛ اما حالا به یکی از جاذبه‌های گردشگری خرم‌آباد تبدیل شده است.

    مسجد جامع خرم‌آباد

    مسجد جامع، بنایی تاریخی در دل شهر خرم‌آباد بوده که دستور ساخت آن توسط اتابک لر در سال ۹۴۱ هجری شمسی صادر شده است. بد نیست بدانید که این مسجد برای بار اول در دوران صفویان مورد بازسازی قرار گرفت. از سمت خیابان دوازده‌برجی به‌طرف سبزه‌میدان که بروید، این بنای تاریخی را مشاهده خواهید کرد.

    پل صفوی

    پل صفوی پلی تاریخی و متعلق به دوران صفویان است که بسیاری آن را برادر پل خواجو در اصفهان می‌دانند. این پل که در خیابان مجاهدین اسلام واقع شده است، جاذبه گردشگری مهم دیگری در خرم‌آباد محسوب می‌شود.

    بازار سنتی خرم‌آباد

    قبل از این‌که به فکر خرید بلیط قطار و بازگشت به خانه باشید، بهتر است که برای خرید سوغاتی به بازار سنتی خرم‌آباد که در تقاطع خیابان حافظ و فردوسی واقع شده نیز سری بزنید. انواع خوراکی و صنایع‌دستی این شهر را در این بازار پیدا خواهید کرد.

    آدرس هتل‌ های خرم‌آباد

    ازآنجایی‌که بهار و تابستان زمان سفر مناسب به خرم‌آباد است؛ بنابراین، در این فصل‌ها اقامتگاه‌ها سریعا رزرو می‌شوند. اگر در فکر خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و سفر نوروزی به این شهر هستید؛ توصیه می‌شود که از قبل، یک هتل خرم‌آباد را برای خود رزرو کنید. در ادامه، به معرفی هتل‌های این شهر می‌پردازیم.

    • هتل آزادی: هتل چهار‌ستاره آزادی یکی از هتل‌های شهر خرم‌آباد بوده که در میدان آزادی، خیابان مجاهدین، جنب بانک سپه واقع شده است.

    • هتل پارسیان: هتل چهار‌ستاره پارسیان دیگر اقامتگاه محبوب و معروف این شهر است که در نزدیکی بام لرستان قرار دارد.

    • هتل سه‌ستاره رنگین‌کمان: اگر از سمت خیابان شهدای شرقی، نبش خیابان معلم به‌سمت چهارراه رنگین‌کمان حرکت کنید، هتل خرم‌آباد سه‌ستاره رنگین‌کمان را مشاهده خواهید کرد.

    • هتل عطر: در خیابان انقلاب، جنب مصلی الغدیر، اقامتگاه سه‌ستاره دیگری به نام هتل عطر قرار دارد.

    راهنمای رزرو هتل خرم‌آباد

    برای رزرو آنلاین راحت و بی‌دغدغه اتاق در یکی از هتل‌ های خرم‌آباد، تنها کافیست که به سایت اینترنتی فلای تودی مراجعه فرمایید. این فروشگاه اینترنتی معتبر که به ارائه و فروش بلیط‌های قطار و هواپیما با قیمت‌ی مناسب می‌پردازد، در خدمت شما خواهد بود که باتوجه‌به جزئیات و امکانات هر واحد اقامتی و بررسی نظرات کاربران، یک انتخاب عالی و بی‌نقص را تجربه کنید. همچنین، کارشناسان سایت آماده راهنمایی و پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند؛ پس با خیال‌راحت بلیط و هتل مورد‌نظر خود را رزرو فرمایید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید