بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی؛ سفری آگاهانه و با قیمت مناسب به خارج از کشور داشته باشید

بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی؛ سفری آگاهانه و با قیمت مناسب به خارج از کشور داشته باشید
راهنمای مطالعه

    همه ما از سفر کردن به ویژه اگر مقصد یک کشور خارجی باشد، لذت می‌بریم. اما چطور می‌توان سفر را لذت‌بخش‌تر کرد و خاطره خوشی را رقم زد؟ پاسخ ساده است، برای این منظور به برنامه‌ریزی نیاز داریم. برنامه‌ریزی به ما کمک می‌کند تا حداکثر استفاده را از زمان سفر ببریم. برای برنامه‌ریزی به اطلاعات دقیق و جامعی از مقصدمان نیاز داریم، پس باید سری به بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی بزنیم.

    ویژگی‌های بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی

    با توجه به اطلاعاتی که باید از مقصد سفر خارجی خود بدانیم و نحوه دسترسی به آن‌ها، سه معیار را برای رتبه‌بندی سایت‌های راهنمای سفر خارجی در نظر گرفته‌ایم.

    ۱. سرعت بالا و دسترسی آسان به اطلاعات

    در هر زمینه که در اینترنت سرچ می‌کنیم، ترجیح می‌دهیم هر چه زودتر به جواب برسیم. در دنیای مدرن امروزی که با سرعت در حال حرکت و پیشرفت است، هیچکدام وقتی برای هدر دادن نداریم، بنابراین سرعت لود شدن و دسترسی آسان به اطلاعات، یک معیار مهم برای بهترین راهنمای سفر و تور خارجی است.

    ۲. ارائه اطلاعات جامع و کامل

    از آنجایی که همه ما به زبان انگلیسی تسلط کامل نداریم، بهتر است پیش از سفر به زبان مادریمان اطلاعات کاملی در مورد مقصد سفر را مطالعه کنیم. یک راهنمای سفر مناسب باید اطلاعاتی در مورد ساخت، پیشینه تاریخی، اهمیت اثر تاریخی و... را در اختیار ما قرار دهد. به علاوه در مورد جاذبه‌های طبیعی نیز باید اطلاعات مفیدی را ارائه دهد تا بتوانیم تصمیم بگیریم آیا تمایل داریم این مکان گردشگری را ببینیم؟ آیا مورد پسند ما هست؟

    ۳. ارائه موقعیت مکانی

    اگر تصمیم دارید خودتان به گشت و گذار بپردازید و از راهنماهای گردشگری کمک نگیرید، پس باید از موقعیت جاذبه‌های دیدنی اطلاع داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که اماکن نزدیک به هم را در یک روز بازدید کنید و وقت خود را هدر ندهید.

    بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی

    اکنون با درنظر گرفتن معیارهایی که ذکر شد، پنج مورد از بهترین راهنماهای سفر خارجی را معرفی می‌کنیم. در نظر داشته باشید که اگر معیارهای شما متفاوت باشد، احتمالا نتیجه‌گیری‌تان تفاوت خواهد داشت.

    رتبه پنجم: علی‌بابا (alibaba.ir)

    اگرچه فعالیت اصلی علی‌بابا در زمینه فروش بلیت اتوبوس، قطار و هواپیما، رزرو هتل و رزرو تور است، اما این شرکت یک مجله گردشگری نیز دارد. در مجله گردشگری علی‌بابا اطلاعات کامل و جامعی در مورد جاذبه‌های گردشگری و مقاصد جذاب برای گردشگران ارائه شده است.

    راهنمای سفر

    تصاویر باکیفیت یکی از مواردی است که در بدو ورود به مجله گردشگری علی‌بابا جلب توجه می‌کند. اما موردی که ممکن است مخاطبان را با چالش مواجه کند، عدم دسته‌بندی مطالب وب‌سایت است. زمانی که مخاطب وارد منوی جهانگردی یا سفر خارجی می‌شود، مطالب دسته‌بندی نشده‌اند و برای پیدا کردن مقاله مورد نظر باید از کادر جستجو کمک بگیرید.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به وب‌سایت «علی بابا» در معرفی اماکن گردشگری

    سرعت و دسترسی

    ۲

    ۳

    اطلاعات جامع و کامل

    ۴

    ارائه موقعیت مکانی

    ۳

    اپلیکیشن موبایل

    ندارد

     

    رتبه چهارم: الفبای سفر (alefbatour.com)

    هنگام مراجعه به وب‌سایت الفبای سفر اولین نکته که جلب توجه می‌کند، سرعت بالای لود وب‌سایت است. این وب‌سایت برای به دست آوردن اطمینان مخاطبان، نماد اعتماد الکترونیک (e نماد) را بالای صفحه قرار داده است. منوها بسیار ساده طراحی و به خوبی دسته‌بندی شده‌اند، به طوری‌که با مراجعه به منوی جاذبه‌های توریستی دو گزینه جاذبه‌های گردشگری داخلی و جاذبه‌های گردشگری خارجی برای شما نمایش داده می‌شود.

    بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی، الفبای سفر

    نکته درخور توجه در مورد الفبای سفر، توضیحات مختصر ارائه شده در مورد آب و هوای شهر یا کشور مقصد و سبک غذایی آن‌هاست. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا مقصدی را انتخاب کنید که نوع آب و هوا و غذاهای آنجا با ذائقه‌تان جوردربیاید. برای بررسی این وب‌سایت ما جاذبه‌های گردشگری مالزی را انتخاب کردیم، متاسفانه تمام جاذبه‌های گردشگری این کشور ذکر نشده است که امیدوارم الفبای سفر اقدام به تکمیل آن‌ها کند.

    معیار

    امتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «الفبای سفر» در معرفی اماکن گردشگری

    سرعت و دسترسی

    ۵

    ۳.۳

    اطلاعات جامع و کامل

    ۲

    ارائه موقعیت مکانی

    ۳

    اپلیکیشن موبایل

    ندارد

     

    رتبه سوم: آژانس علاءالدین (alaedin.travel)

    ظاهر زیبا و تصاویر باکیفیت اولین نکته‌ای است که بعد از باز شدن وب‌سایت علاءالدین به چشم می‌آید. منوها بسیار ساده طراحی شده‌اند تا مخاطب به سرعت به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کند. برای دست یافتن به اطلاعات مقصد باید از منوی گردشگری، راهنمای سفر را انتخاب کنید. در ادامه راهنمای سفر به کشورهای مختلف را مشاهده خواهید کرد. دسته‌بندی جاذبه‌های گردشگری هر کشور به تفکیک شهر، باعث شده تا با چند کلیک بتوانید به اطلاعات مورد نظر برسید.

    بهترین سایت های راهنمای سفر خارجی، علاءالدین

    تصاویری باکیفیت از جاذبه‌های گردشگری و اطلاعات جامع در مورد پیشینه و اهمیت تاریخی اماکن دیدنی، ویژگی درخور توجهی برای مخاطبان است.

    معیار

    امتیاز از ۵

    امتیاز درجه به وب‌سایت «علاءالدین» در معرفی اماکن گردشگری

    سرعت و دسترسی

    ۵

    ۳.۶

    اطلاعات جامع و کامل

    ۵

    ارائه موقعیت مکانی

    ۱

    اپلیکیشن موبایل

    ندارد

     

    رتبه دوم: فاینداتور (findatour.co)

    وقتی به وب‌سایت فاینداتور مراجعه کنید، با قیمت تورهای مختلف مواجه خواهید شد. شاید باور کردنش سخت باشد، اما می‌توانید اطلاعات گردشگری کامل و جامعی را نیز در این وب‌سایت پیدا کنید. البته رسیدن به این اطلاعات به سادگی چند کلیک نیست. اگر کشوری که قصد سفر به آن را دارید، جزو مقاصد گردشگری پرطرفدار باشد، احتمالا نام آن را می‌توانید در منوی کشورهای توریستی پیدا کنید.

    فایتداتور، راهنمای سفر خارجی

    اگر مقصد شما چندان در بین گرشگران ایرانی محبوب نیست، سری به منوی مجله گردشگری بزنید. در این بخش اطلاعات جامعی را می‌تواند پیدا کنید. این اطلاعات شامل جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، مراکز خرید سوغاتی، آدرس و... می‌شود. البته بعد از مراجعه به منوی مجله گردشگری و انتخاب یکی از زیرمنوها، باید در میان مطالب بگردید یا از فیلد سرچ بالای صفحه برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود در مورد مقصدتان استفاده کنید.

    معیار

    امتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «فاینداتور» در معرفی اماکن گردشگری

    سرعت و دسترسی

    ۳

    ۴

    اطلاعات جامع و کامل

    ۵

    ارائه موقعیت مکانی

    ۴

    اپلیکیشن موبایل

    ندارد

     

    رتبه اول: کجارو (kojaro.com)

    کجارو با شعار بیشتر بدانید، بهتر سفر کنید، اطلاعات گردشگری بسیاری را برای مخاطبان فراهم کرده است. پس از آنکه به وب‌سایت مراجعه کردید، کافی است از منوی جاذبه‌های گردشگری کشور یا شهر مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته قابل توجه در مورد کجارو، امکان فیلتر کردن نتایج است، زمانی‌که مقصد سفر خود را انتخاب کردید و نتایج برای شما نمایش داده شد، می‌توانید فیلترهایی نظیر خرید، جاذبه‌های شهری، موزه و... را انتخاب کنید تا تنها نتایجی که می‌خواهید برای شما به نمایش دربیاید.

    کجارو، راهنمای سفر خارجی

    اگرچه اطلاعات مختصری در مورد هر کدام از جاذبه‌های گردشگری ارائه شده است، اما لوکیشن دقیقی هم از هر یک از جاذبه‌ها روی نقشه نمایش داده می‌شود. علاوه بر این، موقعیت رستوران‌ها، هتل‌ها و دیدنی‌هایی که حوالی جاذبه مورد نظر قرار دارند نیز مشخص شده است. همچنین از منوی رستوران و کافه می‌توانید موقعیت این امکان را در شهر مقصد پیدا کنید.

    معیار

    امتیاز از ۵امتیاز درجه به وب‌سایت «کجارو» در معرفی اماکن گردشگری

    سرعت و دسترسی

    ۴

    ۴.۳

    اطلاعات جامع و کامل

    ۴

    ارائه موقعیت مکانی

    ۵

    اپلیکیشن موبایل

    دارد

     

    جمع بندی

    اکنون بهترین سایت‌های راهنمای سفر خارجی را می‌شناسید. همانطور که مطالعه کردید وب‌سایت‌های کجارو و فاینداتور اطلاعات جامعی در مورد مقاصد گردشگری خارجی دارند و می‌توان آن‌ها را بهترین راهنمای سفر و تور خارجی قلمداد کرد. مهم‌ترین برتری کجارو نسبت به فاینداتور، به خاطر اپلیکیشن موبایل کجارو است. با نصب این اپ، در طول مدت سفر به سادگی می‌توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. به علاوه اگر از آن دسته افرادی هستید که سلیقه خاصی در غذاخوردن دارند، حتما وب‌سایت الفبای سفر را چک کنید تا با غذاهای مقصدتان آشنا شوید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید