۴ دلیل رضایت از خرید شیائومی می ۹ لایت؛ یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار

۴ دلیل رضایت از خرید شیائومی می ۹ لایت؛ یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار
راهنمای مطالعه

    از بدنه‌ شیشه‌ای گرفته تا دوربین سه‌گانه و پردازنده‌ توانمند، همگی نوید محصولی خوش‌ساخت و البته مقرون‌به‌صرفه را می‌دهند تا شیائومی می ۹ لایت را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل کنند.

    درست زمانی که فکر کردیم شیائومی آماده است تا سراغ سری Mi 10 برود، این کمپانی چینی عضو جدیدی را به این خانواده اضافه کرد تا لیست اعضای آن بیش از قبل شلوغ به‌نظر برسد. اکنون نیز نوبت به می ۹ لایت رسیده است تا نام خود را به عنوان رقیبی جدی در بازار گوشی‌های میان‌رده بر سر زبان‌ها بندازد.

    می ۹ لایت را می‌توان ارزان‌ترین عضو خانواده‌ می ۹ دانست؛ اما برخلاف برچسب قیمتی مقرون‌به‌صرفه، این گوشی هوشمند تجربه‌ای فراتر از حد انتظار را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. در ادامه، با «درجه» همراه باشید تا به چهار مورد از مهم‌ترین دلایل خرید شیائومی می ۹ لایت بپردازیم.

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    ۱. نمایشگر OLED درخشان

    نمایشگر شیائومی می ۹ لایتشیائومی می ۹ لایت یکی از بهترین نمایشگر‌های بازار را در طول سال گذشته به نمایش می‌گذارد؛ یک پنل ۶.۳۹ اینچی Super AMOLED با بریدگی قطره‌ای شکل که از وضوح تصویر  ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل یا FHD+ بهره می‌برد. چنین رزولوشنی تراکمی پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را به‌ارمغان می‌آورد که با برخورداری از نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، نمایشگر گوشی را برای استفاده عادی کاملا مناسب می‌کند.

    روشنایی نمایشگر این دستگاه به رقم فوق‌العاده ۴۴۰ نیت می‌رسد که از رقمی که پیش از این شیائومی وعده داده بود (۴۳۰ نیت) هم بیشتر است. در فضای باز هم روشنایی گوشی به ۶۰۰ نیت در حالت خودکار می‌رسد. این به معنای آن است که حتی در زیر نور خورشید هم مشکلی ازنظر خوانایی نمایشگر نخواهید داشت و خوانایی محتوا رضایت‌بخش است.

    طبق انتظاری که از صفحه‌های امولد داریم این نمایشگر رنگ‌ها را خیلی خوب و چشم‌نواز به نمایش در می‌آورد و عمق رنگ مشکی در آن فوق‌العاده است. این عمق زیاد رنگ مشکی باعث می‌شود تا مشاهده محتوای ویدیویی در این نمایشگر به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل شود.

    ۲. عملکرد سریع و روان می ۹ لایت

    عملکرد سخت افزاری شیائومی می ۹ لایتشیائومی توان پردازشی موردنیاز می ۹ لایت را ازطریق پردازنده اسنپدراگون ۷۱۰ تأمین می‌کند؛ یک پردازنده هشت هسته‌ای که از دو هسته قدرتمند با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز (برمبنای Cortex A75) و شش هسته کم‌مصرف با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز (برمبنای Cortex A55) تشکیل شده است. این پردازنده به‌لحاظ بازده و کارایی کمی پایین‌تر از می ۹‌ تی یا حتی می ۹ اس‌ ای قرار می‌گیرد.

    وظیفه پردازش‌های گرافیکی دستگاه هم برعهده آدرنو ۶۱۶ است. می ۹ لایت در دو نسخه با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. درضمن، می‌توان حافظه‌ آن را ازطریق درگاه microSD مشترک با سیم‌کارت دوم تا ۲۵۶ گیگابایت نیز ارتقا داد.

    رم ۶ گیگابایتی می ۹ لایت تجربه‌ چندوظیفگی مناسبی به‌ارمغان می‌آورد؛ به‌طوری‌که کمتر شاهد بارگذاری مجدد اپلیکیشنی هنگام فراخوانی از حافظه هستیم. جابه‌جایی در منوهای رابط کاربری می ۹ لایت و اجرای اپ‌ها و جابه‌جایی بین آن‌ها هم نرم و روان است و به‌سختی می‌توان کُندی یا لگی در عملکرد دستگاه مشاهده کرد.

    [related]11157[/related]

    ۳. عملکرد رضایت‌بخش دوربین

    دوربین شیائومی می ۹ لایتمی ۹ لایت به دوربین سه‌گانه‌ با چینش عمودی در پشت خود مجهز شده است. لنز اصلی از حسگر ساخت سونی بهره می‌برد و ۴۸ مگاپیکسلی است. گشودگی دیافراگم این لنز f/1.8 است و در حالت عادی تصاویر را با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. بالای لنز اصلی یک لنز با حسگر ۸ مگاپیکسلی دیده می‌شود که اولترا واید است و اندازه دهانه دیافراگمش برابر f/2.2 است. در نهایت لنز پایینی برای تشخیص عمق به کار گرفته می‌شود و حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد.

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    در شرایط نوری ایده‌آل عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی، جزئیات فراوان و رنگ‌های طبیعی و گستره‌ دینامیکی نسبتا وسیع دارند. شیائومی مانند سایر میان‌رده‌های خود، در می ۹ لایت نیز حالت عکاسی شب را ارائه می‌دهد که نتیجه‌ آن عکس‌هایی با توزیع مناسب روشنایی و نویز کمتر از حالت عادی است.

    یک حسگر ۳۲ مگاپیکسلی هم وظیفه ثبت تصاویر سلفی در می ۹ لایت را برعهده دارد که عکس‌هایی با جزئیات بسیار زیاد و رنگ‌های جذاب ثبت می‌کند.

    ۴. پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و شارژدهی مناسب

    شارژدهی شیائومی می ۹ لایتیک باتری با ظرفیت ۴۰۳۰ میلی‌آمپرساعتی برای می ۹ لایت درنظر گرفته شده است که براساس ادعای چینی‌ها، با استفاده عادی می‌تواند تا دو روز دوام بیاورد.

    میان‌رده اقتصادی شیائومی از فناوری از شارژ سریع Quick Charge کوالکام هم پشتیبانی می‌کند و چینی‌ها آن را به‌صورت پیش‌فرض با شارژری ۱۸ واتی عرضه می‌کند. می ۹ لایت با این شارژر در طی مدت ۳۰ دقیقه، ۴۰ درصد شارژ می‌شود که عملکرد مناسبی به‌حساب می‌آید.

    جمع‌بندی

    شیائومی می ۹ لایتمی ۹ لایت یکی از گوشی‌های دوست داشتنی هم در رده میانی بازار و هم در بین گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آید. کیفیت ساخت بسیار خوب، نمایشگر OLED، پردازنده‌ای توانمند، باتری حجیم و دوربینی با عملکرد راضی‌کننده از جمله ویژگی‌های اصلی این گوشی هوشمند محسوب می‌شوند.

    اگر به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جذاب و قدرتمند هستید که بتواند نیاز شما را در سطح یک میان‌رده و حتی بالا رده کاملا مرتفع کند، شیائومی می ۹ لایت یکی از انتخاب‌های خوب بازار به حساب می‌آید که به‌راحتی می‌توانید روی آن حساب باز کنید.

    نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی هم‌اکنون با برچسب قیمتی حدودا ۴ میلیون تومان در بازار کشورمان قابل خریداری است.

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    [see_also]11876[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید