۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید ردمی نوت ۸ پرو شیائومی

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید ردمی نوت ۸ پرو شیائومی
راهنمای مطالعه

    در این مقاله برایتان از چهار موردی گفته‌ایم که مشتریان بعد از استفاده از گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو از آنها گلایه داشته‌اند. این دلایل همچنین  ممکن است شما را از خرید شیائومی ردمی نوت ۸ پرو منصرف کند. با درجه همراه شوید.

    شیائومی مرداد پارسال از گوشی‌های سری ردمی نوت ۸ خود رونمایی کرد. یک نسخه استاندارد با این نام و نسخه قدرتمندتر با نام ردمی نوت ۸ پرو که از قابلیت‌های بیشتر و بهتری برخوردار بود.

    ردمی نوت ۸ پرو یکی از جذاب‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده شرکت شیائومی محسوب می‌شود که در کنار مشخصات خوبی که دارد، از قیمت بسیار مناسبی هم برخوردار است.

    مشاهده قیمت Redmi Note ۸ pro

    از آن جایی که گوشی‌های میان‌رده شیائومی، خصوصا سری ردمی نوت، هم از قیمت مناسبی برخوردارند و هم از مشخصات فنی مطلوب، کمی سخت است بخواهیم ایرادی در آن‌ها پیدا کنیم که کاربری را از خرید آن‌ها منصرف کند!

    با این اوصاف کاربران در استفاده روزمره از ردمی نوت ۸ پرو متوجه یک سری ضعف‌هایی شده‌اند که کمی آزاردهنده به نظر می‌رسند! هرچند شاید این نقاط ضعف آنقدرها هم تاثیری در انتخاب یا عدم انتخاب ردمی نوت ۸ پرو  نداشته باشد. بنابراین می‌پردازیم به بررسی چهار دلیلی که ممکن است شما را از خرید این گوشی منصرف کند.

    نمایشگر LCD ردمی نوت ۸ پرو

    ردمی نوت ۸ پرو

    برای محصولی با چنین قیمتی، انتظار داشتن قابلیت‌های مطلوب کمی دور از منطق به نظر می‌رسد. با این اوصاف، نمایشگر LCD، هرچند نه خیلی آزاردهنده اما برای ردمی نوت ۸ پرو نقطه ضعف محسوب می‌شود!

    از دلایل این امر، عدم نمایش رنگ سیاه به غلظت و کیفیت نمایشگرهای LED است. همین مسئله موجب می‌شود وقتی گوشی را روی حالت تاریکی یا دارک مد قرار می‌دهید، تاثیر چندان زیادی روی بهبود وضعیت باتری حس نشود.

    [related]32805[/related]

    همچنین نمایشگر همیشه روشن نیز در در این گوشی جایی نخواهد داشت. چرا که این قابلیت تنها برای نمایشگر‌های امولد در دسترس است.

    از طرفی نمایشگرهای LED ذاتا کم مصرف‌تر از LCDها هستند و در نتیجه کاربر می‌تواند مدت زمان بیشتری با گوشی خود کار کند.

    بکارگیری نمایشگر LCD قطعا در رقم خوردن چنین قیمت شگفت‌انگیزی بی‌تاثیر نبوده اما در طرف مقابل در انتخاب برخی از کاربران می‌تواند عامل تاثیرگذاری باشد.

    کیفیت پایین دو لنز دوربین

    ردمی نوت ۸ پرو

    یکی از نقاط قوتی که بعد از خرید ردمی نوت ۸پرو متوجه آن خواهید شد، کیفیت دوربین بالای آن است. اما این کیفیت بالا ظاهرا تنها مربوط به دوربین اصلی و در برخی موارد دوربین فوق عریض است. بسیاری از کاربران از کیفیت دو لنز دیگر رضایت کافی ندارند.

    همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، نباید انتظار کیفیت بالایی را در بخش‌های مختلف از این محصول داشت. اما دوربین ماکرو و سنسور سنجش عمق در این گوشی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و نباید خیلی روی کیفیت آن‌ها حساب کرد.

    تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب است. هرچند لرزشگیر اپتیکال در آن وجود ندارد، اما می‌توان نتایج رضایت‌بخشی از آن گرفت. در طرف مقابل اما دوربین فوق عریض این گوشی صرفا برای عکاسی در مناسب‌ترین شرایط نوری طراحی شده و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

    [related]33099[/related]

    کیفیت دوربین در گوشی‌های شیائومی معمولا در حد متوسط بوده و رضایت‌بخش هستند. کیفیت عکاسی در رقبای این گوشی نظیر سامسونگ، با سنسور دوربین مشابه، کمی پایین‌تر است و شاید همین مورد دلیلی باشد تا برخی‌ها که به کیفیت دوربین اهمیت زیادی می‌دهند از خرید این محصول منصرف شوند.

    به طور کلی باید گفت تصاویر ثبت شده توسط دوربین ردمی نوت ۸ پرو در شرایط نوری مساعد از کیفیت خوبی برخوردار هستند. اما در نور کم و به عبارتی شرایط نوری نامساعد، ممکن است چنگی به دل نزند؛ مخصوصا دوربین‌های فوق عریض و ماکرو!

    نمایش تبلیغ در رابط کاربری MIUI

    یکی از نکات آزار دهنده رابط کاربری MIUI، نشان دادن تبلیغات‌ زیاد است! البته راه‌هایی برای کاهش آن وجود دارد، اما هیچ راهی برای اینکه رسما از شر آن‌ها خلاص شوید دیده نمی‌شود. شیائومی از راه تبلیغات درآمد زیادی کسب می‌کند اما این بدان معنا نیست که کاربر به شکل آزاردهنده‌ای با این تبلیغات مواجه شود.

    برخی از شرکت‌های بزرگ همچون آمازون نیز رویه مشابهی را در پیش می‌گیرند. اما محصولات بدون تبلیغ خود را با قیمت بیشتری روانه بازار می‌کند. با این اوصاف قیمت بسیار خوب محصولات شیائومی باعث شده کاربر تا حدودی با تبلیغات آن نیز کنار بیاید.

    همانطور که اشاره شد، راهی برای کاهش حجم تبلیغات در رابط کاربری ردمی نوت ۸ پرو وجود دارد و می‌توانید با یک جست‌و‌جوی ساده در اینترنت روش‌های زیادی را برای حل مشکل خود پیدا کنید.

    پردازنده ضعیف نوت ۸ پرو

    یکی دیگر از نقاط ضعفی که ممکن است کاربران زیادی را نسبت به ردمی نوت 8 پرو بدبین کند، استفاده شیائومی از پردازنده مدیاتک Helio G90T است! این پردازنده طبق ادعای مدیاتک می‌تواند به اندازه اسنپدراگون ۸۴۵ قدرتمند باشد، اما این ادعا تنها روی کاغذ صحیح است!

    طبق بررسی‌های صورت گرفته، مدیانک Helio G90T در اجرای بازی‌ها بسیار سریع و خوب عمل می‌کند. دقایقی را هم به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. اما بعد از گذشت زمان بیشتر، هم از نظر عملکرد افت می‌کند و هم کمی بیشتر از دیگر پردازنده‌ها داغ می‌کند.

    مسلما تجربه گیمینگ با ردمی نوت ۸ پرو از دیگر گوشی‌های این سری بهتر است، اما افت عملکرد پردازنده می‌تواند نکته دلسردکننده‌ای باشد‍‍ که شاید شما را از خرید این گوشی منصرف کند.

    جمع‌بندی‌ مشکلات شیائومی نوت ۸ پرو

    ردمی نوت ۸ پرو محصولی بسیار ایده‌آل و باکیفیت است که با قیمت خوب خود، تمام نیازهای کاربران را در آن محدوده قیمتی مرتفع می‌سازد. چهار دلیل ذکر شده در این مقاله صرفا به این معنا نیست که این گوشی نقاط ضعف آزاردهنده‌ای دارد. چرا که برای برخی از کاربران این موارد به هیچ عنوان اهمیت خاصی ندارد. بنابراین نمی‌توان این مسائل و مشکلات را هرچند کوچک، انکار کرد. تصمیم نهایی با شماست. اگر عملکرد پایدار پردازنده، کیفیت بالای دوربین و نمایشگر برای شما مسئله‌ای مهم است و نمی‌خواهید بعد از روشن کردن گوشی با برنامه‌های بلااستفاده و تبلیغات مزاحم مواجه شوید، بهتر است با صرف هزینه بیشتر به فکر خرید محصولات بهتر از شرکت‌های دیگر باشید. در غیر این صورت به کیفیت بالای این محصول شک نکنید. پرطرفدارترین گوشی‌های بازار را ببینید [see_also]28074[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید