۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی واچ

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی واچ
راهنمای مطالعه

    سامسونگ گلکسی واچ یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که قابلیت‌های خوبی دارد، اما برخی مشکلات این ساعت شاید شما را از خرید آن منصرف کند.

    در حالی که اپل با سری اپل واچ به فروش موفق خود در بازار ساعت‌های هوشمند ادامه می‌دهد، سامسونگ با عرضه گلکسی واچ به دنبال سهم بیشتری از بازار است. گلکسی واچ در حقیقت نسخه ارتقا یافته Gear S3 محسوب می‌شود که علاوه بر عمر باتری بیشتر، از سنسورهای بیشتر و دقیق‌تری هم برخوردار است.

    اما در کنار همه ویژگی‌های خوبی که این محصول دارد، کاربران از برخی کمبودها و مشکلات آن ناراضی هستند که شاید در تصمیم شما برای خرید آن موثر باشد.

    در این مقاله می‌خواهیم به مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که ممکن است شما را از خرید گلکسی واچ منصرف کند. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. محدودیت‌های سیستم‌عامل تایزن در سامسونگ گلکسی واچ

    محدودیت سیستم عامل سامسونگ گلکسی واچ

    پشتیبانی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث موردی است که سیستم‌عامل تایزن در مقایسه با Watch OS اپل و Wear OS گوگل ضعیف‌تر عمل می‌کند. این مسئله آزادی عمل را از شما می‌گیرد. به عنوان مثال، در حالی که می‌توانید به اعلان‌های دریافت شده در برنامه‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام پاسخ دهید، اما قادر به شروع مستقیم پیام‌رسانی به مخاطبین در آن برنامه نیستید.

    همچنین نمی‌توانید از سرویس‌های گوگل مانند Google Maps استقاده کنید و باید به استفاده کردن از جایگزین آن در سیستم‌عامل تایزن برای جهت‌یابی عادت کنید. در نتیجه، برای آن دسته از کاربران اندرویدی که عادت به استفاده از اکوسیستم گوگل داشته‌اند، عدم دسترسی به برنامه‌های این شرکت کمی آزاردهنده است.

    با این حال سامسونگ با شرکت‌های دیگری در حال همکاری است تا این موضوع نیز برطرف شود و یکی از بزرگترین قدم‌های آن را می‌توان توسعه اپلیکیشن اسپاتیفای برای سیستم‌عامل تایزن دانست که پشتیبانی آفلاین را نیز در اختیار کاربران می‌گذارد.

    [related]11778[/related]

    ۲. ناکارآمدی بیکسبی نسبت به دستیار هوشمند گوگل

    ناکارآمدی بیکسبی در سامسونگ گلکسی واچ

    الکسا، گوگل اسیستنت، کورتانا، سیری و حالا هم بیکسبی (Bixby)؛ امروزه هر شرکت بزرگی خواهان ایجاد دستیار هوشمند منحصربه‌فرد خود است، ولی همه آن‌ها هنوز به اندازه کافی کاربردی نیستند.

    بیکسبی، دستیار هوشمند سامسونگ، احتمالا ناکارآمدترین دستیار شخصی لیست بالاست. در گلکسی واچ، بیکسبی به بعضی فرامین کاربران مانند برقراری تماس، ارسال پیام به مخاطبین، اعلام وضعیت آب و هوا و شروع تمرینات به خوبی پاسخ نمی‌دهد. اگرچه بیکسبی حتی در پاسخگویی به سایر سوالات ساده هم ناتوان است و به دفعات با پیغام عدم پیدا کردن جواب در نمایشگر ساعت مواجه می‌شوید.

    ۳. عملکرد محدود سامسونگ گلکسی واچ با iOS

    محدودیت سامسونگ گلکسی واچ با iOS

    اگر از کاربران آیفون هستید، شاید نتوانید به اندازه کاربران اندرویدی تجربه کاملی با ساعت هوشمند جدید سامسونگ داشته باشید و تعاملات در مقایسه با اندروید محدودتر هستند. درحالی که قادر به دیدن اعلان برنامه‌هایی مانند ایمیل و فیسبوک هستید، نمی‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. امکان پاسخگویی به پیام‌های متنی وجود دارد ولی در مورد iMessages این ویژگی ممکن نیست.

    همچنین پیدا کردن برنامه‌های سازگار نیز در iOS دشوارتر است و فقط آن‌هایی که رایگان هستند، نمایش داده می‌شوند. لازم به ذکر است اگر به دنبال استفاده از برنامه Samsung Health هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که متاسفانه از GPS پشتیبانی نمی‌شود.

    جمع‌بندی خرید سامسونگ گلکسی واچ

    خرید سامسونگ گلکسی واچ سامسونگ گلکسی واچ از لحاظ زیبایی در طراحی و همچنین سیستم‌عامل روان و جذاب یکی از بهترین ساعت‌های حال حاضر بازار است. این ساعت هوشمند همانند یکی از محصولات نسل بعدی است که همین امروز در اختیار کاربران قرار گرفته است. صفحه نمایش گرد و متناسب و زیبای آن چشم هر کاربری را به سمت خود خیره می‌کند. با این حال انتخاب برنامه‌های اصلی محدود آن تقریبا برای تمامی کاربران یک ویژگی منفی و نقطه ضعف اساسی به شمار می‌رود. همچنین احتمالا کمتر کسی از دستیار به معنای واقعی کلمه افتضاح بیکسبی استفاده کند! درنهایت اگر شما دارای یک گوشی سامسونگ و یا اندرویدی هستید و به دنبال یک ساعت هوشمند با ظاهری زیبا و کارایی مناسب در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و سنجش میزان فعالیت بدنی خود می‌گردید، خرید گلکسی واچ سامسونگ یک گزینه بسیار ایده‌آل برای شما است. نظر شما در رابطه با خرید گلکسی واچ چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را داشته‌اید؟ [see_also]2389[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید