۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی می ۹

۵ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی می ۹
راهنمای مطالعه

    با اینکه شیائومی می ۹ یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است، ولی مشکلاتی دارد که می‌تواند در تصمیم شما برای خرید آن اثرگذار باشد.

    جدا از ویژگی‌های کلیدی پرچمدار شیائومی که در مطلب قبلی به آن اشاره شد، کاربران این محصول از برخی مشکلات آن شکایت داشته‌اند که ممکن است شما را از خرید این گوشی قدرتمند منصرف کند.

    بنابراین امروز می‌خواهیم به مهم‌ترین نقاط ضعف این محصول بپردازیم تا اگر تصمیم به خرید این گوشی دارید، با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. عملکرد ضعیف‌تر دوربین نسبت به پرچمداران مطرح بازار

    دوربین شیائومی می ۹شیائومی تلاش زیادی برای قرار دادن دوربینی توانمند در می ۹ انجام داده است؛ به همین دلیل این گوشی به اولین محصول شیائومی تبدیل شده است که از دوربینی سه‌گانه بهره می‌برد. حسگر ۴۸ مگاپیکسلی که نقش دوربین اصلی را دارد در کنار دو حسگر ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی که به ترتیب برای ثبت تصاویر تله فوتو با زوم دو برابری و تصاویر عریض (واید) به کار می‌روند.

    شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف دوربین می ۹ را عدم تجهیز آن به لرزشگیر اپتیکال دانست تا جایی که محدودیت‌‌هایی برای ثبت تصاویر در شرایط تاریک را با نوردهی طولانی ایجاد کرده است. پرچمدار شیائومی در نور روز تصاویر فوق العاده‌ای را تحویل شما می‌دهد اما وقتی صحبت از شب و شرایط نوری کم می‌شود، شرایط تغییر می‌کند.

    جزئیات کم، نویز بالا و رنگ‌های غیر واقعی از مشکلات اصلی تصاویر ثبت شده با می ۹ در نور کم هستند. حتی به خاطر فقدان لرزشگیر اپتیکال، ممکن است با لرزش دست و تار شدن عکس مواجه شوید. بنابراین باید دقت بیشتری را برای عکاسی در محیط داخلی و نور کم لحاظ کنید. دوربین‌های تله فوتو و اولترا واید می ۹ هم در محیط تاریک عملکرد خوبی ندارند و فقط به درد عکاسی در نور کافی می‌خورند.

    البته شیائومی با آپدیت جدید MIUI برای می ۹ (نسخه ۱۰.۲.۲۵) وعده بهبود عملکرد دوربین را داده است و شاید بعضی از مشکلات فوق رفع شوند.

    ۲. نبود درگاه کارت حافظه Micro SD

    فقدان درگاه کارت حافظه در شیائومی می ۹در طی سال‌های اخیر با افزایش ظرفیت داخلی گوشی‌های هوشمند، نیاز به کارت حافظه‌ جانبی تا حدودی کاهش پیدا کرده است. اما همچنان در برخی گوشی‌ها عدم پشتیبانی از این کارت حافظه‌ها به وضوح احساس می‌شود.

    شیائومی پرچمدار جدیدش را با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی درکنار ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ رم روانه‌ بازار کرده است. برای کسانی که بودجه پایین‌تری داشته و قصد خرید مدل ۶۴ گیگابایتی را دارند، عدم پشتیبانی از کارت حافظه ممکن است کمی اذیت کننده باشد. در صورتی که این مشکل در مدل ۱۲۸ گیگابایتی ممکن است خیلی به چشم نیاید.

    [related]11157[/related]

    ۳. ظرفیت باتری کمتر از حد انتظار

    ظرفیت باتری شیائومی می ۹شیائومی می ۹  به باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به رقبای اصلی، ظرفیت بسیار کمتری دارد و حتی نسبت به نسل قبل هم اندکی کمتر شده است. برای مقایسه می‌توان به باتری ۴۱۰۰ و ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی در گلکسی اس 10 پلاس و پی ۳۰ پرو اشاره کرد.

    باتری این گوشی در سخت‌ترین شرایط هم می‌تواند یک روز کاری کامل را دوام بیاورد اما به سختی می‌توان شارژ گوشی را به روز دوم کشاند. البته این گوشی از فناوری شارژ سریع ۲۷ واتی یا به قول شیائومی «شارژ توربو» پشتیبانی می‌کند که ظرف ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد ظرفیت باتری را پر کرده و برای شارژ کامل هم به اندکی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز دارد.

    ۴. شیائومی می ۹ ضد آب و گرد و غبار نیست

    شیائومی اعتقادی به دریافت گواهی مقاومت دربرابر آب و گردوغبار IP برای محصولات خود ندارد و این وضعیت درباره‌ی می ۹ نیز صدق می‌کند. در حالیکه شرکت‌های بزرگی مانند هواوی و سامسونگ پرچمداران خود را با دریافت گواهی IP68 راهی بازار کرده‌اند، عدم مقاومت نسبت به نفوذ آب و مایعات می‌تواند نکته‌ای منفی در مورد می 9 به حساب آید.

    بنابراین باید حواستان نسبت به این موضوع باشد و مواظب باشید آب و مایعات آسیبی به دستگاه شما نرسانند.

    ۵. نبود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

    نبود جک هدفون در شیائومی می ۹حذف جک ۳.۵ میلی‌متری کم کم دارد به ویژگی ثابت اکثر گوشی‌های بازار تبدیل می‌شود. نبود این جک به قدری در محصولات اخیر بازار شایع بوده که حالا دیگر به بودن آن در برخی گوشی‌ها باید متعجب باشیم! این حقیقت که پورت USB-C شیائومی می ۹ هم برای شارژکردن گوشی و هم برای اتصال هدفون به‌کار می‌رود، باعث استهلاک زودتر آن نسبت به پورت‌های موجود در دستگاه‌های پیشین می‌شود.

    خوشبختانه شیائومی تبدیل درگاه USB نوع C به جک ۳.۵ میلی‌متری را در جعبه گوشی قرار داده است و حداقل از این بابت می‌توانیم خوشحال باشیم.

    جمع‌بندی خرید شیائومی می ۹

    شیائومی می ۹با در نظر گرفتن تمام نقاط ضعفی که به آن اشاره شد، شیائومی می ۹ باز هم یکی از ارزشمندترین گوشی‌های موجود در بازار است و اگر با معدود مشکلاتش کنار می‌آیید، می‌توانید با خیال راحت تا چند سال از آن استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال خرید یکی از قوی‌ترین گوشی‌های بازار با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به سایر پرچمداران هستید، در خرید آن شک نکنید. نظر شما در رابطه با خرید شیائومی می ۹ چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را داشته‌اید؟ [see_also]10150[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید