کاناپه تخت خواب شو و ۴ سوال مهمی که باید قبل از خرید جوابشان را بدانید

کاناپه تخت خواب شو و ۴ سوال مهمی که باید قبل از خرید جوابشان را بدانید
راهنمای مطالعه

    اگر تصمیم به خرید کاناپه تخت خواب شو دارید، پس این مطلب «درجه» را از دست ندهید. در مطلب امروزمان نکاتی را با شما به اشتراک می‌گذاریم که بتوانید یک کاناپه دوکاره خوب بخرید. با ما همراه باشید.

    خرید کاناپه تخت خواب شو از آن خرج‌هایی است که معمولا تا مهمان چندروزه نداشته باشیم به صرافتش نمی‌افتیم. خوابیدن روی زمین برای همه راحت نیست. از عادت روی تخت‌خوابیدن هم که بگذریم، عده‌ای به‌دلیل مشکلات سلامتی نظیر کمردرد قادر به نشست‌وبرخاست یا خوابیدن روی زمین نیستند. حالا اگر مهمانی این‌چنینی داشته باشید و تخت اضافه‌ای هم در کار نباشد، وجود یک کاناپه تخت خواب شوی راحت و استاندارد کمک بزرگی است. البته که کاربرد کاناپه‌ تختخواب شو تنها برای مهمان نیست. برای خانه‌های دانشجویی هم اتفاقا خیلی به درد می‌خورد.

    اگر به هر دلیلی تصمیم به خرید این مدل کاناپه دارید، جواب سؤالات زیر را به خاطر بسپارید:

    کاناپه‌ای که می‌خرم چه مدلی باز شود بهتر است؟

    خرید کاناپه تخت خواب شو - مدل باز و بسته شدن

    این کاناپه مدل‌های مختلفی دارد. هر مدلی با سازوکار به‌خصوصی به تخت خواب تبدیل می‌شود. درواقع چیزی است که به خلاقیت سازنده بستگی دارد. منتها رایج‌ترین سازوکاری که معمولا می‌بینیم حالت تاشو یا کشویی است. در برخی مدل‌ها ابتدا باید نشیمن کاناپه را بلند کنید و سپس به‌سمت بیرون بکشید. در برخی دیگر از مدل‌ها تنها کافی است پشتی کاناپه را بخوابانید. خلاصه که سازوکارها متفاوت‌اند.

    حالا حتما می‌پرسید کاناپه‌ای که می‌خرم چه مدلی باز شود بهتر است؟ خب واقعیتش نمی‌توان گفت دقیقا چه مدل بازشدنی بهتر است. چراکه این موضوع تا حد زیادی به عواملی چون سلیقه و شرایط مکانی هر فرد بستگی دارد. اما پیشنهاد می‌کنیم این دو نکته را برای انتخاب مدل بازشدن کاناپه مدنظر داشته باشید:

    • راحتی سازوکار تبدیل‌شونده: هنگام خرید حتما خودتان هم بازشدن کاناپه را امتحان کنید تا ببینید مبادا برایتان راه‌دست نباشد. یک کاناپه خوب باید با به‌نرمی و با کمترین زحمت بازوبسته شود.
    • مختصات مکانی: اگر محدودیت فضا دارید یا مستأجرید و تقریبا هر سال جا عوض می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم بیشتر دنبال مدل‌های جمع‌وجورتر و سبک‌تر باشید. برخی کاناپه‌ها در حالت تخت خواب فضای زیادی اشغال می‌کنند. این مدلی‌ها جای خواب گَل‌وگشادتر و راحت‌تری دارند. اما جاگیرترند. درمورد خرید کاناپه یک‌نفره یا چندنفره هم طبیعتا باید به کوچکی یا بزرگی فضایی که در اختیار دارید نگاه کنید.

    کاناپه تخت خواب شو چقدر راحت است؟

    راحتی کاناپه تخت خواب شو

    متأسفانه کاناپه‌های تخت خواب شو ممکن است به راحتی کاناپه‌ها یا تخت‌های معمولی نباشند. اگر قرار است تنها هرازگاهی از یک کاناپه دوکاره به‌عنوان تخت خواب استفاده کنید، پس بهتر است مدلی انتخاب کنید که در حالت مبل راحت‌تر باشد. اما اگر این مدل را بیشتر به‌خاطر تخت خواب شدنش می‌خواهید و قرار است خودتان یا کس دیگری مدام روی آن بخوابد، پس مدلی انتخاب کنید که در حالت تخت خواب راحت‌تر باشد. کاناپه‌هایی هم که در حالت تخت خواب از راحتی قابل‌ملاحظه‌ای برخورداند، گران‌ترند. پس درصورتی‌که راحتی کاناپه در حالت تخت خواب برایتان در اولویت است، باید بیشتر هزینه کنید. البته این را هم بگوییم که قیمت بالا همیشه تضمین‌کننده راحتی و دوام نیست.

    [related]15118[/related]

    تشک کاناپه تخت خواب شو چگونه باید باشد؟

    تشک کاناپه تخت خواب شو

    کیفیت تشک را می‌توان مهم‌ترین بخش کاناپه‌های تخت خواب شو دانست. تشک کاناپه‌های تخت خواب شو نازک‌تر از تشک‌های معمولی است و به‌حالت تاشونده روی کاناپه سوار می‌شود. بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به‌اندازه تشک یک تخت خواب واقعی راحت باشد. بااین‌حال می‌توانید از بین مدل‌های موجود راحت‌ترین‌شان را برای خرید انتخاب کنید.

    دو نوع تشکی که شاید در کاناپه‌های تخت خواب شو به آنها بربخورید عبارت‌اند از:

    • تشک فنری: حالت ارتجاعی تشک‌های فنری، همان طور که از اسم‌شان پیداست، از وجود فنر حاصل می‌شود. منتها تشک‌های این مدلی همیشه هم راحت نیستند. تشک‌های با تعداد فنرهای بیشتر (بالاتر از ۶۰۰ فنر) معمولا راحت‌ترند.
    • تشک مموری فوم: تشک‌های مموری فوم را به‌جای فنر از فوم‌های ویسکواِلاستیک می‌سازند و بهتر از تشک‌های فنری فرم بدن را به خودشان می‌گیرند. مموری فوم جنس بسیار انعطاف‌پذیری است و درضمن ضدآلرژی و ضدگردوغبار هم هست.

    البته این را هم بگوییم که همه کاناپه‌های تخت خواب شو تشک‌دار نیستند. به این معنی که هیچ تشک اضافه‌ای در اسکلت کاناپه تعبیه نشده است و از خود نشیمن و پشتی کاناپه به‌عنوان تشک خواب استفاده می‌شود. بیشتر مدل‌های موجود در بازار از این نوع‌اند.

    اسکلت کاناپه تخت خواب شو از چه جنسی باشد؟

    کاناپه‌هایی که با چوب سخت اسکلت‌بندی شده‌اند از مقاومت بالایی برخوردارند. اما برای مثال اسکلت چوب کاج، چون چوب نرمی است، دوام چندان بالایی نخواهد داشت. اسکلت‌های فلزی هم از مقاومت خوبی برخوردارند. مقاومت اسکلت مسئله مهمی است. یک کاناپه تخت خواب شو باید آن‌قدری مقاوم باشد که بازوبسته‌شدن مکرر را تاب بیاورد. لبه‌های کار را هم چک کنید که کاملا پرداخت‌شده باشند و به لباس یا پتو گیر نکنند. همین جا اضافه کنیم که بهتر است ملحفه یا هر پوشش اضافه دیگری را قبل از بستن کاناپه به حالت اولیه از روی آن بردارید. در غیر این صورت محصول شما خیلی زود از رگلاژ خارج خواهد شد.

    سخن پایانی

    عمده نکاتی را که باید برای خرید کاناپه تخت خواب شو بدانید با شما در میان گذاشتیم. درمورد قیمت هم اگر می‌پرسید، قیمت کاناپه‌های تخت خواب شو بسیار متنوع است و بسته به کیفیت ساخت و برند تولیدکننده می‌تواند متفاوت باشد. اما به‌طور کلی اغلب مدل‌ها بیش از یک میلیون تومان قیمت دارند. درضمن برای خرید کاناپه تخت خواب شو خرید حضوری از خرید اینترنتی بهتر است. چراکه می‌توانید راحتی و کیفیت ساخت محصول را از نزدیک بررسی کنید. خیلی مهم است که خودتان مستقیما راحتی کاناپه و بازوبسته‌کردنش را امتحان کنید. [see_also]14579[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید