بهترین سایت‌های خرید خانه در ایران؛ خرید خانه و آپارتمان در تهران و شهرستان با چند کلیک

بهترین سایت‌های خرید خانه در ایران؛ خرید خانه و آپارتمان در تهران و شهرستان با چند کلیک
راهنمای مطالعه

    این روزها اوضاع اقتصادی بازار مسکن، خرید خانه را به انتخابی گران‌تر و حساس‌تر از گذشته تبدیل کرده است. ده‌ها سایت مدعی هستند که شما را در خرید بهترین خانه یاری می‌کنند. اما کدامشان شما را به سمت بهترین انتخاب هدایت می‌کنند؟ کدامشان قدر زمان و پولی که در دست دارید را می‌دانند و گزینه‌های شفاف و ارزشمند را روی میزتان می‌گذارند؟ درجه با معرفی ۵ سایت برتر خرید خانه، پاسخ تمام این سؤالات را به شما خواهد داد.

    معیارهای ارزیابی سایت‌های خرید خانه

    خرید خانه از حساسیت بالاتری نسبت به اجاره خانه برخوردار است. چراکه اگر خانه اجاره‌ای شما با مشکل غیرقابل‌حلی مواجه شود، حداکثر قرار است تا پایان سال آن را تحمل کرده و در صورت لزوم به خانه دیگری نقل‌مکان کنید. اما وقتی مالک خانه‌ای می‌شوید، تمام مزایا و معایبش پای خودتان است. سایت‌های خرید خانه نیز باید حداکثر تلاش خود را به کار گیرند تا بی‌نقص‌ترین و شفاف‌ترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنند.

    در این مقاله چهار فاکتور زیر را برای ارزیابی وب‌سایت‌های فعال در حوزه خرید خانه در نظر گرفتیم. هر سایت در هر یک از این فاکتورها نمره ۰ تا ۵ دریافت کرده و در نهایت میانگین نمرات این ۴ فاکتور، نمره نهایی سایت را در لیست ما تشکیل می‌دهد.

    ۱. بانک جامع اطلاعات

    جامع بودن اطلاعات سایت و تعداد خانه‌های معرفی‌شده، یکی از مهم‌ترین نکات برای خریدار محسوب می‌شود. طبیعتاً هرچه تعداد و تنوع انتخاب بیشتر باشد، امکان یافتن نزدیک‌ترین گزینه به شرایط خریدار نیز آسان‌تر است. البته نباید کیفیت را فدای کمیت نمود. وجود آگهی خانه‌هایی که فروش رفته‌اند و یا اطلاعات جعلی دارند، از کیفیت عملکرد سایت می‌کاهد. ما نیز این مورد را در نمره دهی به سایت‌ها لحاظ کرده‌ایم.

    ۲. جستجوی آسان

    وقتی تعداد انتخاب‌ها زیاد باشد، نقش جستجوی آسان و سریع در سایت پررنگ می‌شود. خریدار باید بتواند به‌راحتی و با استفاده از فیلترهای جستجوی سایت، خانه‌های موردعلاقه خود را مشاهده کند. گم شدن در میان انبوه آگهی‌هایی که بدون نظم و ترتیب خاصی نمایش داده می‌شوند تجربه خوبی برای خریدار نخواهد داشت.

    ۳. تصاویر خانه

    درست است که درنهایت باید به‌صورت حضوری از خانه بازدید کنیم، اما مشاهده تصاویر واضح و کامل از خانه، تأثیر به سزایی در خرید دارد. درواقع یکی از دلایل مهم برای استفاده از سایت‌های خرید خانه، کاهش تعداد بازدیدهای حضوری از خانه‌ها است. به‌این‌ترتیب که ابتدا خانه‌های موردعلاقه خود را بعد از دیدن تصاویر آن نشان کرده و سپس صرفاً از گزینه‌هایی که رضایت اولیه ما را جلب نموده بازدید می‌کنیم.

    قطعاً سایت‌هایی که توجه بیشتری به این نکته داشته و خانه‌های دارای تصاویر واضح را در اولویت قرار می‌دهند، نمره بهتری از درجه دریافت می‌کنند.

    ۴. خدمات و اطلاعات تکمیلی

    برخی سایت‌ها برای ارائه اطلاعاتی کامل‌تر به خریدار، خدماتی تکمیلی را ارائه می‌دهند. برای مثال نمای ۳۶۰ درجه از خانه، نمایش مراکز خرید اطراف خانه، نمایش دسترسی‌ها، انجام امورات عقد قرارداد و... جزء اطلاعاتی است که خریدار را برای انتخاب گزینه‌ای مناسب و واجد شرایط راهنمایی می‌کند.

    بهترین سایت‌های خرید خانه

    برای مقایسه سایت‌های فعال در زمینه خرید خانه، تمامی رقبا با یک خط‌کش سنجیده خواهند شد. بدین منظور فیلتر جستجوی هر سایت را روی خانه‌های ۵۰ تا ۹۰ متری در بازه قیمتی ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان قرار دادیم. سپس علاوه بر بررسی فاکتورهای بالا در مورد هر سایت، عواملی چون طراحی، سرعت و رابط کاربری سایت سنجیده شده و درنهایت رتبه‌بندی زیر ارائه شده است.

    رتبه پنجم: سایت ایران‌فایل

    طراحی سایت ایران‌فایل قدیمی و بد است. فیلترهای جستجوی آن محدود بوده و به‌جز تعداد انگشت‌شماری از خانه‌ها، تقریباً هیچ خانه‌ای عکس ندارد. راستش را بخواهید اگر این سایت در صفحه اول گوگل پیشنهاد نشده بود، حتی آن را بررسی هم نمی‌کردیم.

    بررسی سایت ایران فایل در خرید خانه

    ایران‌فایل را می‌توان صرفاً به‌عنوان بستری دانست که ثبت آگهی فروش خانه در آن، هرچه سریع‌تر و بدون ذره‌ای توجه به کیفیت، امکان‌پذیر است. در جستجوی ما حدود ۴۵۰۰ خانه لیست شدند که با کلیک روی هر گزینه، اطلاعات آن به‌صورت صفحه پاپ-آپ نمایش داده می‌شود. نمی‌توان به‌راحتی پذیرفت که هنوز سایتی محتوای خود را به‌صورت پنجره پاپ-آپ که تقریباً دیگر منسوخ شده نمایش می‌دهد. همچنین مجبورید هرازگاهی برای مشاهده اطلاعات آگهی یک عبارت امنیتی ۵ کاراکتری را وارد کنید که زمان قابل‌توجهی از شما تلف می‌کند.

    اگر بخواهیم کمی از نقاط مثبت ایران‌فایل بگوییم، می‌توانیم به پوشش نسبتاً مناسب خانه‌های شهرستان در آن اشاره کنیم. ایران‌فایل نسبت به رقبایش (به‌جز دیوار) شهرهای بیشتری را در لیست جستجوی خود گنجانده است. لذا اگر به دنبال خرید خانه در شهرهای غیر از تهران هستید، می‌توانید جستجوی مختصری در ایران‌فایل داشته باشید.

    صحبت درباره ایران‌فایل به همین‌جا ختم می‌شود و به‌جز برخی امکاناتی که در سایت با عنوان «آزمایشی» مطرح شده، نکته قابل ذکر دیگری مشاهده نکردیم.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت ایران فایل در خرید خانه
    بانک جامع اطلاعات۴۲.۲۵
    جستجوی آسان۲
    تصاویر خانه۱
    خدمات تکمیلی۲
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه چهارم: سایت دیوار

    دیوار یک بستر آزاد برای ثبت انواع آگهی است. از صفحه اصلی سایت دیوار با ۲ کلیک به بخش آگهی‌های فروش آپارتمان، خانه و زمین می‌رسیم. فیلتر جستجوی دیوار در حد لازم و کافی است و علاوه بر متراژ و مبلغ، گزینه مهم دیگری را پیشنهاد نمی‌کند.

    بررسی سایت دیوار در خرید خانه

    با توجه به شهرت دیوار در ثبت آگهی، می‌توان گفت که بانک جامعی را از نظر تعداد و تنوع خانه‌ها شاهد هستیم. درواقع دیوار تنها سایتی است که شهرهای غیر از تهران را نیز به‌خوبی پوشش داده و در این مورد از تمام رقبای خود پیشی گرفته است.

    با توجه به آزاد بودن درج آگهی در دیوار توسط افراد شخصی و یا مشاوران املاک، نمی‌توان به‌طور قطعی به اطلاعات درج شده در سایت اعتماد کرد. درواقع شما شاهد آگهی خانه‌هایی با تعداد تصاویر محدود و یا اطلاعات ناقص هستید که درنهایت مجبور به تماس با آگهی‌دهنده می‌شوید.

    در دیوار برای اینکه اطلاعات تکمیلی خانه مانند سن بنا، بالکن، انباری و... را مشاهده کنید بایستی حتماً وارد صفحه آگهی شوید. بهتر بود فیلترهای جستجوی بیشتری برای نمایش خانه‌هایی مطابق با معیارهای خریدار تعبیه می‌شد. البته ازآنجاکه دیوار ادعایی در زمینه فعالیت تخصصی در حوزه مسکن ندارد، نمی‌توان در این مورد به آن خرده گرفت.

    دیوار تقریباً هیچ خدمات اضافه‌ای جز نمایش موقعیت خانه روی نقشه ارائه نمی‌کند. البته این ویژگی نیز برای فروشنده اختیاری است و اگر نخواهد، می‌تواند موقعیت روی نقشه را درج نکند و اجبار و اخطاری هم از دیوار دریافت نخواهد کرد.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت دیوار در خرید خانه
    بانک جامع اطلاعات۴۲.۵
    جستجوی آسان۳
    تصاویر خانه۲
    خدمات تکمیلی۱
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه سوم: سایت آی‌هوم

    جستجو در آی‌هوم کمی خسته‌کننده است و رابط کاربری سایت نیاز به بهبود دارد. در جستجوی ما ابتدا ۱۵۶ هزار خانه در تهران پیدا شد که با فعال کردن گزینه «عکس‌دار» این عدد به ۵۴ هزار آگهی رسید. بعد از انتخاب گزینه «آگهی‌های فعال» نیز ما تنها به ۱۶۰۰ آگهی رسیدیم. این یعنی حدود ۱۰۲ هزار آگهی آی‌هوم فاقد تصویر و از این تعداد ۱۰۰ هزار آگهی نیز فعال نیستند.

    بررسی سایت آی هوم در خرید خانه

    آی‌هوم سعی کرده در این تعداد خانه باقی‌مانده، حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا اطلاعات و تصاویر کاملی از خانه‌ها ارائه دهد. نقشه‌ای که آی‌هوم نشان می‌دهد از رقبایش کامل‌تر است. کاربر ضمن آگاهی از موقعیت خانه، می‌تواند مراکز خدماتی، مدرسه، ایستگاه‌های اتوبوس و... اطراف خانه را نیز مشاهده نماید.

    آی‌هوم خدمات تکمیلی مناسبی را ارائه می‌کند. تقریباً موقعیت تمام خانه‌ها روی نقشه نمایش داده شده است. راه‌اندازی وبلاگ، قابلیت نمایش ۳۶۰ درجه بعضی از خانه‌ها، انتشار مقالات مرتبط با املاک و... گام‌های آی‌هوم برای افزایش گستره فعالیت تخصصی‌اش در حوزه خانه محسوب می‌شود.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت آی‌هوم در خرید خانه
    بانک جامع اطلاعات۲۲.۷۵
    جستجوی آسان۳
    تصاویر خانه۲
    خدمات تکمیلی۴
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه دوم: سایت ملکانا

    ملکانا بستر اصلی جستجوی خود را روی نقشه تهران پیاده کرده است. تعداد خانه‌های موجود در هر منطقه از تهران روی نقشه نمایش داده شده و با کلیک روی هر منطقه می‌توانید خانه‌های موجود در آن را مشاهده کنید. در ملکانا تقریباً تمام عملیات جستجو و جو مشاهده اطلاعات خانه در همان صفحه اصلی انجام شده و شما کمترین جابجایی بین صفحات سایت را خواهید داشت.

    بررسی سایت ملکانا در خرید خانه

    امکان جستجوی پیشرفته‌تر ملکانا در یافتن خانه، قابلیت ترسیم یک چندضلعی روی نقشه است. به‌این‌ترتیب صرفاً خانه‌هایی که در محدوده مشخص‌شده توسط شما وجود دارند نمایش داده می‌شوند.

    حوزه فعالیت ملکانا محدود به شهر تهران است و با توجه به جستجوی ما، تعداد حدودی ۱۱۷۰۰ خانه را پیشنهاد کرده که رقم قابل قبولی است. اما اگر به دنبال خرید خانه در شهرستان هستید باید به سراغ سایر سایت‌های این مقاله بروید. ملکانا فیلترهای متنوعی برای جستجوی خانه در نظر گرفته که می‌توانید با تعیین سن بنا، تعداد اتاق، بالکن، آسانسور، پارکینگ و... به انتخاب خانه‌های مدنظرتان نزدیک‌تر شوید.

    خانه‌های ملکانا از نظر برخورداری از تصویر به سه دسته تقسیم می‌شوند. خانه‌هایی که نمای ۳۶۰ درجه یا تور مجازی دارند؛ خانه‌هایی که فقط یک عکس ناواضح دارند؛ خانه‌هایی که عکس ندارند. درواقع از این سه حالت خارج نیست. ترجیح می‌دادیم به‌جای این روال صفر و صدی، از تمام خانه‌ها چند تصویر داشتیم تا اینکه یا نمای ۳۶۰ داشته باشیم و یا چیزی نداشته باشیم.

    ملکانا به‌واسطه فعالیت تخصصی‌اش، خدماتی چون محاسبه کمیسیون، خدمات حقوقی، محاسبه قیمت خانه شما، مراحل عقد قرارداد و... را نیز ارائه می‌کند. همچنین اکثر محله‌های تهران را از نظر تاریخچه، مرزبندی، دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی، امکانات و... معرفی کرده است.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت ملکانا در خرید خانه
    بانک جامع اطلاعات۳۳.۵
    جستجوی آسان۵
    تصاویر خانه۲
    خدمات تکمیلی۴
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    رتبه اول: سایت کیلید

    کیلید طراحی مناسب و روانی دارد. امکان جستجوی خانه در آن آسان بوده و سعی کرده تا جای ممکن تمامی اطلاعات موردنیاز خانه را در هر آگهی بگنجاند. همچنین فیلترهای جستجوی متنوعی برای رسیدن به خانه‌های دارای پارکینگ، بالکن، انباری و... تعبیه کرده است.

    خرید خانه در سایت کیلید

    در جستجوی خانه‌های ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی تهران با متراژ ۵۰ تا ۹۰ متر، کیلید برای ما حدود ۲۵ هزار آگهی را لیست می‌کند. البته وقتی گزینه نمایش آگهی‌های عکس‌دار را فعال کنیم، حدود ۷ هزار خانه باقی می‌ماند. این یعنی کیلید باید جدیت بیشتری در درج عکس‌های خانه به خرج دهد. بااین‌حال خانه‌های عکس‌دار به‌طور میانگین ۳ الی ۴ عکس دارند که تا حدی می‌توانند خریدار را با فضای خانه آشنا کنند.

    سری به آگهی خانه‌های شهرستان زدیم و به‌جز تعدادی انگشت‌شمار، تقریباً با هیچ نتیجه‌ای مطابق با جستجویمان مواجه نشدیم. این یعنی نمی‌توان برای خرید خانه در شهرهای غیر از تهران روی کیلید حساب کرد.

    تمام خانه‌های سایت دارای نمایش موقعیت روی نقشه هستند. همچنین خدمات تکمیلی چون اطلاعات بازار مسکن، لیست آژانس‌های املاک، جستجوی خانه روی نقشه و... نیز در راستای افزایش فعالیت تخصصی در حوزه املاک ارائه شده‌اند.

    معیارنمره از ۵نمره درجه به سایت کیلید در خرید خانه
    بانک جامع اطلاعات۳۳.۷۵
    جستجوی آسان۴
    تصاویر خانه۴
    خدمات تکمیلی۴
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    جمع‌بندی

    اگر برایتان بالاترین تعداد آگهی خانه در تهران و شهرستان مهم است، دیوار را پیشنهاد می‌کنیم. اگر به دنبال مشاهده تصاویر و اطلاعات کامل خانه به همراه جزئیات آن هستید، کیلید بهترین گزینه است. همچنین برای جستجوی سریع و آسان نیز ملکانا می‌تواند شما را به هدفتان برساند. [see_also]13962[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید