قبل از خرید، با مشکلات آنر بند ۵ آشنا شوید

قبل از خرید، با مشکلات آنر بند ۵ آشنا شوید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب به بررسی مشکلات آنر بند ۵ پرداخته‌ایم که ممکن است شما را از خرید این مچ‌بند منصرف کند. با درجه همراه شوید.

    مچ‌بندهای هوشمند در سال‌های اخیر به یکی از گجت‌های محبوب در بازار تبدیل شده و طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده‌اند. یکی از این مچ‌بندها آنر بند ۵ است که به لطف قابلیت‌های متعدد و قیمت مقرون به صرفه، به فروش بالایی دست پیدا کرده است. با این حال چینی‌ها برخی ویژگی‌ها را قربانی کاهش قیمت کرده‌اند که بد نیست قبل از خرید آنر بند ۵ از آنها مطلع شوید.

    ۱. فقدان GPS

    مشکلات آنر بند ۵

    آنر بند ۵ میزبان سنسور ۶ محوره‌ای است که امکان رهگیری فعالیت‌های متعدد ورزشی مثل پیاده‌روی و دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، قایقرانی و تمرینات ترکیبی را به آن می‌دهد. با این حال مچ بند فاقد GPS است در نتیجه برای دریافت اطلاعات در مورد مسافت طی شده، زمان تمرین و غیره باید گوشی هوشمند را نیز همراه داشته باشید.

    این عامل باعث می‌شود صحت اطلاعات ارائه شده به میزان دقت موقعیت‌یابی سنسور گوشی هوشمند وابسته شود. در صورتی که حین تمرین آنر بند ۵ را به دست داشته باشید اما گوشی همراهتان نباشد، تنها اطلاعات مربوط به تعداد قدم‌ها و ضربان قلب جمع‌آوری شده و مسافت به شکل دقیق محاسبه نمی‌شود.

    ۲. رابط کاربری کند

    [video width="1280" height="720" mp4="http://cdn01.daraje.com/2019/12/Honor-Band-5-Issues-OR-Cons-_-6-Things-_Trim.mp4"][/video]

    رابط کاربری آنر بند ۵ نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات بسیار کمی شده اما دارای لگ‌های زیادی است و منوها گاهی به کندی عوض می‌شوند. از طرف دیگر صفحه تاچ به ویژه در زیر منوها گاهی به لمس‌ها واکنش نشان نمی‌دهد. این مشکل بیشتر به نرم افزار اسمارت بند مربوط است و بعید نیست از طریق آپدیت رفع شود.

    ۳. قطع ارتباط با گوشی

    آنر بند ۵

    یکی دیگر از مشکلات آنر بند ۵ که صدای برخی کاربران را درآورده، قطع ارتباط گاه و بی گاه مچ‌بند و ساعت است. این اتفاق حتی زمانی که اپ در پس زمینه در حال اجراست نیز رخ می‌دهد. در برخی موارد هم علی‌رغم دریافت نوتیفیکشن و به ویژه پیامک، نمایشگر مچ بند هوشمند روشن نمی‌شود.

    [related]17019[/related]

    ۴. واچ‌فیس‌های محدود

    خرید آنر بند ۵

    آنر بند ۵ به صورت پیش‌فرض دارای چندین واچ‌فیس است که اغلب آنها پس‌زمینه تیره دارند و هدف از این کار صرفه‌جویی در مصرف باتری بوده است. هرکدام از این واچ فیس‌ها اطلاعات خاصی را نمایش می‌دهند اما مشکل اینجاست که در ایران امکان دانلود واچ‌فیس‌های جدید وجود ندارد و احتمالا بعد از مدتی از تم‌های فعلی خسته خواهید شد.

    ۵. محدودیت در قابلیت‌های کنترل گوشی

    یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی مچ‌بندهای هوشمند، امکان کنترل مواردی مثل پخش موزیک و دوربین گوشی است. آنر بند ۵ هم امکان کنترل موزیک و دوربین سلفی گوشی را به شما می‌دهد اما این ویژگی تنها به گوشی‌های این شرکت و هواوی با رابط کاربری EMUI 8.1 و بالاتر محدود است و در صورتی که مثلا گلکسی یا شیائومی داشته باشید، باید قید این قابلیت را بزنید.

    ۶. دیگر مشکلات آنر بند ۵

    مشکلات آنر بند ۵ از دیگر مشکلات آنر بند ۵ می‌توان به پشتیبانی آن از بلوتوث ۴ به جای نسخه ۵ اشاره کرد که برد دستگاه حین اتصال به گوشی را به ۱۰ متر محدود می‌کند. برخی کاربران هم از عدم تشخیص بیداری‌های کوتاه مدت حین خواب خبر داده‌اند. از طرف دیگر در صورت خاموش شدن مچ‌بند تنها راه برای روشن کردن آن اتصال به شارژ است که البته طراحی خاصی دارد و به آسانی وصل کردن گوشی به شارژ نیست. شکی نیست که آنر بند ۵ از مقرون به صرفه‌ترین مچ‌بندهای هوشمند بازار است اما کمپانی سازنده با رفع نواقص آن می‌تواند مشتریان بیشتری را برای خود دست و پا کند. اگر تجربه خرید این مچ‌بند هوشمند را دارید ممنون می‌شویم در بخش نظرات کاربران آن را با ما به اشتراک بگذارید. [see_also]17011[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید