جارو شارژی؛ همه نکاتی که برای خرید بهتر کمکتان می‌کند

جارو شارژی؛ همه نکاتی که برای خرید بهتر کمکتان می‌کند
راهنمای مطالعه

    جارو شارژی یک وسیله لوکس و اضافی است یا واقعا در راحت‌تر کردن نظافت منزل به کمک‌تان می‌آید؟ اگر شما هم با این پرسش خانه‌داری رو به رو شده‌اید و نمی‌دانید که آیا جارو شارژی بخرید یا نه و اگر پاسخ آری است؛ کدام جارو را رد و کدام یک را انتخاب کنید با ما در این مقاله همراه باشید. نکات لازم برای خرید جارو شارژی در این مقاله «درجه» بررسی شده است.

    جارو شارژی چه کاربردهایی دارد؛ بخریم یا نخریم؟

    جارو شارژی

    جاروهای شارژی، نیازی به پریز برق ندارند و جان می‌دهند برای تمیز کردن نقاطی که استفاده از جاروی عادی برای آنها دشوار است. مثلا پله‌ها یا داخل خودرو. بی‌نیاز بودن از پریز و سیم برق و سبکیِ آنها هم دلیل دیگری است که باعث می‌شود، وجودشان در منزل بسیار کاربردی و مفید باشد. در فواصل تمیز کردن‌های حسابی و جانانه منزل که همه چیز را بیرون می‌ریزید و زیر و رو را کاملا جارو و نظافت می‌کنید، استفاده از جارو شارژی بسیار کاربردی خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد که همیشه در فضایی تمیز و مرتب زندگی کنید.

    بعضی از جاروهای شارژی، آن‌چنان کیفیت و قدرتی دارند که به راحتی می‌توانند به جایگزینی برای جارو برقی عادی‌تان هم بدل شوند. اما یادتان باشد در میان برندها و مدل‌های مختلف جارو شارژی، همه موارد از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و باید در خرید حسابی دقت کنید. اگر ویژگی‌های جارو شارژی را بدانید و درباره این محصول، آگاهی کافی داشته باشید در دام برندها و محصولات بی‌کیفیت نخواهید افتاد.

    انواع جارو شارژی را بشناسید

    در دسته‌بندی محصولات جارو برقی شارژی، سه نوع کلی وجود دارد:

    جارو شارژی

    • جارو شارژی دسته‌دار: جارو شارژی دسته‌دار از رایج‌ترین انواع این جاروهاست و یک دسته در آن تعبیه شده که به راحتی می‌توان با کمک آن، کف زمین را تمیز کرد. این دسته در بیشتر مواقع به راحتی کوتاه می‌شود و جاروی دسته‌دار را به نوع کوچک و دستی بدل می‌کند که به جارو شارژی دستی معروف است.

    جارو شارژی

    • جارو شارژی با محفظه خلأ: این جاروها از یک محفظه چرخ‌دار با یک دسته بلند تشکیل می‌شوند. دسته جارو منعطف و بلند است.
    • جارو شارژی دسته‌دار کوچک: این جاروها، کوچک هستند و یک دسته کوتاه دارند و به راحتی می‌توان سطوح، روی مبل‌ها و ... را با آنها تمیز کرد.

    جارو شارژی

    بیشتر انواع جارو شارژی فاقد کیسه هستند اما در بعضی از نمونه‌ها، کیسه‌های قابل تعویض هم وجود دارد. جاروهای شارژی با ظرفیت بیشتر معمولا کیسه هم دارند. در نتیجهٔ وجود کیسه، می‌توانید دیر به دیر محفظه را تخلیه کنید.

    [related]1356[/related]

    با ویژگی‌های مهم جارو شارژی آشنا شوید

    برای اینکه خرید بهتری داشته باشید باید بدانید که ویژگی‌های کلیدی جاروهای شارژی چیست و چه مشخصاتی دارند. در ادامه به مشخصات و ویژگی‌های این جاروها می‌پردازیم:

    عملکرد

    قدرت جاروهای شارژی براساس واحد «وُلت» معرفی می‌شود. هر چقدر ولتاژ جارو بیشتر باشد، قدرت بیشتری هم دارد و توانایی آن در تمیز کردن افزایش پیدا می‌کند. بعضی از نمونه‌های این مدل از جاروها دارای برس‌های تمیزکننده‌ای هستند که قابلیت چرخش دارند و می‌توانند گوشه و کنارهای اتاق، زیر فرش‌ها و نقاط غیرقابل دسترس را بهتر تمیز کنند. این مدل‌ها دارای ولتاژ بالا هستند و قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

    ظرفیت

    جارو شارژی

    ظرفیت جاروهای شارژی براساس لیتر شناخته می‌شود. جاروهای دسته‌‌دار معمولا ظرفیت کمتری نسبت به دو نوع دیگر دارند و برای نظافت مکان‌های کوچک و سطحی استفاده می‌شوند. این یعنی باید زود به زود تخلیه شوند. جاروهای برقی بدون سیم معمولا به جای کیسه‌ای که جاروهای عادی دارند و در آن گرد و غبار و آشغال را جمع‌آوری می‌کنند، همه چیز را در یک محفظه نگه می‌دارند. به طور میانگین، ظرفیت جاروهای شارژی حدود ۰.۶ لیتر است. در حالی‌که ظرفیت جاروهای برقی معمولی حدود ۲ لیتر است.

    وزن

    جارو شارژی از جاروی معمولی بسیار سبک‌تر است. جاروبرقی‌های سیم‌دار حدود شش کیلو و پانصد گرم وزن دارند اما جاروهای شارژی در حدود سه کیلوگرم هستند.علاوه بر موضوع وزن، تعادل هم از جمله ویژگی‌های مهمی است که باید در خرید جارو شارژی در نظر بگیرید. یادتان باشد که کم بودن وزن جارو شارژی مهم است اما اگر طوری طراحی شده باشند که سبکی بیش از اندازه‌شان موجب بر هم خوردن تعادل وسیله شود در هنگام استفاده از جارو دچار مشکل خواهید شد.

    عمر باتری

    قبل از خرید جارو شارژی حتما به این موضوع دقت کنید که عمر باتری در حالت‌های مختلف مصرف چقدر است. یعنی شارژ را چقدر در خود نگه می‌دارد. یادتان باشد که باتری‌های لیتیوم-یونی معمولا زودتر شارژ می‌شوند و شارژ را مدت بیشتری نگه می‌دارند. یکی دیگر از مزایای این باتری‌ها، این است که در زمان کامل شدن شارژشان، به طور اتوماتیک خاموش می‌شوند و انرژی بیهوده در زمانی که به پریز برق هستند، تلف نمی‌شود. به این موارد دقت کنید:

    • زمان لازم برای شارژ شدن جاروهای مختلف از یک تا ۱۶ ساعت است.
    • بعضی از جاروها دارای باتری اضافی هستند که اگر عجله داشته باشید و زمانی برای شارژ کردن مجدد دستگاه در اختیارتان نباشد از آن استفاده کنید.
    • توانایی جاروهای شارژی در کار کردن مداوم  از ۱۰ دقیقه تا بیش از یک ساعت متغیر است.
    • اگر درجه جارو را روی بیشترین میزان مکندگی قرار بدهید، شارژ زودتر تمام می‌شود.

    لوازم جانبی

    جارو شارژی

    انواع جارو شارژی معمولا دارای لوازمی جانبی هستند که به تمیز کردن راحت‌تر نقاط مختلف کمک می‌کنند. مثلا برس‌هایی ظریف برای پاک‌سازی گرد و غبار در گوشه و کنارها از جمله لوازم جانبی مفیدی هستند که جاروهای شارژی دارند. از امکانات و لوازم جانبی دیگر جاروهای شارژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • چراغ LED: این چراغ به شما کمک می‌کند تا در نقاطی که تاریک است و نمی‌توانید به خوبی متوجه گرد و غبار و آشغال‌ها شوید به راحتی کار نظافت و جاروکشی را انجام بدهید. برای مثال؛ در بخش‌هایی از کمدی که تاریک است و نمی‌توانید همه چیز را خوب ببینید.
    • نشانگر عمر باتری: با وجود نشانگری که به شما می‌گوید، چقدر از شارژ دستگاه باقی است به راحتی می‌توانید برای جارو کشیدن برنامه‌ریزی کنید و یک دفعه در میانه کار، غافل‌گیر نخواهید شد.

    به راحت بودن استفاده از وسیله هم دقت کنید. یعنی طراحی جارو شارژی باید طوری باشد که به سادگی بتوانید آن را در دست بگیرید و برای نظافت بخش‌های مختلف از جارو بهره ببرید. مثلا ببینید که قرار است بیشتر از جارو برای تمیز کردن چه بخش‌هایی از منزل استفاده کنید. بعضی از انواع جارو شارژی را راحت می‌توان به دست گرفت و برای نظافت سقف و گوشه‌هایش، آن را به کار گرفت. به کاربردی که از جارو شارژی انتظار دارید به خوبی دقت کنید که به سراغ گزینه‌ای مناسب بروید.

    بعضی از جاروهای شارژی دارای سری در قسمت نوک جارو هستند که امکان تمیز کردن موهای حیوان خانگی را به شما می‌دهند. موهای حیوانات خانگی روی مبل و فرش‌ها جا خوش می‌کند. با وجود جارو شارژی با سری مخصوص، این امکان به شما داده می‌شود تا موهایی را که به زمین و مبل و... چسبیده شده به راحتی جارو کنید.

    در آخر

    قبل از خرید جارو شارژی به نیازتان و انواع مدل‌های آن دقت کنید تا به گزینه‌ای مناسب برسید که در منزل و انجام نظافت خانه برای‌تان کاربرد داشته باشد. برای خرید این کالا از لحاظ قیمت با طیف وسیعی از برندها رو به رو هستید و از حوالی ۵۰ هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌توانید برای خرید این وسیله، هزینه کنید. مدل‌های مختلفی وجود دارند که بنا به بودجه و نیازتان از میان‌ آنها به انتخاب بهتر خواهید رسید. امیدواریم خواندن این مطلب برایتان مفید بوده باشد. [see_also]1324[see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید