دستگاه لاک خشک کن و همه نکات مهمی که باید قبل از خریدش بدانید

دستگاه لاک خشک کن و همه نکات مهمی که باید قبل از خریدش بدانید
راهنمای مطالعه

    این مطلب را برای شمایی تهیه کرده‌ایم که برای خرید دستگاه لاک خشک کن به اطلاعات پایه و اساسی نیاز دارید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکاتی را که باید در این زمینه بدانید باهم مرور کنیم.

    قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم که خرید دستگاه لاک خشک برای خشک‌کردن لاک‌های معمولی ضرورتی ندارد. اما برای خشک‌کردن لاک‌های ژل یا همان ژلیش چرا.

    لاک ژل به نسل جدیدی از لاک‌ها گفته می‌شود که تا چند هفته روی ناخن‌ها دوام می‌آورد و درخشندگی خود را حفظ می‌کند. این نوع لاک‌ها خیلی دیر لَب‌پَر می‌شوند و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارند.

    پرفروش‌ترین انواع لاک ژل ناخن را ببینید + قیمت

    اما لاک‌های ژل برخلاف لاک‌های معمولی در معرض هوا خشک نمی‌شوند. لاک‌ ژل برای خشک‌شدن به نور فرابنفش نیاز دارد. بنابراین جز با لامپ ناخن نمی‌توانید از ژلیش‌ها استفاده کنید. 

    و اما مهم‌ترین نکات اولیه‌ای که باید برای خرید دستگاه لاک خشک کن بدانید.

    ۱. نوع دستگاه؛ UV یا LED؟

    برای خرید دستگاه لاک خشک کن اول باید ببینید که از چه نوع لاک ژلی (لاک ژل UV یا LED؟) قرار است استفاده کنید. برخی ژلیش‌ها تنها برای کار با دستگاه‌های UV یا LED فرمولاسیون شده‌اند. نوع ژلیش معمولا روی شیشه لاک ذکر می‌شود:

    لاک ژل

    لاک خشک‌کن‌های UV برای اکثر ژلیش‌ها قابل‌استفاده‌اند. حتی ژلیش‌های LED را هم می‌توان با دستگاه‌های UV خشک کرد. زیرا دستگاه‌های UV طیف وسیع‌تری از طول موج‌های فرابنفش را پوشش می‌دهند. اما ژلیش‌های UV با دستگاه‌های LED قابل‌خشک‌کردن نیستند.

    پس نوع دستگاه لاک خشک کن می‌تواند روی انتخاب لاک‌تان تأثیر بگذارد. اما برای اینکه بعدا در انتخاب لاک دچار محدودیت نشوید، پیشنهاد می‌کنیم لاک خشک کن دوکاره یا UV/LED بخرید تا هیچ محدودیتی در انتخاب لاک نداشته باشید.

    عکس‌های لاک خشک کن UV و LED را ببینید

    سایر تفاوت‌های لاک خشک‌کن‌های UV و LED را حین توضیح مابقی نکات خدمت‌تان عرض می‌کنیم.

    ۲. سرعت دستگاه در خشک‌کردن لاک

    نکات خرید دستگاه لاک خشک کن

    دستگاه‌های LED سرعت‌عمل بالاتری دارند. خشک‌کردن هر لایه لاک ژل با دستگاه لاک خشک کن LED میانگین حدود ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد. اما برای خشک‌کردن هر لایه لاک ژل با دستگاه لاک خشک کن UV باید چیزی حدود ۹۰ ثانیه یا بیشتر صبر کنید. شاید تفاوت چندان قابل‌ملاحظه‌ای به نظر نرسد. اما در سالن‌ها همین تفاوت چند ده ثانیه‌ای می‌تواند سرعت راه‌انداختن مشتری‌ها را بالا ببرد.

    البته ناگفته نماند که سرعت دستگاه‌های لاک خشک‌کن در برندهای مختلف متفاوت است. اما درمجموع دستگاه‌های LED از انواع UV سریع‌ترند. ضمن اینکه وجود تایمر خودکارِ چندحالته هم مزیت قابل‌توجهی است. دستگاه‌های تایمردار پس از مدت‌زمان مشخصی به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.

    [related]8208[/related]

    ۳. طول عمر دستگاه

    وقتی می‌گوییم دستگاه لاک خشک کن UV یا LED درواقع منظورمان نوع لامپ دستگاه است. لامپ‌های LED تا ۵۰ هزار ساعت کار می‌کنند و قابل‌تعویض نیستند. یادتان باشد که انجام هر مانیکور با دستگاه‌های LED تنها دو دقیقه زمان می‌برد. بنابراین لاک خشک‌کن‌های LED تا چندین و چند سال برایتان دوام خواهند داشت. مگر اینکه به دستگاه صدمه فیزیکی وارد شود.

    اما طول عمر لامپ‌های UV یک سروگردن پایین‌تر از انواع LED است. لامپ‌های UV بسته به میزان استفاده باید هر چند وقت، حتی شاید هر چند ماه یک بار، تعویض شوند. به همین دلیل دستگاه‌های UV در طولانی‌مدت هزینه‌بردارترند.

    ۴. میزان وات دستگاه

    حتما به میزان وات دستگاه دقت کنید. توان دستگاه با واحد وات بیان می‌شود و برای هر دستگاهی متغیر است. به‌طورکلی هرچه دستگاه پرتوان‌تر باشد، بهتر است. بنابراین دستگاه‌های با توانِ زیر ۱۰ وات را چندان پیشنهاد نمی‌کنیم. درضمن از بابت مصرف برق هم خیلی نگران نباشید. لاک خشک‌کن‌ها تأثیر قابل‌توجهی روی قبض برق نخواهند داشت. اما درکل دستگاه‌های LED معمولا کم‌مصرف‌ترند.

    مدل‌های باتری‌خور یا USBخور هم داریم. USBخورها را به‌راحتی می‌توانید با اتصال به پاوربانک کار بیندازید.

    ۵. اندازه و وزن دستگاه

    دستگاه لاک خشک کن سایز بزرگ

    ابعاد برخی لاک خشک‌کن‌ها در حدی است که تنها برای خشک‌کردن هم‌زمان چهار انگشت کفایت می‌کنند. به این معنی که باید شست‌تان را جداگانه زیر دستگاه قرار دهید. دستگاه‌هایی که بتوانید همه انگشتان‌تان را یک‌دفعه در معرض لامپ قرار دهید سرعت کار را بالاتر می‌برند. دستگاه‌هایی هم داریم که هم‌زمان برای هر دو دست/پا قابل‌استفاده‌اند و به مقدار قابل‌توجهی از مدت‌زمان انجام مانیکور/پدیکور می‌کاهند.

    و اما درمورد وزن دستگاه. دستگاه‌های لاک خشک کن درکل خیلی سبک‌اند و زحمتی برای جابجایی ندارند. البته انواع LED معمولا سبک‌ترند. خصوصا مدل‌های فانتزی و خانگی که هیچ وزن و سایز دست‌وپاگیری ندارند.

    مقایسه لاک خشک‌کن‌های UV و LED در یک نگاه

    [table id=141 /]

    مشاهده لیست قیمت لاک خشک کن‌های UV و LED

    جمع‌بندی

    اینکه دستگاه لاک خشک کن UV بخرید یا LED درنهایت به بودجه و ترجیح خودتان بستگی دارد. اما اگر از جنبه سلامتی به قضیه نگاه کنیم، لاک خشک‌کن‌های LED تا حدودی مطمئن‌ترند. حتما می‌دانید که باید تا حد امکان از مواجهه مستقیم با پرتوهای فرابنفش بپرهیزیم. دستگاه‌های LED چون سریع‌ترند، درنتیجه در هر بار مانیکور مجموعا مدت‌زمان کمتری در معرض اشعه خواهید بود. ضمنا برای کاهش خطرات احتمالیِ دستگاه‌های لاک خشک کن پیشنهاد می‌کنیم از کرم ضدآفتاب یا دستکش‌های آنتی‌UV استفاده کنید. دستکش‌های مخصوص مانیکور بدون انگشت‌اند و از پوست دست در برابر پرتوهای منتشره از دستگاه محافظت می‌کنند. خرید لاک خشک کن با تخفیف ویژه امروز [see_also]8825[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید