اتوی مو یا برس حرارتی؛ کدام انتخاب بهتری است؟

اتوی مو یا برس حرارتی؛ کدام انتخاب بهتری است؟
راهنمای مطالعه

    ازجمله لوازم حرارتی رایج برای صاف‌کردن موها می‌توان به اتوی مو و برس حرارتی اشاره کرد. اما اگر در تردیدید اتوی مو یا برس حرارتی کدام انتخاب بهتری است، پس در ادامه با ما همراه باشید که در این مطلب «درجه» نکات جالبی برای گفتن داریم.

    این مطلب را مخصوص شماهایی تدارک دیده‌ایم که در حال حاضر تنها می‌توانید برای خرید یکی از این دو گزینه هزینه کنید. برای اینکه بعدا از انتخاب‌تان پشیمان نشوید باید اطلاعات‌تان را درزمینه ویژگی‌های هریک بالا ببرید. خیلی مهم است که بدانید اتوی مو و برس حرارتی نسبت به هم چه مزایا و معایبی دارند. ما اینجائیم که اطلاعات لازم را مختصر و مفید در اختیارتان بگذاریم. بیایید اول با بررسی مزایا و معایب اتوی مو شروع کنیم و ببینیم چه کسانی اتوی مو بخرند بیشتر از برس حرارتی به کارشان می‌آید:

    اتوی مو چه مزایا و معایبی دارد؟

    اتوی مو یا برس حرارتی - مزایا و معایب اتوی مو

    مزایا

    • اتوی مو برای صاف‌کردن موهای خیلی ضخیم، فِر یا وِز انتخاب بهتری است. چون وقتی موها بین صفحات اتو پِرِس می‌شوند، حرارت به‌طور مؤثرتری به موها انتقال می‌یابد.
    • با استفاده از اتوی مو موها کاملا می‌خوابند و لخت می‌شوند.
    • اثر استفاده از اتوی مو پایدارتر است. نمی‌توان گفت دقیقا چند روز. چون به نوع مو هم بستگی دارد. اما احتمالا تا حمام بعدی نیازی به اتوکشی مجدد نخواهید داشت.
    • اتوهای با قابلیت تولید یون، علاوه‌بر جلوگیری از افزایش درخشندگی موها الکتریسیته ساکن مو را هم از بین می‌برند.

    معایب

    • استفاده مکرر از اتوی مو برای سلامتی موها خوب نیست. چون اتوی مو حرارت داغ‌تر و مستقیم‌تری را به مو وارد می‌کند. بنابراین استفاده بیش‌ازحد یا نادرست از این وسیله می‌تواند به سلامتی موها آسیب بزند. اتوی مو را بیشتر برای استفاده هرازگاهی، مثلا یک بار در هفته یا حتی ترجیحا کمتر، پیشنهاد می‌کنیم.
    • استفاده از اتوی مو احتیاط بیشتری می‌طلبد. وگرنه ممکن است براثر برخورد ناگهانی صفحه اتو با دست یا پوست سر، دچار سوختگی شوید.
    • اتوی مو برخلاف برس حرارتی در حجم‌دهی موها مؤثر نیست. بلکه موها را کاملا روی سر می‌خواباند.
    • اگر موها را با سرعت یکنواخت از لای اتو رد نکنید، در نقاطی که اتو را طولانی‌تر نگه داشته‌اید، شاهد باقی‌ماندن خط اتو خواهید بود.
    • اتوهای ارزان و کم‌کیفیت قادر به توزیع یکنواخت گرما نیستند. یعنی ممکن است نقاطی از صفحات اتو داغ‌تر از نقطه مجاورشان شوند که در این صورت مو آسیب خواهد دید.
    • برای استفاده از اتوی مو ابتدا باید موها را شانه و تقسیم‌بندی کنید. این در حالی است که برس حرارتی هم‌زمان با صاف‌کردن موها گره‌های مو را هم باز می‌کند.

    [related]15613[/related]

    برس حرارتی چه مزایا و معایبی دارد؟

    اتوی مو یا برس حرارتی - مزایا و معایب برس حرارتی

    مزایا

    • برس حرارتی برای موهای ضعیف و مستعد آسیب انتخاب مطمئن‌تری است.
    • برس‌های حرارتی، چه مسطح چه چرخشی، کمی حجم‌دهندگی دارند. البته چرخشی‌ها گویا بیشتر. ازاین‌رو برس حرارتی برای مرتب‌کردن موها به‌حالت طبیعی انتخاب مناسب‌تری است.
    • در برس‌های حرارتی مشکل سوختن موها براثر داغی غیریکنواخت وجود ندارد.
    • برس‌‌های حرارتی هم مانند اتوی مو درصورت برخورداری از فناوری تولید یون قادر به درخشان‌ترکردن موها و رفع الکتریسته ساکن مو خواهند بود.
    • برس حرارتی کاربری راحت‌تری دارد. چون هم‌زمان با صاف‌کردن موها عمل شانه‌زدن را هم انجام می‌دهد.
    • برس حرارتی برای استفاده مکرر انتخاب نسبتا کم‌ضررتری است.
    • برخی معتقدند که سرعت کار با اتو بیشتر است. اما اگر ازلحاظ سطح صفحه نگاه کنیم، برس‌های حرارتی سطح بزرگ‌تری دارند و درنتیجه مقدار بیشتری از موها را در هر حرکت پوشش می‌دهند. به‌علاوه نیازی به تقسیم‌بندی مو نیست. البته درصورت تقسیم‌بندی نتیجه بهتری خواهید گرفت. اما برای صاف‌کردن موها با اتو قطعا ابتدا باید تقسیم‌بندی انجام دهید.
    • برس‌های حرارتی آسیب‌رسانی کمتری دارند. نوک گرد دندانه‌ها، که معمولا نایلونی یا سیلیکونی است، مانع تماس مستقیم سطح داغ برس با پوست می‌شود.

    معایب

    • با برس‌های حرارتی صاف‌کردن موهای خیلی ضخیم یا مجعد کار سخت‌تری است. برس حرارتی روی موهای خیلی ضخیم و فِرفِری به اندازه اتو جواب نمی‌دهند.

    جمع‌بندی

    با این تفاصیل برس حرارتی برای استفاده مکررتر و همچنین برای موهای ضعیف و آسیب‌دیده انتخاب مطمئن‌تری است. این در حالی است که اتوی مو در صاف‌کردن موهای ضخیم و مقاوم بهتر جواب می‌دهد. منتها فراموش نکنید که اتوی مو برای استفاده هرازگاهی است. درضمن اگر سراغ اتوی مو رفتید، پیشنهاد می‌کنیم برای استفاده خانگی از بین اتوهای سرامیکی انتخاب کنید. صفحات سرامیکی توزیع گرمای یکنواخت‌ و قابل‌اطمینانی دارند. قیمت‌شان هم مناسب است. صفحات تیتانیومی یا تورمالینی به‌دلیل رسانش گرمایی فوق‌العاده بالا نتیجه حرفه‌ای‌تر و همچنین سریع‌تری به دست می‌دهند. اما اینها را بیشتر برای استفاده سالنی پیشنهاد می‌کنیم. درمورد قیمت هم باید بگوییم که اتوی مو و برس حرارتی هردو بازه قیمتی خیلی گسترده‌ای دارند. ارزان‌ترین مدل‌ها از زیر ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شوند. اما برای خرید مدل‌های باکیفیت، فرقی نمی‌کند اتوی مو یا برس حرارتی، باید چندصد هزار تومانی کنار بگذارید. امیدواریم نکاتی که برشمردیم برایتان مفید بوده باشند. حالا نوبت شماست که با ما هم‌کلام شوید. اگر تجربه استفاده از برس‌های حرارتی را دارید، نظرتان درباره عملکرد این برس‌ها در مقایسه با اتوی مو چیست؟ [see_also]412[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید