دستگاه فلفل ساب برقی را بدون دانستن این نکات نخرید

دستگاه فلفل ساب برقی را بدون دانستن این نکات نخرید
راهنمای مطالعه

    وجود فلفل در هر غذایی باعث می‌شود تا رنگ و بویی بهتر پیدا کنند. اگر اهل خوردن غذاهای تند و تیز باشید حتما وسیله‌ای مانند دستگاه فلفل ساب برقی برای‌تان در خانه یک موهبت خواهد بود. با این وسیله به‌راحتی روی غذاها، انواع سالاد و در هنگام پخت و پز، فلفل می‌پاشید و عطر آن را راهی بشقاب‌های منتظر می‌کنید. اما قبل از خرید فلفل ساب، آن هم از نوع برقی حتما به این نکات توجه کنید.

    فلفل ساب برقی بخریم یا نخریم؟

    دستگاه فلفل ساز برقی

    فلفل ساب برقی در دسته تجهیزات غیرضروری آشپزخانه قرار می‌گیرد. یعنی اگر آن را نداشته باشید هم اتفاقی نمی‌افتد. لازم است بدانید قیمت فلفل‌ساب‌های برقی چندان اندک نیست. پس اگر بودجه کافی ندارید یا اهل فلفل نیستید و نوع دستی این وسیله را برای میز پذیرایی‌تان دارید، بهتر است زیاد به خریدش فکر نکنید. اما اگر بنا به هر دلیلی دوست دارید یک فلفل ساب برقی بخرید، بهتر است از قبل درباره آن اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه به فهرستی از نکات لازم برای خرید فلفل ساب برقی اشاره شده است.

    توانایی تولید پودر از دانه‌های فلفل تازه

    فلفل‌ساب دستی معمولا مقدار بیشتری دانه فلفل را در مدت زمانی کوتاه به حالت پودر درمی‌آورد. اما بیشتر انواع فلفل ساب برقی با گذشت در حدود یک دقیقه، تازه به اندازه نصف قاشق چای‌خوری به شما فلفل می‌دهد. پس در هنگام خرید به دنبال دستگاهی باشید که بتواند با سرعتی مطلوب، حجم مناسبی از دانه‌های فلفل را برای‌تان آسیا کند.

    ساختار ساده و ارگونومیک دستگاه

    به سراغ مدل‌هایی از فلفل ساب برقی بروید که ساختار مناسبی دارند. منظور از ساختار مناسب چیست؟ یعنی به راحتی می‌توان با آنها کار کرد، سنگین نیستند و به واسطه وزن اندک‌شان مدام کج نمی‌شوند و تعادل‌شان روی میز به هم نمی‌خورد. پس در انتخاب این وسیله به ارگونومی دستگاه یعنی راحت بودن کار کردن با آن و طراحی کاربردی‌اش دقت زیادی داشته باشید.

    کار کردن راحت با دستگاه 

    فلفل ساز برقی

    اگر دچار مشکلاتی مانند التهاب مفاصل، سندروم تونل کارپ یا هر مشکل دیگری در ناحیه دست‌ها و مفاصل‌تان باشید، کار کردن با فلفل سابی که نیاز به پیچاندن قسمت سر دارد، برای‌تان دشوار خواهد بود. اما نمونه‌هایی از این محصول وجود دارد که فقط با فشار یک دکمه به سادگی، فلفل آسیاب می‌شود. بعضی از انواع فلفل ساب برقی حتی به فشردن دکمه هم نیاز ندارند. برای استفاده از آنها، کافی است تا وسیله را کج کنید؛ به طور خودکار شروع به سابیدن فلفل می‌کند.

    پر کردن آسان دستگاه

    یکی از مواردی که شاید به چشم نیاید اما مهم است، شیوه پر کردن وسیله از دانه‌های فلفل خواهد بود. باید به طراحی دستگاه و محل قرار دادن دانه‌ها دقت کنید تا بتوانید موردی را بخرید که فلفل به راحتی و در حجمی مناسب در مخزن آن جای می‌گیرد.

    جنس بادوام

    به سراغ فلفل‌ساب‌هایی بروید که از جنس استیل یا سرامیک هستند. مواردی که با نایلون و پلاستیک ساخته می‌شوند از دوام خوبی برخوردار نیستند و سریع از رده خارج می‌شوند و کارایی‌شان افت می‌کند. اما قابلیت تنظیم آسیاب کردن فلفل در وسایلی که از جنس سرامیک و به ویژه استیل هستند، بسیار بیشتر است.

    تولید فلفل سابیده شده یک‌دست

    به سراغ خرید دستگاهی بروید که فلفل را به طور کامل و یک‌دست به پودر تبدیل می‌کند. اگر دانه‌های فلفل از فلفل ساب خارج شوند، استفاده از این دستگاه چه لطفی دارد؟ پس به کیفیت کار فلفل ساب برقی در تولید پودری یکدست دقت داشته باشید.

    [related]8863[/related]

    قبل از خرید بپرسید

    دستگاه فلفل ساز برقی

    قبل از خرید دستگاه فلفل ساب برقی باید از خودتان سؤالاتی بپرسید. این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند تا انتخابی بهتر داشته باشید:

    چقدر فلفل نیاز دارم؟

    اگر میزان استفاده از فلفل در هنگام آشپزی زیاد است باید به دنبال خرید نمونه‌هایی باشید که حجم وسیعی از فلفل را در مدت زمانی اندک راهی قابلمه‌تان می‌کنند. اما یادتان باشد که دانه‌های فلفل سیاه، در طول زمان عطر و قدرت خود را از دست می‌دهند. پس اگر نیازی به حجم زیادی از آن برای مصرف فوری ندارید، اصلا لازم نیست  به سراغ دستگاه فلفل ساب برقی بروید که فلفل را در حجم زیاد تولید می‌کند. چون نمی‌توان، فلفل را آسیاب کرد و نگه داشت. این کار عطر و تندی فلفل را از بین می‌برد.

    شست‌وشوی وسیله آسان است؟

    تجهیزات غیرضروری آشپزخانه مانند دستگاه فلفل ساب برقی برای این است که بتوانید سریع و بی‌دغدغه به بعضی از امور رسیدگی کنید. حال اگر بنا باشد که موضوعی مانند شست و شوی دشوار فلفل ساب پیش بیاید، خرید آن چیزی به جز دردسر نخواهد بود. یادتان باشد که فلفل‌ساب‌هایی از جنس پلاستیک و استیل، راحت‌تر شسته و تمیز می‌شوند. البته از آنجا که دوام جنس استیل بیشتر از پلاستیک است و در بخش‌های قبلی هم به آن اشاره شد، خرید دستگاه فلفل ساب برقی از جنس استیل عاقلانه‌تر است.

    به‌دنبال راحتی خیلی زیاد هستید؟

    این پرسش تاحدی بی‌معناست. خب! همه از راحتی خیلی زیاد به ویژه در کارهای آشپزخانه استقبال می‌کنند. این صحیح است اما درباره راحتی بیش از حد در استفاده از دستگاه فلفل ساب برقی هم نکته‌ای وجود دارد که دانستن آن خالی از لطف نیست. بعضی از انواع فلفل ساب قابل شارژ هستند. یعنی نیازی به باتری ندارند و دیگر بعد از تمام شدن باتری‌ها، لازم نیست، زحمت بکشید و باتری جدید در آنها قرار بدهید. این ویژگی برای همان دوستانی مناسب است که از راحتی خیلی زیاد استقبال می‌کنند.

    فلفل ساب چندکاره می‌خواهید؟

    دستگاه فلفل ساز برقی

    بعضی از انواع دستگاه فلفل ساب فقط برای آسیاب کردن دانه‌های فلفل کاربرد دارند. اما بعضی دیگر از مدل‌ها هم وجود دارند که علاوه بر آسیاب کردن دانه‌های فلفل سیاه، نمک و ادویه‌های دیگر را هم به پودر تبدیل می‌کنند. البته فلفل ساب‌هایی که از جنس فلز هستند در تماس با نمک، خراب می‌شوند. پس در خرید دستگاه فلفل ساب چندکاره به جنس وسیله هم دقت داشته باشید. بهتر است که این وسیله از جنس آکریلیک یا سرامیک باشد.

    در آخر

    همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، خرید دستگاه فلفل ساب برقی ضروری و واجب نیست. اما وجود آن فوایدی هم دارد و در صورت علاقه‌مندی به داشتن آن و بودجه‌اش، وسیله‌ای دارید که هر چند ضروری نیست اما کاربرد دارد. شکل‌ها و مدل‌های مختلفی از فلفل‌ساب برقی وجود دارد. برخی از انواع آن دارای چراغ LED هم هستند و در صورت نبود شمع روی میز می‌توانند جلوه جالبی داشته باشند. [see_also]10543[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید