۳دلیل پشیمانی مشتریان بعد از خرید ردمی نوت ۸؛ ایرادات غیرمنتظره با وجود فروش بالا

۳دلیل پشیمانی مشتریان بعد از خرید ردمی نوت ۸؛ ایرادات غیرمنتظره با وجود فروش بالا
راهنمای مطالعه

    گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ یکی از میان‌رده‌های خوب شرکت شیائومی به حساب می‌آید که با قیمت مناسب، از قدرت سخت‌افزاری و امکانات مطلوبی نیز برخوردار است. اما در کنار این موارد مثبت، یک سری نقاط ضعف نیز وجود دارد که ممکن است کاربران را از خرید این گوشی منصرف کند. در این مقاله برایتان از سه دلیلی گفته‌ایم که مشتریان بعد از خرید این گوشی از آن گلایه داشته‌اند.

    سری ردمی نوت ۸ شیائومی پس از عرضه در تابستان سال جاری، توانستند توجه زیادی را سوی خود معطوف کنند. از آن‌جایی هم که شیائومی گوشی‌های خود را با قیمت بسیار مناسبی روانه بازار می‌کند، طولی نکشید تا سری ردمی نوت ۸ توانست به فروش بسیار خوبی نیز دست پیدا کند.

    اما اگر دقیق‌تر به این گوشی نگاه کنیم، متوجه ضعف‌هایی نیز می‌شویم. البته با توجه به قیمت پایین این محصول شاید بتوان از برخی از این نقاط ضعف چشم‌‌پوشی کرد، اما همه آن‌ها نکات مهمی هستند که ممکن است به مذاق برخی از کاربران خوش نیاید.

    در همین راستا می‌پردازیم به سه دلیلی که شاید فکر خرید ردمی نوت ۸ را از سرتان بیرون کند. توجه داشته باشید که نقاط ضعف یاد شده با توجه به بازخورد کاربران بدست آمده بنابراین در استفاده عادی از این گوشی متوجه آن خواهید شد.

    عدم بهره‌مندی از نمایشگر امولد

    ردمی نوت ۸

    دقیقا همانند مدل پرو، ردمی نوت ۸ نیز از نمایشگر LCD، با کیفیت تقریبا مشابه استفاده می‌کند. نمایشگری که یکی از نقاط ضعف اصلی این سری به حساب می‌آید. اگرچه میزان روشنایی و درخشندگی نمایشگر بکار رفته در این گوشی یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های میان‌رده است، اما عدم بهره‌مندی از نمایشگر امولد به قیمت از دست دادن برخی قابلیت‌های جذاب در این گوشی تمام شد.

    برای مثال چون LCD در نمایش رنگ‌های سیاه ضعیف‌تر از امولد عمل می‌کند، حالت تاریکی‌ یا همان دارک مود، عملا در این گوشی تاثیر چندانی در بهبود مصرف باتری نخواهد داشت. همچنین خریداران این گوشی از قابلیت جذاب نمایشگر همیشه روشن نیز محروم خواهند ماند.

    [related]11291[/related]

    نداشتن تفاوت محسوس نسبت به ردمی نوت ۷

    شیائومی ردمی نوت ۸

    نکته جالب در مورد دو گوشی ردمی نوت این است که هم نظر قیمت تفاوت چندانی بین ردمی نوت ۸ و برادر کوچکترش ردمی نوت ۷ وجود ندارد و هم از نظر عملکرد سخت‌افزاری! این مسئله شاید برای ردمی نوت ۷ نکته مثبتی باشد، اما قطعا برای ردمی نوت ۸ یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

    تفاوت این دو گوشی در دوربین و پردازنده دیده می‌شود. جایی که گوشی جدیدتر از دوربین‌های فوق عریض و ماکرو در کنار دوربین اصلی بهره می‌برد، اما برادر کوچکتر آن تنها یک دوربین سنجش عمق میدان را در کنار دوربین اصلی خود می‌بیند.

    در بخش پردازنده نیز ردمی نوت ۷ از یک پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ استفاد می‌کند. این در حالی است که ردمی نوت ۸ به یک پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵  مجهز شده. اگرچه روی کاغذ این موارد باید نقظه قوت باشند، اما حقیقت امر چیز دیگری است!

    ردمی نوت ۷ بهتر است!

    درواقع با توجه به بنچمارک‌ها، عملکرد سخت‌افزاری ردمی نوت ۸ ضعیف‌تر از ردمی نوت ۷ است! پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ از ۴ هسته با فرکانس بردازشی ۲.۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد. در طرف مقابل، مدل ۶۶۵ از ۴ هسته با فرکانس ۲.۰ و ۴ هسته با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره می‌برد.

    پردازشگر گرافیکی آدرنو ۶۱۰ به‌کار رفته در ردمی نوت ۸ نیز عملکرد ضعیف‌تری نسبت به آدرنو ۵۱۲ در ردمی نوت ۷ دارد! به همین دلیل به طور کلی باید ردمی نوت ۷ را از نظر عملکرد سخت‌افزاری برابر یا بهتر از ردمی نوت ۸ دانست.

    در بخش دوربین نیز به جز اضافه شدن دوربین فوق عریض و ماکرو، هیچ تفاوت کیفیتی بین دوربین اصلی در دو گوشی دیده نمی‌شود که این مسئله می‌تواند ارزش خرید ردمی نوت ۷ را به نسبت بیشتر کند. با این اوصاف انتخاب بهتر نسبت به هر دو گوشی، می ۹ لایت خواهد بود که با کمی قیمت بیشتر، از مشخصات بسیار بهتری برخوردار است.

    دوربین نه چندان رضایت‌بخش ردمی نوت ۸

    شیائومی ردمی نوت ۸

    به طور کلی عملکرد دوربین در گوشی‌های میان‌رده شیائومی از کیفیت چندان بالایی به نسبت رقبا برخوردار نیست. نمی‌توان انتظار داشت دوربین ۴۸مگاپیکسلی این گوشی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. اما در شرایط نوری مساعد می‌توان تصاویر خوبی با آن ثبت کرد.

    دوربین فوق‌عریض و ماکرو در این گوشی همانند ردمی نوت ۸ پرو تنها در بهترین شرایط نوری می‌توانند تصاویر رضایت‌بخشی ثبت کنند. در غیر این صورت بهتر است عکاسی با آن‌ها را فراموش کنید. این انتظارات از یک گوشی با این قیمت شاید زیاد به نظر رسد، اما اینکه تفاوت آن به نسبت سری قبل تا حد زیادی خرید آن را توجیه نمی‌کند، یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می‌آید.

    جمع‌بندی

    ردمی نوت ۸ گوشی بسیار خوبی است، اگر ردمی نوت ۷ برای خرید در دسترس نباشد. چرا که قطعا انتخاب بهتری خواهد بود، مگر اینکه دوربین فوق عریض و ماکرو برایتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشند. به هر حال پیشنهاد می‌شود به جای خرید این دو گوشی، گزینه‌ جایگزین آن‌ها یعنی می ۹ لایت را حتما در نظر داشته باشید. می ۹ لایت هم از پردازنده قوی‌تری برخوردار است و هم نمایشگر سوپر امولد دارد. از نظر باتری نیز ظرفیت بیشتری به نسبت این دو گوشی دارد. بنابراین قطعا ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت و کیفیت عملکرد محسوسی نیز نسبت به این دو محصول دارد. [see_also]11157[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید