۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی هواوی Y9 Prime 2019

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی هواوی Y9 Prime 2019
راهنمای مطالعه

    Y9 Prime 2019 یکی از جدیدترین گوشی‌های میان‌رده هواوی است که در تاریخ ۲۳ اردیبهشت سال جاری روانه بازار شد. این گوشی در حالی عرضه شد که به‌نسبت Y9 2019، تغییرات زیادی داشته است. در همین راستا تصمیم گرفتیم نکاتی را بررسی کنیم که می‌تواند برخی‌ها را از خرید این گوشی منصرف کند.

    به‌نسبت مدل استاندارد، در مدل پرایم، شاهد پیشرفت‌ها و بهبودهایی هستیم؛ البته همین مورد نیز باعث گران‌تر شدن این محصول شده است. باوجوداین، ضعف‌هایی نیز وجود دارد که شاید برخی‌ها را از خرید گوشی Y9 Prime 2019 منصرف کند. پس در این بررسی، به سه ضعف مهم این محصول می‌پردازیم که از نگاه بیشتر کاربران، آزاردهنده‌اند.

    توجه داشته باشید که همه نکات ذکرشده پس از بررسی‌های صورت‌گرفته و همچنین نظرات کاربران این گوشی به ثبت رسیده است و در نتیجه، کاربر در استفادۀ روزمره متوجه این نکات منفی خواهد شد؛ البته ممکن است برخی از این ضعف‌ها برای بسیاری‌ از کاربران، مهم نباشد!

    کیفیت متوسط دوربین Y9 Prime 2019

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    گوشی Y9 Prime 2019 سه دوربین در بخش پشتی و یک دوربین سلفی دارد. دوربین اصلی دارای سنسوری به بزرگی ۱۶ مگاپیکسل و اندازه دریچه دیافراگم f/1.8 است که در کنار یک سنسور ۸مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۲مگاپیکسلی سنجش عمق، مجموعه دوربین‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند.

    دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی نیز از طراحی آشنا اما کمتراستفاده‌‌شده پاپ‌آپ برخوردار است که به‌صورت جهشی از بالای گوشی بیرون می‌آید و در مواقعی که گوشی از دست رها می‌شود به‌کمک سنسورهای تشخیص افتادن، به‌سرعت به درون گوشی بر می‌گردد تا از صدمات احتمالی جلوگیری شود (هواوی ادعا می‌کند این دوربین می‌تواند ۱۵ کیلوگرم فشار را تحمل کند!).

    اما از بحث مشخصات که بگذریم، کیفیت دوربین این گوشی آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند. البته نباید از یک گوشی میان‌رده انتظار زیادی داشت! اما در مقایسه با محصولات هم‌قیمت، شاید بهتر بود هواوی از دوربین بهتری استفاده می‌کرد. مثلا تصاویر ثبت‌شده با دوربین این گوشی درون اتاق، با نویزهای محسوسی همراه است. زمانی که تصاویر را با دوربین فوق‌عریض، ثبت می‌کنید این نویزها بیشتر هم خواهند شد.

    اما در شرایط نوری مساعد، دوربین این گوشی از کیفیت خوبی برخوردار است و شاید بتوان آن را با دوربین گوشی گلکسی A50 مقایسه کرد! با این اوصاف، نکته منفی دیگر در دوربین این گوشی، ناتوانی آن در ضبط ویدئو‌های 4K است، قابلیتی که در گوشی‌های هم‌قیمتی مثل ردمی نوت ۷ پرو یا گوشی‌های هم‌رده از موتورلا شاهد آن هستیم! شاید بهتر بود هواوی با قیمتی که این محصول دارد، ضبط ویدئوی 4K را به دوربین آن می‌افزود!

    پردازنده قدرتمند اما قدیمی

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    درحالی‌که هواوی، پردازنده‌های خوبی در بخش میان‌رده دارد، اما باز هم ترجیح داد در گوشی Y9 Prime 2019، از کایرین 710F استفاده کند؛ پردازنده‌ای که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد اما همچنان شاهد استفاده از آن در محصولات سال ۲۰۱۹ هواوی هستیم. اگرچه کایرین 710F از قدرت خوبی برخوردار است، اما با نگاهی به رقبای این محصول همچون ردمی نوت ۷ پرو، می‌بینیم که شیائومی از اسنپ‌دراگون 675 استفاده کرده که به‌شکل محسوسی از پردازنده به‌کاررفته در نماینده هواوی قدرتمندتر است.

    البته ردمی نوت ۷ پرو تنها محصولی نیست که از پردازنده بهتر استفاده می‌کند؛ مثلا ردمی نوت ۸ یا حتی نوت ۸ پرو که قیمت تقریبا مشابهی با Y9 Prime 2019 دارد، به‌ترتیب از چیپست‌های اسنپ‌دراگون 665 و Halio G90T بهره می‌برند که هر دوی آنها از کایرین 710F قوی‌تر هستند. درمورد پردازنده Halio G90T باید گفت، طبق ادعای مدیاتک، می‌تواند قدرتی معادل اسنپ‌دراگون ۸۴۵ داشته باشد!

    نکته منفی دیگر اینکه حتی گزینه‌ای با ۶ گیگابایت رم که در Y9 2019 وجود داشت نیز در این گوشی وجود ندارد و کاربر تنها ۴ گیگابایت رم در کنار ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه دریافت خواهد کرد. این مسئله کمی ناامیدکننده است! بهتر بود به‌جای افزایش حافظه داخلی، هواوی میزان رم را افزایش می‌داد؛ چون حافظه داخلی کم، به هر ترتیب با افزودن کارت حافظه جانبی قابل‌جبران است.

    به‌طور کلی، عملکرد سخت‌افزاری Y9 Prime 2019 خوب است! اما هیچ پیشرفتی در مقایسه با مدل استاندارد در آن مشاهده نمی‌شود و رقبای این محصول نیز در این محدوده قیمتی از پردازنده‌های بهتری برخوردارند. با این حساب باید دید قابلیت‌های خوب این گوشی چگونه می‌تواند نظر مثبت کاربران را به‌سوی آن جلب کند!

    Y9 Prime 2019 محافظ صفحه گوریلا گلس ندارد!

    یکی دیگر از مسائلی که نارضایتی برخی از کاربران را به دنبال داشت، بی‌بهره‌بودن این محصول از محافظ گوریلا گلس است: محافظی که این روزها در بسیاری از گوشی‌ها شاهد آن هستیم. مسلما می‌توان با استفاده از یک گلس محافظ و قاب، تا حدودی این ضعف را پوشاند؛ اما با درنظرگرفتن اندازه بزرگ این محصول و وزن ۱۹۶گرمی آن، استفاده از قاب می‌تواند این محصول را بسیار سنگین‌تر کند.

    نمی‌توان ضدآب نبودن این محصول را یک ضعف برای آن در نظر گرفت چون اکثر گوشی‌های هوشمند در این محدوده قیمتی از چنین استانداردی برخوردار نیستند؛ اما حداقل انتظار می‌رفت وقتی گوشی از گواهی‌های استاندارد ضدآب و گردوغبار برخوردار نیست، در بخش‌های دیگر شاهد بهبودهایی باشیم. هواوی با حذف محافظ گوریلا گلس، برخی‌ها را ناامید کرد!

    جمع‌بندی

    همیشه در ذکر مزیت‌ها یا ضعف‌های محصول، نکاتی وجود دارد که برای بسیاری مهم نیست؛ ازاین‌رو کاربران بدون توجه به مشکلات ریزودرشت یک محصول، اقدام به خرید آن می‌کنند و اتفاقا راضی هم هستند! هواوی Y9 Prime 2019 نیز از این قاعده مستثنی نیست. چه‌بسا کاربرانی که به‌نوعی، مزیت‌های این محصول را ضعف دانسته‌اند و به‌شدت از این محصول انتقاد کرده‌اند.

    با این اوصاف، انتخاب با شماست. در مجموع، کاربران بسیاری از این محصول رضایت داشتند و مشکل خاصی گریبان‌گیر آنها نبود. باتوجه‌به اینکه تفاوت خاصی بین این محصول و مدل استاندارد وجود ندارد، تجربه کار با Y9 2019 نیز دقیقا حس مشابهی با مدل پرایم خواهد داشت؛ البته این در صورتی است که مدل ۴گیگابایتی Y9 2019 را خریداری کرده باشید. اگر مدل ۶گیگابایتی آن را در اختیار دارید، حداقل در بخش سخت‌افزار، مدل استاندارد عملکرد بهتری از Y9 Prime 2019 از خود به نمایش خواهد گذاشت.

    مشاهده این محصول در دیجی کالا

    اگر دوربین فوق‌عریض، نمایشگر بزرگ‌تر (نمایشگر مدل پرایم ۰٫۹ اینچ بزرگ‌تر از نمایشگر مدل استاندارد است)، نمایشگر یکنواخت و دوربین سلفی پاپ‌آپ برایتان جذابیت بیشتری دارد، Y9 Prime 2019 می‌تواند انتخاب خوبی باشد، به‌ویژه اینکه این محصول دارای قابلیت‌های خوبی نیز هست که در این مقاله به آنها پرداخته‌ایم. اما اگر این ایرادات یادشده برایتان خیلی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال گزینه‌های دیگری برای خرید باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید