برای جهیزیه چه مارک یخچالی خوبه؟

برای جهیزیه چه مارک یخچالی خوبه؟
راهنمای مطالعه

    اگر به‌دنبال جور کردن جهیزیه برای عروس هستید قطعا یکی از دغدغه‌های شما خرید یخچال باکیفیت است. امروزه در بازار برندهای مختلفی اقدام به تولید یخچال کرده‌اند. در‌این‌میان، برخی از محصولات، کیفیت قابل توجهی دارند و به‌ویژه برای جهیزیه عروس مناسب هستند. در این مطلب قصد داریم یک راهنمای جامع برای خرید یخچال فریزر جهیزیه ارائه کنیم و مروری به قیمت یخچال‌های تولیدشده از برندهای مختلف هم داشته باشیم.

    قبل از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

    برای خرید یخچال فریزر جهیزیه باید نکاتی را رعایت کنید. توجه به این نکات برای خرید انواع یخچال فریزر خوب به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

    طراحی و ابعاد

    در بازار انواع متفاوتی از یخچال فریزر با طرح‌های مختلف وجود دارد. هرکدام از انواع مدل‌های موجود در بازار، دارای معایب و مزایایی هستند. برای خرید جهیزیه باید مدلی را با ظاهر لوکس انتخاب کنید. معمولا یخچال‌های دو درب، ظاهر لوکس‌تری نسبت‌به سایرین دارند؛ البته قیمت این مدل یخچال هم نسبت‌به سایرین بیشتر است. هنگام انتخاب یخچال فریزر خوب، به ابعاد آن هم توجه داشته باشید. بهترین یخچال برای شما مدلی است که ازنظر ابعاد هم متناسب بوده و در فضای موردنظر به‌خوبی جای گیرد. اگر فضای خیلی کوچکی دارید، یخچال‌های ساید بای ساید و دو قلو گزینه مناسبی برای شما نیستند.

    قیمت یخچال

    قیمت محصول باید یکی دیگر از معیارهای شما برای خرید باشد. اگر نگرانی بابت قیمت ندارید و به‌دنبال بهترین مارک یخچال هستید، می‌توانید از بین کالاهای وارداتی موردی را انتخاب کنید؛ اما اگر به‌دنبال قیمت مناسب‌تری هستید، باید از میان برندهای ایرانی مورد مناسبی را انتخاب کنید. اگر به‌دنبال بهترین مارک یخچال هستید، اما نمی‌خواهید هزینه خیلی بالایی بپردازید، مدل‌هایی با ظرفیت کمتر را انتخاب کنید. در ابتدای زندگی نیازی به یخچال بزرگ با ظرفیت بالا وجود ندارد. برای یک خانواده دونفره، یخچال با گنجایش 7 تا 12 فوت انتخاب مناسبی است.

    موتور یخچال

    موتور یکی از مهم‌‌ترین قطعات یخچال است که تأثیر بسیار زیادی روی عملکرد یخچال می‌گذارد. هنگام خرید به نوع موتور یخچال توجه ویژه داشته باشید. اگر یخچال کمپرسور اینورتر داشته باشد، نسبت‌به موتور قدیمی و معمولی از توان بیشتری برخوردار است. در کنار توجه به قیمت یخچال لازم است تا به این نکته هم توجه داشته باشید.

    میزان مصرف انرژی

    یخچال کالایی است که برای آن اغلب هزینه گزافی پرداخت می‌شود؛ بنابراین، باید در ابتدا به ویژگی‌های مختلف آن توجه داشته باشید. درصورتی‌که یخچالی با ابعاد و گنجایش بزرگ انتخاب کنید، باید انتظار میزان مصرف برق بالایی را هم داشته باشید. درصورتی‌که، میزان مصرف برق و هزینه‌های ناشی از آن برای شما مهم است، هم به برچسب انرژی و هم به ابعاد یخچال، هنگام خرید توجه کنید.

    مهم‌‌ترین ویژگی انواع یخچال

    برای انتخاب یخچال مناسب لازم است تا ویژگی‌های مختلفی را داخل آن بررسی کنید؛ توجه به این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا انتخابی مناسب با نیاز خود داشته باشید. تفاوتی ندارد که هدف شما از خرید چیست. به‌هرحال محصول موردنظر باید نیازهای شما را برطرف کند. برای استعلام قیمت یخچال و ویژگی‌های هر مدل می‌توانید به وب‌سایت ایمالز مراجعه کنید. در این وب‌سایت برندهای مختلف یخچال با ویژگی‌های متفاوت و با آخرین قیمت اعلام‌شده توسط فروشندگان مختلف به‌نمایش گذاشته شده‌است. در ادامه درباره مهم‌‌ترین ویژگی‌هایی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، صحبت می‌کنیم.

    محل میوه و سبزیجات

    در یخچال باید فضای مناسب و مجزایی برای میوه و سبزیجات در نظر بگیرید. فضای موردنظر باید امکان دسترسی آسانی داشته باشد. معمولا یک کشو برای این منظور در نظر گرفته می‌شود؛ اما اگر نیاز بیشتری دارید، باید مدل‌هایی با دو کشو برای نگهداری میوه و سبزیجات در نظر بگیرید.

    کنترل دما

    در یخچال باید دو کنترل دما وجود داشته باشد؛ این ویژگی به شما امکان تنظیم دمای یخچال و فریزر را به‌شکل جداگانه می‌دهد.

    یخ‌ساز و آب‌سردکن

    علاوه‌بر توجه به قیمت یخچال باید به جزئیات آن هم توجه داشته باشید. یکی از جزئیات مهم هنگام انتخاب یخچال، قسمت یخ‌ساز و آب سردکن است. این دو بخش، یکی از کاربردی‌‌ترین قسمت‌های یخچال هستند که همواره نیاز شما را در سریع‌‌ترین زمان ممکن رفع می‌کنند. اگر یخچال فیلتر تصفیه آب داشته باشید، کار شما بسیار راحت‌‌تر خواهد شد؛ زیرا دیگر نیازی به خرید دستگاه تصفیه ندارید.

    طبقات یخچال

    یکی دیگر از ویژگی‌های یک یخچال خوب، طبقات منعطف آن است. طبقات یخچال باید امکان جابه‌جایی و جدا شدن را داشته باشند تا بتوان آن‌ها را به‌راحتی تمیز کرد.

    گارانتی

    برای محصولات مختلف باید گارانتی در نظر گرفته شود. گارانتی نشان‌دهنده ضمانت تولیدکننده به مشتری است و این اطمینان را به وی می‌دهد که کالایی اصل و باکیفیت را خریداری کرده‌است. تفاوتی ندارد که قیمت یخچال چقدر است؛ درهرصورت، امروزه اکثر محصولات دارای گارانتی هستند؛ اما ممکن است شرایط گارانتی آن‌ها متفاوت باشد؛ بنابراین، هنگام خرید راجع‌به شرایط گارانتی کالای موردنظر، بپرسید تا محصولی با شرایط گارانتی بهتر خریداری کنید.

    یخچال فریزر ایرانی یا خارجی؟

    هزینه تولید، تعمیر و نگهداری یخچال‌های خارجی بیشتر از انواع ایرانی است؛ اما ممکن است برخی با این هزینه‌ها مشکلی نداشته باشند؛ درهرصورت، در ادامه به تفاوت یخچال‌های خارجی و ایرانی می‌پردازیم:

    مزایای یخچال ایرانی

    • امکان دسترسی آسان‌‌تر به خدمات پس‌از فروش
    • پایین بودن هزینه تعویض قطعات و تعمیر
    • دسترسی آسان به نمایندگی‌های مربوطه، قطعات یخچال و تعمیرکاران
    • قیمت یخچال مقرون‌به‌صرفه‌‌تر

    معایب یخچال ایرانی

    • استفاده از فناوری پایین‌‌تر نسبت‌به نمونه‌های خارجی
    • دارای موتور پرسروصدا
    • کیفیت پایین‌‌تر محصول نسبت‌به نمونه‌های خارجی

    مزایای یخچال خارجی

    • طراحی لوکس و زیبا و استفاده از قطعات باکیفیت
    • طول عمر بالاتر
    • سروصدای کمتر موتور
    • خدمات پس‌از فروش بهتر نسبت‌به نمونه‌های ایرانی

    معایب یخچال خارجی

    • برای استفاده از خدمات پس‌از فروش، نمایندگی مناسب و معتبر وجود ندارد.
    • قطعات یخچال گران و کمیاب هستند.
    • در بازار، قطعات فیک بسیار زیادی برای نمونه‌های خارجی دیده می‌شود.
    • قیمت بالاتر
    • کمبود قطعات جانبی خارجی در بازار

    کلام آخر

    یخچال یکی از ضروری‌ترین کالاها برای جهیزیه است؛ به‌همین‌دلیل، باید برای انتخاب آن وقت زیادی صرف کرد. در این مطلب نکات مفیدی جهت انتخاب یخچال برای جهیزیه ذکر شد. برای استعلام قیمت یخچال از فروشنده‌های مختلف و اطلاع از ویژگی انواع یخچال، می‌توانید به وب‌سایت ایمالز مراجعه کنید. در این وب‌سایت لیستی از بهترین محصولات ایرانی و خارجی وجود دارد

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید