۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹
راهنمای مطالعه

    دوربین‌های چاپ فوریِ سِری اینستَکس مینی (Instax mini) از خوش‌فروش‌ترین دوربین‌های چاپ فوریِ فوجی‌ فیلم‌ هستند و در ایران هم علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده‌اند. اما اگر به خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ (Instax mini 9) فکر می‌کنید، نقاط ضعف این دوربین را هم مدنظر داشته باشید.

    امروز نوبت مرور دلایلی است که شاید از خرید این دوربینِ حدود ۸۰۰ هزار تومانی منصرف‌تان کنند. دلایلی را که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم با رجوع به وب‌سایت‌های نقد و بررسی کالا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم. پس با «درجه» همراه باشید تا مهم‌ترین نقاط ضعفی را که درخصوص این دوربین پرفروش مطرح شده‌اند باهم مرور کنیم.

    ۱. کیفیت پایین عکس

    خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ - کیفیت عکس

    دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ دارای تنظیم نور خودکار است. چهار گزینه برای انتخاب وجود دارد که خود دوربین براساس تشخیص وضعیت نور محیط مناسب‌ترین‌شان را نشان‌تان خواهد داد. خب تا اینجای کار چیزی جز نقطه قوت نیست. اما برخی کاربران این دوربین معتقدند که اینستکس مینی ۹ همیشه در تشخیص بهترین گزینه خوب عمل نمی‌کند. درنتیجه بعید نیست که گاهی عکس‌ها زیادی روشن یا تاریک از آب دربیایند و کیفیت عکس رضایت‌بخش نباشد. همچنین گفته می‌شود که وقتی سوژه در فاصله دور باشد کیفیت عکس چندان تعریف‌کردنی نخواهد بود. در چنین مواردی احتمالا اولین احساسی که به سراغ‌تان می‌آید این است که فیلم دوربین را هدر داده‌اید. 

    البته ناگفته نماند که اگر از خرید دوربین چاپ فوری انتظار عکس‌برداری با کیفیت فوق‌العاده بالا را دارید تقصیر خودتان است. چراکه دوربین‌های چاپ فوری اساسا برای عکاسی حرفه‌ای طراحی نشده‌اند و از این دوربین‌ها نباید انتظار عکس‌های شاهکار داشته باشید.

    ۲. قیمت بالای فیلم چاپ فوری

    معایب خرید دوربین چاپ فوری - قیمت بالای فیلم

    قیمت خود دوربین حدود ۸۰۰ هزار تومان است. اگرچه قیمت اولیه دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹ را می‌توان مشتری‌پسند توصیف کرد، اما برای استفاده مکرر از این دوربین باید پول زیادی خرج کنید. چراکه فیلم مخصوص دوربین‌های اینستکس مینی اصلا ارزان نیست. هر بسته ۱۰تایی فیلم مخصوص اینستکس مینی (رنگی یا سیاه‌سفید) حدود ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. یعنی بابت هر ۱۰ عکسی که معلوم نیست چندتایشان درست‌وحسابی از آب دربیایند باید دست‌کم ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

    اگر این دوربین را به کودک خردسال‌تان هدیه می‌دهید (دوربین‌های چاپ فوری برای آشنایی کودکان با دنیای عکاسی می‌توانند هدیه جالب و سرگرم‌کننده‌ای باشند)، احتمالا اول باید دلبندتان را تفهیم کنید که الکی عکس نگیرد.

    [related]10150[/related]

    ۳. به‌روزرسانی جزئی در مقایسه با نسخه پیشین

    اینستکس مینی ۹ درواقع آپدیت جدید نسخه پیشین این دوربین یعنی اینستکس مینی ۸ محسوب می‌شود. اما در اینستکس مینی ۹ شاهد تنها چند به‌روزرسانی جزئی هستیم که به عقیده برخی از منتقدان برای توجیه عرضه نسخه جدید سِری اینستکس مینی کافی نیستند.

    ویژگی‌های اضافه‌شده به اینستکس مینی ۹ عبارت‌اند از:

    • تعبیه آینه سلفی در کنار لنز دوربین؛
    • تنوع رنگی متفاوت در مقایسه با سِری قبل؛
    • مجهز به لنز مبدل ماکرو برای عکاسی از فاصله نزدیک.

    بنابراین اگر اینستکس مینی ۸ دارید، در مقایسه با نسخه جدید آپشن‌های زیادی را از دست نداده‌اید.

    ۴. فلاش خودکار

    خرید دوربین چاپ فوری اینستکس مینی ۹

    طراحی دوربین‌های سِری اینستکس مینی به‌شکلی است که کاربر بتواند با کمترین زحمتی عکس بیندازد. بنابراین پیش از عکس‌برداری گزینه‌های زیادی برای تنظیم وجود ندارد. حتی فلاش دوربین هم به‌صورت خودکار کار می‌کند. به این معنی که نمی‌توانید فلاش دوربین را به‌دلخواه روشن یا خاموش کنید. برخی کاربران اینستکس مینی ۹ معتقدند که دوربین حتی وقتی هم نیازی نیست فلاش می‌زند و کیفیت عکس را خراب می‌کند. درکل فلاش خودکارِ این دوربین مطلوب برخی کاربران نبوده است.

    ۵. وضوح پایین آینه سلفی

    گفتیم که یکی از مزیت‌های اینستکس مینی ۹ بر نسخه پیشینِ این دوربین تعبیه آینه سلفی است. اما باید بگوییم تصویری که از خودتان در آینه می‌بینید واضح نخواهد بود این آینه کوچک بیشتر به یک سطح انعکاسی می‌ماند تا آینه واقعی. برای سلفی‌های دسته‌جمعی که آپشن چندان کارامدی نیست. منتها برای سلفی‌های تکی تا حدودی به کادربندی کمک می‌کند. ولی باتوجه‌به وضوح پایین آینه سلفی نمی‌توان ادعا کرد که فوجی‌فیلم آپشن شگفت‌انگیزی در این دوربین برایمان طراحی کرده است.

    جمع‌بندی

    اگر تابه‌حال دوربین چاپ فوری نداشته‌اید، از خرید اینستکس مینی ۹ ضرر نمی‌کنید. درست است که این دوربین به باکیفیتیِ دوربین‌های حرفه‌ای عکس نمی‌گیرد و فیلم مخصوصش هم گران است. اما اگر بحث کیفیت و هزینه برایتان چندان مطرح نیست و درعوض به زیبایی ظاهری و لذت چاپ فوری عکس اهمیت بیشتری می‌دهید، پس شک نکنید که درمجموع خرید رضایت‌بخشی برایتان خواهد بود. ضمن اینکه حتی منتقدان این دوربین معتقدند اینستکس مینی ۹ برای شروع تجربه عکاسی با دوربین‌های چاپ فوری گزینه مناسبی است. اگر شما هم از کاربران اینستکس مینی ۹ هستید، پیشنهاد می‌کنیم تجربه استفاده از این دوربین‌ها را با ما و سایر مخاطبان در میان بگذارید. شما نقاط قوت و ضعف این دوربین را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ [see_also]8782[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید