۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A40

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A40
راهنمای مطالعه

    در این مطلب برایتان از دلایلی گفته‌ایم که ممکن است شما را از خرید سامسونگ گلکسی A40 منصرف کند. با «درجه» همراه باشید.

    گوشی گلکسی A40 سامسونگ یکی از میان‌رده‌های خوب و خوش‌ قیمت سری A سامسونگ به حساب می‌آید که از مشخصات فنی و نرم‌افزاری خوبی برخوردار است.

    سامسونگ در سال ۲۰۱۹ تمرکز ویژه‌ای روی ساخت میان‌رده‌های گوناگون داشت و در نتیجه این امر شاهد عرضه نسخه‌های مختلفی از گوشی‌های سری A و M این شرکت هستیم که هر یک تا حدودی از نظر عملکرد به یکدیگر شباهت دارند! یکی از این میان‌رده‌ها، سامسونگ گلکسی A40 نام دارد که جانشین گلکسی A30 و به نوعی برادر کوچک‌تر A50 محسوب می‌شود.

    اگرچه این گوشی از نظر مشخصات فنی و قیمت، یکی از گزینه‌های خوب بازار محسوب می‌شود، اما یک سری مشکلات آزاردهنده هم در رابطه با آن‌ وجود دارد که ذکر آن‌ها می‌تواند شما را در خرید آن یاری رساند.

    توجه داشته باشید که نکات منفی ذکر شده با توجه به بازخورد کاربران این گوشی به ثبت رسیده بنابراین کاربر در استفاده عادی و روزمره متوجه آن‌ها خواهد شد.

    گلکسی A40 سامسونگ ضدآب نیست

    گلکسی A40

    یکی از مشکلات سامسونگ گلکسی A40، ساختار بدنه آن است که از آن در مقابل نفوذ آب محافظت نمی‌کند. اگرچه در محدوده قیمتی که این گوشی قرار می‌گیرد نباید انتظار کیفیت ساخت بالایی داشت، اما اخذ گواهی IP 68 یا حداقل IP 67 برای این گوشی ارزش خرید آن را دو چندان می‌کرد.

    هرچند گلکسی A40 در دسته گوشی‌های میان‌رده قرار می‌گیرد، اما مسلما هیچ کاربری نمی‌خواهد گوشی هوشمندی که در اختیار دارد با افتادن درون آب از کار بیفتد.

    با اینکه ساختار غیر فلزی بدنه وزن تمام شده گوشی را به شکل قابل توجهی کاهش داده، اما آسیب‌پذیر شدن آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار معضلی است که نمی‌توان آن را صرفا به خاطر قیمت گوشی جدی نگرفت!

    [related]14725[/related]

    عمر باتری سامسونگ گلکسی A40 متوسط است

    گلکسی A40

    گلکسی A40 از یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. اگرچه سایز نمایشگر به نسبت گوشی‌های میان‌رده فعلی کوچک‌ است و به ۵.۹ اینچ می‌رسد، اما نمی‌تواند استفاده از یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را توجیه کند و بهتر است بپذیریم سامسونگ در این زمینه کمی ناامید کننده ظاهر شده است.

    این در حالی است که گلکسی A30 از یک باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. سامسونگ می‌توانست حداقل با استفاده از یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، خیال کاربران خود را تا حدودی آسوده کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

    تغییرات نسبت سامسونگ گلکسی A30 زیاد نیست

    گلکسی A40

    سامسونگ گوشی‌های میان‌رده خود را با قابلیت‌ها و مشخصات بسیار نزدیک بهم روانه بازار کرده و تفاوت‌ها اغلب به کیفیت نمایشگر، دوربین، حافظه داخلی و حجم باتری بر می‌گردد. اگرچه این تفاوت‌ها می‌توانند تعیین کننده باشند، اما در میان‌رده‌های فعلی سامسونگ حقیقتا تفاوتی وجود ندارد که بسیار محسوس باشد.

    برای مثال تفاوت بین گوشی گلکسی A40 و A30 در سایز نمایشگر، پردازنده، حجم باتری و کیفیت دوربین سلفی خلاصه می‌شود. به نوعی می‌توان گفت اگر A40 نیز از سایز ۶.۴ اینچ برخوردار بود، شناسایی این دو گوشی از یکدیگر بسیار مشکل می‌شد.

    گلکسی A30 از یک پردازنده ۷۹۰۴ بهره می‌برد که از نظر پردازشی اندکی از ۷۸۸۵ موجود در A40 ضعیف‌تر است. از نظر حافظه داخلی و میزان رم نیز هر دو گوشی یا یکدیگر برابرند و با در اختیار داشتن ۴/۶۴ گیگابایت، در انجام کارها عملکرد مشابهی را از خود نشان می‌دهند.

    سایز نمایشگر گلکسی A40 حدودا نیم اینچ از A30 کوچک‌تر است که همین مسئله نیز باعث کاهش حجم باتری از ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در گلکسی A30 به ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت در این گوشی شده است.

    دوربین سلفی در گلکسی A40 از سنسوری به بزرگی ۲۵ مگاپیکسل بهره‌مند است و این در حالی است که گلکسی A30 از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی استفاده می‌کند. البته که تفاوت کیفیت آن‌ها اصلا محسوس نیست!

    در دیگر بخش‌ها تفاوت عمده‌ای در این دو گوشی یافت نمی‌شود اما جالب اینجاست که به طور کلی انتخاب بین این دو گوشی به سلیقه کاربر در استفاده از گوشی بزرگ یا کوچک برمی‌گردد. از آن‌جایی هم که با حذف حاشیه‌ها در گوشی‌های فعلی، سایز بزرگ همانند گذشته زیاد به چشم نمی‌آید، شاید حتی بتوان گلکسی A30 را انتخاب مناسب‌تری نسبت به گلکسی A40 دانست.

    جمع‌بندی

    گلکسی A40 به طور کلی گلکسی A40 یک انتخاب خوب و مقرون به صرفه در بین گوشی‌‌های میان‌رده به حساب می‌آید که از مشخصات فنی خوبی برخوردار است. اما با نگاهی به دیگر گزینه‌های موجود می‌توان به این نتیجه رسید که با پرداخت هزینه کمتر و یا مشابه، می‌توان انتخاب‌های بهتری هم داشت. سامسونگ در طراحی گلکسی A40 نسبتا رضایت‌بخش عمل کرده اما دلیل قانع‌کننده‌ای به کاربران نداده تا از خرید A30 منصرف شده و به سوی این گوشی کوچ کنند. با این اوصاف اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده خوش دست و مقرون به صرفه هستید، می‌توانید روی گلکسی A40 به عنوان یک گزینه رضایت‌بخش حساب باز کنید. [see_also]13349[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید