راهنمای سفر در ایران؛ با کمترین هزینه، زیباترین شهرهای ایران را بشناسید و ببینید

راهنمای سفر در ایران؛ با کمترین هزینه، زیباترین شهرهای ایران را بشناسید و ببینید
راهنمای مطالعه

    سفر یکی از آرامش بخش‌ترین تفریحات در زندگی است، اما به شرط آنکه بدانیم کجا و چطور سفر کنیم. جذابیت مسافرت کردن در بازدید از اماکن جدید، گشت و گذار در محل‌های جدید و چشیدن طعم غذاهای سنتی است. پس وقتی مقصدی را انتخاب می‌کنیم، باید اماکن تفریحی، مراکز گردشگری و غذاهای محلی آن را بشناسیم. نگران نباشید! پیدا کردن این اطلاعات به سادگی چند کلیک کردن است. در ادامه بهترین سایت‌های راهنمای سفر در ایران را معرفی خواهیم کرد تا به آسانی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

    ویژگی‌های بهترین سایت‌های راهنمای سفر در ایران

    با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه می‌شویم که مجلات آنلاین بسیاری در مورد ایرانگردی وجود دارد، اما کدام‌ بهترین هستند و سریع‌تر ما را به اطلاعاتی که می‌خواهیم می‌رسانند؟ برای انتخاب بهترین سایت های راهنمای سفر در ایران باید معیارهایی که در ادامه مطرح می‌شوند را در نظر بگیرید تا در کمترین زمان ممکن، اطلاعات جامعی را در مورد مقصد سفر خود به دست آورید. ما پنج سایت برتر راهنمای سفر در ایران را با سه فاکتوری که در ادامه آمده، انتخاب کرده‌ایم.

    ۱. جستجوی ساده و آسان

    یک مجله گردشگری خوب باید منوهای ساده‌ای داشته باشد تا مخاطب سردرگم نشود. به عبارت دیگر شما باید بتوانید با چند کلیک و به سادگی به اطلاعاتی که می‌خواهید دست پیدا کنید. در عصر اینترنت هیچکس تمایل ندارد برای پیدا کردن اطلاعات زمان زیادی را صرف کند و مجبور شود میان صفحات مختلف وب‌سایت‌ها بچرخد.

    ۲. اطلاعات مختصر و مفید

    ما گردشگر هستیم نه باستان شناس! بنابراین اطلاعات مختصر و مفید، یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی سایت های راهنمای سفر در ایران محسوب می‌شود. فرض کنید شهری مانند اصفهان یا شیراز با اماکن دیدنی و تفریحی بسیار را برای سفر انتخاب کرده‌اید، خواندن مطالب طولانی در مورد هر کدام از اماکن دیدنی این شهرها وقت بسیاری از شما می‌گیرد. این در حالی است که هنگام بازدید از این اماکن، اطلاعات جامعی به دست خواهید آورد، پس دوباره‌کاری ایده خوبی نیست.

    ۳. ارائه لوکیشن دقیق

    آدرس اماکن تفریحی باید روی نقشه ارائه شده باشند، در اینصورت شما می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی نیز برای رفت و آمد به جاذبه‌های گردشگری استفاده کنید. به علاوه به این ترتیب از موقعیت رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های اطراف هر کدام از اماکن تفریحی نیز مطلع خواهید شد.

    بهترین سایت های راهنمای سفر در ایران

    همانطور که گفته شد، رتبه‌بندی انجام شده با در نظر گرفتن سه فاکتور جستجوی ساده، ارائه اطلاعات مختصر و مفید و ارائه لوکیشن دقیق انجام شده است. بنابراین اگر فاکتورهای دیگری برای شما اهمیت دارد، شاید نتیجه‌گیری شما کمی متفاوت باشد. به هرحال آنچه در سفر اهمیت بالایی دارد، دسترسی به اطلاعات در کمترین زمان ممکن است تا بتوانید بیشترین وقت خود را به گشت‌وگذار در مقصد مورد نظرتان بپردازید و از سفر لذت ببرید.

    رتبه پنجم: سیری در ایران (seeiran.ir)

    سرعت مناسب در لود شدن وب‌سایت و ارائه اطلاعاتی کامل از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد در مورد هر یک از شهرها، از نکات بارز وب‌سایت سیری در ایران است. منوهای سایت ساده هستند و به راحتی می‌توانید مقصد خود را انتخاب کرده و اطلاعات کاملی به دست آورید.

    بهترین سایت های راهنمای سفر و تور ایرانی، وب سایت سیری در ایران

    اگرچه برای اکثر شهرها این وب‌سایت جاهای دیدنی را به تفکیک فصل نیز معرفی کرده، اما این مقالات در میان انبوه دیگری از مطالب نظیر غذاهای سنتی، هتل‌ها، موزه‌ها و غیره هستند، بنابراین برای پیدا کردن آن‌ها باید کمی وقت بگذارید. راه دیگر این است که از طریق جستجوگر شهربه‌شهر، اماکن گردشگری را تفکیک شده جستجو کنید.

    معیارامتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «سیری در ایران» در راهنمای سفر در ایران
    جستجوی ساده۴

    ۲.۷

    اطلاعات مختصر و مفید۳
    ارائه لوکیشن دقیق۱
    اپلیکیشن موبایلندارد

     

    رتبه چهارم: علی بابا (alibaba.ir)

    اگرچه علی بابا را عمدتا به عنوان یک وب سایت رزرو بلیت، هتل و خرید تور می‌شناسیم، اما این وب سایت یک مجله گردشگری نیز دارد. وقتی صفحه این مجله اینترنتی را باز می‌کنید، ظاهر جذاب سایت با تصاویری باکیفیت توجه شما را جلب می‌کند.

    بهترین سایت های راهنمای سفر و تور ایرانی، وب سایت علی بابا

    متاسفانه منوهای سایت در این قسمت کمی ناقص هستند. در حقیقت مقالات ارائه شده به طور کلی دسته‌بندی شده‌اند، بنابراین شما نمی‌توانید شهر یا استان خاصی را انتخاب کنید. برای این منظور باید در قسمت جستجو اسم شهر را وارد کرده و در میان مقالات نگارش شده در مورد مقصد مورد نظرتان، آنچه می‌خواهید را انتخاب کنید.

    راهنمای سفر به هر شهر به طور جامع به اماکن گردشگری، مراکز خرید، هتل‌ها، فرودگاه، ترمینال‌ها، ایستگاه‌های قطار و... می‌پردازد. البته نمی‌توانید راهنمای سفر به تمام شهرها را پیدا کنید.

    معیارامتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «علی بابا» در راهنمای سفر در ایران
    جستجوی ساده۳۳
    اطلاعات مختصر و مفید۴
    ارائه لوکیشن دقیق۲
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    [related]16149[/related]

    رتبه سوم: تاپ توریسم (toptourism.ir)

    تصاویر باکیفیت و دسته‌بندی مفید جاذبه‌های گردشگری هر شهر، از ویژگی‌های بارز وب‌سایت تاپ توریسم است. این وب سایت جاذبه‌های گردشگری را به صورت استانی معرفی می‌کند. پس از مراجعه به سایت به منوی استان‌ها بروید و استان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    بهترین سایت های راهنمای سفر و تور ایرانی، وب سایت تاپ توریسم

    پس از آنکه استان مورد نظر خود را انتخاب کردید، دسته‌بندی‌هایی شامل اماکن زیارتی، آثار باستانی و تاریخی، گردشگری شهری، هنر و صنایع دستی، گردشگری طبیعت و فرهنگ و آداب رسوم را مشاهده می‌کنید. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند که تنها اطلاعات را به صورت تفکیک شده به دست آورده و برنامه‌ریزی بهتری برای سفر خود داشته باشید. هر کدام از شهرهای ایرانی خوراکی‌های سنتی مختص خود را دارند که سفر بدون چشیدن طعم آن‌ها کامل نمی‌شود. تاپ توریسم این خوراکی‌ها را معرفی می‌کند تا در طول سفر چیزی را از قلم نیندازید.

    اگرچه اطلاعات ارائه شده کامل است، اما ظاهر شلوغ سایت شاید برای برخی از مخاطبان خوشایند نباشد. با این همه اگر به دنبال اطلاعات کاملی هستید، کمی صبور باشید.

    معیارامتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «تاپ توریسم» در راهنمای سفر در ایران
    جستجوی ساده۵

    ۳.۳

    اطلاعات مختصر و مفید۳
    ارائه لوکیشن دقیق۲
    اپلیکیشن موبایلندارد

     

    رتبه دوم: کارناوال (karnaval.ir)

    جستجوی ساده یکی از بارزترین نکات سایت کارناوال است. این وب‌سایت تلاش دارد تا مرجعی جامع برای مسافران باشد. به محض بازکردن سایت با سوال کجا می‌خوای بری؟ مواجه می‌شوید.

    بهترین سایت های راهنمای سفر و تور ایرانی، وب سایت کارناوال

    فهرست تمام جاذبه‌های گردشگری به تفکیک شهر ارائه شده است. اطلاعات کاملی در مورد هر یک از این جاذبه‌ها در سایت موجود است که شاید مخاطبان خواندن همه آن‌ها را ترجیح ندهند. نکته قابل توجه وجود بخشی با عنوان نگاه سریع در صفحه تشریح هر یک از جاذبه‌های گردشگری است. بنابراین اگر حال و حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارید، این قسمت خلاصه‌ای مفید و جامع در اختیار شما قرار می‌دهد.

    معیارامتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «کارناوال» در راهنمای سفر در ایران
    جستجوی ساده۵

    ۳.۶

    اطلاعات مختصر و مفید۴
    ارائه لوکیشن دقیق۲
    اپلیکیشن موبایلندارد

     

    رتبه اول: کجارو (kojaro.com)

    طراحی منوهای وب سایت به اندازه‌ای ساده است که می‌توانید بدون هیچ مشکلی به اطلاعات مورد نظر خود برسید. به علاوه کجارو فهرستی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا دغدغه‌ای در مورد انتخاب غذایی باکیفیت نداشته باشید. این وب سایت نه تنها اطلاعات جاذبه‌های گردشگری داخلی را ارائه می‌دهد، بلکه اطلاعاتی جامع از اماکن دیدنی در سایر کشورها را نیز در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

    بهترین سایت های راهنمای سفر و تور ایرانی، وب سایت کجارو

    همانطور که گفتیم جستجو در این ساده است، برای این منظور به منوی جاذبه‌های گردشگری بروید و مقصد خود را انتخاب کنید. سپس فهرستی از تمام اماکن گردشگری و تصاویر آن‌ها را مشاهده خواهید کرد، با کلیک روی گزینه اطلاعات بیشتر، می‌توانید اطلاعات مفیدی نیز از هر مکان گردشگری به دست بیاورید. علاوه بر این، کجاور مدت زمان تقریبی برای بازدید از هر جاذبه گردشگری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهتر بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

    معیارامتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «کجارو» در راهنمای سفر در ایران
    جستجوی ساده۵

    ۴.۶

    اطلاعات مختصر و مفید۴
    ارائه لوکیشن دقیق۵
    اپلیکیشن موبایلدارد

     

    جمع بندی

    اکنون بهترین سایت های راهنمای سفر در ایران را می‌شناسید. بنابراین اگر قصد سفر دارید دست دست نکنید و سری به وب‌سایت کجارو بزنید تا اطلاعات جامعی پیدا کرده و برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. اگر نیازی به لوکیشن ندارید و فقط به دنبال کسب اطلاعات از جاذبه‌های گردشگری شهر مقصد هستید، کارناوال نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد. [see_also]15689[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید