۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی می بند ۴

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید شیائومی می بند ۴
راهنمای مطالعه

    شیائومی می بند ۴ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دست‌بند‌های هوشمند بازار محسوب می‌شود که امکاناتی فوق‌العاده را در ازای قیمتی معقول به شما ارائه می‌دهد. اما هر محصولی در کنار مزایای خود، یک سری نقاط ضعف نیز دارد که شیائومی می بند ۴ هم از این قضیه مستثنی نیست.

    در گزارشی که اخیرا منتشر شد، شیائومی در جایگاه نخست پرفروش‌ترین گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته که بدون شک درصد زیادی از موفقیت خود را در بازار مدیون سری دست‌بندهای هوشمند Mi band است. مهم‌ترین مشخصه نسل چهار این دست‌بند هوشمند، نمایشگر رنگی آن است که برای اولین بار در می بندها شاهد استفاده از صفحه‌نمایش رنگی هستیم.

    شیائومی می بند ۴ با وجود نقاط مثبت ارزشمند خود که در مطلب قبلی به طور مفصل به آن اشاره شد، از معایبی نیز رنج می‌برد که شاید به مذاق برخی کاربران خوش نیاید. در این مطلب می‌خواهیم به مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که ممکن است شما را از خرید این محصول منصرف کند. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. عدم پشتیبانی رسمی از زبان فارسی

    پشتیبانی نکردن شیائومی می بند ۴ از زبان فارسیمتأسفانه پشتیبانی از زبان فارسی هنوز به‌صورت رسمی به می‌ بند اضافه نشده است و نسل چهارم این دستبند هوشمند نیز از این ویژگی بی‌بهره است. پشتیبانی‌نکردن از زبان فارسی به‌معنای کارکترهای به‌هم‌ریخته‌ اعلانیه‌ها خواهد بود که به تجربه کاربری تا حد زیادی آسیب می‌زند.

    با وجود استقبال خوب از خانواده می بند در بازار ایران، عجیب است که شیائومی اهمیتی برای کاربران فارسی زبان خود قائل نشده است؛ مخصوصا زمانی که آنر به عنوان عرضه کننده جدی‌ترین رقیب می بند ۴، یعنی آنر بند ۵، پشتیبانی از زبان فارسی را به صورت رسمی به دست‌بند هوشمند خود افزوده است. این موضوع برای کاربرانی که نمایش فارسی اعلانیه‌ها برایشان اهمیت دارد، نکته‌ای ناامید کننده تلقی می‌شود.

    البته روش‌هایی برای نمایش اعلانیه‌ها به صورت فارسی در می بند ۴ ارائه شده است که با کمی جست‌‌و‌جو در اینترنت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

    [related]16103[/related]

    محبوب‌ترین مچ‌بندهای هوشمند شیائومی را ببینید

    ۲. مکانیزم آزاردهنده شارژ

    شارژ شدن شیائومی می بند ۴شیائومی در فرایند شارژ می ‌بند ۴ تغییر آن‌چنانی ایجاد نکرده و همچنان باید برای شارژکردن می‌ بند ۴ از داک مخصوص استفاده کرد که از طریق دو پین باتری را شارژ می‌کند. البته، باید به این نکته اشاره کنیم که دو پین مخصوص شارژ به پایین ماژول می ‌بند منتقل شده‌اند؛ از‌این‌رو، داک شارژ می‌ بند نیز به‌ دلیل همین موضوع تغییر کرده است تا با شارژر می ‌بند ۳ نتوانید می‌ بند ۴ را شارژ کنید.

    به‌جرئت می‌توان گفت عملیات شارژ می ‌بند یکی از ضعف‌های بزرگ این محصول است؛ چراکه در هربار شارژ باید ماژول اصلی را از بند جدا کنید و پس از شارژشدن دوباره در جای خود قرار دهید. البته، شاید بتوان قیمت ارزان می‌ بند ۴ را توجیه مناسبی برای اضافه‌نشدن امکان شارژ بی‌سیم بدانیم.

    ۳. حاشیه‌ زیاد نمایشگر رنگی تعبیه‌شده

    حاشیه زیاد نمایشگر شیائومی می بند ۴به‌کارگیری نمایشگر رنگی هرچند پیشرفتی بزرگ برای می‌ بند است، ظاهری جدید به می ‌بند بخشیده که شاید به‌ مذاق برخی کاربران خوش نیاید؛ چراکه نمایشگر رنگی تمام سطح دست‌بند را پوشش نداده است؛ از‌این‌رو، حتی در حالت خاموش نیز می‌توان مرز نمایشگر را از سطح ماژول می ‌بند تشخیص داد. به بیان بهتر، نمایشگر می‌ بند ۴ حاشیه‌ زیادی دارد که حتی زمان خاموشی نمایشگر، تا حدودی مشهود است و شاید برای برخی کاربران دل‌سردکننده باشد.

    هرچند استفاده از نمایشگر رنگی باعث شده است سطح می ‌بند ظاهر یکپارچه‌ای نداشته باشد و بتوان مرز نمایشگر را با سطح می‌ بند تشخیص داد، اما در هنگام روشن‌بودن نمایشگر، ترکیب رنگ‌ها جلوه‌ای زیبا و ظاهری مدرن‌تر به می بند ۴ در مقایسه با نسل پیشین می‌بخشند.

    جمع‌بندی

    شیائومی می بند ۴می بند ۴ ضعف‌هایی دارد که از نسل‌های پیشین به‌ارث رسیده است؛ اما با نگاهی به برچسب قیمت می‌ بند ۴، تمامی این ضعف‌ها رنگ می‌بازند. علاوه‌بر‌این، اضافه شدن نمایشگر رنگی به آن و میزبانی از قابلیت‌های جدید در این نسل مزیتی بزرگ محسوب می‌شوند.

    با وجود اینکه هنوز خبری از پشتیبانی از زبان فارسی در این دست‌بند هوشمند سلامتی نیست، می‌توان گفت می ‌بند ۴ یکی از بهترین گزینه‌‌های موجود در بازار برای خرید است؛ با این حال اگر نمایش اعلانیه‌ها به زبان فارسی برای شما اهمیت دارد، بهتر است نگاهی به آنر بند ۵ به عنوان جدی‌ترین رقیب می بند ۴ در این بازه قیمتی داشته باشید.

    مشاهده مچ بند هوشمند آنر مدل band 5

    [see_also]9400[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید