کانسیلر چیست و چه تفاوتی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد؟

کانسیلر چیست و چه تفاوتی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد؟
راهنمای مطالعه

    خیلی از ما با کارکرد درست کانسیلر آشنا نیستیم. تاآنجاکه شاید حتی کانسیلر را با محصولاتی چون پرایمر یا حتی کانتور یکسان فرض می‌کنیم. در این مطلب «درجه» با ما همراه باشید تا ببینیم کانسیلر چیست و چه تفاوت‌های ریزی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد.

    دنیای لوازم آرایشی گاهی خیلی گیج‌کننده است. کم نیستند محصولاتی که باوجود تفاوت‌های اسمی، کارکردشان ظاهرا یکی به نظر می‌رسد. این در حالی است که اساسا برای کارکردی مجزا به وجود آمده‌اند. پس اگر به آرایش‌کردن مثل حرفه‌ای‌ها علاقه‌مندید، بهتر است اطلاعات‌تان را در این زمینه بالا ببرید.

    در مطلب پیش رو به‌طور خاص از کانسیلر صحبت می‌کنیم. چراکه هنوز عده زیادی از ما خانم‌ها آن‌قدری که کرم‌پودر و پنکیک و امثال اینها را می‌شناسیم، با کانسیلر چندان آشنا نیستیم. پس بی‌معطلی ببینیم کانسیلر چیست.

    کانسیلر چیست و چه استفاده‌هایی دارد؟

    کانسیلر چیست و چه استفاده‌هایی دارد؟

    کانسیلر در لغت به‌معنی پوشاننده است. ازاین‌رو جزو لوازم آرایشی اصلاح‌کننده به حساب می‌آید. حتما می‌پرسید پوشاندن و اصلاح دقیقا چه چیزی؟ خب باید بگوییم اصلاح خصوصا تیرگی زیر چشم و در مواردی هم پوشاندن جای جوش و لک‌وپیس‌های صورت.

    همان طور که گفتیم، مهم‌ترین استفاده کانسیلر را می‌توان برای اصلاح رنگ تیرگی زیر چشم دانست. ناحیه زیر چشم بیش از هر نقطه دیگری در صورت به کانسیلر احتیاج دارد. چراکه پوست زیر چشم نازک‌تر از پوست سایر نقاط صورت است و مغایرت رنگی و رگ‌های سطحی پوست را بیشتر نشان می‌دهد. ازطرفی کاسه چشم تحت تأثیر سایه ساختار استخوانی اطراف قرار دارد. همه اینها باعث می‌شوند تیرگی و بدرنگی زیر چشم واضح‌تر دیده شود. اما با کانسیلر می‌توانید این ایراد را اصلاح کنید. اما اگر از آن خوش‌اقبال‌هایی هستید که زیر چشم‌تان تیره نیست، لزومی به استفاده از کانسیلر وجود ندارد. یا اگر از کرم‌پودری استفاده می‌کنید که از پوشانندگی کافی برخوردار است، به کانسیلر احتیاجی نیست.

    این را هم بدانید که کانسیلرها ازلحاظ کارکرد و همچنین بافت محصول به انواع مختلفی قابل‌تقسیم‌اند. مثلا در کنار کانسیلرهای مخصوص دور چشم کانسیلرهایی هم داریم که خاص پوشاندن جای جوش فرمولاسیون شده‌اند. اینها معمولا از ترکیبات ضدآکنه برخوردارند. یا کانسیلرهایی که به‌طور خاص به اصلاح‌کننده رنگ معروف‌اند. ازلحاظ بافت هم کانسیلرها متنوع‌اند. بعضی کانسیلرها مایع و بعضی دیگر جامدند.

    قول می‌دهیم در مطلب جداگانه‌ای از انواع کانسیلرها و فرق‌شان باهم بیشتر برایتان بگوییم. نحوه انتخاب رنگ کانسیلر هم بحث مفصلی است که حتما درموردش خواهیم نوشت. علی‌ایّ‌حال بگذارید تکلیف‌مان را با خود کانسیلر و تفاوتش با لوازم آرایشی ظاهر مشابه روشن کنیم. تا این تفاوت‌ها برایتان روشن نشود، درک درستی از کانسیلر نخواهید داشت.

    فرق کانسیلر با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه در چیست؟

    کانسیلر چیست و چه تفاوتی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد؟

    فرق کانسیلر و کرم‌پودر

    البته که کرم‌پودر هم برای یک‌دست‌کردن رنگ صورت است. اما کرم پودر یا فاندِیشِن را برخلاف کانسیلر به کل صورت‌مان می‌مالیم. درحالی‌که کانسیلر را تنها باید روی نقاط لازم بمالیم. نکته دیگر اینکه کانسیلر غلیظ‌تر از کرم‌پودر است و معمولا به‌صورت ماتیکی یا تیوب‌های کوچک عرضه می‌شود. ولی کرم‌پودرها در مقایسه با کانسیلر رقیق‌ترند و در تیوب‌ها یا شیشه‌های بزرگ‌تری عرضه می‌شوند.

    حالا شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که اول باید از کانسیلر استفاده کنیم یا کرم‌پودر. خب در منابع مختلفی دیدیم که گفته بودند حق تقدم با کرم پودر است. دلیل هم دارد. چون کرم‌پودر تا حدی رنگ پوست‌ را یک‌دست‌تر می‌کند و ایرادات را می‌پوشاند. به‌این‌ترتیب بهتر می‌توانید بفهمید که از کانسیلر با چه غلظتی استفاده کنید. اگر اول سراغ کانسیلر بروید، ممکن است لایه زیادی کلفتی بمالید و پس از استفاده از کرم‌پودر احساس سنگینی و پوستی غیرطبیعی پیدا کنید. زمانی بهتر است کانسیلر را در مرتبه اول قرار دهید که از فاندیشن پودری استفاده می‌کنید.

    فرق کانسیلر و پرایمر

    پرایمر زیرسازی است که پس از استفاده از کرم مرطوب‌کننده و پیش از استفاده از کرم‌پودر استفاده می‌شود. این محصول درواقع پوست صورت را آماده پذیرش آرایشی بی‌نقص و ماندگار می‌کند. پرایمرها قادرند سطح پوست‌ را صاف‌تر و یک‌دست‌تر کنند و چین‌وچروک‌ها و منافذ باز پوست را کمتر نشان دهند. اما ایراداتی از قبیل تیرگی زیر چشم یا نقاط قرمز پوست همچنان پس از استفاده از پرایمر قابل‌مشاهده خواهند بود و جز با یک کرم‌پودر قوی یا کانسیلر خوب قابل‌حل نیستند. درضمن پرایمرها معمولا مثل کرم‌پودر و کانسیلر رنگی نیستند. بافت‌شان هم رقیق و سِرُم‌مانند است.

    فرق کانسیلر و کرم بی‌بی

    بی‌بی (BB) به کرم‌هایی گفته می‌شود که به اندازه کرم پودر سنگین نیستند و از پوشانندگی کم و طبیعی برخوردارند. به‌اضافه ویژگی‌های افزوده‌ای نظیر ضدآفتاب و آنتی‌اکسیدان‌ها. منتها خواص مراقبتی کرم بی‌بی در هر برندی متفاوت است. اما این طیف از کرم‌ها، همان طور که احتمالا خودتان هم حدس زده‌اید، در حد کانسیلر رنگ‌دهی ندارند. کانسیلرهای مخصوص جوش و اطراف چشم غلیظ‌تر و پررنگ‌ترند و برخلاف کرم بی‌بی تنها باید برای اصلاحات نقطه‌ای استفاده شوند.

    فرق کانسیلر و کرم سی‌سی

    سی‌سی (CC) به کرم‌های اصلاح‌کننده رنگ صورت گفته می‌شود. کرم سی‌سی از کرم‌های بی‌بی غلیظ‌تر و سنگین‌تر است و نقاط تیره و قرمزی‌های پوست را بهتر می‌پوشاند. تاآنجاکه فهمیدیم، این نوع کرم‌ها را گویا می‌توان به‌جای فاندیشن یا پرایمر هم استفاده کرد. البته به نوع پوست هم بستگی دارد. اما درکل کرم سی‌سی، درصورتی‌که پوست خوبی داشته باشید، می‌تواند به‌تنهایی کار کرم‌پودر و کانسیلر اصلاح رنگ را برایتان انجام دهد. تازه برخی کرم‌های سی‌سی به روشن‌ترشدن پوست هم کمک می‌کنند و همچنین از درصدی ضدآفتاب برخوردارند. پس اینها هم با کانسیلرهایی که برای پوشش‌های نقطه‌ای استفاده می‌شوند فرق دارند.

    فرق کانسیلر و هایلایتر

    هایلایتر برخلاف کانسیلر پوشاننده نیست. بلکه برای برجسته‌تر نشان‌دادن برخی نقاط صورت مانند استخوان گونه، تیغه وسط بینی، بالای لب و برآمدگی زیر ابرو استفاده می‌شود. اما در ترفندهای آرایشی از کانسیلرهای روشن هم برای هایلایت‌کردن استفاده می‌شود.

    فرق کانسیلر و کانتور

    کانتور ابزاری برای زاویه‌سازی و خوش‌فرم‌تر نشان‌دادن اجزای صورت است. کارکرد اصلی کانسیلر را هم که دیگر حتما یاد گرفته‌اید. کانسیلر معمولا بهتر است یکی دو پرده از رنگ پوست روشن‌تر باشد. درحالی‌که کانتور برعکس باید یکی دو پرده تیره‌تر باشد. پس برای اینکه از کانسیلر به‌جای کانتور استفاده کنید، تنها کانسیلرهای تیره‌تر جواب می‌دهند.

    جمع‌بندی

    سعی کردیم اطلاعات مفیدی را با رجوع به منابع آنلاین برایتان گردآوری کنیم. دیدید کانسیلر چیست و چه فرقی با لوازم آرایشی ظاهرا مشابه دارد. اگر این مطلب را پسندیدید، با رفقای آرایش‌دوست‌تان هم به اشتراک بگذارید. درمورد سایر لوازم آرایشی هم می‌توانید سؤالات‌تان را در قسمت دیدگاه‌های همین مطلب با ما مطرح کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید