۴ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا ۶.۲

۴ دلیل رضایت مشتریان از خرید نوکیا ۶.۲
راهنمای مطالعه

    نوکیا ۶.۲ موبایلی ارزان‌قیمت است که برخی ویژگی‌های مدل‌های گران‌بهاتر را به ارث برده است. در این مطلب برایتان از ۴ دلیلی گفته‌ایم که مشتریان را از خرید نوکیا ۶.۲ راضی نگه داشته است.

    تا یک دهه قبل، نوکیا نه‌تنها بر بازار موبایل ایران، بلکه بر تمام دنیا حکومت می‌کرد. اما در اوایل دهه جاری، ظهور سیستم‌عامل قدرتمندی به نام اندروید و استراتژی‌های اشتباه، این کمپانی را به حاشیه راند؛ باوجوداین، برند نوکیا مدتی است که با انواع گوشی‌ هوشمند قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه دوباره به جدال بزرگان آمده است.

    یکی از این گوشی‌ها که سال گذشته معرفی شد نوکیا ۶.۲ نام دارد. این گوشی به‌لطف نمایشگر باکیفیت، طراحی چشم‌نواز و سیستم‌عامل کارآمد، خریداران بسیاری را به خود جلب کرده است. در ادامه، مزایای این گوشی و دلایل کاربران برای خرید نوکیا ۶.۲ را مرور کرده‌ایم.

    مشخصات اصلی نوکیا ۶.۲

    • چیپست: اسنپ‌دراگون ۶۳۶ با پردازنده ۸هسته‌ای و حداکثر کلاک ۱.۸ گیگاهرتز؛
    • نمایشگر: ۶.۳ اینچ IPS LCD؛
    • رم: ۳ یا ۴ گیگابایت؛
    • حافظه داخلی: ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت؛
    • باتری: ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت؛
    • قیمت پایه: ۲۰۰ یورو.

    ۱. نمایشگر باکیفیت

    نوکیا ۶.۲ عکس‌ها برگرفته از وب‌سایت: GSMArena

    نوکیا ۶.۲ از نمایشگری ۶.۳اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹ به ۹ بهره می‌برد. این نمایشگر ۸۲ درصد از پنل جلو را در بر گرفته است.

    شاید پنل LCD شما را کمی ناامید کند اما فناوری PureDisplay نوکیا به بهبود طراوت و غنای رنگ کمک زیادی کرده است. این نمایشگر به‌صورت خودکار و زنده از SDR به HDR سوئیچ می‌کند که به‌گفته نوکیا تونالیته رنگ را تا ۶۴ برابر افزایش می‌دهد.

    تراکم پیکسلی این گوشی تنه به تنۀ برخی مدل‌های پرچم‌دار می‌زند؛ علاوه بر این، با HDR10 سازگاری دارد که به‌معنی نمایش تصویر با کنتراست بالاست. یکی دیگر از مزایای نمایشگر نوکیا ۶.۲ روشنایی بالای ۵۱۴نیتی در حالت دستی است که در برابر نور مستقیم آفتاب و با کمک روشنایی تطبیقی به سطح فوق‌العادۀ ۵۸۰ نیت می‌رسد تا محتوا به‌خوبی دیده شود.

    [related]11542[/related]

    ۲. بدنه مقاوم و زیبا

    خرید نوکیا ۶.۲کمپانی HMD که تولید گوشی‌های نوکیا را برعهده دارد، معمولا دستگاه‌هایی با بدنه مقاوم و یکدست را روانه بازار می‌کند. نوکیا ۶.۲ هم از این قاعده مستثنی نیست. بدنه این گوشی از دو لایه شیشه ساخته شده است که در دو طرفش فریمی از کامپوزیت پلیمر قرار گرفته است: ماده‌ای که دوبرابر سخت‌تر از پلی‌کربنات است و در عین حال، نصف آلومینیوم وزن دارد.

    استفاده از این ماده برای افزایش مقاومت و استحکام گوشی، ظاهری پریمیوم به نوکیا ۶.۲ داده که در موبایل‌های هم‌رده‌اش نادر است. پنل‌های شیشه‌ای با لایه محافظ گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شوند که در صنعت موبایل سابقه‌ای طولانی دارد. پنل پشتی هم ظاهری شیک و یکنواخت دارد و تنها برجستگی به ماژول دوربین مربوط می‌شود. نکته جالب دیگر در این گوشی، LED تعبیه‌شده در کلید پاور است که نقش هشدار یا نوتیفیکیشن را بازی می‌کند.

    ۳. دوربین اصلی سه‌گانه

    خرید نوکیا ۶.۲نوکیا ۶.۲ قرار بوده موبایلی ارزان‌قیمت باشد اما خوشبختانه سازنده از تعبیه دوربین باکیفیت صرف‌نظر نکرده است. در این گوشی، شاهد ماژول تصویربرداری سه‌گانه‌ای هستیم که در چیدمانی جذاب و دایره‌شکل کنار هم قرار گرفته‌اند.

    نوکیا ۶.۲ سنسور اصلی ۱۶مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 دارد که در تصویربرداری از مناظر، جزئیاتی دقیق با غنای رنگی بالا ثبت می‌کند. سنسور دوم ۸مگاپیکسلی فوق‌عریض با اپرچر f/2.2 و میدان دید ۱۱۸درجه ای است که به شما امکان ثبت محدوده‌ای گسترده‌تر را می‌دهد. در نهایت، نوبت به دوربین عمق‌سنج ۵مگاپیکسلی می‌رسد که با سنجش عمق میدان به ثبت دقیق‌تر تصاویر پرطرف‌دار پرتره کمک می‌کند.

    این گوشی قادر به ثبت ویدیوهای با رزولوشن 4K است، اما با سنسور الترا واید، وضوح تصویر به 1080p می‌رسد. علاوه بر این، حین تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور، حالت نایت‌مود به‌صورت خودکار فعال می‌شود و به افزایش کیفیت تصاویر کمک می‌کند.

    ۴. رابط کاربری اندروید وان

    خرید نوکیا ۶.۲نوکیا ۶.۲ مثل بسیاری از موبایل‌های HMD، بخشی از برنامه اندروید وان گوگل است که به‌صورت ویژه برای ارائه قابلیت‌های شاخص در گوشی‌های با سخت‌افزار نه‌چندان قوی ارائه شده است. اندروید وان فاقد برنامه‌های اضافی و دست‌کاری‌های غیرضروری است که در گوشی‌های دیگر شرکت‌ها شاهد آن هستیم؛ در نتیجه، بسیار سریع و روان اجرا می‌شود. اندروید وان تقریبا نسخه‌ای استوک از سیستم‌عامل اندروید است که تا دو سال به‌روزرسانی‌های کاربردی و تا سه سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت می‌کند. درحالی‌که بسیار از گوشی‌های ۵میلیون تومانی در نسخه‌های قبلی اندروید گیر کرده‌اند، نوکیا ۶.۲ از اندروید ۹ بهره می‌برد و جزو اولین موبایل‌هایی خواهد بود که به نسخه ۱۰ آپدیت خواهد شد. اگر تجربه خرید نوکیا ۶.۲ را دارید ممنون می‌شویم از نظرات ارزشمندتان برایمان بنویسید. [see_also]13555[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید