۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید شیائومی می ۹

۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید شیائومی می ۹
راهنمای مطالعه

    برخورداری از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین اصلی سه‌گانه و البته قیمتی رقابتی، باعث می‌شود خرید شیائومی می ۹ یک تصمیم ارزشمند باشد. اما آیا  شیائومی می ۹ با وجود رقبای سر سخت بازار می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید یک پرچمدار باشد؟ با «درجه» همراه باشید.

    سری گوشی‌های Mi شیائومی به‌عنوان پرچمداران این شرکت، همواره رقابت بین برترین گوشی‌های بازار را به سطح تازه‌ای رسانده‌اند. شیائومی با تجهیز این محصولات به قابلیت‌های روز دنیای فناوری، تلاش کرده است تا رقیبی توانمند برای بهترین‌های این عرصه به بازار عرضه کند. در کنار سخت افزار قدرتمند و بی‌‌رقیب، قیمت این گوشی هوشمند هم اختلاف قابل توجهی با پرچمداران مهم بازار دارد و می‌تواند به برگ برنده اصلی شیائومی تبدیل شود.

    ۱. کیفیت ساخت و طراحی عالی

    خرید شیائومی می ۹ - طراحیهمانند اکثر پرچمداران حال حاضر بازار، شیائومی می ۹ هم از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده که چند سالی است در صنعت موبایل رواج یافته است. بدنه شیشه‌ای با لبه‌های خمیده و فریم آلومینیومی براق (سری ۷۰۰۰) همان ترکیبی است که از یک پرچمدار تمام‌عیار در سال ۲۰۱۹ انتظار داریم.

    در نمای جلو شاهد صفحه نمایش بلند با نسبت تصویر ۱۹:۹ همراه با یک بریدگی قطره‌ای شکل در قسمت بالا و یک حاشیه نازک در قسمت پایینی دستگاه هستیم که پوشش گوریلا گلس ۶ وظیفه حفاظت از آن را برعهده دارد.  پنل پشتی می ۹ هم از جنس گوریلا گلس ۵ ساخته شده و با انحنای نسبتا زیادی از دو طرف به سمت فریم فلزی گوشی پیشروی کرده است، بدین ترتیب می ۹ باریک‌تر از ضخامت واقعی خود به‌ نظر می‌رسد.

    شیائومی برای شناسایی اثر انگشت، حسگری اپتیکال را در نیمه پایینی نمایشگر قرار داده است که با تاباندن نور روی انگشت، عملیات شناسایی را انجام می‌دهد. فرایند راه‌اندازی حسگر و ثبت اثر انگشت به‌ راحتی انجام می‌شود و عملکرد حسگر نیز نسبتا سریع است.

    ۲. نمایشگر باکیفیت با دقت خوب

    خرید شیائومی می ۹ - نمایشگرمی ۹ به نمایشگری ۶.۳۹ اینچی سوپر امولد با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل ساخت سامسونگ مجهز شده است که تراکم قابل‌قبول ۴۰۲ پیکسل را برای آن به همراه دارد. اگرچه سایر گوشی‌های بالارده دارای نمایشگر با وضوح بالاتر هستند، اما همانند تمام پنل‌های ساخت سامسونگ شاهد کیفیت تصویر کم نظیری در این گوشی هستیم که با توجه به وضوح بالای نمایشگر، نیازی به رزولوشن بالاتر را احساس نمی‌کنید.

    رنگ‌ها در این پنل واضح و شفاف به نماش درمی‌آیند. حداکثر روشنایی نمایشگر می ۹ در حالت دستی به حدود ۴۵۰ نیت و در حالت خودکار به حدود ۶۰۰  نیت می‌رسد. حالت Reading Mode با کاهش نور آبی گزینه مناسبی برای مطالعه شبانه است. البته می ۹ گزینه دیگری به نام Night Mode هم دارد که برای فعال کردن آن باید روشنایی نمایشگر را در محیط تاریک به شکل دستی به حداقل برسانید. می ۹ از استاندارد HDR10 و فضای رنگی گسترده‌ DCI P3 هم پشتیبانی می‌کند.

    حالت نمایشگر همیشه روشن یا به قول شیائومی Ambient Display هم در می ۹ وجود دارد که با شانزده تم مختلف تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد.

    [related]9694[/related]

    ۳. عملکرد روان و سریع

    خرید شیائومی می ۹ - پردازندهشیائومی می 9 یکی از اولین گوشی‌های هوشمند دنیا با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ به حساب می‌آید. این چیپست ۷ نانومتری از پردازنده ۸ هسته‌ای در سه خوشه متفاوت بهره می‌گیرد که دارای چهار هسته‌ کم‌مصرف Kryo 485 Silver ( نسخه‌ سفارشی‌شده‌ای از هسته‌های Cortex A55) با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی، سه هسته‌ میانی Kryo 485 Gold (نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ای از هسته‌های Cortex A76) با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز و هسته‌ Kryo 485 Gold با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز به‌عنوان پردازنده‌ مرکزی است.

    در حال حاضر در دنیای اندروید چیزی بهتر از این پردازنده وجود ندارد. وقتی صحبت از استفاده روزمره می‌شود، شیائومی می ۹ در همه ابعاد شما را راضی می‌کند. برنامه‌ها با سرعت زیادی اجرا می‌شوند و با وجود حافظه رم پرسرعت، جابجایی بین برنامه‌ها هم در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

    آدرنو ۶۴۰ هم وظیفه پردازش گرافیکی شیائومی می ۹ را برعهده دارد. این پردازشگر گرافیکی از تمام فناوری‌های روز مانند ولکان 1.1، گیمینگ HDR و PBR پشتیبانی می‌کند. بازی‌های سنگینی مانند پابجی و آسفالت ۹ با کمترین دردسر ممکن و به راحتی در آخرین تنظیمات گرافیکی اجرا می‌شوند. حتی بعد از طولانی شدن بازی، دستگاه فقط به مقدار کمی گرم می‌شود و در بازی‌های سبکتر به هیچ عنوان متوجه افزایش دمای بدنه نخواهید شد.

    در حالیکه اسنپدراگون ۸۵۵ از حافظه‌های پرسرعت UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند، شیائومی برخلاف وان‌پلاس، پرچمدار جدیدش را با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی UFS 2.1، بدون درگاه کارت حافظه در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ رم روانه‌ بازار می‌کند.

    ۴. دوربین سه‌گانه توانمند

    خرید شیائومی می ۹ - دوربینمی ۹ نخستین پرچمدار شیائومی با دوربین اصلی سه‌گانه محسوب می‌شود. شرکت سازنده، کاربردی‌ترین ترکیب ممکن را در این سه‌گانه به کار گرفته که بین آنها سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی می‌درخشد. مشخصات دوربین های می ۹ را در ادامه می‌بینید:

    • دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر ۱/۲ اینچی، ضریب اف ۱.۸، فوکوس خودکار لیزری و PDAF
    • دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، حسگر ۱/۳.۰ اینچی، لنز فوق عریض، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار لیزری و PDAF
    • دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر ۱/۳.۶ اینچی، لنز تله فوتو، ضریب اف ۲.۲، فوکوس خودکار لیزری و PDAF
    • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۰

    در طول روز و در شرایط نوری کافی، شیائومی می ۹ به صورت پیش‌فرض با ترکیب چهار پیکسل، عکس‌هایی عالی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند. تصاویر در صورت ثبت در حالت HDR، کنتراست بسیار خوب، گستره‌ دینامیکی مناسب و سطح خوبی از جزئیات را به ‌همراه دارند. فوکوس خودکار عملکرد خوبی دارد و دیافراگم نسبتا بزرگ روی لنز اصلی، جلوه‌های عمیق میدانی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

    می ۹ به ‌لطف تجهیز به دوربین سه‌گانه قابلیت تشخیص عمق میدان و ایجاد جلوه‌ بوکه را نیز دارد. پرچمدار شیائومی در این بخش عملکرد بسیار خوبی را از خود به‌ نمایش می‌گذارد و جداسازی مرزهای سوژه از پس زمینه به خوبی صورت می‌گیرد.

    دوربین سلفی می ۹ هم عملکرد مناسبی دارد و چه در ثبت تصاویر سلفی معمولی و چه در حالت پرتره، شما را راضی می‌کند. عکس‌های این دوربین در محیط تاریک هم قابل قبول است و حتی به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند.

    ۵. قیمت فوق‌العاده رقابتی برای خرید شیائومی می ۹

    و حالا زمان آن رسیده است تا به بزرگ‌ترین برگ برنده می ۹ اشاره کنیم: قیمت

    در حالی‌که سری گلکسی S10 و آیفون XS Max به عنوان پرچمداران شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و اپل، همگی با قیمت‌های نزدیک به ۱۰۰۰ دلار روانه بازار شدند، شیائومی قدرتمند‌ترین گوشی خود را در ازای رقمی نزدیک به ۵۱۰ دلار به مشتریان خود ارائه کرد.

    همین برچسب قیمتی فوق‌العاده آن باعث شده است با وجود اشکالاتی که ممکن است می ۹ داشته باشد، ارزش خرید آن بسیار بالا رود. نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با ۶ گیگابایت رم این گوشی هم اکنون با قیمتی معادل ۶ میلیون تومان در بازار کشورمان قابل خریداری است.

    جمع‌بندی خرید شیائومی می ۹

    خرید شیائومی می ۹ پرچمداران شیائومی برای آن دسته از علاقه‌مندان به دنیای موبایل ساخته شده‌اند که هیچوقت با قیمت‌های نجومی سه برند اول کنار نمی‌آیند اما می‌خواهند به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دست پیدا کنند. شیائومی می ۹ یکی از خاص‌ترین گوشی‌های بازار است و به راحتی نگاه‌ها را به خود خیره می‌کند. طراحی زیبا و کیفیت ساخت فوق العاده، سخت افزار قدرتمند، نمایشگر سوپر امولد و پشتیبانی از شارژ سریع سیمی و بیسیم هم جذابیت‌های این گوشی را افزایش می‌دهند. تنها رقیب‌های می ۹ از نظر توازن بین قیمت و کارآیی، آنر ویو ۲۰ و وان پلاس ۷ پرو خواهند بود که البته با وجود نزدیک بودن قیمت دلاری آن‌ها به هم، در حال حاضر در بازار کشورمان با قیمتی بسیار بالاتر به فروش می‌رسند. نظر شما در رابطه با خرید شیائومی می ۹ چیست؟ آیا قصد خرید آن را دارید؟ [see_also]11112[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید