۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹

۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹
راهنمای مطالعه

    اگر به خرید دوربین چاپ فوری علاقه‌مندید، اینستَکس مینی ۹ (Instax mini 9) یکی از محبوب‌ترین مدل‌هایی است که شاید چشم‌تان را بگیرد. امروز در «درجه» از دلایلی با شما خواهیم گفت که خرید این دوربین را توجیه می‌کنند.

    اینستکس مینی ۹ در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان آپدیت جدید اینستکس مینی ۸ ازسوی کمپانی نام‌آشنای فوجی‌فیلم به بازار عرضه شد. بااینکه چند سالی از عرضه دوربین‌های سِری اینستکس مینی می‌گذرد، اما این دوربین‌ها همچنان بازار فروش خوبی دارند. قیمت اینستکس مینی ۹ در حال حاضر حدود یک میلیون تومان است. اما ببینیم که چه دلایلی برای خرید این دوربین نه‌چندان گران وجود دارد:

    ۱. طراحی جذاب و خاطره‌انگیز

    خرید دوربین چاپ فوری - تنوع رنگ اینستکس مینی ۹

    دوربین‌های سِری اینستکس مینیِ فوجی‌فیلم ظاهر خیلی دلفریبی دارند. اکثرا خریدارانِ این دوربین در اصل به‌خاطر سروشکل خوش‌ریختش پول خرج کرده‌اند. اینستکس مینی‌ها بیشتر به اسباب‌بازی می‌مانند تا یک دوربین واقعی. اما ظاهر نه‌چندان حرفه‌ایِ این دوربین‌ها اصلا بهانه خوبی برای منصرف‌کردن فانتزی‌پسندها نیست.

    اینستکس مینی ۹ در پنج رنگ جذاب به فروش می‌رسد: صورتی فلامینگو، آبی یخی، سبز لیمویی، آبی کبالت و سفید دودی. جنس بدنه دوربین از پلاستیک مات است. درضمن خیلی هم سبک است و به‌راحتی می‌توانید حتی یک‌دستی عکس بگیرید.

    اما عده‌ای هم از این دوربین‌ها در وهله اول به‌خاطر حس نوستالژیکی که در یادها زنده می‌کنند خوش‌شان می‌آید. در گذشته عکاسان دوره‌گرد با اجداد این سبک دوربین‌ها چه عکس‌های نابی که از لحظات خاطره‌انگیر مردم ثبت نکردند! از قدیمی‌ترهای فامیل که بپرسید، به احتمال قریب به یقین از این مدل عکس‌های چاپ فوری در آلبوم‌شان پیدا می‌شود.

    این دوربین جذاب را دقیق‌تر ببینید

    ۲. طرز کار ساده و راحت

    طرز کار دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹

    با خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ می‌توانید به‌آسانیِ آب‌خوردن عکاسی کنید. برای کار با این دوربین نیازی به دانش عکاسی نخواهید داشت. همه تنظیمات به‌طور خودکار انجام می‌شوند تا بهترین عکس ممکن را بگیرید.

    حتما می‌دانید که تنظیم دوربین براساس نور محیط چقدر در کیفیت عکس مؤثرست. اینستکس مینی ۹ خودش با تشخیص وضعیت روشنایی محیط، تنظیمات مناسبی را که باید از بین گزینه‌های زیر انتخاب کنید، نشان‌تان می‌دهد:

    تنظیمات نور

    در کنار این گزینه‌ها گزینه دیگری هم به‌اسم Hi-Key مشاهده می‌شود که درصورت انتخابِ شما خودبه‌خود نور عکس‌ها را از حد معمول بیشتر می‌کند.

    کافی است شاخص پیچاندنیِ دور لنز را روی علامتی که چراغ می‌زند قرار داده و دکمه شاتر را فشار دهید. در اندک زمانی کاغذ عکس از شیار بالای دوربین بیرون می‌آید و تنها چند دقیقه بعد تصویر ظاهر خواهد شد. به همین سادگی!

    [related]564[/related]

    ۳. برخورداری از آینه سلفی

    با خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ می‌توانید عکس سلفی هم بیندازید. یک آینه سلفیِ کوچک در جلوی دوربین کنار لنز تعبیه شده است تا برای گرفتن عکس سلفی کادربندی بهتری داشته باشید. البته که نمی‌توانید خودتان را کامل و واضح در این آینه ببینید. اما حدوحدود کادر برایتان مشخص‌تر خواهد شد. درهرصورت راهنمای خوبی است.

    ۴. مجهز به مبدل لنز ماکرو

    خرید دوربین چاپ فوری - لنز ماکرو

    برای عکاسی از سوژه‌های نزدیک باید لنز بزرگ‌کننده داشته باشیم. منتها با خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ نیازی به خرید جداگانه لنز ماکرو نخواهید داشت. متعلقات این دوربین شامل یک عدد مبدل لنز با قابلیت فوکوس روی سوژه‌های نزدیک است. این مبدل روی لنز دوربین نصب می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد روی سوژه‌های نزدیک تا فاصله ۳۵ سانتی‌متری فوکوس کند.

    عکس‌های نزدیک بدون استفاده از لنز ماکرو تار و بی‌کیفیت خواهند شد. ضمن اینکه بدون مبدل وقتی از نمایاب کوچک دوربین نگاه می‌کنید، ممکن است تصاویر نزدیک را واضح‌تر از چیزی که درنهایت چاپ خواهد شد، ببینید. بنابراین فوجی‌فیلم با این مبدل کمک بزرگی به افزایش کیفیت عکس‌های نمانزدیک کرده است.

    ۵. هدیه‌ای خاص و ماندگار

    اینستکس مینی ۹ را به‌طور خاص برای هدیه‌دادن پیشنهاد می‌کنیم. اگر کسی اهل استفاده از لوازم فانتزی باشد، فرقی نمی‌کند چه سنی (مدرسه‌ای یا بزرگسال)، مطمئنا از چنین هدیه‌ای حسابی ذوق خواهد کرد. این دوربین‌ها با ظاهر جذاب‌شان جنبه دکوری و تزئینی هم دارند. یعنی حتی اگر قرار نباشد که مدام با این دوربین عکس بیندازید، باز همیشه می‌تواند روی میز یا در قفسه اتاق‌تان به‌عنوان یک یادگاری نوستالژیک خودنمایی کند.

    اگر کسی اهل خاطره‌نویسی باشد که دیگر حتما از چنین هدیه‌ای استقبال خواهد کرد. سایز عکس‌های اینستکس مینی ۹ در اندازه‌ای است (۴۶ × ۶۲ میلی‌متر) که برای آرشیوکردن در دفتر خاطرات کاملا مناسب است.

    جمع‌بندی

    بااینکه اینستکس مینی ۹ از لحاظ کیفیت عکس بهترین دوربین چاپ فوری نیست، اما باتوجه‌به نقاط قوتی که برشمردیم، دیدید که دلایل نسبتا قانع‌کننده‌ای هم برای خرید این دوربین می‌توان برشمرد. ضمن اینکه قیمت تقریبا مناسبی دارد و برای کسانی که بیشتر به سرگرم‌ شدن و تجربه لذت‌بخش چاپ فوری عکس علاقه‌مندند تا عکاسی حرفه‌ای، انتخاب بی‌راهی نخواهد بود. از بابت موجود بودن فیلم مخصوص این دوربین هم خیال‌تان راحت باشد.

    [see_also]541[/see_also]

    مشاهده دوربین چاپ سریع فوجی

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید