خرید گوشی هوشمند و هرآنچه که باید در این باره بدانید

خرید گوشی هوشمند و هرآنچه که باید در این باره بدانید
راهنمای مطالعه

    قصد خرید گوشی هوشمند دارید؛ اما خودتان نمی‌توانید مدل‌های مناسب برای نیازتان را تشخیص دهید؟ با درجه همراه باشید تا هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی هوشمند بدانید، با شما در میان بگذاریم.

    پیش از خرید گوشی هوشمند باید شناخت کاملی از نیاز‌های خود و بودجه در دسترس داشته باشید. با در نظر داشتن این دو مورد در ذهن می‌توانید با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم وشی هوشمند مناسب خود را انتخاب کنید.

    برند، آیا باید برایمان مهم باشد؟

    برای بسیاری از افراد، نام برند نقش مؤثری در خرید یک محصول ایفا می‌کند؛ چه‌بسا بسیاری از افراد تنها با اتکا به نام یک برند اقدام به یک محصول می‌کنند؛ اما پس از خرید متوجه می‌شوند که دستگاه خریداری‌شده به‌هیچ‌وجه با نیاز‌های آن‌ها سازگاری ندارد. باور قدیمی افراد بر این مبنا بود که هرچه برند شهرت بیشتری در جامعه داشته باشد، کیفیت محصول آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود؛ اما تولیدکننده‌گان نوظهور گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته این قانون نانوشته را تغییر داده‌اند.

    این‌ها را گفتیم که به یک نکته‌ مهم برسیم. اگر هم‌اکنون قصد خرید گوشی‌هوشمند دارید، بهتر است بر اساس برند تصمیم نگیرید و تنها نیازهای خود و قابلیت‌های موجود در دستگاه‌های مدنظرتان را اولویت قرار دهید.

    دوربین، مگاپیکسل یا لنز‌های بیش‌تر؟

    آیفون XS مکس / iPhone XS max

    اگر اکنون سری به بازار موبایل بزنید، با انبوهی از گوشی‌هایی مواجه می‌شوید که از دوربین‌های دوگانه، سه‌گانه و حتی چهارگانه بهره می‌برند؛ با‌این‌حال پرسش اینجاست که تعدد این لنزها چه تأثیری در کیفیت عکس‌برداری می‌گذارد؟

    سازندگان برای افزودن ویژگی‌های جدیدی نظیر قابلیت ثبت تصاویر پرتره (تصاویری با پس‌زمینه‌ تار که تنها سوژه را هدف قرار می‌دهند) و امکان زوم چندبرابری بدون افت‌ کیفیت، به دوربین‌های چندگانه روی آورده‌اند.

    خوب است بدانید که مگاپیکسل بالاتر لزوماً به‌معنای کیفیت بهتر عکاسی نیست. عدد مگاپیکسل به تعداد پیکسل‌های موجود در تصاویر اشاره می‌کند. به‌عنوان نمونه اگر یک عکس دارای ۱۰۰۰ پیکسل در ۱۰۰۰ پیکسل باشد، این بدان معناست که تصویر ثبت‌شده رزولوشون ۱ مگاپیکسلی دارد. در گذشته تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند روی عدد مگاپیکسل مانور زیادی می‌دادند، اما امروزه چیزی که واقعا اهمیت دارد اندازه سنسور مورد استفاده برای دوربین، والگوریتم‌های نرم افزاری عکاسی گوشی مورد نظر است.

    دوربین‌های چندگانه چه قابلیت‌هایی دارند؟

    در گوشی‌هایی که چند لنز دارند، معمولا یک لنز به ثبت طبیعی و عادی عکس‌ها مانند آنچه انتظار داریم مشغول است و لنز و لنز‌های بعدی به انجام کارهایی مخصوص می‌پردازند.

    آیفون 7 پلاس / iPhone 7 Plus

    لنز زوم اپتیکال

    لنز دوم زوم اپتیکال به تولیدکنندگان اجازه‌ می‌دهد که قابلیت زوم (بزرگنمایی) دوبرابری را برای کاربرانشان به ارمغان بیاورند. این قابلیت به افراد اجازه می‌دهد تا تنها با استفاده از لنز دوم دوربین، بدون‌ اینکه شاهد کاهشی در کیفیت تصویر باشند، تا دو برابر روی سوژه موردنظرشان زوم کنند.

    سنسور مونوکروم (سیاه و سفید)

    برخی دیگر از تولیدکنندگان رویه‌ دیگری را با لنز دوم در پیش گرفته‌اند و لنز دوم را به ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید (مونوکروم) اختصاص داده‌اند؛ بنابراین در حالی که لنز نخست تصاویر رنگی ثبت می‌کند، لنز دوم فقط به ثبت تصاویر سیاه‌و‌سفید (مونوکروم) می‌پردازد. از آنجایی که در تصاویر سیاه‌و‌سفید رنگ‌ها ثبت نمی‌شوند، نویز تصویر نیز به‌طرز قابل‌‌توجهی نسبت به تصاویر رنگی کمتر است. ترکیب تصویر رنگی با سیاه‌و‌سفید، نویز کمتر و در نتیجه کیفیت به‌مراتب بیشتری را به ما هدیه می‌دهد.

    لنز واید (عریض)

    درواقع این لنز به کاربران اجازه می‌دهد تا محیط وسیع‌تری را هدف عکس‌برداری خود قرار دهند که قطعاً جلوه‌ای خاص و زیبا به عکس‌هایتان خواهد بخشید.

    سیستم‌عامل مورد نظرتان را انتخاب کنید

    سیستم عامل / Operation System

    در بازار کنونی گوشی‌های هوشمند، اندروید و آی‌او‌اس (iOS) دو سیستم‌عامل مطرح هستند. ما در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا خیلی بهتر با این دو سیستم عامل آشنا شوید و در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید.

    اندروید

    اندروید 9 / Android 9

    این سیستم‌عامل که توسط شرکت گوگل توسعه داده می‌شود، و به‌واسطه‌ی در دسترس‌ بودنِ آن برای طیف وسیعی از دستگاه‌ها، توانسته کاربران بیشتری را جذب خود کند. آزادی‌عمل بالا، امکان شخصی‌سازی وسیع و سازگاری با انواع دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت اندروید است.

    سیستم‌عامل اندروید روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها قرار دارد. شرکت‌های سازنده گوشی موبایل، سیستم عامل اندروید را بر روی طیف وسیعی از گوشی‌های خود قرار می‌دهند. بنابراین دست شما برای انتخاب از میان انواع گوشی‌های هوشمند، با برند و قیمت‌های مختلف باز است. در بخش شخصی‌سازی نیز همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، اندروید دست شما را باز خواهد گذاشت.

    اگر گوشی‌های اندرویدی با برند‌های مختلف را مشاهده کرده باشید، قطعاً متوجه شده‌اید که محیط هر یک از آن‌ها با گوشی‌های دیگر برند‌ها متفاوت است. این مسئله دقیقاً به رام مربوط می‌شود. به‌صورت پیش‌فرض هر تولیدکننده‌ای دستگاه‌های خود را رام اختصاصی خود در دسترس مشتری قرار می‌دهد. علاوه‌بر تفاوت‌های ظاهری در این رام‌ها، تولید‌کننده می‌تواند ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را نیز به رام خود اضافه کند که در نسخه‌ی خالص اندروید چنین قابلیت‌هایی وجود ندارند. البته محبوبیت گوشی‌های اندرویدی که سیستم عامل خام اندروید را اجرا می‌کنند، به سبب روان بودن، سبک بودن و امنیت بیش‌تر، در حال افزایش است. گوشی‌هایی که از اندروید خام را اجرا می‌کنند و از پشتیبانی نرم افزاری بهتری برخوردارند را با نشان Android One می‌توانید تشخیص دهید.

    iOS (آی‌او‌اس)

    آی او اس 12 / iOS 12

    iOS سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل است که تنها بر روی دستگاه‌های مختص این شرکت وجود دارد.

    این سیستم عامل نسبت به اندروید محدودیت‌های زیادی دارد و کاربران نمی‌توانند به اندازه اندروید بر روی گوشی خود شخصی سازی انجام دهند و آزادانه از گوشی استفاده کنند. با همه‌ی این محدودیت‌ها اما همچنان این سیستم عامل یکی از سیستم عامل‌های اصلی بازار است. حال ممکن است که برایتان این سؤال پیش آید که چنین سیستم‌عاملی چگونه توانسته محبوبیت بالایی را به‌دست آورد؟

    پاسخِ این پرسش در یکپارچگی بالا و بهینگی مثال‌زدنی آی‌او‌اس نهفته است. اگرچه به‌مانند اندروید کاربران آزادی‌عمل ندارند؛ اما یکپارچگی آی‌او‌اس در کنار بهینگی فوق‌العاده بالا این سیستم‌عامل، هر کاربری را شیفته‌ خود می‌کند. غیر از این مورد، اپل پشتیبانی فوق‌العاده‌ای را از سیستم‌عامل آی‌او‌اس انجام می‌دهد. با خرید آیفون، شما تا ۵ سال می‌توانید از آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل بهره‌مند شوید. با هر آپدیت، اپل ویژگی‌ها و تغییراتی را در سیستم‌عاملش اعمال می‌کند تا تجربه‌ استفاده از آن بهتر شود.

    هرچه قدر اپل در این بخش خوب عمل می‌کند، اندروید عملکرد ناامیدکننده‌ای را در زمینه‌ ارائه‌ آپدیت‌ها از خود برجای می‌گذارد. در مقام مقایسه خوب است بدانید که پرچمداران گران‌قیمت اندرویدی در بهترین حالت تا دو سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. به‌غیر از گوشی‌های گوگل که تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند، گوشی‌های اندرویدی دیگر تولیدکنندگان نهایتاً دو سال پشتیبانی می‌شوند. ناگفته نماند که زمان عرضه‌ این آپدیت‌ها نیز با تأخیر بسیاری همراه است.

    در آخر نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که iOS برخلاف اندروید از زبان فارسی در منوها پشتیبانی نمی‌کند.

    مشخصات سخت افزاری چه می‌گویند؟

    Mi 8 explorer edition / سخت افزار

    گوشی‌های پرچمدار که گران‌ترین برچسب قیمتی را دارند، همواره از بهترین و جدیدترین سخت‌افزار‌ بازار استفاده می‌کنند. این در حالی است که هرچه قیمت گوشی‌های هوشمند به سمت پایین‌تر نزول پیدا کند، بالطبع از توان سخت‌افزاری نیز کاسته می‌شود. با این حال بسیاری از گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده می‌توانند تا حدود بسیار زیادی نیاز بسیاری از کاربران را برطرف کنند.

    پردازنده

    پردازنده مغز متفکر یک دستگاه هوشمند است که عمده پردازش‌های دستگاه درون آن صورت می‌گیرد. وظیفه انجام پردازش‌های گرافیکی نیز بر عهده پردازنده گرافیکی دستگاه است.

    تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بیشتر از پردازنده‌های کوالکام و مدیاتک بهره می‌گیرند که از میان این دو، کوالکام از محبوبیت بیشتری برخوردار است. کوالکام که پردازنده‌های موبایلی خودش را با نام اسنپدراگون عرضه می‌کند، معمولاً یک شماره‌ نیز برای نمایش رده‌بندی تراشه‌ خود در نظر می‌گیرد. تاکنون این شرکت ۵ سری تراشه برای گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته که به‌احتمال زیاد در آینده تعداد آن‌ها بیشتر خواهد شد.

    • اسنپدراگون سری ۲۰۰: این سری برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه و پایین‌رده مورداستفاده قرار می‌گیرد و توان چندان بالایی را ارائه نمی‌کند.
    • اسنپدراگون سری ۳۰۰: این سری نیز برای گوشی‌های پایین‌رده استفاده می‌شود. نسبت به سری ۲۰۰، توان‌ سخت‌افزاری اندکی بهبود یافته است.
    • اسنپدراگون سری ۴۰۰: این سری از تراشه‌ها هم در گوشی‌های میان‌رده و هم در دستگاه‌های پایین‌رده استفاده می‌شود. کوالکام به‌سبب استفاده از معماری ۶۴ بیتی در این تراشه‌ها، توان سخت‌افزاری را نسبت به دو سری قبلی افزایش داده است.
    • اسنپدراگون سری ۶۰۰ و ۷۰۰: در این سه سری، کوالکام تمرکز خود را روی گوشی‌های هوشمند میان‌رده گذاشته است. با خرید دستگاه‌هایی که از این سری تراشه‌ها استفاده می‌کنند، برای استفاده عادی یا اندکی بیشتر از معمول، با هیچ مشکل و کندی سرعتی مواجه نمی‌شوید.
    • اسنپدراگون سری ۸۰۰: در این سری، تمرکز تنها روی دستگاه‌های بالارده و پرچمدار است که معمولاً قیمت بالایی دارند. با خرید دستگاه‌هایی که از تراشه‌های این سری استفاده می‌کنند، دستگاه شما از لحاظ سرعت در بالاترین جایگاه قرار می‌گیرد.

    هر کدام از این سری‌ها، تعدادی زیرشماره دارند که نسل‌های جدید و قوی‌تر آن‌ها را مشخص می‌کنند. به‌عنوان نمونه در سری ۸۰۰، هم‌اکنون آخرین مدلی که عرضه شده، اسنپدراگون ۸۵۵ است؛ این اصل برای سری‌های دیگر نیز صدق می‌کند.

    در طرف دیگر مدیاتک قرار دارد که بیشتر روی بازار گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده‌های کم‌توان تمرکز کرده است. فارغ از گزینه‌های فوق، در چندسال اخیر تولیدکنندگان‌ گوشی‌های هوشمند نیز به ساخت پردازنده‌های اختصاصی خود روی آورده‌اند. سامسونگ با اگزینوس و هواوی با کرین جزو شاخص‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند که رویه‌ فوق را در پیش گرفته‌اند. از منظر سرعت تفاوت چندانی بین این پردازنده‌ها با یکدیگر وجود ندارد و تقریباً همگی آن‌ها در یک رده قرار دارند.

    در آن سو اپل قرار گرفته که تنها از پردازنده‌های اختصاصی سری A در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. به‌لطف استفاده از فناوری‌های نوین در این پردازنده‌های اختصاصی، همواره گوشی‌های آیفون از بعد پردازشی یک‌ سر‌وگردن از همتایان خود بالاتر است. این پردازنده‌ها در گوشی‌های اندرویدی دردسترس نیست و اپل از آن تنها برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند.

    رم بیش‌تر، عملکرد بهتر

    رم (Ram) را با حافظه ذخیره سازی گوشی (Storage) اشتباه نگیرید. رم حافظه موقت گوشی است و در کنار پردازنده ارتباط مستقیمی با عملکرد نرم افزاری گوشی و داشتن تجربه‌ای مثبت از کار کردن با گوشی دارد.

    در صورتی که می‌خواهید یک گوشی اندرویدی بخرید، به دلیل استفاده زیاد این سیستم عامل از رم، هر قدر رم بیش‌تری داشته باشید تجربه بهتری نیز خواهید داشت. اما در سیستم عامل iOS (گوشی‌های آیفون) نباید میزان رم برایتان مهم باشد، چراکه این سیستم عامل استفاده بهینه‌ای از رم دستگاه دارد.

    اگر انتخاب شما اندرویدی خواهد بود و می‌خواهید به طور همزمان با حدود ۱۰ برنامه در پس‌زمینه کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم مدلی انتخاب کنید که حداقل ۳ گیگابایت رم داشته باشد.

    آنچه باید در مورد صفحه‌نمایش بدانید

    شیائومی می میکس 3 / Xiaomi Mi Mix 3

    پیش از اینکه به این بحث ورود کنیم، لازم است بدانید که منظور از بیان واژه‌ پیکسل، اشاره به نقاط رنگی روی صفحه‌نمایش است که ترکیب آن‌ها در کنار یکدیگر یک تصویر واحد را تشکیل می‌دهند.

    PPI چیست و چرا اهمیت دارد؟

    اگر دوست دارید محتوا به‌صورت پویا و جذاب نمایش داده شوند، تعداد پیکسل‌های موجود در نمایشگر رابطه‌ مستقیمی با کیفیت نهایی تصویر دارند. این کیفیت با مفهومی به نام رزولوشن شناخته می‌شود که بیانگر تعداد پیکسل‌های استفاده شده در طول و عرض صفحه نمایش است. حال تراکم یا چگالی پیکسل در صفحه نمایش نشان دهنده تعداد هر پیکسل در یک اینچ (Pixel Per Inch) است و با PPI نشان داده می شود. هر چه PPI بالاتر باشد، کیفیت صفحه نمایش بالاتر است.

    طبق گفته‌ اپل، چشم انسان قادر به تفکیک پیکسل‌ها در چگالی بیشتر از حدود ۳۰۰ نیست؛ بنابراین باید سعی کنید که چگالی صفحه‌نمایش گوشی هوشمندتان کمتر از این مقدار نباشد. اما به غیر از تعداد پیکسل در هر صفحه، نوع پنل استفاده شده برای صفحه نمایش نیز در کیفیت صفحه نمایش تاثیر زیادی دارد.

    کدام پنل؟

    پنل نمایشگر

    برای صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند از پنل‌های بسیاری استفاده می‌شود که هر یک تفاوت‌های مشهودی با دیگری دارد. در میان پنل‌ها، LCD، اولد، امولد، سوپر امولد، TFT و IPS رایج‌ترین انواع هستند.

    LCD، TFT و IPS

    واژه‌ LCD مختصرشده‌ِ عبارت «نمایشگر کریستال مایع» است. در نمایشگرهای ال‌سی‌دی، کریستال‌های مایعی درون پنل قرار دارند که توسط نور پس‌زمینه روشن می‌شوند. این نمایشگرها هزینه‌ ساخت پایینی دارند و معمولاً برای گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه از این نمایشگرها استفاده می‌شود. ال‌سی‌دی‌ها در زیر تابش مستقیم نور خورشید خوانایی بیشتر نسبت به دیگر نمونه‌ها دارند؛ با‌این‌حال، از‌آن‌جهت که روشنایی این نمایشگرها از طریق پنل نورانی زیرین تأمین می‌شود، معمولاً رنگ‌ها به‌صورت دقیق نمایش داده نمی‌شوند.

    اما پنل‌های ال‌سی‌دی انواع دیگری نیز دارند که تفاوت‌های مشهودی در عملکردشان وجود دارد. پیشوند‌های IPS و TFT به نوع پنل ال‌سی‌دی اشاره می‌کنند. ابتدا با TFT شروع می‌کنیم. مزیت اصلی TFT هزینه‌ پایین تولیدش است که آن را به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای شرکت‌ها تبدیل می‌کند. علاوه‌بر این، تضاد رنگ که ویژگی مثبتی برشمرده می‌شود، در مقایسه با پنل‌های عادی ال‌سی‌دی، در TFT بیشتر دیده می‌شود.

    فارغ از مزایای فوق، معایبی نیز در اینگونه پنل‌ها دیده می‌شود. معمولاً پنل‌های TFT مصرف انرژی بالاتری دارند و زاویه دید کمتری از گوشه‌ها دارند. این معایب که بسیار آزاردهنده هستند، باعث شده تا تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند پنل‌های TFT را از فرآیند ساخت دستگاه‌های خود حذف کنند. در سوی دیگر نوع دیگری قرار دارد که از آن با نام IPS یاد می‌شود. درواقع IPS نوعِ بهبودیافته TFT است که به‌سبب استفاده از دو ترانزیستور برای نمایش هر پیکسل، رنگ‌های دقیق‌تر و زاویه دید بهتری را به‌ارمغان می‌آورد.

    AMOLED (امولِد) و OLED

    امولد / AMOLED

    در نمایشگرهای امولدِ برای روشنایی نمایشگر از پنل نورانی زیرین استفاده نمی‌شود و در عوض، هر پیکسل به‌صورت مجزا نوردهی می‌کند. از آنجایی که هزینه‌ تولید این نمایشگرها بالاتر از دیگر نمونه‌ها است؛ برای تعمیر امولد‌ها نیز باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

    در این نمایشگرها هر پیکسل به‌صورت مجزا نوردهی می‌شود؛ این امر موجب می‌شود تا رنگ تیره به‌سبب خاموش شدن پیکسل‌ها، به‌ عمیق‌ترین شکل ممکن به نمایش در بیاید. چنین اتفاقی موجب می‌شود تا در مصرف انرژی نیز به‌طور قابل‌توجهی صرفه‌جویی شود.

    تضاد رنگ‌ها نیز در پنل‌های امولد از کیفیت مطلوبی برخوردار است. در نمایشگرهای این چنین معمولا شاهد پویایی رنگ‌ها هستیم که البته این موضوع انرژی زیادی را نیز طلب می‌کند. از دیگر نکات مثبت امولِد‌ها نیز می‌توان به زاویه‌ دید مناسب آن‌ها از گوشه‌های تصویر و باریک‌تر بودن قطر پنل نسبت به ال‌سی‌دی اشاره کرد. بزرگترین نقطه ضعف درمورد این نمایشگرها، خوانایی پایین‌تر آن‌ها نسبت به LCD در تابش مستقیم نور خورشید است.

    محافظ نمایشگر، گوریلا گلس ۵ یا ۶؟

    برای محافظت از صفحه‌نمایش در گوشی‌های هوشمند، از شیشه‌های محافظی استفاده می‌شود که مقاومت خوبی در برابر خط و خش و حتی شکستن دارند.

    گوریلا گلس ساخت شرکت کرنینگ مطرح‌ترین نام برای محافظت از صفحات نمایش است که تقریبا هر سال از محصول جدید خود رونمایی می‌کند. به طور کلی هر چه عددی که مقابل گوریلا گلس درج می‌شود بیش‌تر باشد، محافظ استفاده شده قوی‌تر و جدید‌تر است.

    خوب است بدانید که این محافظ‌ها با محافظ‌هایی که ما به‌عنوان گلس استفاده می‌کنیم، تفاوت‌ دارند. درواقع این محافظ‌ها درون نمایشگر جایگذاری می‌شوند، از‌این‌رو، نمی‌توان متوجه وجود آن‌ها شد.

    چه میزان باتری کافیست؟

    برای نمایش توان باتری، از میلی‌آمپر ساعت (mAh) استفاده می‌شود. هرچه عددی که مقابل این اصطلاح قرار می‌گیرد، بیشتر باشد، ظرفیت باتری دستگاه شما نیز بیشتر است. شارژدهی گوشی به عوامل بسیاری بستگی دارد. نوع پردازنده، نوع سیستم عامل و پوسته و برنامه‌های نصب شده و در حال اجرا و بسیاری موارد دیگر در شارژدهی گوشی شما تاثیر مستقیم می‌گذارند. با این حال داشتن باتری حداقل حدود ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت در گوشی‌های هوشمند امروزی برای شارژدهی مناسب حدود یک روز با استفاده عادی، توصیه می‌شود.

    جمع‌بندی

    اینکه تا چه اندازه برای خرید گوشی خرج کنید، تأثیر مستقیمی در تجربه کاربری شما خواهد گذاشت. در حالی که دستگاه‌های پرچمدار معمولاً حد اعلای یک گوشی‌هوشمند را در اختیارتان قرار می‌دهند، گوشی‌های میان‌رده با هزینه‌ای کمتر، تجربه‌ای مناسب و مطلوب را به شما ارائه می‌کنند. اگر قصد دارید با صرف حداکثر ۴۰۰ دلار، تجربه مناسبی را نیز دریافت کنید، باید میان‌رده‌های بازار را مدنظر قرار دهید که پیشرفت خوبی را در سال‌های اخیر داشته‌اند؛ با‌این‌حال، اگر استفاده شما از گوشی تنها به تماس، پیامک و استفاده از پیام‌رسان‌هایی نظیر تلگرام و واتس‌اپ خلاصه می‌شود، می‌توانید با صرف هزینه‌ای بسیار کمتر به‌سراغ گوشی‌های پایین‌رده بروید که قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار دارند. توجه داشته باشید که در رنج میان‌رده و پایین‌رده، تنها گزینه و بهترین گزینه گوشی‌های اندرویدی هستند؛ از‌‌این‌رو، فکر محصولات دیگر شرکت‌ها نظیر اپل را از ذهنتان بیرون کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید