خرید شیردوش دستی؛ مقایسه ۳ مدل شیردوش دستی موجود در بازار ایران

خرید شیردوش دستی؛ مقایسه ۳ مدل شیردوش دستی موجود در بازار ایران
راهنمای مطالعه

    به تازگی مادر شده‌اید؟ در مسیر مادر شدن هستید و هنوز کوچولوی عزیز به جمع‌تان اضافه نشده است؟ یکی از وسایلی که باید به فکر خرید آن باشید تا در نگهداری کودک به کمک‌تان بیاید، شیردوش است. اگر بنا به هر دلیلی، خرید شیردوش دستی را به برقی ترجیح می‌دهید تا پایان این مقاله به مدل‌هایی از شیردوش‌های دستی محبوب بازار آشنا خواهید شد. نقطه نظرات مادران وطنی و خارجی که در وبسایت‌های مختلف درج شده در جمع‌آوری این فهرست نقش داشته است.

    ۱. شیردوش اونت مدل SCF330

    خرید شیردوش دستی

    در خرید شیردوش دستی باید به سری وسیله دقت کنید. منظور از سری وسیله، همان بخشی است که روی سینه مادر قرار می‌گیرد. در شیردوش اونت، یک سری از جنس سیلیکون استفاده شده و طراحی آن هم براساس اصول ارگونومیک است. یعنی مادران به راحتی می‌توانند‌ آن را روی بدن قرار بدهند و شیر را بدوشند. وقتی که سری روی پستان قرار می‌گیرد، با حرکات‌های عقب و جلوی مکنده، شیر از پستان خارج می‌شود و به داخل بطری پلاستیکی مدرج می‌رود.

    اگر سری مکنده را از بطری جدا کنید هم با یک شیشه شیر مناسب و خوب رو به رو خواهید شد که کودک‌تان را تا ِشش ماهگی همراهی می‌کند. جنس این وسیله مرغوب است و از شرکت باسابقه‌ای به نام فیلیپس اونت راهی بازار می‌شود. فیلیپس اونت از سال ۱۹۸۴ تاکنون، در بازار تولید وسایل مربوط به مادر و کودک مشغول به فعالیت است و همین سابقه طولانی نشان از کیفیت محصولاتش دارد.

    مشخصات و ویژگی‌های دیگر

    شیردوش اونت به راحتی سرهم می‌شود. یعنی قطعات مختلف آن به سادگی و سهولت در کنار هم قرار می‌گیرند و برای این کار نیاز به حل معمایی پیچیده ندارید. این یعنی هم زمانی که قرار است، شیر را بدوشید با مشکل رو به رو نیستید و هم زمانی که قرار است، وسیله را بشویید، کار سختی در پیش ندارید. دهانه بطری شیر اونت، عریض است و همین باعث می‌شود تا شست‌وشوی آن ساده باشد. بخش‌های دیگر وسیله مثل خروجی مکنده و بالشتک مکنده هم طوری طراحی شده‌اند که برای شست‌وشو به دردسر نمی‌افتید.

    مزیت قابل توجه دستگاه

    استفاده از شیردوش اونت به گونه‌ای است که شیر مادر را مستقیما از پستان به داخل بطری منتقل می‌کند. یعنی زمانی که مادر به حالت صاف نشسته باشد هم دوشیدن شیر مقدور است. لازم نیست که مادر در موقعیت مکانی خاصی قرار بگیرد و به بدنش فشار بیاورد. این مزیت بزرگی است زیرا آرامش مادر در هنگام دوشیدن شیر، اهمیت زیادی دارد.

    نظرات خریداران و قیمت

    گشت‌وگذاری در وبسایت آمازون نشان می‌دهد یکی از اصلی‌ترین نکات مثبت خرید شیردوش دستی اونت از نظر مادران، نرم بودن سری مکنده وسیله است. بسیاری از شیردوش‌ها در قسمت اتصال به پستان مادر، این بخش از بدن را آزار می‌دهند. پس محصولی که بتواند بدون آزرده کردن پستان، شیر را بدوشد قطعا در قلب مادران جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

    البته این محصول با وجود تمام خوبی‌هایش، یک نکته قابل تأمل هم دارد؛ قیمت شیردوش دستی اونت حدود ۷۱۰ هزار تومان است. این قیمت برای خریداران ایرانی که نظرات خود را در وبسایتی مانند دیجی‌کالا اعلام کرده‌اند تا حدی گران است. به طور کلی هم این قیمت از قیمت متوسط بازار گران‌تر است و شاید برای همه امکان صرف چنین مبلغی وجود نداشته باشد.

    شیردوش اونت

    [related]13130[/related]

    ۲. شیر دوش دستی اف تی ای کو مدل 3000

    خرید شیردوش دستی

    یکی دیگر از محصولات بازار شیردوش دستی که می‌توان برای خرید به آن هم دقت کرد، شیردوش دستی اف تی ای کو است. این شیردوش دستی به‌خاطر وجود پد سیلیکونی در قسمت مکنده شیردوش مورد توجه مادران قرار می‌گیرد. این امکان باعث می‌شود  شیردوش به خوبی با فرم سینه مادر هماهنگ و کار دوشیدن شیر آسان شود. شیردوش‌ها دارای طراحی‌های متنوعی هستند، نمونه‌هایی می‌توانند در بازار موفق عمل کنند که به‌راحتی با شکل بدن مادران مختلف هماهنگ شوند. ظاهرا این ویژگی در شیردوش اف تی ای کو وجود دارد.

    مشخصات و ویژگی‌های دیگر

    شست و شو و تمیز کردن این وسیله بسیار ساده و آسان است. به گفته مادرانی که این محصول را از دیجی‌کالا خریداری کرده‌اند، سرعت دوشیدن شیر هم با آن مطلوب و مناسب است. این دستگاه دارای بخش‌های مختلفی مثل پمپ، شلنگ، شیشه، رابط، سرشیشه و در شیشه است. این وسیله با وجود قطعات مختلف باید وزن اندکی داشته باشد تا استفاده از آن دشوار نشود. خوشبختانه این مدل شیردوش دستی سبک به شمار می‌رود و وزنش تقریبا ۵۰ گرم است. به همین خاطر مشکلی در استفاده از آن به وجود نمی‌آید و باعث آزار مادران در هنگام دوشیدن شیر نمی‌شود.

    مزیت قابل توجه دستگاه

    دوشیدن شیر با این وسیله بدون هواکشی صورت می‌گیرد. یعنی پد سیلیکونی در قسمت مکنده کاملا روی سینه‌ مادر می‌خوابد و با کمترین فشار ممکن و بدون ایجاد هواکشی، شیر را از سینه به بطری دستگاه منتقل می‌کند. اگر طراحی شیردوش دستی خوشایند مادران نباشد در هر بار استفاده فشار زیادی به آنها وارد می‌شود و این اصلا درست نیست. مادر در زمان شیردهی یا دوشیدن شیر باید کاملا آرام باشد تا کیفیت غذای نوزاد کوچک تحت تأثیر قرار نگیرد.

    نظرات خریداران و قیمت

    آنچه در نظرات خریداران قبلی این شیردوش دستی خودنمایی می‌کند، سبک بودن دستگاه و راحت قرار گرفتن آن روی سینه است. ضمنا این شیردوش دستی نسبت به هم‌تایان دیگر خود در بازار کامل‌تر است و قطعات مختلفی دارد که روند مکش شیر را ساده‌تر و سریع‌تر می‌کنند. برای خرید شیردوش دستی اف تی ای کو باید حدود ۸۰ هزار تومان هزینه کنید.

    شیردوش دستی اف دی ای کو

    ۳. شیردوش ریکانگ مدل 001

    خرید شیردوش دستی

    محصول بعدی فهرست درجه برای خرید شیردوش دستی هم یک شیردوش ساده و سبک است. وزن این وسیله بیشتر از ۱۰۰ گرم نیست. یک بطری پلاستیکی دارد و تا ۱۴۰ میلی‌لیتر شیر در آن جای می‌گیرد. یکی از مزایای شیردوش‌های دستی این است که در مکان‌هایی قابل استفاده خواهد بود که امکان استفاده از پریز برق و دوشیدن شیر با شیردوش‌های برقی وجود ندارد.

    البته شیردوش‌هایی هم در بازار هستند که با باتری کار می‌کنند. با این حال، برخی از مادران ترجیح می‌دهند که از شیردوش‌های دستی استفاده کنند. زیرا به نظرشان با این وسایل، تسلط بهتری روی روند دوشیدن شیر از سینه‌ها دارند. در هر حال، نظر مادر در خرید این وسیله از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

    مشخصات و ویژگی‌های دیگر

    برای استفاده از این وسیله و دوشیدن شیر از پستان باید یک پمپ مکنده را با دست فشار بدهید. اگر با دستگاه‌های فشارسنج دستی کار کرده باشید حتما متوجه شباهت پمپ فشارسنج با پمپ این دستگاه می‌شوید. اما باید بدانید که پمپ این شیردوش دستی به نرمی پمپ‌های موجود در فشارسنج‌ها نیست. یعنی باید فشاری بیشتر از فشاری که برای استفاده از پمپ فشارسنج‌ها وارد می‌کنید به پمپ این دستگاه شیردوش وارد کنید. شاید این ویژگی برای شما یک نقطه ضعف باشد. پس قبل از خرید به میزان روان و نرم بودن کار با پمپ این شیردوش حسابی دقت کنید.

    مزیت قابل توجه دستگاه

    به زعم مادرانی که این دستگاه را خریداری کرده‌اند، نرمی وسیله در تماس با بدن از ویژگی‌های مثبتی است که می‌توان برای آن عنوان کرد. سهولت کار با وسیله هم از جمله مزایایی است که می‌توان برای آن برشمرد. واقعیت این است که طراحی ساده یک دستگاه و سرهم کردن آسان آن برای هر خریداری بسیار مهم است. حال اگر با محصولی حساس مانند شیردوش رو به رو باشیم، این اهمیت بیشتر هم می‌شود. مادران معمولا گرفتار هستند و سرشان به‌خاطر وظایف مختلفی که دارند بسیار شلوغ است. پس وسیله‌ای که راحت و بی‌دردسر، آنها را در نگهداری فرزند و رسیدگی به امور آن یاری می‌کند بسیار ارزشمند است.

    نظرات خریداران و قیمت

    سفت بودن پمپ شیردوش، یکی از مواردی است که در میان نظرات خریداران قبلی این محصول در فروشگاه دیجی‌کالا دیده می‌شود. پس به پمپ دقت کنید. اما سرعت دوشیدن شیر و سادگی استفاده و شست و شوی دستگاه هم از نظرات مثبتی است که نباید آنها را درباره خرید این کالا نادیده گرفت. برای خرید شیردوش دستی ریکانگ، لازم است حدود ۸۸ هزار تومان هزینه کنید.

    شیردوش ریکانگ

    بالاخره کدام شیردوش دستی را بخرید؟

    برای خرید هیچ کالا و محصولی نمی‌توان یک حکم قطعی صادر کرد. یعنی نمی‌توانیم بگوییم کدام محصول بهترین است و باید آن را خریداری کنید. واقعیت این است که هر شخصی با توجه به موارد و عوامل مختلف دست به خرید می‌زند. شاید کالایی که برای یک خریدار گران و گزاف است برای دیگری ارزان و مناسب باشد. یا هر کس نیازها و خواسته‌های خود را در خرید دارد. اما در کل، بررسی ویژگی‌های هر محصولی می‌تواند به محدود کردن فهرست کالاهای مختلف برای خرید مفید باشد. در جدول زیر هم ویژگی‌های شیردوش‌های دستی را به طور مختصر و مفید آورده‌ایم. نگاهی به آن می‌تواند در خرید شیردوش دستی کمک‌تان کند. [table id=215 /] [see_also]1367[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید