خرید انواع ضدتعریق؛ کدام ضدتعریق برای من مناسب‌تر است؟

خرید انواع ضدتعریق؛ کدام ضدتعریق برای من مناسب‌تر است؟
راهنمای مطالعه

    چرا باید با انواع ضدتعریق آشنا شویم؟ پاسخ بسیار قانع‌کننده است؛ چون آگاهی باعث می‌شود خرید بهتری داشته باشیم. افراد مختلف دارای سلیقه‌ها، نیازها و بدن‌های متفاوتی هستند. پس برای خرید ضدتعریق هم باید به نکات مختلف درباره این محصولات دقت کنند. در این مقاله درباره انواع ضدتعریق‌ها خواهید خواند. در نهایت می‌توانید به بازار بروید و بهترین گزینه‌ای که مناسب بدن است برای خود بخرید و چه چیزی از این بهتر؟

    خرید ضدتعریق هم اصول و قواعدی دارد؟

    خرید ضدتعریق

    خرید ضدتعریق مناسب باعث می‌شود تا احساس بهتری داشته باشید. دلیل این است که ضدتعریق‌ها، محصولاتی متنوع هستند و انواع و دسته‌بندی‌های مختلفی در خطوط تولید شرکت‌ها برای آنها در نظر گرفته می‌شود. پس اگر می‌خواهید به گزینه‌ای برسید که بعد از استفاده از آن، احساس بهتری به شما دست می‌دهد باید به دنبال مناسب‌ترین محصول برای خودتان باشید. دئودورانت‌ها یا ضدتعریق‌ها براساس عناصر و عوامل مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. در ادامه، این محصولات را در دسته‌بندی‌های مختلف برای‌تان شرح داده‌ایم؛

    • انواع ضدتعریق براساس کارکرد و عملکرد؛
    • انواع ضدتعریق براساس شکل و ماهیت؛
    • انواع ضدتعریق براساس دغدغه‌های زیست‌محیطی.

    این سه دسته‌بندی کلی است که برای گفتن از خرید ضدتعریق مناسب برای‌تان مطرح کرده‌ایم. اما نکات خواندنی دیگر هم در انتظارتان خواهد بود. پس با ما همراه شوید.

    انواع ضدتعریق براساس کارکرد و عملکرد

    خرید ضدتعریق

    خرید ضدتعریق بسیار حساس است. زیرا این ماده بهداشتی برای زیر بغل استفاده می‌شود که یکی از حساس‌ترین بخش‌های پوست ما را تشکیل می‌دهد. اگر گزینه مطلوبی را انتخاب نکنیم، پوست این ناحیه آسیب می‌بیند و اذیت می‌شود. در صورتی‌که براساس عملکردی که هر ضدتعریق دارد، دست به دسته‌بندی آن بزنیم به چهار گروه از ضدتعریق‌ها می‌رسیم:

    • بو زُدای عادی (Normal deodorant)؛
    • عرق‌زدا (Antiperspirant deodorant)؛
    • ضدتعریق بالینی قوی (Clinical strength deodorant)؛
    • ضدتعریق هیپوآلرژنیک (Hypoallergenic deodorant).

    بو زدای عادی

    بو زدای عادی، همان ضدتعریق‌های معمولی هستند که تقریبا همه با آنها آشنایی دارند. این محصولات معمولا در آگهی‌های تجاری تبلیغ می‌شوند و در از بین بردن بوی نامطبوع بدن کاربرد دارند. ضمن اینکه تا حدی به تعریق کمتر بدن هم کمک می‌کنند. میزان آلومینیوم موجود در آنها بسیار اندک است و معمولا رایحه و بوی خاصی به ترکیبات‌شان اضافه می‌شود. البته انواعی از بوزدای بدون بو هم در بازار وجود دارد ولی مشتریان در خرید ضدتعریق بیشتر ترجیح می‌دهند که از نمونه‌های عطرآگین‌شان استفاده کنند.

    عرق‌زُدا

    همان‌طور که از نام این گروه از ضدتعریق‌ها برمی‌آید، این دسته از محصولات برای جلوگیری از عرق کردن بدن تولید می‌شوند. آلومینیوم از ترکیبات فعال موجود در این ضدتعریق‌هاست که مانع از عرق کردن بدن می‌شود. عرق زداها در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد آلومینیوم دارند. برای کسانی که از خیس شدن زیر بغل وحشت دارند و دوست ندارند که لکه‌های عرق از زیر بغل‌شان نمایان شود، عرق زداها گزینه خوبی به نظر می‌رسند.

    ضدتعریق بالینی قوی

    ضدتعریق بالینی قوی، اسم عجیبی دارد؟ تا به حال چنین چیزی را نشنیده‌اید؟ این محصولات برای کسانی تهیه و تولید می‌شوند که مشکلات جدی در زمینه عرق کردن دارند و تعریق در بدن‌شان بسیار زیاد است. در ترکیبات ضدتعریق‌های بالینی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد آلومینیوم به کار می‌رود. یکی از تفاوت‌های مهمی که درباره این ضدتعریق با انواع دیگر وجود دارد، این است که باید از آن در شب‌ها استفاده شود.

    ضدتعریق هیپوآلرژنیک

    بعضی از افراد نسبت به مواد به کار رفته در ضدتعریق‌های عادی حساسیت دارند. این دسته از افراد می‌توانند از ضدتعریق‌های هیپوآلرژنیک استفاده کنند. این نوع از ضدتعریق‌ها در آزمایشگاه‌ها به دقت تولید می‌شوند و نمی‌گذارند که حساسیت و ناراحتی در مصرف‌کنندگان به وجود بیاید. مثلا اگر خرید ضدتعریق عادی باعث می‌شود تا پوست‌تان جوش بزند یا بسوزد، بهتر است سراغ هیپوآلرژنیک‌ها بروید.

    انواع ضدتعریق براساس شکل و ماهیت

    خرید ضدتعریق

    برای خرید ضدتعریق انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست. از نظر شکل هم با گزینه‌های مختلفی رو به رو هستید. دئودورانت‌ها یا ضدتعریق‌ها از نظر شکل و ماهیت هم به چند دسته تقسیم می‌شوند:

    • ضدتعریق جامد؛
    • ضدتعریق اسپری؛
    • ضدتعریق رولی؛
    • ضدتعریق خمیری؛
    • ضدتعریق اسپری کریستالی؛
    • ضدتعریق به شکل پَچ.

    ضدتعریق جامد

    اگر قصد خرید ضدتعریق جامد دارید باید بدانید که که حالت کِرِم دارد. با اینکه این ضدتعریق‌ها به صورت جامد ساخته می‌شوند اما با مالیدن روی پوست به سرعت جذب می‌شوند. مشکلی که داشتن این ضدتعریق‌ها به وجود می‌آورد، این است که گاهی با افزایش و تغییرات دما در بسته‌بندی خود آب می‌شوند و به بیرون نشت می‌کنند.

    ضدتعریق اسپری

    ضدتعریق‌هایی که به شکل اسپری تولید می‌شوند از طرفداران زیادی برخوردارند. استفاده از این محصولات در باشگاه ورزشی، منزل و هر جای دیگری آسان است. شکل و شمایل این ضدتعریق‌ها به گونه‌ای است که چند نفر به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند و نگران مشکلات بهداشتی نباشند. ماندگاری اثر ضدتعریق اسپری بسیار زیاد است اما اشکال بیشتر نمونه‌های آن، شوره‌ای است که بعد از اسپری کردن ضدتعریق زیر بغل یا نواحی دیگر پوست ایجاد می‌شود.

    ضدتعریق رولی

    با خرید ضدتعریق رولی با یک محصول مایع رو‌به‌رو می‌شوید که با وجود یک توپ چرخان در قسمت سر بسته‌بندی به شما امکان مالیدن ضدتعریق به طور مستقیم روی پوست را می‌دهد. این دسته از ضدتعریق‌ها برای نواحی سرد و دمای پایین مطلوب هستند زیرا برخلاف انواع جامد که در هوای سرد، سفت می‌شوند، بی‌تغییر باقی خواهند ماند. یکی از مشکلات خرید ضدتعریق رولی، ماندن بقایای آن روی پوست است. یعنی زمانی که آن را روی پوست می‌مالید، حالتی مانند شوره زدن روی پوست ایجاد می‌کنند.

    ضدتعریق خمیری

    ضدتعریق‌های خمیری معمولا به صورت خانگی تهیه می‌شوند. البته برخی از شرکت‌ها هم محصولات ضدتعریق خود را به شکل خمیری روانه بازار می‌کنند. این محصولات و خمیرها فاقد مواد شیمیایی مضر هستند ولی در جلوگیری از تعریق زیاد بدن چندان مؤثر عمل نمی‌کنند. ولی برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن مؤثر هستند.

    ضدتعریق اسپری کریستالی

    خرید ضدتعریق به شکل اسپری کریستالی از نمونه‌های دیگر رایج‌تر است. در این نوع از ضدتعریق‌ها از نمک‌های معدنی زیادی استفاده می‌شود. بیشتر شرکت‌های تولیدکننده ضدتعریق ادعا می‌کنند که محصولات‌شان فاقد آلومینیوم است اما در واقع در ضدتعریق‌هایی که تولید می‌کنند، آلومینیوم در قالب زاج وجود دارد. نگهداری و استفاده از ضدتعریق‌هایی که به شکل اسپری هستند بسیار آسان است.

    ضدتعریق به شکل پَچ

    خرید ضدتعریق به شکل برچسب یا پَچ هم برای مشتریان مقدور است. البته این نوع از ضدتعریق برای تولید انواع بالینی قوی استفاده می‌شود. یعنی نمونه‌هایی از ضدتعریق که مشکلات جدی تعریق زیاد را رفع می‌کنند. شیوه استفاده از آن هم به این صورت است که پچ یا همان برچسب را برای مدتی روی پوست ناحیه‌ای از بدن با تعریق بالا می‌گذارید. با این کار، بدن شروع به جذب مواد موجود در پچ از جمله آلومینیوم می‌کند و از عرق کردن بازمی‌ایستد. مشکل این شکل از ضدتعریق‌ها، وجود مقادیر زیادی از مواد شیمیایی و گران بودن آنهاست.

    [related]5930[/related]

    انواع ضدتعریق براساس دغدغه‌های زیست‌محیطی

    خرید ضدتعریق

    تقریبا نقطه‌ای از زمین و منابع آن نمانده است که از دست انسان با ادعای «اشرف مخلوقات بودن» در امان مانده باشد. بشری که حتی به خودش هم رحم نمی‌کند، بی‌رحمانه به حیوانات و گیاهان می‌تازد و از آنها در راه رسیدن به رفاه خود بهره می‌برد. بی‌خبر از اینکه، چنین اقداماتی منجر به شکل‌گیری چرخه معیوبی می‌شود که خود او در درجه نخست، قربانی انحطاطش خواهد بود. اما هنوز هم در میان برندهای مختلف، تعدادی از کارخانجات به دغدغه‌های زیست‌محیطی توجه دارند.

    ضدتعریق‌های مدافع طبیعت

    خرید ضدتعریق مدافع طبیعت یعنی خرید کردن از برندهایی که محصولات خود را روی حیوانات آزمایش نمی‌کنند. این دسته از محصولات در بیشتر مواقع ارگانیک و طبیعی هستند و اثرگذاری‌شان هم به اندازه محصولات دیگری است که با مواد شیمیایی تولید می‌شوند. به محصولاتی که از طبیعت و حیوانات برای آزمایش‌ها در فرایند تولید استفاده نمی‌کنند، محصولات سی.اف ( free) گفته می‌شود.

    ضدتعریق‌های گیاهی

    ضدتعریق‌های گیاهی هم برای کسانی مناسب است که به محصولات طبیعی علاقه دارند و دوست ندارند که با افزایش تولید مواد شیمیایی به محیط زیست آسیب برسانند.

    خرید ضدتعریق ؛ بهترین انتخاب برای شما چیست؟

    خرید ضدتعریق

    شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، مصرف‌کنندگان در هر سال حدود ۱۸ میلیارد دلار بابت خرید ضدتعریق می‌پردازند. با توجه به تنوع زیادی که در بازار ضدتعریق‌ها وجود دارد، انتخاب برای شما کمی سخت می‌شود. این‌طور نیست؟ تا اینجا سعی کردیم از انواع ضدتعریق‌ها برای‌تان بگوییم. اما اجازه بدهید کمی بیشتر درباره فرایند انتخاب و خرید ضدتعریق مناسب توضیح دهیم. برای خرید ضدتعریق به نکات زیر توجه داشته باشید:

    تا چه اندازه به خرید ضدتعریق نیاز دارید؟

    تعداد بسیار اندکی از افراد هستند که تعریق غیرعادی و بالایی در طول روز دارند. این دسته از افراد در کنار ورزشکاران و کسانی که فعالیت جسمانی بالا دارند به استفاده از ضدتعریق نیازمند هستند. عرق کردن باعث می‌شود که این افراد به دنبال استفاده از ضدتعریق‌ها باشند. اما اگر میزان تعریق‌تان در طول روز زیاد نیست، استفاده از ضدتعریق ضرورتی ندارد. پس نیازتان به این محصولات را بسنجید. زیرا علیرغم فوایدی که ضدتعریق‌ها دارند، مسائلی هم در پی استفاده از آنها وجود دارد:

    • در بیشتر ضدتعریق‌ها مواد شیمیایی مانند آلومینیوم وجود دارد. استفاده از مواد شیمیایی به مقدار زیاد در هر روز برای بدن مفید نیست. ضمن اینکه استفاده از ضدتعریق می‌تواند پارچه لباس‌تان را هم مخدوش کند و روی آن لک به وجود بیاورد.
    • استفاده مداوم از ضدتعریق‌ها باعث می‌شود که غدد زیر بغل و نواحی دیگر بدن به خوبی عرق و آب اضافی را تخلیه نکنند و این چندان جالب نیست. وقتی که غدد با ضدتعریق مسدود شوند، بدن به تعریق بیشتر می‌افتد و واقعه‌ای درست برخلاف میل‌تان رخ خواهد داد. یعنی تعریق در بدن‌تان بیشتر و بیشتر می‌شود.

    به تحقیقات علمی درباره آثار مصرف ضدتعریق‌ها دقت دارید؟

    خرید ضدتعریق

    در سال‌های اخیر، شایعات زیادی مبتنی بر آثار منفی استفاده از ضدتعریق‌ها گفته شده است. مثلا برخی از این شایعات می‌گویند که خرید ضدتعریق و استفاده از آن باعث ابتلا به سرطان سینه یا آلزایمر می‌شود. شایعه‌ها می‌گویند که وجود مواد شیمیایی مانند آلومینیوم باعث بروز بیماری‌های نام‌برده می‌شوند. اما تحقیقات علمی، رابطه دقیق و معناداری میان مصرف ضدتعریق‌ها و بیماری‌های گوناگون پیدا نکرده‌اند:

    • سازمان ملی سرطان آمریکا و سازمان غذا و دارو روی آثار استفاده از ضدتعریق‌ها در بروز سرطان سینه تحقیق کرده‌اند و رابطه‌ای میان این دو نیافته‌اند.
    • دانشمندان مختلف هم سعی در یافتن رابطه‌ای میان مصرف ضدتعریق‌ها و ابتلا به آلزایمر داشته‌اند اما باز هم رابطه‌ای میان این دو کشف نشده است.
    • تحقیقات و پژوهش‌های مختلف درباره رابطه میان بیماری‌های گوناگون و استفاده از ضدتعریق‌ها در جریان است. پوست ناحیه زیر بغل که با انواع ضدتعریق در ارتباط است، بسیار حساس و آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. به همین خاطر، تداوم تحقیقات درباره استفاده از موادی که با این بخش از بدن در ارتباط هستند، همچنان لازم است.

    تفاوتی میان ضدتعریق زنانه و مردانه وجود دارد؟

    غدد تعریق زنان و مردان کمی با هم متفاوت است. زنان دارای غدد منفرد بیشتری هستند اما هر غده تعریق زیر بغل مردان، عرق بیشتری تولید می‌کند. اگر چه تفاوت‌های این‌چنینی میان زنان و مردان در تعریق وجود دارد اما لزومی ندارد که ضدتعریق‌های تولیدی آنها با هم متفاوت باشد و کارکردهای متفاوتی را به هر یک عرضه کنند. در واقع، طبقه‌بندی محصولات ضدتعریق به دو دسته مردانه و زنانه فقط به خاطر نوع رایحه و بویی است که هر دسته از محصولات مطابق میل زنان و مردان تولید می‌کنند.

    نوع مناسب ضدتعریق را برای خود انتخاب می‌کنید؟

     

    همان‌طور که در قسمت‌های قبل به انواع دسته‌بندی‌های ضدتعریق‌ها اشاره شد، این محصولات به شکل‌های رولی، اسپری، جامد و... به بازار عرضه می‌شوند. در خرید به نوع نیاز و سهولت استفاده از هر مدل دقت کنید. این نکات را هم در ذهن داشته باشید:

    • ضدتعریق رولی باعث می‌شود که احساس کنید کمی زیر بغل‌تان مرطوب است. شاید این حالت، برای‌تان خوشایند نباشد.
    • ضدتعریق جامد، احساس رطوبت و خیسی در زیر بغل به وجود نمی‌آورد اما با لباس‌تان برخورد و آن را کثیف می‌کند.
    • ضدتعریق‌های اسپری از دو گزینه دیگر بهتر هستند. زیرا احساس ناخوشایندی زیر بغل به وجود نمی‌آورند و معمولا دوام بیشتری هم دارند.
    • اگر پوست‌تان خشک و حساس است به سراغ خرید ضدتعریق‌ و عرق‌زداهایی بروید که فاقد الکل و ترکیبات ضدمیکروبی هستند. زیرا این مواد می‌توانند باعث خشکی پوست شوند.

    در آخر

    رعایت بهداشت و نظافت به شما حس و حال خوبی می‌دهد و در نگاه دیگران هم فردی تمیز و آراسته به نظر می‌رسید. استفاده از ضدتعریق‌ها می‌تواند به خوشبو ماندن شما در طول روز کمک کند. البته قبل از خرید به نکاتی که گفته شد، حسابی دقت کنید. [see_also]416[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید