بررسی ۷ مدل از پلوپز‌ های پرفروش در بازار ایران

بررسی ۷ مدل از پلوپز‌ های پرفروش در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    شاید درست کردن برنج در نگاه اول کار ساده‌ای به نظر برسد. اما واقعیت این است که کار بسیار حساسی است. اگر کمی در پختن آن بی‌دقتی کنید ممکن است دیگر قابل خوردن نباشد! اما یک پلوپز خوب می‌تواند در این زمینه به‌خوبی هوای شما را داشته باشد و با کمی دقت دیگر لازم نیست نگران خشک ماندن یا شفته شدن برنج‌تان باشید!

    برای انتخاب یک پلوپز خوب اول باید دقیقا بدانید که چه انتظاری از یک پلوپز دارید و می‌خواهید به کدام نیازتان پاسخ بدهد. اما اگر نمی‌دانید نگران نباشید! «درجه» در مقاله «دقیقا به چه پلوپزی نیاز دارید؟» به شما در این زمینه کمک می‌کند. پس از اینکه مطمئن شدید که کدام نوع پلوپز مناسب شماست وقت آن است که مدل‌های مختلف موجود در بازار را بررسی کنید و با توجه به نیاز و بودجه‌تان به دنبال بهترین انتخاب باشید.

    در این مطلب سراغ چند مدل محبوب در بازار ایران رفته‌ایم و آن‌ها را از زوایای مختلف بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب مدل موردنظرتان کمک کنیم. با ما همراه باشید.

    ۱- پلوپز پارس خزر مدل RC271 TYAN

    اگر دنبال پلوپزی هستید که فقط برای پختن برنج از آن استفاده کنید این مدل پارس خزر را در نظر داشته باشید. همیشه می‌گوییم جنس با کیفیت ایرانی را فراموش نخواهیم کرد و پارس‌خزر هم نشان داده که می‌شود به این برند اعتماد کرد. این را اکثر خریداران پلوپزهای پارس‌خزر هم تایید می‌کنند. این دستگاه یکی از بزرگ‌ترین پلوپزهای موجود در بازار از نظر گنجایش است و یک پلوپز ۱۲ نفره به حساب می‌‌آید. همچنین برای استفاده در خانواده‌های نسبتا پرجمعیت و میهمانی‌ها مناسب است. عمق و پهنای آن ۳۸ سانتی‌متر است و حدود ۵ کیلوگرم هم وزن دارد.

    جنس ظرف آن از آلمینیوم با تفلون نچسب است و توان مصرفی برابر با ۹۵۰ وات دارد. اکثر خریداران این دستگاه از دوام بالای آن خبر داده اند. البته برخی از آن‌ها توصیه کرده‌اند که برای اینکه دوام ظرف دستگاه هم بیشتر شود بهتر است که آن را با ماشین ظرف‌شویی نشویید و از مایع ظرف‌شویی و ابر استفاده کنید.

    RC-101TSP

    ممکن است ظرفیت ۱۲ نفره دستگاه برای شما زیاد باشد و دستگاهی با ظرفیت کم‌تر لازم داشته باشید. پارس‌خزر به این موضوع هم توجه داشته و مدل‌های کوچک‌تری هم دارد. شما می‌توانید سراغ مدل‌های RC-101TSP (تصویر بالای این پاراگراف) و RC-101 TYAN بروید که ۴ نفره هستند و فضای کمتری هم اشغال می‌کنند. به واسطه این حجم کم جابه‌جایی‌شان ساده‌تر است و برخی خریداران آن‌ها را در سفر هم استفاده کرده‌اند و تجربه‌ خوبی در این مورد داشته‌اند. این مدل‌ها با توجه به ظرفیت‌ کمترشان قیمت پایین‌تری هم دارند.

    لیست قیمت پلوپزهای پارس خزر

    ۲- پلوپز مولینکس «Moulinex» مدل RC1108-10CW

    احتمالا نام این برند فرانسوی را بارها شنیده‌‌اید و چه بسا یکی از محصولات این برند گوشه‌ای از آشپزخانه‌تان جا خوش کرده باشد!  مدل RC1108-10CW از برند مولینکس، ۱/۸ لیتر ظرفیت دارد و یک پلوپز ۱۰ نفره محسوب می‌شود. این پلوپز قابلیت پخت برنج با درجات مختلف رنگ ته‌دیگ را دارد و می‌توانید انتخاب کنید که برنج‌تان با ته دیگ چه‌رنگی آماده شود. توان مصرفی دستگاه ۷۰۰ وات است که با توجه به ظرفیت آن، معقول به نظر می‌رسد.

    این مدل دارای حالت گرم نگهدارنده است و می‌توانید حالت پخت برنج را هم بر اساس نوع برنجی که استفاده می‌کنید، تنظیم کنید. مثل سه مدل‌ پارس خزر که در مورد قبل معرفی کردیم، این پلوپز هم درب شیشه‌ای دارد و می‌توانید روند پخت برنج را به راحتی مشاهده کنید. البته به خاطر رنگ سفیدش لازم است توجه بیشتری به نظافت آن داشته باشید که به مرور زمان آثار لکه بر روی آن باقی نماند.

    لیست قیمت پلوپزهای مولینکس

    ۳- پلوپز فلر «Feller» مدل RC61

    مدل‌هایی که تا به اینجا معرفی کرده‌ایم پلوپزهای ساده هستند که فقط وظیفه طبخ برنج را انجام می‌دهند. اما اگر به‌دنبال دستگاه چندکاره‌ای هستید که علاوه بر پختن برنج کارهای دیگری را هم به عهده بگیرد می‌توانید نگاهی به مدل RC61 از برند آلمانی فلر بیندازید. این دستگاه کارهای مختلفی برایتان انجام می‌دهد؛ مثل درست کردن سوپ، بخارپز کردن، درست کردن فرنی، پختن کیک، ماست‌بندی، آرام‌پز کردن و غیره. گنجایش پخت این دستگاه برای ۴ نفر مناسب است. پس دقت داشته باشید که اگر لازم دارید برای تعداد افراد بیشتری پخت‌و‌پز کنید، بهتر است سراغ مدل‌های دیگر بروید.

    توان مصرفی این پلوپز ۶۴۰ وات است. روکش ظرف آن تفلون است و درجه‌بندی هم شده است. این پلوپز سه درجه تنظیم برشتگی دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا ته‌دیگی متناسب با سلیقه‌تان داشته باشید. منوی انتخاب دیجیتال با نمایشگر LED دارد و ۱۰ برنامه پخت متفاوت دارد که منوی کاملا متنوعی در اختیار شما می‌گذارد. تایمر هم دارد و می‌توانید مشخص کنید که چند ساعت بعد از زدن دکمه استارت غذای شما آماده باشد. بخارپز دستگاه هم کاملا کاربردی است اما سبد آن پلاستیکی است و برخی از خریداران عنوان کرده‌اند که به مرور زمان از مواد غذایی رنگ می‌گیرد. به طور کلی خریداران آن از کیفیت دستگاه و مبلغی که برای خرید آن هزینه کرده‌اند، راضی به نظر می‌رسند.

    لیست قیمت پلوپزهای فلر

    ۴- پلوپز بیترون «Bitron» مدل BRC-38

    پلوپز بایترون مدل BRC-38

    ظرفیت این مدل از برند بیترون ۸ نفره است و توان مصرفی معادل با ۹۰۰ وات دارد. جنس بدنه آن از پلاستیک و استیل و ظرف آن تفلون است. از این دستگاه می‌توانید به عنوان بخارپز، سرخ‌کن، ماست‌بند و پاستاپز هم استفاده کنید. این تنوع عملکرد باعث جلب رضایت برخی از خریداران این دستگاه شده است. این پلو پز هم سه حالت برای درست کردن ته‌دیگ دارد. منوی دیجیتال و صفحه نمایشگر هم دارد که به کمک آن می‌توانید تنظیمات لازم برای برنامه‌‌های مختلف پخت را انجام دهید.

    ایرادی که برخی خریداران به این دستگاه وارد می‌دانند این است که درب پلو پز به صورت لولایی بوده و به صورت ثابت به بدنه دستگاه متصل است. این مسئله باعث شده شست‌وشوی درب پلوپزمشکل شود. این مشکل در مواقعی که از آرام‌پز دستگاه برای پختن غذاهایی نظیر خورشت استفاده می‌کنید بیشتر هم می‌شود. چرا که رنگ غذا و چربی آن که روی درب دستگاه قابل مشاهده است به سختی تمیز می‌شوند.

    لیست قیمت پلوپزهای بیترون

    ۵- پلوپز تفال «Tefal » مدل RK7058

    پلوپز تفال Tefal مدل RK7058

    توان مصرفی این پلوپز چندکاره ۸۵۰ وات است و یک پلوپز ۱۰ نفره به حساب می‌آید. این دستگاه ۱۲ عملکرد مختلف دارد که از طریق منوی دیجیتال آن قابل انتخاب هستند. این عملکردها پلوپز، بخارپز، سرخ‌کن، ته‌دیگ، سوپ، دسر، ماست‌بندی، خورشت، غذای کودک، نان و شیرینی و گرم کردن مجدد را شامل می‌شود. جنس بدنه‌ این پلوپز پلاستیک و ظرف آن سرامیک است. مدل RK7058، تایمر دارد و عملکرد گرم نگه‌داشتن ۲۴ ساعته آن به شما این امکان را می‌دهد که وقتی سراغ غذای‌تان که از قبل آماده شده می‌روید، گرم و آماده‌ خوردن باشد. خبر خوب برای عاشقان ته‌دیگ این‌که این مدل بر اساس ادعای عرضه‌کنندگانش قابلیت پخت ته‌دیگ مطابق با ذائقه ایرانی را هم دارد و خریدارانش از کیفیت مناسب ته‌دیگش خبر داده‌اند.

    لیست قیمت پلوپزهای تفال

    ۶- پلوپز فیلیپس «Philips » مدل HD3038

     

     

    این مدل از برند مطرح فیلیپس هم همانند مدل RK7058 از شرکت تفال، یک پلوپز چندکاره ۱۰ نفره است. البته توان مصرفی این دستگاه بیشتر و حدود ۹۵۰ وات است. جنس بدنه آن ترکیبی از استیل ضد زنگ و پلاستیک و ظرف آن تفلون است. این پلوپز هم تایمر ۱۲ ساعته و عملکرد گرم نگه‌داشتن ۲۴ ساعته دارد و از هدر رفتن زمان‌تان جلوگیری می‌کند.

    این مدل برای پختن برنج عملکرد پخت برنج به صورت کته «congee» و یا با ته دیگ را دارد که باعث شده این مدل به گزینه جذابی برای ما ایرانی‌ها تبدیل شود. شاید مهمترین ایرادی که می‌توان به این  مدل گرفت سخت بودن تمیز کردن درب آن باشد. چرا که درب دستگاه به بدنه متصل است و باعث شده برخی از خریداران از مشکل بودن نظافت آن گلایه داشته باشند. به طور کلی می‌توان گفت این پلوپز توانسته رضایت خریدارانش را جلب کند.

    لیست قیمت پلوپزهای فیلیپس

    ۷- پلوپز بوش «Bosch» مدل MUC22B42

    پلوپز بوش MUC22B42وقتی صحبت از لوازم خانگی باشد به سختی می‌توان سراغی از بوش نگرفت! مدل MUC22B42 از این برند معتبر ۱۰ نفره است و توان مصرفی معادل با ۹۰۰ وات دارد. این دستگاه تقریبا همه‌کاره دارای ۱۶ برنامه پخت ذخیره شده و آماده استفاده است! برخی از این برنامه‌ها عبارتند از: منوی پخت سوپ، خورشت، چند نوع منوی پخت برنج،  پخت با بخار، ته دیگ، پنیرساز، ماست‌ساز، پاستا، غذای کودک، فرنی و غیره. نمایشگر دستگاه زمان شروع و پایان پخت را نشان می‌دهد که به شما در زمان‌بندی‌های‌تان کمک می‌کند. در این پلوپز حرارت به صورت سه بعدی و یکنواخت درون مخزن جریان پیدا می‌کند که همین باعث پخت یکنواخت غذا می‌شود. جنس بدنه آن از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت بوده و ظرف آن از جنس سرامیک نسوز است. نکته قابل توجه در مورد این دستگاه این است که به دلیل تنوع زیاد عملکرد، شاید کار با آن برای‌تان در ابتدا کمی پیچیده باشد و نتایج دلخواه‌تان را نگیرید. لیست قیمت پلوپزهای بوش را ببینید در انتها توصیه می‌کنیم به تناسب نیازتان و بودجه‌ای که می‌خواهید صرف کنید دقت کنید. اگر هدف‌تان از خرید پلوپز فقط پختن برنج است لازم نیست سراغ مدل‌های چندکاره با منوی دیجیتال بروید و هزینه بیشتری پرداخت کنید. امیدواریم که این مطلب توانسته باشد شما را در انتخاب مدل مورد نظرتان یاری کرده باشد.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید