۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A60

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A60
راهنمای مطالعه

    گوشی گلکسی A60 یکی از میان‌رده‌های خوب شرکت سامسونگ است که در سال ۲۰۱۹ معرفی و روانه بازار شد. اما این گوشی خوب نقاط ضعفی نیز دارد که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند. در این مقاله به بررسی سه دلیلی می‌پردازیم که ممکن است شما را از خرید گلکسی A60 منصرف کند.

    گلکسی A60 را باید به نوعی جانشین گوشی گلکسی A50 و هم‌رده با گلکسی M40 دانست. اما سوال اینجاست که آیا این گوشی واقعا ارزش هزینه بیشتر را نسبت به گلکسی A50 دارد یا خیر؟

    توجه داشته باشید که نقاط ضعف ذکر شده با توجه به بازخورد کاربران این گوشی به ثبت رسیده بنابراین در استفاده عادی متوجه آن‌ها خواهید شد.

    نمایشگر LCD؛ با کیفیت اما نه‌چندان رضایت‌بخش

    گلکسی A60

    از نمایشگر شروع می‌کنیم. اگرچه این نمایشگر بسیار با کیفیت است و در نوع خود نیاز کاربران را برطرف می‌کند، اما سامسونگ به سختی می‌تواند کاربران را از خرید گوشی با نمایشگر LED که بهینه‌تر است به سوی خرید این گوشی ترغیب کند.

    سامسونگ در گلکسی A60 از یک نمایشگر LCD از نوع PLS TFT استفاده کرده که با وضوح تصویر  ۱۰۸۰*۲۳۴۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل بر هر اینچ همراه است. از آن‌جایی که LCD ها مصرف انرژی بیشتری نیز به نسبت LED ها دارند، این مسئله را می‌توان یک نوع عقب‌گرد برای این گوشی در نظر گرفت.

    از طرفی نمایشگر LCD در نمایش رنگ تیره به نسبت LED ناتوان‌تر است و غلظت رنگ مشکی در گوشی به خوبی دیده نمی‌شود. همچنین با فعال کردن حالت تیره هم به سبب LCD بودن نمایشگر، تاثیر چندانی را روی عمر باتری حس نخواهید کرد.

    [related]14789[/related]

    پیشرفت کم و نامحسوس به نسبت گلکسی A50

    گلکسی A60

    معمولا انتظار می‌رود جانشین یک گوشی هوشمند در هر رده‌ای، اندکی تفاوت با سری قبلی خود داشته باشد. اما اینطور که به نظر می‌رسد، گلکسی A60 به نسبت A50 بیشتر افت داشته!

    عقب‌گرد بد این گوشی را می‌توان باتری۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دانست. سامسونگ در گلکسی A50 که هم از نمایشگر کم مصرف‌تر و هم از پردازنده جدیدتر و بهینه‌تر استفاده می‌کرد، از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره برد.

    اما در A60 نه تنها نمایشگر پر مصرف‌تر شد، بلکه پردازنده هم به نسبت اگزینوس ۹۶۱۰ بکار رفته در گلکسی A50 پر مصرف‌تر شده و با این حال شاهد این هستیم که باتری استفاده شده تنها ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت حجم دارد که ناامیدکننده است.

    در نهایت هم به جک هدفون می‌رسیم که همچنان محبوبیت خاص خود را دارد و گلکسی A50 نیز به آن مجهز شده. اما سامسونگ با قرار دادن یک دانگل تبدیل در جعبه گلکسی A60، حذف جک هدفون در آن را توجیه کرد تا به این صورت ارزش خرید محصول خود را به نسبت سری قبل کاهش دهد.

    حالت بد عکاسی در شب

    گلکسی A60

    همانطور که در بررسی نقاط قوت این گوشی گفتیم، نباید از این محصول انتظار عکاسی فوق‌العاده را داشت. اما گلکسی A60 در شب تصاویر خوبی ثبت نمی‌کند.

    این نقطه ضعف زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم این گوشی به حالت شب هم مجهز نیست بنابر این کاربر باید صرفا با فعال کردن HDR تصاویر دلخواه خود را در شب ثبت کند که خب تاثیر نسبتا محسوسی نیز در کاهش کیفیت تصاویر دارد.

    مواردی که در بالا گفتیم، در مورد دوربین ۳۲ مگاپیکسلی اصلی بود. اما با دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی این گوشی عملا باید در بهترین شرایط نوری عکاسی کرد. البته در آن شرایط هم تصاویر از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار نیستند اما در شرایط نوری نامساعد به هیچ عنوان نمی‌توان روی این دوربین حساب کرد.

    دوربین فوق عریض و اصلی این گوشی با یک سنسور سنجش عمق میدان نیز همراه می‌شوند که عملکرد کلی آن‌ها تفاوت خاصی با دوربین‌های سه‌گانه و مشابه گلکسی A50 ندارد. جز اینکه بزرگی سنسور دوربین اصلی در گلکسی A60 روی کاغذ 7مگاپیکسل از گلکسی A50 بیشتر است.

    جمع‌بندی

    گلکسی A60 گلکسی A60 گوشی خوبی است! اما در صورتی که گوشی‌های هم رده آن مانند گلکسی A50 یا ردمی K20 حضور نداشته باشند. باتری نسبتا ضعیف‌، نمایشگر LCD، پردازنده پر مصرف‌تر به نسبت سری قبل و مواردی از این قبیل دست به دست هم داده‌اند تا ثابت کنند محصول جدید سامسونگ علی‌رغم همه شایستگی‌هایش، عملا ارزش خرید بالایی در مقایسه با گلکسی A50 و یا برخی از گوشی‌های هم‌رده خود از شرکت‌های دیگر همانند ردمی K20 ندارد. با این اوصاف انتخاب نهایی بر عهده کاربر است. این گوشی نیز همانند بسیاری از گوشی‌های دیگر نقاط قوت خاص خود را دارد. شما چه تجربه‌ای از خرید این گوشی دارید. لطفا در بخش نظرات کاربران به ما بگویید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید