۶ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا ۶.۲

۶ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید نوکیا ۶.۲
راهنمای مطالعه

    مشکلات نوکیا ۶.۲ شامل موارد مختلفی است؛ مثلا اگر اهل سلفی‌گرفتن یا بازی با موبایل هستید، بهتر است قید این گوشی را بزنید. در این مطلب برایتان از ۶ دلیلی گفته‌ایم که مشتریان را از خرید این گوشی پشیمان کرده است.

    بسیاری از تولیدکنندگان موبایل ازجمله سامسونگ، شیائومی و نوکیا روی بازارهای درحال‌توسعه‌ای مثل هند تمرکز کرده‌اند که صدها میلیون مشتری دارد. قدرت‌نمایی در این بازارها مستلزم عرضه گوشی‌هایی است که در عین کارایی، مقرون‌به‌صرفه هم باشند. همین عامل باعث خلق گوشی‌هایی مثل نوکیا ۶.۲ شده که با وجود مزیت‌های قابل‌توجه، برخی قابلیت‌ها هم در آن قربانی کاهش قیمت شده‌اند.

    آخرین قیمت نوکیا 6.2 در بازار ایران را ببینید

    شاید بعضی از این کمبودها مثل سرعت پایین شاتر دوربین، برای بسیاری از کاربران، مهم نباشد اما ممکن است برخی دیگر را به‌کلی از خرید نوکیا ۶.۲ دلسرد کند. بنابرین اگر قصد خرید این موبایل را دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چراکه در آن، مشکلات نوکیا ۶.۲ را بررسی کرده‌ایم.

    ۱. سخت‌افزار ضعیف

    معمولا زمانی که قیمت گوشی‌ها کمتر از ۳۰۰ دلار می‌شود، نخستین قربانی چیپست است. درمورد نوکیا ۶.۲ هم شاهد این مشکل هستیم. این مشکل در مورد نوکیا ۶.۲ حادتر است چون از چیپست اسنپ‌دراگون ۶۳۶ با ۴ هسته پردازشی ۱.۸گیگاهرتزی و ۴ هسته ۱.۶گیگاهرتزی بهره می‌برد؛ اما مدت‌هاست تولیدکننده‌ها در گوشی‌های هم‌ردۀ آن از تراشه‌های قوی‌تر و بهینه‌تری استفاده می‌کنند.

    مشکلات نوکیا ۶.۲برای مثال، در همین رده قیمتی موبایل‌هایی مثل پی اسمارت ۲۰۱۹ با کرین ۷۱۰ و ردمی نوت ۸ با اسنپ‌دراگون ۶۶۵ حضور دارند که دارای ۴ خوشه ۱.۸ گیگاهرتزی و ۴ هسته قوی‌تر ۲گیگاهرتزی است.

    مشاهده دقیق‌تر Redmi Note 8 (ردمی نوت 8)

    هرچند نوکیا ۶.۲ به‌لطف اندروید وان در پردازش‌های روزمره ناامیدتان نمی‌کند اما انتظار اجرای بازی‌های با گرافیک بالا را از آن نداشته باشید.

    ۲. کیفیت پایین دوربین اصلی

    نوکیا ۶.۲ میزبان دوربین سه‌گانه‌ای با سنسور اصلی ۱۶مگاپیکسلی، الترا واید ۸مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی است. این ویژگی‌ها در نگاه اول برای موبایلی در این رده قیمتی، مطلوب به نظر می‌رسد؛ اما در همین بخش هم نقص‌هایی وجود دارد.

    مشکلات نوکیا ۶.۲ تصویر ثبت‌شده با دوربین اصلی نوکیا ۶.۲ (منبع: جی‌سی‌ام آرنا)

    کیفیت تصاویر دوربین اصلی در نور روز چندان تحسین‌برانگیز نیست. هرچند جزئیات بسیاری در آن به چشم می‌خورد اما نویز فراوانی دارد و محدوده دینامیک آن هم در بهترین حالت، متوسط است. وایت‌بالانس یا تراز سفیدی و بازسازی رنگ هم به شکل بهینه انجام نمی‌شوند.

    تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور هم فاقد جزئیات‌اند و نویز از آنها می‌بارد. تنها راه برای بهبود نسبی تصاویر، فعال‌کردن حالت نایت‌مود است. روی تصویربرداری با دوربین الترا واید در شب هم نمی‌توان حساب کرد، چون در حالت رزولوشن کامل، کیفیت آن به‌شدت پایین است.

    این گوشی‌ها بالاترین رزولوشن عکس را دارند

    تصویر ثبت‌شده با دوربین الترا واید نوکیا ۶.۲ (منبع: جی‌سی‌ام آرنا)

    ازآنجاکه سرعت پایین شاتر دوربین محدود است، بعد از فشاردادن کلید شاتر باید یک یا دو ثانیه دستتان را تکان ندهید تا عکس ثبت شود؛ در غیر این صورت، یا از زمین عکس می‌گیرد یا تصویر کاملا مات می‌شود.

    ۳. فیلم‌برداری ضعیف

    مشکل دیگر نوکیا ۶.۲ هم به دوربین مربوط می‌شود. هرچند دوربین اصلی روی کاغذ امکان تصویربرداری 4K یا 1080p را دارد، اما رزولوشن تصاویر دوربین الترا واید به 1080p محدود شده است. در حالت 4K جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شوند اما باز هم شاهد حضور نویز هستیم. در حالت تمام‌اچ‌دی هم ویدئو چنگی به دل نمی‌زند؛ چراکه طیف دینامیک محدود است، خبری از جزئیات نیست و رنگ‌ها اغراق‌شده هستند.

    مشکلات نوکیا ۶.۲لرزش‌گیر دوربین از نوع الکتریکی است. این مسئله باوجود حذف لرزش‌های ناخواسته، روی کیفیت تصاویر تأثیر منفی دارد؛ علاوه بر این، در هیچ‌یک از این دو حالت نمی‌توان با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کرد و این میزان به ۳۰ فریم محدود شده است.

    [related]17651[/related]

    ۴. دوربین سلفی ضعیف

    در ناچ فوقانی نمایشگر، دوربین سلفی ۸مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 قرار گرفته است. این دوربین نسبت به مدل‌های هم‌رده هیچ حرفی برای گفتن ندارد؛ برای مثال می‌توان به دوربین سلفی ۱۶مگاپیکسلی پی اسمارت ۲۰۱۹، ۱۶مگاپیکسلی گلکسی A30 یا ۱۳مگاپیکسلی HTC دیزایر 12S اشاره کرد. بنابراین اگر اهل سلفی‌گرفتن هستید، بهتر است سراغ نوکیا ۷.۲ با دوربین سلفی ۲۰مگاپیکسلی بروید.

    دوربین نوکیا ۶.۲

    هرچند برخی گوشی‌های با دوربین ۸مگاپیکسلی تصاویر چشم‌نوازی ثبت می‌کنند، اما در نوکیا ۶.۲ خبری از این حرف‌ها نیست. فوکوس تصویر به‌نظر روی بی‌نهایت تنظیم شده و به‌جای چهره، روی پس‌زمینه فوکوس می‌کند. این دوربین توانایی ثبت تصاویر پرتره به شکل نرم‌افزاری را دارد اما خروجی آن ناامیدکننده است.

    مشاهده پرفروش‌ترین گوشی‌ها با رزولوشن عکس +20 مگاپیکسل

    ۵. باتری متوسط با فرایند شارژ کند

    HMD در این گوشی از باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده و مدعی است کفاف دو روز استفاده را می‌دهد. باوجود این ادعا، شارژدهی باتری در عمل بسیار محدودتر است و با ۱۰ ساعت وبگردی یا ۸.۵ ساعت تماشای ویدئو به پایان می‌رسد.

    مشکلات نوکیا ۶.۲شارژر این گوشی ۵ ولت ۲ آمپر است و باتری را با توان ۱۰واتی شارژ می‌کند که به‌مراتب از مدل‌های هم‌رده مثل گلکسی A30 و ردمی نوت ۸ با توان‌های ۱۸ و ۲۰ واتی ضعیف‌تر است. همین امر باعث شده است شارژ کامل این باتری ۲ ساعت طول بکشد؛ علاوه بر این، ظرفیت باتری هم نسبت به هر دو مدل ذکرشده ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت کمتر است.

    اگر شارژدهی گوشی برایتان اهمیت زیادی دارد و قصد صرف هزینه زیادی را هم ندارید، گلکسی M30s با باتری غول‌پیکر ۶هزار میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۵واتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

    ۶. جذب سریع لکه و اثر انگشت

    HMD، پنل پشتی نوکیا ۶.۲ را به لایه‌ای شیشه‌ای مجهز کرده است که ظاهری جذاب به موبایل می‌بخشد؛ اما مشکل اینجاست که این لایه می‌تواند اثر انگشت، لکه و آلودگی را به‌راحتی به خود جذب کند. این مسئله در رنگ مشکی بیشتر به چشم می‌آید و تنها راه خلاصی از آن، استفاده از کاور است؛ در غیر این صورت، باید مرتبا سرگرم پاک‌کردن لکه‌ها شوید.

    مشاهده پرفروش‌ترین کاور و گلس نوکیا 6.2

    جمع بندی

    در این مطلب از مشکلات نوکیا ۶.۲ گفتیم تا در کنار مزایای این گوشی بتوانید تصمیم‌ درستی برای خرید آن بگیرید. اگر شما هم تجربه کار با این گوشی داشتید، می‌توانید به دیگران کمک کنید. محبوب‌ترین گوشی‌های نوکیا را ببینید [see_also]13349[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید