هرآنچه برای خرید شلوار جین مردانه باید بدانید

هرآنچه برای خرید شلوار جین مردانه باید بدانید
راهنمای مطالعه

    شلوار جین لازمه هر کمد لباسی است. مگر می‌شود اسپرت‌پوش بود و شلوار جین نداشت! در این مطلب «درجه» با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکاتی را که برای خرید شلوار جین مردانه باید بدانید با هم مرور کنیم.

    اگر جین‌پوش باشید، احتمالا در خرید شلوار جین تجربه ناموفق هم داشته‌اید. مثلا تازه پس از خرید به این نتیجه رسیده‌اید که تن‌خور شلوار جدیدتان راحت نیست یا به شما نمی‌آید. خصوصا اگر از فروشگاه‌های آنلاین خرید می‌کنید، احتمال اینکه از خریدتان پشیمان شوید بیشتر است. چراکه تن‌خور شلوار را پیش از خرید صرفا در تن مانکن می‌بینید. اما ما اینجاییم تا این چالش را برایتان راحت‌تر کنیم.

    بیایید با مروری کوتاه بر انواع مدل شلوار جین مردانه شروع کنیم:

    انواع مدل شلوار جین مردانه

    خرید شلوار جین مردانه - انواع مدل شلوار جین مردانه

    [table id=142 /]

    چه مدلی به من بیشتر می‌آید؟

    رایج‌ترین مدل‌های شلوار جین مردانه را در جدول بالا برایتان گفتیم. اما این مدل‌ها لزوما برای هر هیکلی تن‌خور شیک و مطلوبی نخواهند داشت. بنابراین باید انتخاب‌تان را به مدل‌هایی محدود کنید که با فرم بدن‌تان هماهنگی بیشتری دارند. البته که سلیقه فردی هم شرط است.

    اما می‌توانید نکات زیر را به‌عنوان پیشنهاد مدنظر داشته باشید:

    • جین‌های راسته برای هیکل‌های ورزشکاری تن‌خور شیکی دارند. اما منظور از هیکل ورزشکاری چیست؟ هیکل‌های ورزشکاری شانه‌های پهن و عریضی دارند. طوری که عرض شانه‌هایشان از عرض کمرشان بیشتر است و درنتیجه کمرباریک به نظر می‌رسند. اگر هیکل ورزشکاری داشته باشید، نیم‌تنه بالایی بدن‌تان Vشکل خواهد بود. شلوار جین راسته برای این نوع فرم بدن گزینه مناسبی است. یک سوئیشرت یا تی‌شرت گشاد هم که دست‌وپا کنید تیپ‌تان تکمیل می‌شود.
    • جین‌های اِسلیم فیت نسبت به جین‌های راسته جمع‌وجورترند و لنگه‌های با دهانه تنگ‌تری دارند. در قسمت دور زانو هم به اندازه جین‌های راسته آزاد نیستند. این مدل برای شماهایی که عرض شانه‌هایتان با عرض کمرتان تقریبا یکی است، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. درضمن جین‌های این مدلی معمولا فاق‌کوتاه‌اند و روی قسمت پایین‌تری از کمر قرار می‌گیرند. درنتیجه اگر تمایل دارید نیم‌تنه بالایی بدن‌تان بلندتر از چیزی که هست به نظر برسد، اِسلیم فیتِ فاق‌کوتاه بخرید.
    • اگر کوتاه‌قد هستید، شلوار جینی با ارتفاع فاق نرمال (نه کوتاه نه بلند) بخرید تا پاهایتان بلندتر به نظر برسند. خرید جین بَگی را هم پیشنهاد نمی‌کنیم. چون قدتان را کوتاه‌تر نشان خواهد داد.
    • اگر لاغر و باریک‌اندام هستید، ما به شما خرید شلوار جین مدل راسته را پیشنهاد می‌کنیم. اما از خرید جین جذب، بَگی یا فاق‌بلند خودداری کنید. جین‌های جذب لاغری پاهایتان را نمایان‌تر خواهند کرد. جین‌های بَگی هم برای قدوقواره‌تان بیش از حد گشاد خواهند بود.
    • اگر دور کمر پهنی دارید، شلوار جین آزاد با برش راسته بخرید. دنبال جین‌های جذب و اِسلیم فیت هم اصلا نباشید.

    چه رنگ شلوار جین مردانه بخرم؟

    خرید شلوار جین مردانه - انتخاب رنگ

    اگر درمورد رنگ می‌پرسید، چقدر روشن یا تیره مسلما به سلیقه خودتان بستگی دارد. اما یکی دو نکته‌ای هم هست که بد نیست بدانید:

    • تفاوت جین‌های روشن و تیره را می‌توان در سطح رسمی بودن‌شان دانست. البته که جین درکل پوششی غیررسمی است. اما همین غیررسمی بودن هم خودش درجاتی دارد. از این بابت باید بگوییم که جین‌های روشن غیررسمی‌ترند.
    • جین‌های تیره‌تر احتمال اینکه رنگ‌شان براثر استفاده و شست‌وشوی مکرر برود بیشتر است. اگر به جین‌های تیره علاقه‌مندید، اول اینکه بهتر است شلوارتان را پشت‌ورو بشویید تا سطح رویی شلوار مستقیما با آب و شوینده در تماس نباشد.

    شلوار جینی که می‌خرم چقدر بلند باشد؟

    خرید شلوار جین مردانه - قد شلوار

    این هم انتخابی سلیقه‌ای است. بعضی‌ها ترجیح می‌دهند که لبه شلوار کاملا روی کفش‌شان بیفتد و بعضی دیگر از اینکه پایین شلوار چین بخورد، متنفرند. اگر قد شلوار از حد دلخواه‌تان بلندتر باشد که مسئله‌ای نیست. می‌توانید زیر شلوارتان را کوتاه کنید. اما اگر قد بلندی دارید، ممکن است شلوار جینی که می‌خرید چندان هم برای تنظیم قد راه ندهد. درهرصورت بااینکه قد شلوار در وهله اول به سلیقه خودتان بستگی دارد، ولی باز بد نیست مروری بر نکات زیر داشته باشید:

    • اگر مایل نیستید که کسی به رنگ جوراب‌تان توجه کند، پس بدون تردید شلوار جینی بخرید که اندکی روی کفش‌تان به‌اصطلاح بشکند. به‌این‌ترتیب کمتر کسی متوجه جوراب‌های رنگ‌به‌رنگ‌تان خواهد شد!
    • اما برعکس اگر مایل‌اید که توجه بیننده به کفش‌تان جلب شود، بهتر است شلوار جینی بخرید که تا روی مچ‌تان باشد.
    • اگر هم تصمیم دارید زیر شلوارتان را تا بزنید، بهتر است سراغ جین‌های پاچه‌گشاد نروید.

    سخن پایانی

    امیدواریم پیشنهاداتی که برای خرید شلوار جین مردانه با شما در میان گذاشتیم برایتان مفید بوده باشند. اگر محتوای این مطلب را پسندیدید، ما را به دوستان‌تان هم معرفی کنید. برای هم‌رسانی مطالب موردپسندتان کافی است از کلیدهای اشتراک‌گذاری در انتهای مقالات کمک بگیرید. [see_also]2547[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید